Kovimmat siirrot 2012-13

  • 626 542
  • 1 056

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos 5 ihmista (tai muu maara) jotka ovat seuranneet molempia sanovat Azevedo ja sina seuraamattomana sanot tilastoskouttaukseen perustuen Locke niin ei valinta ainakaan minulle ole hankala. Siis sen suhteen kumpi on todennakoisemmin lahempana totuutta.

Teikäläistä tuntuu olevan kyllä mahdottoman helppoa johtaa harhaan, jos siihen riittää kourallinen kommentteja keskustelupalstalla. Hyväuskoisuus lienee oikea termi kuvaamaan tätä tilannetta.

Otetaan taas vaikkapa Giroux esille. Mikäli en seuraisi NHL:ää, niin tietäisin miehen olevan parempi pelaaja kuin vaikkapa Acevedo. Tietäisin näin, vaikka muutama ihminen maailmassa olisi eri mieltäkin ja olisi asian internetiin kirjoittanut.

Herätys nyt ihan oikeasti.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan kuriositeettina kysyisin arvon psychodadilta vielä sitä että mikäli Locke olisi päätynyt Lukkoon ja Azevedo Palloseuraan, olisitko edelleen samaa mieltä kavereiden paremmuudesta (itse olet useaan otteeseen kertonut Azevedon olevan mielestäsi parempi kuin Locke)?

Itse sanoisin vaikka niin, että olisin ollut aivan helvetin innoissani Azevedon tehdessä sopparin Tepsiin, mutta Locken tehdessä myöhemmin lapun Lukkoon olisin diplomaattisesti sillä kannalla, että kummatkin jengit tekivät kovat signaukset, tosin Locken olevan oletusarvoisesti (tilastoskouttaus on tätä termiä käytettäessä ihan ok, plus että annoit vähän väärän kuvan tuolla hfboards-tulkinnallasi*) Azevedoa kovempi hankinta.

* Niin siis sitä lähinnä meinasin, että olen nyt koko iltapäivän noita hfboards-palstoja lueskellut ja niin Locke kuin Azevedokin on taakseen saaneet sekä tykkääjiä, että dissaajia, joten muutaman kommentin otanta ei ehkä ole se täydellisin jos jotain argumenttia haluaa vahvistaa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Jos 5 ihmista (tai muu maara) jotka ovat seuranneet molempia sanovat Azevedo ja sina seuraamattomana sanot tilastoskouttaukseen perustuen Locke niin ei valinta ainakaan minulle ole hankala. Siis sen suhteen kumpi on todennakoisemmin lahempana totuutta.
Jos nuo 5(?) ihmistä sanovat Azevedo, ja AHL:n valmentajat, pelaajat, katsojat ja media sanovat Locke, niin valinta ei ole minullekaan vaikea. Lienee aika selvää kumpi on todennäköisemmin lähellä totuutta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lockesta parempi fiilis entisestään, vaikka tuolla hfboardsilla miehellä oli niin dissaajia kuin ihailijoitakin.

Tottakai on. Maailmasta tuskin löytyy yhtään pelaajaa, jolle ei löytyisi dissaajia. Tästä ei nyt kyllä kannata pelästyä pätkääkään. Huippupelaaja ja kovin hankinta liigaan tänä kesänä tähän mennessä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan kuriositeettina kysyisin arvon psychodadilta vielä sitä että mikäli Locke olisi päätynyt Lukkoon ja Azevedo Palloseuraan, olisitko edelleen samaa mieltä kavereiden paremmuudesta (itse olet useaan otteeseen kertonut Azevedon olevan mielestäsi parempi kuin Locke)?

Meinasin kirjoittaa saman, mutta henkilön kirjoitushistoriaa tuntien tiesin tämän kysymyksen täysin turhaksi. Tottakai olisi samaa mieltä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan kuriositeettina kysyisin arvon psychodadilta vielä sitä että mikäli Locke olisi päätynyt Lukkoon ja Azevedo Palloseuraan, olisitko edelleen samaa mieltä kavereiden paremmuudesta (itse olet useaan otteeseen kertonut Azevedon olevan mielestäsi parempi kuin Locke)?
Sama kysymys tuli muuten minullakin mieleen. Psykoiskä, rehellisesti sitten.

Apropoo, onko kellään tietoa tuosta Rosasta, että mihin paikkeille hän sijoittuisi tässä top-10 -listalla? Jossain Ryanin/Koskirantojen paikkeilla?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja itseasiassa Lockesta hf:ään kirjoittaneet olivat suurimmaksi osin yksimielisiä miehen lähes ylivertaisista hyökkäystaidoista, ottivat lähinnä esiin negatiivisia aspekteja sen vuoksi, etteivät uskoneet miehen pärjäävän Ottawan jämärooleissa. Ihan tervettä logiikkaa tuokin omasta mielestäni, sillä tuskin mies olisikaan tuon kokoisena ja tuolla liikkeellä jarrukentän rooleissa pärjännytkään. Sen sijaan hyökkääviin ketjuihin breikkaaminen pysyvästi onkin erittäin vaikeaa, ja mies lähti Turkuun nimenomaan roolin perässä.

Jos en aivan väärin lukenut niin jossain threadissä kirjoitettiin miehen tienanneen AHL:ssäkin yli 200 tuhatta dollaria. Eli tuskin TPS:lle kovin halpa pelaaja.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ihan kuriositeettina kysyisin arvon psychodadilta vielä sitä että mikäli Locke olisi päätynyt Lukkoon ja Azevedo Palloseuraan, olisitko edelleen samaa mieltä kavereiden paremmuudesta (itse olet useaan otteeseen kertonut Azevedon olevan mielestäsi parempi kuin Locke)?

Itse sanoisin vaikka niin, että olisin ollut aivan helvetin innoissani Azevedon tehdessä sopparin Tepsiin, mutta Locken tehdessä myöhemmin lapun Lukkoon olisin diplomaattisesti sillä kannalla, että kummatkin jengit tekivät kovat signaukset, tosin Locken olevan oletusarvoisesti (tilastoskouttaus on tätä termiä käytettäessä ihan ok, plus että annoit vähän väärän kuvan tuolla hfboards-tulkinnallasi*) Azevedoa kovempi hankinta.

* Niin siis sitä lähinnä meinasin, että olen nyt koko iltapäivän noita hfboards-palstoja lueskellut ja niin Locke kuin Azevedokin on taakseen saaneet sekä tykkääjiä, että dissaajia, joten muutaman kommentin otanta ei ehkä ole se täydellisin jos jotain argumenttia haluaa vahvistaa.

Sita on oikeastaan mahdotonta tietaa miten olisin suhtautunut jos kortit olisivat toisin pain. Silloin olisin lukenut enemman Lockesta kuin Azevedosta enka valttamatta laittaisi niin paljon painoarvoa mielipiteille vaan nakisin pisteet merkittavampana kriteerina. En tieda. Nuo vertailut sattuivat silmaan silloin kun lueskelin Azevedosta juttua, en siis etsinyt erikseen mitaan Lockeen liittyvaa. Olenko lukenut kaikki maailman vertailut naista kavereista? En.

Minun mielestani molemmat ovat ihan helvetin kovia hankintoja, ja olisin tyytyvainen kumpaan tahansa. Nimensa puolesta tuo Lock(e) on ihan meidan miehia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Meinasin kirjoittaa saman, mutta henkilön kirjoitushistoriaa tuntien tiesin tämän kysymyksen täysin turhaksi. Tottakai olisi samaa mieltä.

Tassa taas osoitus siita kuinka hyvin sina minua tunnet....ei osunut.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja itseasiassa Lockesta hf:ään kirjoittaneet olivat suurimmaksi osin yksimielisiä miehen lähes ylivertaisista hyökkäystaidoista, ottivat lähinnä esiin negatiivisia aspekteja sen vuoksi, etteivät uskoneet miehen pärjäävän Ottawan jämärooleissa.

Näin. Vaati tämän verran siviilirohkeutta ja aikaa ampua alas pd:n spekulaatiot Acevedon paremmuudesta Lockeen verrattuna.

Veikkaan, että näiden 5 eri ihmisen kirjottamia viestejä, joissa A todettiin L:ää paremmaksi on enää edes vaikea kyseiseltä palstalta löytää. Mahtaako olla peräti jostain syystä jo poistettukin?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ihan kuriositeettina kysyisin arvon psychodadilta vielä sitä että mikäli Locke olisi päätynyt Lukkoon ja Azevedo Palloseuraan, olisitko edelleen samaa mieltä kavereiden paremmuudesta (itse olet useaan otteeseen kertonut Azevedon olevan mielestäsi parempi kuin Locke)?
Meinasin kirjoittaa saman, mutta henkilön kirjoitushistoriaa tuntien tiesin tämän kysymyksen täysin turhaksi. Tottakai olisi samaa mieltä.
Tassa taas osoitus siita kuinka hyvin sina minua tunnet....ei osunut.
Niinpä. Eli jos Locke olisi tullut Lukkoon ja Azevedo mennyt tepsiin, olisit sitä mieltä että Locke onkin parempi.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
en siis etsinyt erikseen mitaan Lockeen liittyvaa.

Tästä syystä hämäännyinkin hieman johtuen tuosta oliko se nyt viiden palstakirjoittajan otannasta. Muutenkin tuolla palstalla kirjoitustaso on melko paska, siellä jengi suuttuilee toisilleen kun joku kehtasi verrata Lockea Shaun van Alleniin. Ja nimenomaan suuttua, vaikka van Allen tekikin kohtalaisen uran NHL:ssä, toisin kuin Locke toistaiseksi.

Mutta siksi näitä palstoja kai on. Ihmiset tykkäävät jakaa mielipiteitään muille, eikä kaikesta tarvitse olla samaa mieltä.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime ja toissa kaudella Corey Locken tulot olivat AHL:ssä 250 000 taalaa ja sitä edellisellä 275 000. Lähde: capgeek.com

Suattaapi olla, että Tepsi on laittanut viimiset hynät kiinni tähän äijään. Eikös täälä Turussa pitänyt olla rahat tiukilla juuri nyt ja vielä muka kaksi "huippu"pakkia pitäs tulla...
 
Suosikkijoukkue
TPS
Suattaapi olla, että Tepsi on laittanut viimiset hynät kiinni tähän äijään. Eikös täälä Turussa pitänyt olla rahat tiukilla juuri nyt ja vielä muka kaksi "huippu"pakkia pitäs tulla...

Strategiakysymys enemmänkin. TPS:n talous on paremmassa kunnossa kuin about 10 vuoteen (velat aikalailla kuitattu ja kassassa rahaa reilu pari miljoonaa). Silti ilmeisesti aika pienellä budjetilla palloseura on juhlakauteen lähdössä, joten sinäänsä Locken palkka on prosentuaalisesti iso viipale kokonaiskakusta tällä hetkellä ainakin.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suattaapi olla, että Tepsi on laittanut viimiset hynät kiinni tähän äijään. Eikös täälä Turussa pitänyt olla rahat tiukilla juuri nyt ja vielä muka kaksi "huippu"pakkia pitäs tulla...

Meneppä lukemaan tota Tepsin talous-ketjua. Tepsillä, mikäli jutut pitää paikkansa, pitäis olla talous enemmän kuin kohdallaan. Rahaholvissa pitäisi roikkua sellainen pari miljuunaa käteistä, joten yleinen keskustelu on siirtynyt velan määrästä ja sen maksamisesta siihen miksei rahaa käytetä budjettiin nykyistä enemmän.
Huhuissa on ollut strategia, että viiteen vuoteen ei joukkueeseen panosteta, vaan pidetään talous kunnossa ja ilmeisesti kerätään rahaa pankkiin. Eli kyllä siellä rahaa on, mutta on vain olemassa päätös ettei sitä käytetä. Tietenkin menestystä janoava kannattaja ainakin haluaisi että tällainen unohdetaan ja joukkueen muutkin hankinnat ovat tämän kaltaisia.

EDIT: Todella hidas. Jack's wasted life tuossa edellä pistkin jo tästä...
 
Kieltämättä Lockella on kovat tilastot, mutta vähän varovaiseksi tullut näiden tilastojen pohjalta sanomaan mitään. Lähinnä näiden st. pierrejen ja hodgmanien takia. Edellisen olisin ottanut kiljuen ennemmin tilastojen pohjalta vaan mikä olikaan lopputulos.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Turkulainen, porilainen ja raumalainen kiekkofani sai AHL-pelaajan. Kaikki olivat sitä mieltä, että minun pelaajani on paras. Yksi pettyi jo harjoituskaudella, yksi Marraskuussa, mutta yksi oli oikeassa ja oli tyytyväinen koko kauden. Kuka on kuka? Aika näyttää.

Pointtina se, ettei näistä ulkolaisista koskaan tiedä. Joku onnistuu ja joku itkee kun on pimeetä ja telkusta tulee omituista jalkapalloa, jossa potkitaan palloa. Joka vuosi joku floppaa.

Ei siinä, kiva että uskotte omiinne. Itse kyllä ottaisin mieluiten sen I. Filppulan, kuin kenenkään näistä uusista, kun häntä tässä jossain viestissä käytettiin vertailukohtana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Turkulainen, porilainen ja raumalainen kiekkofani sai AHL-pelaajan. Kaikki olivat sitä mieltä, että minun pelaajani on paras. Yksi pettyi jo harjoituskaudella, yksi Marraskuussa, mutta yksi oli oikeassa ja oli tyytyväinen koko kauden. Kuka on kuka? Aika näyttää.

No se on ainakin varma että Lukko-fani joutuu pettymään aina, joten tuo viimeinen ei käy ainakaan Lukkoon.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei siinä, kiva että uskotte omiinne. Itse kyllä ottaisin mieluiten sen I. Filppulan, kuin kenenkään näistä uusista, kun häntä tässä jossain viestissä käytettiin vertailukohtana.

Jos tälle linjalle lähdetään niin ottaisin vaikka Viitaluoman ennen Filppulaa. Liigan yliarvostetuimpia pelaajia. Yhdet hyvät playoffit ja suonenvetokausi jenkkilässä, muuten tasainen 20-30 pojon löysähkö sentteri.

Puhtaasti tilastoscouttaamalla Viitaluoma ja vaikka Niinimäki ovat kovempia. Suht samanikäisiäkin. Viitaluoma vielä huikeasti monipuolisempi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pointtina se, ettei näistä ulkolaisista koskaan tiedä. Joku onnistuu ja joku itkee kun on pimeetä ja telkusta tulee omituista jalkapalloa, jossa potkitaan palloa. Joka vuosi joku floppaa.

Niinpä. Floppeja tulee väkisinkin ulkkareista täällä liigassa. Kaikki eivät voi onnistua. Mutta voi elämän kevät sitä viestien määrää HIFK-ketjussa kun joku "kova" nimi saapuu stadiin. Kivaa kuitenkin, että haluat rauhoitella tätä länsirannikon hysteriaa ja valita sen varman Filppula-kortin. Siitä kun ei vaan meille kolmelle jengille riitä samaan aikaan.
 

Sir Justiina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pitkässä juoksussa Joose Antonen Ilves ---> Jyp.
Eteenpäin on menty. Yleensä nämä ovat lähteneet haarukassa 21-24 vuotta. Hyvä Ilves. Ja ohi aiheen muuten, Matias Soinnun tulevan kauden 15-20 häkkiä jäänevät myös Ilveksen salaisiin kansioihin.

Ilves on paras, Tappara vessanpyntystä alas!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös