Kovimmat pelaajahankinnat 2022–2023

  • 136 287
  • 615

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikeuden silmissähän tuo rikos vastaa lienee jotain satasen ajamista kahdeksankympin alueella. Tosin se tietenkin erona, että huumeenkäyttörikoksessa ei samalla tavalla vaaranna sivullisia ja siksi se ei ihan yhtä paheksuttavaa ole.
Olkaamme siis erimielisiä. Minusta kokaiinin ostoyritys on selvästi paheksuttavampaa kuin satasen ajaminen kahdeksankympin alueella. Ihan eri kategoriaan laitan nuo.

Vaikka asia ei minulle kuulu, niin yleisellä tasolla epäilen vahvasti, jos ihminen jää kiinni kokaiinin ostoyrityksestä, niin kokaiinileikit eivät ole jääneet siihen. Mutta samapa tuo.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olkaamme siis erimielisiä. Minusta kokaiinin ostoyritys on selvästi paheksuttavampaa kuin satasen ajaminen kahdeksankympin alueella. Ihan eri kategoriaan laitan nuo.

Vaikka asia ei minulle kuulu, niin yleisellä tasolla epäilen vahvasti, jos ihminen jää kiinni kokaiinin ostoyrityksestä, niin kokaiinileikit eivät ole jääneet siihen. Mutta samapa tuo.
Joo ei mitään, voidaan olla tässä erimielisiä. Enemmistö varmaankin on sun kanssa samaa mieltä. Itse vain en ymmärrä, mikä tarve meillä on rajoittaa ihmisten itsemääräämisoikeutta. Huumausaineiden käytöstä rankaisemisessa ei ole mitään järkeä ja tätä lakia onkin alettu laajalti Euroopassakin muuttamaan. Tai siis ainakin tekemään valmisteluja lain muuttamiseen. THLkin suosittelee tämän lain muuttamista ja eiköhän tämä laki meillä Suomessakin vielä seuraavan kymmenen - kahdenkymmenen vuoden aikana tule muuttumaan.

Ja jos verrataan rikoksia, missä toisessa henkilö haluaa päihtyä ja toisessa vaarantaa kanssakulkijoiden hengen ajamalla ylinopeutta ja liikenteen vaarantamisella, niin mun kirjoissa tuo henkilö joka haluaa päihtyä rikkoo mun moraalikoodistoa vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Liittyy kovin vähän enää aiheeseen, mutta se tässä Jorin puolesta kerää sympatiaa, että kun se kynnys syyttelle ylittyy, niin päätyy julkiseksi maalitauluksi. Se varmaan on kaikille jo maalaisjärjellä ajatellen selvää, että Jori ei tuossa keississä ollut ainoa kiekkoilija, oliko edes korkeimman profiilin nimi. Mutta näitä ei tietenkään ole mitään tarvetta alkaa perkaamaan/kaivelemaan, koska muita nimiä ei ole missään vaiheessa tutkinta- ja oikeusprosessia tuotu esiin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka asia ei minulle kuulu, niin yleisellä tasolla epäilen vahvasti, jos ihminen jää kiinni kokaiinin ostoyrityksestä, niin kokaiinileikit eivät ole jääneet siihen. Mutta samapa tuo.
Itse ajattelen taas niin, että tuo kiinnijääminen voi toimia eräänlaisena herätyksenä urheilijalle ja julkisuuden henkilölle, koska huumehommien jättämiseen on myös iso julkinen paine, jolloin niiden jättäminen voi olla helpompaa.

Sitten taas Liigassakin on paljon pelaajia jotka käyttää kesäkaudella huumeita ja varmasti jatkaakin sitä, koska kiinnijäämistä ei ole tapahtunut.

Mun mielestä on lyhytnäköistä tuomita pelkkä Lehterä tässä asiassa, koska muutkin pelaajat niitä käyttää ja on käyttänyt, mutta ei vaan ole jäänyt kiinni. Pitäisi katsoa kokonaiskuvaa ja yrittää päästä käsiksi, miksi urheilijat käyttää ylipäätään huumeita, eikä niinkään keskittyä vain Lehterän ostoyritykseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse ajattelen taas niin, että tuo kiinnijääminen voi toimia eräänlaisena herätyksenä urheilijalle ja julkisuuden henkilölle, koska huumehommien jättämiseen on myös iso julkinen paine, jolloin niiden jättäminen voi olla helpompaa.
Noin minäkin näin. Ilmaisin itseni pikkaisen huonosti aiemmin. Tarkoitin, jos ihminen jää kiinni kokaiinin ostoyrityksestä, niin ehkäpä se ei ole ollut ainoa kerta, kun on ollut huumeiden kanssa tekemisissä. Kiinnijääminen voi sitten todellakin olla herätys, pelastus ja tie suunnanmuutokseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tosin se tietenkin erona, että huumeenkäyttörikoksessa ei samalla tavalla vaaranna sivullisia ja siksi se ei ihan yhtä paheksuttavaa ole.
Tästäkin olen erimieltä. Kokaiinin kanssa tolskaava huippu-urheilija on erittäin haitallinen esikuva ja siinä mielessä ainakin välillisesti vaarantaa sivullisia. Lasten ja nuorten kanssa ei saa työskennellä, jos on pohjilla huumausainerikos. Ylinopeustuomio saa kyllä olla. Ehkä tämä selventää sinulle tätä minun moraalista tulokulmaa.

Kahdenkympin ylinopeus, josta selviää 15 päiväsakolla tuskin on kovinkaan vaarantanut sivullisia. Toki suosittelen ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka siitä itsekin välillä lipsun. Huumeita en yritä ostaa, enkä käytä. Ei kannata muidenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästäkin olen erimieltä. Kokaiinin kanssa tolskaava huippu-urheilija on erittäin haitallinen esikuva ja siinä mielessä ainakin välillisesti vaarantaa sivullisia. Lasten ja nuorten kanssa ei saa työskennellä, jos on pohjilla huumausainerikos. Ylinopeustuomio saa kyllä olla. Ehkä tämä selventää sinulle tätä minun moraalista tulokulmaa.

Kahdenkympin ylinopeus, josta selviää 15 päiväsakolla tuskin on kovinkaan vaarantanut sivullisia. Toki suosittelen ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka siitä itsekin välillä lipsun. Huumeita en yritä ostaa, enkä käytä. Ei kannata muidenkaan.

Nyt kannattaa miettiä omia perusteita uusiksi, nimittäin sinulla on väärää tietoa. Huumausaineen käyttörikokset, mistä tuomitaan vain sakkoja, eivät estä työskentelemistä lasten kanssa.

Itse en lähtisi vähättelemään ylinopeuden aiheuttamia vaaroja. Ylinopeus tappaa joka vuosi useita kymmeniä sivullisia suomalaisia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt kannattaa miettiä omia perusteita uusiksi, nimittäin sinulla on väärää tietoa. Huumausaineen käyttörikokset, mistä tuomitaan vain sakkoja, eivät estä työskentelemistä lasten kanssa.
No, näinpä on. Hyvä homma. Voi vetää Jori treenit Tapparan junnuille kesällä.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Vaikka asia ei minulle kuulu, niin yleisellä tasolla epäilen vahvasti, jos ihminen jää kiinni kokaiinin ostoyrityksestä, niin kokaiinileikit eivät ole jääneet siihen. Mutta samapa tuo.
Mä taas ajattelen, että on kiekkoilijoita, jotka eivät ole käyttäneet tai kokeilleet kokaiinia. Sitten taas on he esim. Lehterä, joka on jäänyt kiinni ja ne lukuiset ketkä eivät ole jääneet kiinni. Ei sitä edes uskoisi kuinka moni muukin kiekkoilija on nenänsä valkaissut, valitettavaa, mutta totta. Lehterä jäi vain lukuisista haaviin.
 
Mielenkiintoinen kommentti Jorilta: "Olisin jatkanut Venäjällä, mutta kun asiat menivät kuin menivät, mietittiin perheen kanssa mitä tehdään. Sitten yhtenä aamuna soitin Mikille, että mitä jos tultaisiin kotiin, ja Mikki sanoi, että tervetuloa!".

Jori on tietysti supliikkimies, mutta kyllä itseä lämmitti.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoinen kommentti Jorilta: "Olisin jatkanut Venäjällä, mutta kun asiat menivät kuin menivät, mietittiin perheen kanssa mitä tehdään. Sitten yhtenä aamuna soitin Mikille, että mitä jos tultaisiin kotiin, ja Mikki sanoi, että tervetuloa!".

Jori on tietysti supliikkimies, mutta kyllä itseä lämmitti.
Erikoista (tai ehkä osin Venäjän sisäisen propagandan vaikutusta), että vielä sodan alkuvaiheessa Lehterä piti Venäjällä jatkamista ensisijaisena vaihtoehtona. Näinhän ajatteli useampi muukin ja mm. Pulkkinen on sinne suuntaamassa.
 
Mielenkiintoinen kommentti Jorilta: "Olisin jatkanut Venäjällä, mutta kun asiat menivät kuin menivät, mietittiin perheen kanssa mitä tehdään. Sitten yhtenä aamuna soitin Mikille, että mitä jos tultaisiin kotiin, ja Mikki sanoi, että tervetuloa!".

Jori on tietysti supliikkimies, mutta kyllä itseä lämmitti.

Tätä puoltaa myös tuo vain yhden vuoden sopimus Tapparaan. Venäjällä alkoi maa niin sanotusti polttaa jalkojen alla ja muuta ratkaisuja oli keksittävä melko nopeasti. Suomeen ja Tapparaan oli helppo tulla ja meidän kotimaisen kiekon seuraajien kannalta hyvä niin. Lehterän ominaisuuksilla voi pelata vielä muutaman kauden huipulla, joten kenties haetaan nyt Tapparassa Suomen mestaruutta ja sen jälkeen Sveitsiin tai johonkin nautiskelemaan ammatin parhaista puolista.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Vaikea on vertailla kahta niinkin huikeaa pelaajaa, kuin Lehterä ja Kemppainen, joista kumpikaan ei Liigassa ilman vallitsevia olosuhteita pelaisi. Kemppaisen kohdalla moni tuntuu myöäs unohtavan, että Kemppainen on vetänyt kaksi viimeistä kautta Pietarin SKA:n ykkössentterinä isolla vastuulla. Väitän, että Euroopasta ei kovempaa pelipaikkaa löydy, jolla suorittaa, mitä tulee paineisiin, odotuksiin ja suoritusvarmuuteen. Ehkäpä SKA:n ykkösmaalivahdin paikka on toinen, joka menee samaan kategoriaan.

Tuo on ihan oikeasti älyttömän kova juttu ja huikea suoritus, että Kepu tuon tontin (vieläpä ulkomaalaisena pelaajana, joka korostaa tuota suoritusta, koska paineet ovat vielä potenssiin kymmenen) pystyi itselleen lunastamaan. Siis ihan oikeasti moni ei varmaan edes tajua, miten kovasta suorituksesta puhutaan ja miten hurja painekattila tuon tontti onkaan. Kuten todettua, kenties kovin pelipaikka, mitä Euroopasta löytyy. Toissa kaudella Kemppaiselle kertyi peliaikaa 17.55min (toiseksi eniten SKA-hyökkääjistä) ja menneellä kaudella 18.32min (eniten SKA-hyökkääjistä) ja siinä ohessa SKA on myös pärjännyt joukkueena hyvin eli todella hyvällä ja riittävällä tasolla on Kemppainen tuossa kovassa ykkössentterin roolissaan vetänyt ja ollut KHL:n suurseura SKA:n arvoinen kärkisentteri.

Kemppainen on Liigaan ihan ylikylän ukko, mitä tulee kokonaisvaltaiseen ja kahden suunnan peliin, mutta iskipä Kemppainen tuossa ohessa SKA:n paidassa myös seuraavanlaiset tehot kahdella viime kaudella: 54 ottelua, 15+14=29 pistettä ja menneellä kaudella 40 ottelua, 13+14=27 pistettä. Eli pisteiden tekokin tuossa äärettömän kovassa roolissa onnistui (toki niin pitääkin onnistua ja ketjukaverit ovat myös olleet parasta priimaluokkaa, ei siinä). Kemppaisen eka kausi SKA:ssa oli tukkoinen, mutta jotain kertoo myös se, että heikohkon (pisteiden valossa) avauskauden jälkeen, SKA halusi kuitenkin pitää Kemppaisen, vaikka Kemppaisen avauskauden runkosarja oli tukkoinen, niin pleijareissa tulikin silti yli 20 minuuttia per peli vastuuta (runkosarjassa kun tuli vain n. 14min).

Ja kertoo myös jotain Kemppaisen luonteesta ja "karaktääristä", että pystyi tuon kehnohkon avauskauden jälkeen nousemaan noin kovalle tasolle, mille nousi ja suorittamaan SKA:n ykkössentterinä. Kyllä Kemppainen on siis tässä Lehterä -vertailussa lyönyt parin viime kauden ajalta omat maximaaliset näyttönsä pöytään, mitä Euroopassa pelatessaan pystyykään lyömään. Vaikeaa on määrittely näiden pelaajien paremmuuden välillä, kun puhutaan kahdesta niin erityyppisestä ja kahdesta niin hyvästä pelaajasta tähän Liigaan. En siis itse pystyisi suorilta sanomaa mitään satavarmaa vastausta kysymykseen "kumpi on parempi pelaaja?". Kumpaankin suuntaan on erinäisiä perusteluja/näkökulmia, mutta en siltikään mitään täysin ehdotonta vastausta pystyisi tuohon antamaan, joita muutama muu on täällä pystynyt antamaan. Vaakaa saa erilaisilla aspekteilla kallisteltua kumpaankin suuntaan.

Toki, näinkin pitkä viesti tuli kirjoitettua, eikä siltikään tullut sivutta oikeastaan yhtänä niitä muita aspekteja (kaukalon ulkopuoliset asiat, johtajuus, esimerkki arjessa/pukukopissa jne.) joita toki ulkopuolisena on hyvin vaikea määritellä, mutta vaikuttavat pelaajan kokonaisvaltaiseen antiin joukkueelle. Antaa pelin ja kauden näyttää, että kumpi johtaa joukkojansa kaikin tavoin edestä paremmin ja pidemmälle. Ylikylän ukkoja tähän Liigaan, eikä kumpikaan tosiaan ilman vallitsevia olosuhteita Liigassa pelaisi, joten nautitaan nyt, kun näin hyvistä pelaajista saadaan nauttia. Eiköhän kumpikin tulevalla kaudella anna katsojille paljon ilonaiheita sekä erilaisia suorituksia, jotka osoittavat, että miten huikeasti pelaajista puhutaankaan.
 

Apheu

Jäsen
Vähän lueskellessa tuli sellainen olo, että Lehterää pidettäisiin sellaisena pienenä taitosentterinä ja Kemppaista kokonaisvaltaisena sentterinä, mutta jälkimmäistä on kyllä Jorikin. Lehterä on hemmetin iso, vahva, ulottuva ja taitaa puolustuspelaamisen myös.

Tämä on vähän kuin vertaisi Bergeronia ja Crosbyä. Hemmetin hyviä molemmat kaikilla osa-alueilla, mutta toisella on hyökkäyspäädyssä toista kovempi työkalupakki käytössä.
 

JPL

Jäsen
Vähän lueskellessa tuli sellainen olo, että Lehterää pidettäisiin sellaisena pienenä taitosentterinä ja Kemppaista kokonaisvaltaisena sentterinä, mutta jälkimmäistä on kyllä Jorikin. Lehterä on hemmetin iso, vahva, ulottuva ja taitaa puolustuspelaamisen myös.

Tämä on vähän kuin vertaisi Bergeronia ja Crosbyä. Hemmetin hyviä molemmat kaikilla osa-alueilla, mutta toisella on hyökkäyspäädyssä toista kovempi työkalupakki käytössä.
Jep. Jori on laadukkaampi hyökkäyspelaamisessa. Kemppainen taas sitten alivoimalla ja oman pään pelaamisessa ja kaiken huomioiden taitaa olla myös parempi esimerkki sitten noille nuorille pelureille. Mutta kyllä minä puhtaiden pelillisten taitojen puolelta rankkaan Jorin korkeammalle.

Mukavahan tällaisia pelaajia on vertailla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
On kyllä Jorstissa myös hyvää esimerkkiä nuorille pelaajille siitä, että vanhemmalla iällä vielä laittoi fysiikan kuntoon ja itsensä NHL:ään. Tiedä sitten päästikö itsensä jo vähän liian kireäksi. Toki myös esimerkki siinä, että jos junnuna olisi panostanut enemmän luisteluun, olisiko se ura Amerikassa ollut pidempi. Aikuisurasta ulosmitattiin kyllä sitten kaikki.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tästäkin olen erimieltä. Kokaiinin kanssa tolskaava huippu-urheilija on erittäin haitallinen esikuva ja siinä mielessä ainakin välillisesti vaarantaa sivullisia. Lasten ja nuorten kanssa ei saa työskennellä, jos on pohjilla huumausainerikos. Ylinopeustuomio saa kyllä olla. Ehkä tämä selventää sinulle tätä minun moraalista tulokulmaa.

Kahdenkympin ylinopeus, josta selviää 15 päiväsakolla tuskin on kovinkaan vaarantanut sivullisia. Toki suosittelen ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka siitä itsekin välillä lipsun. Huumeita en yritä ostaa, enkä käytä. Ei kannata muidenkaan.
Siis mitä helvettiä nyt taas? Miten kokaiinin käyttö vaarantaa sivullisia?
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Eikös Tapparan pitänyt julkaista joku sopimus myös tänään tuon Lehterän sopimuksen teon oheessa
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis mitä helvettiä nyt taas? Miten kokaiinin käyttö vaarantaa sivullisia?
Aika paljon tapahtuu rikoksia ja onnettomuuksia huumeiden ja päihteiden vaikutuksen alaisena. Iso haaste on myös huumemyönteinen huippu-urheilija esikuvana. Tämä siis yleisellä tasolla. Jorilla näitä haasteita ei kuulemma ole ja se on huippu juttu!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Aika paljon tapahtuu rikoksia ja onnettomuuksia huumeiden ja päihteiden vaikutuksen alaisena. Iso haaste on myös huumemyönteinen huippu-urheilija esikuvana. Tämä siis yleisellä tasolla. Jorilla näitä haasteita ei kuulemma ole ja se on huippu juttu!
Miten se liittyy yhtään mitenkään siihen että Lehterä on yrittänyt ostaa kokaiinia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös