Tämä ketju on kyllä nykyisin ihan vitsi. Lähes joka pelaaja, joka on viime aikoina hankittu, kuuluu hankkivan seuran kannattajien mielestä kovimpien hankintojen listalle, koska...
Hyviä pelaajia on toki tullut, mutta siltikin toivoisi edes jonkinlaista harkintaa, kun sitä lähetä nappia painaa.
Mika Niemi muun muossa. Voi elämämme jeesukset sentään.
Lasse Kukkonen on kyllä kova signaus Kärpiltä, ehkä jopa liigan kovin.
Olen nyt selvästi jotenkin huomannut, että nämä Ässien viimeisimmät hankinnat alkavat kehittää ns. lämpöä muiden joukkueiden palstaveljissä. Tai se, että Ässien uusien hankintojen nimiä edes tuodaan tähän ketjuun. Ensimmäiseksi kannattaa muistaa sellainen vanha totuus, että huumoria joko ymmärtää tai sitten sitä ei vain ymmärrä. Ässien uudet hankinnat ovat toki ihan hyviä pelaajia, mutta en ole ihan varma että kuuluvatko he kaikki tähän ketjuun. Kannattaa siis muistaa se, että porilainen huumori on monelle vaikea asia. Se ei näemmä kaikille avaudu.
Itse olen aina vierastanut tätä kovin hankinta ajattelua. Hankinnat ovat tietysti tärkeitä, mutta tosi paljon ratkaisee myös se että miten parantaa tai taantuu se joukkueessa jo ennen ollut pelaajisto. Kausi sitten näyttää, että kuka oli paras hankinta.
Ja sitten tieto, mikä ei varmaan lohduta tämän ketjun lukijoita. Kerttula ilmoitti nimittäin tänään, että Ässien joukkue ei olisikaan vielä valmis. Ässät on yhä pelaajamarkkinoilla tarkkailemassa tarjontaa. Ja pelaajabudjettia ei ylitetä vaikka esimerkiksi Merkley ja Borgman pelaisivat koko kauden Porissa. Eli tähän ketjuun tulee vielä todennäköisesti joku tuleva Ässä-hankinta.
Ja Mika Niemestä sen verran, että on harjoitellut koko kesän kovaa ja on hyvässä iskussa. Motivaatio on huipussaan ja tavoitteena on paluu huipulle. Häneltä odotan hyvää ja tasapainoista kautta, mutta kovinta hankintaa en hänestä odota. Tärkeintä on se, mitä hän tekee joukkueen eteen.