Kouvolan jäähalli – Lumon Areena

  • 416 332
  • 1 415

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tyhmä kysymys, mutta onko näille hinta-arvioille jotain lähdettä?

Kaikki tiedot ovat julkisia ja päätökset löytyvät Kouvolan kaupungin pöytäkirjoista.

8.5.2013 § 24: Jäähallin julkisivujen puhdistus 21.565 € (alv 0%) tilattiin Kouvolan Kattopalvelut Oy:ltä.

Mitähän Mokke sanoo siihen, että jäähalliin on tilattu myös 312 uutta katsomotuolia, kun samanaikaisesti opettajia on lomautettu :)

28.2.2013 § 1: Kouvolan jäähallin katsomotuolit (312 kpl) tilattiin asennettuna Arvo Piiroinen Oy:ltä hintaan 33.696 euroa (alv 0 %).
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
China-center ja lomautukset saatana!

Tuo heittämäni CC oli enemmänkin puolustelu, että rahaa on käytetty 100x turhempaankin paskaan kuin jäähallin putsaukseen. Kannatan ehdottomasti urheilutilojen kunnossapitoa kaikessa muodossa, ei siitä kahta sanaa!
 

Molkke

Jäsen
Mitähän Mokke sanoo siihen, että jäähalliin on tilattu myös 312 uutta katsomotuolia, kun samanaikaisesti opettajia on lomautettu :)

28.2.2013 § 1: Kouvolan jäähallin katsomotuolit (312 kpl) tilattiin asennettuna Arvo Piiroinen Oy:ltä hintaan 33.696 euroa (alv 0 %).

Molkke kommentoi asiaa seuraavasti: Tämä tuoli hommahan on täysin eri asia, kuin hallin ulkoseinät. Tosin mahtavatko olla kenties kultaa nämä tuolit, kun aika hinnakkaalta näyttää. Eli jos kerran tuoleille on oikeasti ollut tarvetta, tottakai niitä hommataan. Monelta on nyt tuntunut menneen pointtini ohi. Eli mielestäni kaupungin tulisi huolehtia ensin asukkaistaan, eikä toisin päin. Tähän huomautuksena se, että hallin pesulle ei ollut ilmeisesti muuta tarvetta, kuin tuo jo puhumani kosmeettinen haitta. Jos haittaa oli esimerkiksi rakenteille tai muille tästä punajäkälästä, silloin, kuten jo aiemmin mainitsin, olen valmis pohtimaan mielipidettäni uudemman kerran.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eli mielestäni kaupungin tulisi huolehtia ensin asukkaistaan, eikä toisin päin.

Me asukkaat muodostamme kaupungin. Olen itsekin tämän kaupungin veronmaksaja ja haluan, että maksamiani veroja käytetään Kouvolan kaupungin hyväksi esimerkiksi omaisuuden arvon säilyttämiseen ja siihen, ettei tarvitse hävetä silmiä päästään, että paikat jätetään rempalleen.

Mitä tarkoitat tuolla, että kaupungin tulee huolehtia asukkaistaan? Onko Kouvola jotenkin laiminlyönyt tuota huolehtimisvelvoitettaan verrattuna muihin Suomen kaupunkeihin? Itse olen aina saanut tarvitsemani palvelut ja minulla ei ainakaan ole asian suhteen valittamista. Kouvolan kaupungin palveluksessa oli viime vuoden lopussa lähes 6.700 työntekijää. Vertailuna esimerkiksi Lappeenrannan kaupungin palkkalistoilla on ainoastaan 2.400 työntekijää. Kouvolan kaupungissa on aivan järkyttävän suuri henkilöstön määrä, jota on pakko saada pienemmäksi. Kaupungin tehtävä ei todellakaan ole tuhlata verovaroja yli suureen henkilöstöön.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kai se punajäkälä voi jotain hallaa betonille tehdä pitkällä aikavälillä, ja luulisi putsauksen maksavan enemmän jos tilanteen päästää pahenemaan. Nyt pinnassa on uusi suoja-aine, joka toivottavasti pitää myös hallin pidempään kunnossa.

Kuntien pitäisi nimenomaan toimia enemmän liikelaitoksen tapaan ja unohtaa vanhat idyllit kunnan roolista ja taloudesta. Siihen kun ei enää ole varaa nyt tai nähtävillä olevassa tulevaisuudessakaan.

Se taas, että kouvolassa olisi jotenkin erityisen änkyrää ja valittavaa porukkaa ei mielestäni pidä paikkaansa. Ihan yhtä paljon sitä valitetaan muuallakin, aivan varmasti ja aivan liikaa. Ihme nillityskansa meistä on muodostanut ja sillä tämä maa ei ainakaan lähde nousuun.

Mutta loppuun, että ei off-topiikiksi mene: Go On KooKoo!
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huhujen mukaan ensi kesänä tulee uusi kaukalo kouvolan jäähalliin. Kaukaloa ollaan kuulemani mukaan myös pienentämässä.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse olen kuullut samanlaista, mut ajankohdasta silloin ei ollut hajua. Nykyistä kaukaloakin oltaisi haluttu jo piementää pitkään, mut alustan takia se ei ole mahdollista. Tiedä sit onko tarkoitus katsomojakin tuoda sit alhaalta lähemmäs kaukaloa. Ei muuta kun B-sivulle aitioita ja muutama isompi vessa niin kyllä olisi halli liigan kriteerit täyttävä.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehdottomasti kannattaisi tuoda katsomoja lähemmäs kaukaloa jos se vain jollain konstilla onnistuu ilman että ylempien rivien näkyvyys kärsii. Juuri tällaista pleksin takana katsomoa olen Kouvolassa kaivannut. Hämeenlinnassa olen tykännyt tosi paljon katsoa matseja välillä ihan siitä pleksin takaa. Näkee sen pelin nopeuden ihan eri tavalla kuin kauempaa katsoen.
 

EagleEye

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehdottomasti kannattaisi tuoda katsomoja lähemmäs kaukaloa jos se vain jollain konstilla onnistuu ilman että ylempien rivien näkyvyys kärsii. Juuri tällaista pleksin takana katsomoa olen Kouvolassa kaivannut. Hämeenlinnassa olen tykännyt tosi paljon katsoa matseja välillä ihan siitä pleksin takaa. Näkee sen pelin nopeuden ihan eri tavalla kuin kauempaa katsoen.

Rappusethan siinä on nyttekin alimmalta riviltä kentän tasolle. Laidat ja päädyt jos siirtyy kauemmas niin eikös siihen saisi samalla linjalla jatkettua ainakin pari riviä tuoleja? Ei olisi huono idea jos fanipäädyssäkin alettais täyttämään ihan alhaalta lähtien. Näkyvyys toiseen päätyyn kyl hieman kärsisi alempaa.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kyllähän Kouvolaan uusi kaukalo tulee ja tais olla turvakaukalo. Siin vaan oli jotain ongelmia,että on leveempi vissin kuin nykynen ja lyhyempikin tais olla, että pitää niitä kiinnike paikkoja katsella uudestaan,että ei mene putket hajalle. Niin ja sivukatsomoista olis ilmeisesti lähdössä alempia rivejä huitsin nevadaan.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän Kouvolaan uusi kaukalo tulee ja tais olla turvakaukalo. Siin vaan oli jotain ongelmia,että on leveempi vissin kuin nykynen ja lyhyempikin tais olla, että pitää niitä kiinnike paikkoja katsella uudestaan,että ei mene putket hajalle. Niin ja sivukatsomoista olis ilmeisesti lähdössä alempia rivejä huitsin nevadaan.

Eikös se vanha kaukalo ole jo leveä kun lemtokenttä ja siitä vielä leveämmäksi laitetaan? On varmaan mestiksen eka turvakaukalo jos näin tehdään
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Joo, toimin tässä vähän niinkuin välikätenä nyt.

Eräs tavallansa "hyvin" tuntemani vankka KooKoon kannattaja kertoo saaneensa taholta, joka varmasti asioista tietää, sellaista kerrottavaa, että turvakaukalo varmuudella on tulossa, mutta ajasta ei ole vielä varmaa tietoa.

"Lähiaikoina" kuitennii. Kaukalo myöskin pienenee ja A-, tai B-sivulle tullee laidan viereen penkkirivi lisää.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
tälle kaudelle ei ole tulossa, vanhassa kaukalossa on jo jäätä pohjalla.

Mites tää homma nyt oikein menee? Kuulin, että uusi joustokaukalo laitettaisiin tämän kauden aikana. Estääkö tuo jään laitto uuden kaukalon asennuksen?
Kaukalo tosiaan lyhenee ja kapenee verrattuna nykyiseen. Asennusajankohdan kanssa on nyt hieman epäselvyyksiä. Jokatapauksessa uusi joustokaukalo on jo tilattu.
 

Steus

Jäsen
Mites tää homma nyt oikein menee? Kuulin, että uusi joustokaukalo laitettaisiin tämän kauden aikana. Estääkö tuo jään laitto uuden kaukalon asennuksen?

Kuulostaisi ainakin mielenkiintoiselta, että sinne jäätä laitettaisiin ennen uuden, pienemmän kaukalon tuloa. Luulisi teettävän jonkin verran lisätyötä moinen.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuulostaisi ainakin mielenkiintoiselta, että sinne jäätä laitettaisiin ennen uuden, pienemmän kaukalon tuloa. Luulisi teettävän jonkin verran lisätyötä moinen.

Minulla ei ole sen varmempaa tietoa asiasta, muuta kuin että käsittäkseni päätös on tehty turvakaukalon hankkimisesta. Voihan tietysti olla mahdollista, että tuo kaukalo tulee vasta tämän kauden päätteeksi. Ymmärsin kyllä, että olisi tulossa jo tällä kaudella, mutta voi olla asiassa väärässäkin.
 

Mneme

Jäsen
Minulla ei ole sen varmempaa tietoa asiasta, muuta kuin että käsittäkseni päätös on tehty turvakaukalon hankkimisesta. Voihan tietysti olla mahdollista, että tuo kaukalo tulee vasta tämän kauden päätteeksi. Ymmärsin kyllä, että olisi tulossa jo tällä kaudella, mutta voi olla asiassa väärässäkin.

Turvakaukalo tulee vasta kaudelle 2014-2015, jolloin hallissa tapahtuu myös joitain muita uudistuksia. Mutta niistä KooKoo varmasti tiedoittaa, kun on sen aika.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nii no, aitioita ei tule ennen kuin jostain repäisee 2M€. Mutta jotain uudistuksia jäähalliin turvakaukalon lisäksi on tulossa. Ja eiköhän ne aitiotkin joskus halliin ilmesty. Tuskin kuitenkaan ensi kaudeksi.
Tarkoitatko kenties liigalisenssiä?

Tai sitten aitiot rakennetaan 24 karaatin kullasta tai mikkeliläisten nöyryydestä.

Vertailukohtana voidaan poimia Kupittaan jäähallin budjetti, joka oli noin kuusi miljoonaa euroa ja se ylittyi hieman rakentamisvaiheessa.

Jos aitiot Kouvolassa maksavat edes kymmenesosan Turun hallin kokonaisbudjetista, niin jossain mättää ja suuresti.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ensi kaudeksi halliin asennetaan siis jumbotron tms, joka on kyllä erinomainen muutos. Kiitos kaikille, jotka sen eteen ovat töitä tehneet. Nostaa hallin ilmettä ja laatua suuresti. Sinällään uudistus on myös kaivattu, että viimeisemmässä isossa remontissa uudistettu tuloskello on oikeastaan ollut takapakkia entiseen - vanhassa oli jotain arvokkuutta ja nykyinen näyttää aika rimpulalta siihen verrattuna. Lisäksi summerin ääni on kammottava.

Mihin lienee muuten päätyi tuo vanha tulostaulu, aikanaan ehdotin sille sijoituspaikaksi doc jokkerin takapihaa, mutta lienee päätynyt johonkin muualle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös