Kouvolan jäähalli – Lumon Areena

  • 424 814
  • 1 417
Enemmänhän tuolla seisomakatsomo uudistuksella kosiskellaan niitä irtolipun ostajia. Kyllähän nyt opiskelija tai työtön ihminen ostaa mielummin 8 euron lipun päätyyn kuin 16 euron lipun B2:seen.

Ja painotetaan nyt vielä, että kyseessä voi olla pelkkä C2:sen kattava seisomakatsomo tai sitten C2:sen ja 3:sen kattava. Tällöin ensimmäisessä vaihtoehdossa kapasiteetti olisi n. 200 ja toisessa n. 500. Eli nyt ei mistään tuhansista puhuta.

Mielestäni arvostettavaa toimintaa KooKoolta yrittää keksiä ratkaisuja kotipelien tunnelmaan. KooKoo on myös pyytänyt faneilta "konsultointia" miten kotipelien tunnelmaa parannetaan. Tällöin myös on teillä muilla, jotka ette päädyssä seiso peiliin katsomisen paikka.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin on, mutta aikaisemmin on ollut puheita, nyt eräässä puulaakissa piirretään niiden kuvia.

On kyllä ollut luonnoksia, piirustuksia ja jopa pienoismalleja aiemminkin. Mutta eipä sillä sen enempää väliä. Avainkysymyshän on se, että millä lailla nuo kustannettaisiin. Nykyisessä taloustilanteessa on mahdotonta, että kaupunki rakennuttaisi aitiot jäähalliin ja perisi kustannukset KooKoolta esim. korotettuina vuokrina. Jos on löydetty jotain sijoittajia taakse, niin silloinhan suunnitelma voi jopa edetä. En toki tiedä taustoja, mutta näillä olettamuksilla en kuitenkaan pidättelisi hengitystänikään.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Halli pullistelee ja kaikkea kivaa saadaan hallin täytteeksi kun laitellaan siellä laatikossa pörräävä kärpänen kuntoon. Nyt se on vähän siipirikkotilassa.

Ei sillä etteivätkö moninaiset uudistukset olisi tarpeen, mutta alla 2000 katsojan keskiarvoilla eivät kovin suuret investoinnit kannata. Ellei sitten juuri jokin yritys tai yritykset osta itselleen tilaa hallista aitioiksi, ravaintoloiksi ja mitä moninaisimmiksi katsomoiksi.

Ei ole mukava olla pessimisti enkä sitä aina olekaan, mutta tässä jääkiekko-organisaatioiden epätietoisuuden ajassa tuskin suurie mullistuksia ja kehityshyppäyksiä tullaan näkemään.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On kyllä ollut luonnoksia, piirustuksia ja jopa pienoismalleja aiemminkin. Mutta eipä sillä sen enempää väliä. Avainkysymyshän on se, että millä lailla nuo kustannettaisiin.

Kaupunkia ei ole pyydetty lainkaan aitoiden maksajaksi eikä käsittäkseni myöskään toisen ravintolaparven vaan ainostaan kaupungilta pyydetty lupaa aitioiden ja ravintolaparven rakentamiseen. Käydyissä keskusteluissa kaupunki näyttänyt hankkeelle vihreää valoa. Toinen ravintolaparvi tulisi siis D1-D3 katsomon yläpuolelle ja aitiot puolestaan B1-B5 katsomoiden yläpuolelle. Tällä hetkellä ainakin osalle aitoista on jo ostajatahotkin valmiina eli KooKoo ja yhteistyökumppanit rakentaisivat aitiot, jotka myydään sen jälkeen eri tahoille. Positiivista siis on, että aitoille on jo nyt olemassa sitovia varauksia. Aikataulusta en kyllä osaa sanoa mitään, mutta toivottavasti työt pääsisivät alkaamaan jo heti tämän vuoden keväällä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo on myös pyytänyt faneilta "konsultointia" miten kotipelien tunnelmaa parannetaan. Tällöin myös on teillä muilla, jotka ette päädyssä seiso peiliin katsomisen paikka.

Mitenkäs tuo on meillä muilla peiliin katsomisen paikka? Ei meiltä mitään "konsultointia" ole kysytty. Jos on kysytty vain faneilta (mitä tuo ikinä tarkoittaakaan) niin eihän tuossa muut ole oikein päässeet vaikuttamaan mihinkään.

Sen voin kokemuksesta kertoa että kausikorttilaisilta ei ole juuri ikinä kysytty yhtään mitään. Kai siellä seurassa ajatellaan että turha tuollaiselta varmalta tulonlähteeltä on mitään kysellä. Aina ne sen kausikortin ostaa kuitenkin.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Mitenkäs tuo on meillä muilla peiliin katsomisen paikka? Ei meiltä mitään "konsultointia" ole kysytty. Jos on kysytty vain faneilta (mitä tuo ikinä tarkoittaakaan) niin eihän tuossa muut ole oikein päässeet vaikuttamaan mihinkään.

Sen voin kokemuksesta kertoa että kausikorttilaisilta ei ole juuri ikinä kysytty yhtään mitään. Kai siellä seurassa ajatellaan että turha tuollaiselta varmalta tulonlähteeltä on mitään kysellä. Aina ne sen kausikortin ostaa kuitenkin.

Siis tuo tarkoittaa sitä, että on kysytty KooKoon faniporukalta eli KKP:ltä(Kuudeskenttäpelaaja) miten tunnelmaa saataisiin paremmaksi. Mehän siellä pääasiassa kuitenkin pelistä toiseen päädyssä mölistään, joten kai se on luonnollista, että meiltä myös kysytään. Minusta ihan hienoa, että seurasta ollaan yhteydessä faneihinkin.

Mitä tulee tuohon kausarilaisilta kyselyyn, niin onhan näitä viihtyvyyden lisäys kysely lippuja ja lappuja siellä joka vuosi pyydetty jossain pelissä täyttämään, aika kohtuutonta odottaa, että seura nyt jokaiselta katsojalta tulisi henkilökohtaisesti kotoolta kyselemään, että mites viihtyisit paremmin. Muistaakseni myös jonkin sortin sähköposti kyselyä parannusehdotuksista on tullut kausikorttilaisille vuosittain.
 
Mitenkäs tuo on meillä muilla peiliin katsomisen paikka? Ei meiltä mitään "konsultointia" ole kysytty. Jos on kysytty vain faneilta (mitä tuo ikinä tarkoittaakaan) niin eihän tuossa muut ole oikein päässeet vaikuttamaan mihinkään.

En konsultoinnin osalta tarkoittanut, vaan sen tunnelman osalta. Toisaalta se on mainittava, että viime peleissä on ollut huomattavasti parempi tunnelma kuin niissä peleissä missä on se n. 2500 ihmistä. Niinköhän se on, että kun gloryhuntterit on kotona, niin muukin yleisö voi huoletta osallistua peliin? Kukaan ei ole kyräilemässä, että mitä tuokin nyt huutaa pelissä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kunhan nyt oikeasti siistisivät tuon ulkokuoren, se olisi edullisin ja nopein tapa nostaa hallin imago täysin uudelle tasolle. Toki nuo aitiot jne olisivat hyvin mukavia, mutta toteutuksen osalta varmaan aika pitkissä puissa.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä tulee tuohon kausarilaisilta kyselyyn, niin onhan näitä viihtyvyyden lisäys kysely lippuja ja lappuja siellä joka vuosi pyydetty jossain pelissä täyttämään, aika kohtuutonta odottaa, että seura nyt jokaiselta katsojalta tulisi henkilökohtaisesti kotoolta kyselemään, että mites viihtyisit paremmin. Muistaakseni myös jonkin sortin sähköposti kyselyä parannusehdotuksista on tullut kausikorttilaisille vuosittain.

Jos näin on niin sitten tuon huomaamattomuus menee ihan oman huonomuistisuuden piikkiin. Muistelin että jonain vuonna tuollainen kysely tehtiin, mutta en muista että tuota harrastettaisiin mitenkään säännöllisesti. Tuo riittää minulle jos toiminta on jatkuvaa ja näin tehdään. Pitää varmaan itse olla hereillä hallilla että saa oikeanlaisen lapun käteensä.

Sähköpostista tarkastin että itse en ole ainakaan saanut kausikorttilaisena yhtään ainutta kyselyä sähköpostiin. 2008 vuoden jälkeen ainoat KooKoolta tulleet postit postit ovat koskeneet kausikortin tilausta ja laskua (+ yksi mainos joulumyyjäisiin). Eli kausikorttilaisia ei ole kyllä mitenkään otettu erikseen kohderyhmäksi kun on tehty erilaisia kyselyitä. Hyvä että edes koko yleisöltä kysytään hallissa lomakkeilla.

En konsultoinnin osalta tarkoittanut, vaan sen tunnelman osalta. Toisaalta se on mainittava, että viime peleissä on ollut huomattavasti parempi tunnelma kuin niissä peleissä missä on se n. 2500 ihmistä. Niinköhän se on, että kun gloryhuntterit on kotona, niin muukin yleisö voi huoletta osallistua peliin? Kukaan ei ole kyräilemässä, että mitä tuokin nyt huutaa pelissä.

Johtuisiko myös siitä että joukkue on viime peleissä antanut taas jotain huudettavaakin?

Yksi ehdotus sinne fanipäädyn suuntaan muulta yleisöltä. Ainakin B4 katsomossa yleisö kovasti yrittää lähteä fanipäädyn rytmikkäisiin tarputuksiin mukaan, mutta kun fanipääty kiihdyttää taputuksen tahtia miten sattuu niin iso yleisö ei voi millään pysyä rytmissä ja kannusutus muuttuu epämääräiseksi huminaksi ja yleensä loppuukin sen vuoksi jo parin kymmenen sekunnin yrityksen jälkeen. Sen sijaan "hei" "hei" huutojen rytmittämänä muukin katsomo kuulee rytmin ja pysyy mukana. Eli jos haluaa muun yleisön kannustuksiin mukaan niin pitää antaa sille mahdollisuus.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yksi ehdotus sinne fanipäädyn suuntaan muulta yleisöltä. Ainakin B4 katsomossa yleisö kovasti yrittää lähteä fanipäädyn rytmikkäisiin tarputuksiin mukaan, mutta kun fanipääty kiihdyttää taputuksen tahtia miten sattuu niin iso yleisö ei voi millään pysyä rytmissä ja kannusutus muuttuu epämääräiseksi huminaksi ja yleensä loppuukin sen vuoksi jo parin kymmenen sekunnin yrityksen jälkeen. Sen sijaan "hei" "hei" huutojen rytmittämänä muukin katsomo kuulee rytmin ja pysyy mukana. Eli jos haluaa muun yleisön kannustuksiin mukaan niin pitää antaa sille mahdollisuus.
Tuo on kyllä suurin este koko hallin rytmikkäälle taputukselle. Jos se kerran on fanipäädylle niin vaikeaa se rytmissä pysyminen niin rumpu voisi hakata tahtia jossa kaikki pysyisivät.
 
Tuo on kyllä suurin este koko hallin rytmikkäälle taputukselle. Jos se kerran on fanipäädylle niin vaikeaa se rytmissä pysyminen niin rumpu voisi hakata tahtia jossa kaikki pysyisivät.

Tämä on kyllä tosi hyvä pointti. Ehkä vaikeinta tässä tilanteessa tekee, että faniporukka on yhteinäisempi klöntti päädyssä ja siitä on kuitenkin huomattavan pitkä matka muihin katsomon osiin verrattuna muihin paikkakunttiin. Eli siellä taputtaessa ei kuule kuin oman porukan taputukset.

Pyritään kuitenkin asiaa muuttamaan. Rumpua vastaan on niin paljon jengiä, että sitä ei saada, eikä sille olisi soittajaakaan. Mahdollisesti, jos noita taputuksia saisi jotenkin rauhoitettua ja muutettua niiden frekvenssiä. Toisaalta eihän se taputus missään nimessä enää kiihy, vaikka nopealla temmolla tuleekin. Tahtihan on sama, kun vain taputat käsiäsi ilman taukoa normaali nopeudella.
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Jos näin on niin sitten tuon huomaamattomuus menee ihan oman huonomuistisuuden piikkiin. Muistelin että jonain vuonna tuollainen kysely tehtiin, mutta en muista että tuota harrastettaisiin mitenkään säännöllisesti. Tuo riittää minulle jos toiminta on jatkuvaa ja näin tehdään. Pitää varmaan itse olla hereillä hallilla että saa oikeanlaisen lapun käteensä.

Sähköpostista tarkastin että itse en ole ainakaan saanut kausikorttilaisena yhtään ainutta kyselyä sähköpostiin. 2008 vuoden jälkeen ainoat KooKoolta tulleet postit postit ovat koskeneet kausikortin tilausta ja laskua (+ yksi mainos joulumyyjäisiin). Eli kausikorttilaisia ei ole kyllä mitenkään otettu erikseen kohderyhmäksi kun on tehty erilaisia kyselyitä. Hyvä että edes koko yleisöltä kysytään hallissa lomakkeilla.



Johtuisiko myös siitä että joukkue on viime peleissä antanut taas jotain huudettavaakin?

Yksi ehdotus sinne fanipäädyn suuntaan muulta yleisöltä. Ainakin B4 katsomossa yleisö kovasti yrittää lähteä fanipäädyn rytmikkäisiin tarputuksiin mukaan, mutta kun fanipääty kiihdyttää taputuksen tahtia miten sattuu niin iso yleisö ei voi millään pysyä rytmissä ja kannusutus muuttuu epämääräiseksi huminaksi ja yleensä loppuukin sen vuoksi jo parin kymmenen sekunnin yrityksen jälkeen. Sen sijaan "hei" "hei" huutojen rytmittämänä muukin katsomo kuulee rytmin ja pysyy mukana. Eli jos haluaa muun yleisön kannustuksiin mukaan niin pitää antaa sille mahdollisuus.

Njoo, voi kyllä tosiaan olla, että itelläkin tässä kohtaa muisti pettää, muistan että kyselyjä on ollut, mutta en nyt pysty väittämään, että säännöllisesti. Ei ainakaan tällä kaudella ole tainnut olla. Mulla nyt ei koko elämäni sähköposteja ole tallessa, mutta vanhasta sähköpostista löytyi tämän kauden alla ollut kysely, joka taitaa liittyä tiedotuskäytäntöön. Mutta jos sulla on vuodesta 2008 asti kaikki sähköpostit tallessa, niin uskonhan mie sitten. Itse muistan toisin, mutta mulla nyt tosiaan ei ole tapana säästää vanhoja sähköposteja.

Tuo nyt tosiaan on vähän ongelma tuo hallin rytmissä pysyminen, ehkä noita "hei" huutoja voisi lisätä.
 

lätkäheebo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat, Winnipeg Jets
Asiakaspalautteen ja kehittämisideoiden lähettäminen palvelun tuottajalle on mielestäni aivan jokapäiväistä toimintaa. Jos jollain on ideoita KooKoon ottelutapahtuman kehittämiseksi, niin mikä estää lähettämästä itse postia KooKoon toimistolle. Minä ainakin annan palautetta ravintoloissa etc. viikoittain ja pääsääntöisesti palaute on otettu vastaan asiallisesti ja joskus olen jopa saanut ilmaisen kahvin kiitokseksi. Joten, antakaa palautetta, mutta rakentavassa mielessä.
 
Eilen oli ainakin tuolla liikenneympyrän lippuluukuilla melkein juurikin sinne liikenneympyrälle asti jonoa, joten vähän nyt tökkii tuo lipunmyynti. Eihän nyt kukaan halua seistä siellä noin kauan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eilen oli ainakin tuolla liikenneympyrän lippuluukuilla melkein juurikin sinne liikenneympyrälle asti jonoa, joten vähän nyt tökkii tuo lipunmyynti. Eihän nyt kukaan halua seistä siellä noin kauan.

Lippuluukulla oli vähän ihmeellinen episodi, kun kaverin kanssa yritetään ostaa lippuja "vierasfanipäätyyn" ja tämä ei meinannut onnistua oikein mitenkään. Jotenkin ihmeen kautta lipunmyyjä ei edes tiennyt, mikä tämä tällainen pääty olisi ja loppupeleissä 10 minuutin ihmettelyn jälkeen ei sinne D1 katsomoon lippuja edes saatu, vaan paikat myytiin D3:een. Tosin D1:ssä oli reilusti vapaita paikkoja ja siellä istuttiin muiden vierailijoiden seassa.
 
Lippuluukulla oli vähän ihmeellinen episodi, kun kaverin kanssa yritetään ostaa lippuja "vierasfanipäätyyn" ja tämä ei meinannut onnistua oikein mitenkään. Jotenkin ihmeen kautta lipunmyyjä ei edes tiennyt, mikä tämä tällainen pääty olisi ja loppupeleissä 10 minuutin ihmettelyn jälkeen ei sinne D1 katsomoon lippuja edes saatu, vaan paikat myytiin D3:een. Tosin D1:ssä oli reilusti vapaita paikkoja ja siellä istuttiin muiden vierailijoiden seassa.

Suurin mysteeri on minulle minkä takia edes annetaan valita noita paikkoja peliin siellä luukulla. Jos et ole ennakkoon vaivautunut ostamaan haluamallesi paikalle lippua, niin sitten ostat sellaisen lipun mikä kattaa koko katsomon osan. Ei voi olla noin vaikeaa KooKoo?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suurin mysteeri on minulle minkä takia edes annetaan valita noita paikkoja peliin siellä luukulla. Jos et ole ennakkoon vaivautunut ostamaan haluamallesi paikalle lippua, niin sitten ostat sellaisen lipun mikä kattaa koko katsomon osan. Ei voi olla noin vaikeaa KooKoo?

Ostohetkelle pyysimme siis selkein sanakääntein "kaksi lippua vierasfanipäätyyn", ei esimerkiksi "haluaisin mielelläni istumapaikkalipun katsomonosasta D1, mielellään neljäs paikka riviltä kolme, onhan paikka allergialiiton hyväksymä ja savuton? Vaadin myös paikan olevan rauhallinen ja siisti, onhan tästä huolehdittu kiitos? Maksutavakseni käytän tottumuksesta ainoastaan tätä mongolialaista jakinmaitoa, kai puoli litraa riittää? Niin ja käyhän teillä etukortti?"
 
Ostohetkelle pyysimme siis selkein sanakääntein "kaksi lippua vierasfanipäätyyn", ei esimerkiksi "haluaisin mielelläni istumapaikkalipun katsomonosasta D1, mielellään neljäs paikka riviltä kolme, onhan paikka allergialiiton hyväksymä ja savuton? Vaadin myös paikan olevan rauhallinen ja siisti, onhan tästä huolehdittu kiitos? Maksutavakseni käytän tottumuksesta ainoastaan tätä mongolialaista jakinmaitoa, kai puoli litraa riittää? Niin ja käyhän teillä etukortti?"

No tuollaista tuo tuntuu välillä olevan, mutta onneksi on kausikortti. Varmaan syönnyt useita satoja katsojia pelkästään se, että joutuu odottamaan välillä 30 minuuttia pelkästään lippua.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Jos et ole ennakkoon vaivautunut ostamaan haluamallesi paikalle lippua, niin sitten ostat sellaisen lipun mikä kattaa koko katsomon osan.

Ylipäätään liput voisivat olla, kausareita lukuunottamatta, katsomolohkokohtaisia, koska keskimäärin tilaa on ja ylipäätään nopeuttaisi tuota toimintaa lippuluukulla. Tosin en tiedä mihin aikaan yleensä peliin tulette, mutta en koskaan muista joutuneeni jonottamaan matsiin ehkä sellaista vajaata kymmentä minuuttia pidempään, kun on saapunut sen noin 15-20 minuuttia ennen ottelun alkua hallille.

Ylipäätään tuo TuTon lanseeraama malli, jossa lippu on tuntia ennen ottelua selkeästi halvempi, olisi erittäin mielenkiintoista nähdä Kouvolassa ensi kaudella. Erityisesti vielä, jos lisää asiakaspaikkoja saataisiin kaljanmyyn... ravintolapuolelle. Todennäköisesti loppasuut kuluttaisivat alennuksen hyödyn muutamaan happamaan, mikä näkyisi ehkä myös kohonneessa tunnelmassa, ja mahdollisesti muutama ylimääräinen ss-poonuksien takia elävä kitupiikkikin saataisiin hallille houkuteltua.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Meillä tulee aina olemaan kertalipun ostajia luukulla, haluttiin tai ei. Meillä on edelleen paljon katsojia, jotka eivät tälläisiä vempeleitä käytä. Lisäksi extempore-tulijoita on aina yms.

Eli turha on huutaa ratkaisuksi pelkästään tuota "ostakaa netistä" rimpsua, lipunosto luukulla kestää liian kauan. Lipunmyynti luukulla on mennyt hurjasti alaspäin, samalla kun maksamme 2€/lippu (ja ensi kaudella ja jo nyt netissä 2,5€/lippu toimitusmaksua).

KooKoon liput on jo aiemminkin olleet netissä ostettavissa. Lippupalvelu ei tuo mitään lisäarvoa ja valtakunnallisia toimijoitakin on halvemmilla toimitusmaksuilla.

TUTO on tosiaan ollut luova lippuratkaisuissaan täksi kaudeksi, en sano että sieltä pitäisi kaikkea kopioida, mutta kyllä sen pitäisi pistää miettimään. Olisiko meilläkin jokin muu tapa lokeroida lippuja kuin nykyinen tapa. Hinnat ovat yksi asia ja kaikkien katsomoiden myyminen samalla hintaa on toinen.

Esimerksiksi katsomolohkokohtainen lippu on mielestäni hyvä idea.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän tuolle systeemille jotain täytyy tehdä, se on selvä.

Fiksuintahan on ostaa lippu netistä, niin välttyy jonottamiselta. Näin itse teen. Mutta se on myös totta, että kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta tai tullaan nimenomaan extempore katsomaan peliä. Olisiko se huono idea, että jos ostat lipun lippuluukulta, niin silloin myyjä myy sinulle vaan jonkun lipun sattumanvaraisesti/järjestelmällisesti jostain, tai että ostaja saisi päättää korkeintaan katsomonosan? Lohkonkin arpominen kyllä kestää, jos ostaja ei entuudestaan tiedä miten mikäkin lohko sijoittuu.

Miten lippujen hinnoittelu olisi fiksuinta tehdä? Yksi ja sama hinta A- ja B-katsomoille ja toinen, halvempi hinta C- ja D-katsomoille? Vai eri hinta jokaiselle lohkolle? Nythän se keskimmäinen lohko, jossa on pehmustetut penkit, maksaa toimituskuluineen 18(?) euroa ja muut paikat 16e. Mielestäni ainakin päädyt saisi olla halvemmalla. Ja jos toiseen päätyyn se seisomokatsomo kyhätään, se pitäisi olla vieläkin halvempi.

Mitä tulee jäähallin ulkonäköön, niin tässä ketjussa jo aiemmin esitelty mustaoranssi maalaus olisi ihan älyttömän hieno. Mutta jotenkin tuntuu, että kaupunki ei moiselle muutokselle lämpenisi, vaikka rahat maaleihin löytyisikin jostain. Vähintäänhän tuo betonikasa pitää pestä, siitä tuskin on kahta sanaa.
Myös suunnitellut aitiot ja toinen ravintolapääty kuulostaa erinomaiselta. Toki kun tässä nyt on ensi kaudesta epävarmuutta, niin saapa nähdä toteutuuko näistä ideoista yksikään. Toivotaan toivotaan.

EDIT. Tarkoititko teroz katsomolohkokohtaisella lipulla sellaista lippua, jolla voi istua missä tahansa penkissä kyseisessä lohkossa, vaiko katsomolohkokohtaista hinnoittelua lipuille?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
EDIT. Tarkoititko teroz katsomolohkokohtaisella lipulla sellaista lippua, jolla voi istua missä tahansa penkissä kyseisessä lohkossa, vaiko katsomolohkokohtaista hinnoittelua lipuille?

Molemmat olisivat ihan järkeviä ratkaisuita. Kuten täällä mainittiin, niin netistä voisi ennakkoon ostaa halutessaan minkä tahansa paikan ja luukulta sitten vain lohkokohtaisesti - ja näitä sitten vaikka valmiiksi printattuna tiskille, niin palveluaika puolittuisi.

A3 ja B3 lienee voisivat olla omassa hintakategoriassa, seuraavassa A2-A4-B2-B4 sekä päädyn keskustat. Loput roippeet A1-A5-B1-B5 sekä päädyn sivut ja seisomapaikat voisivat sitten olla omassaan. Tai sitten asiaa voi lähestyä näköesteisyyden kautta, koska kun meillä on tällä hetkellä tämä raskas Lippupalvelun systeemi, niin myös tähän olisi mahdollisuus. Esim. tietyissä kohtaa hallia alimmilta riveiltä näkee kaukalon huonosti.

Tms.
 
Facebookin puolella KooKoo pahoittelee lipunmyyntisotkua ja kertoo olleen teknisia ongelmia. Samassa lauseessa ratkaisuksi tarjotaan ennakkoflaban ostoa netistä, mutta eihän tuo Kouvolassa onnistu!

Suomi on sinänsä taas muuta länsi-maailmaa jäljessä siinnä, että tosiaan lippuluukuilta ostetaan suurin osa lipuista. Internetissä menisi 3 minuuttia ja voisit tulla peliin, vaikka tasan 18.30 ja päästä jokaisen suomalaisen suosikkihommaan, eli vittuilemaan tyhmille, jotka jonottavat puoli tuntia -20 asteen pakkasessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös