Mainos

Kotimaan matkailu kunniaan, monessako Suomen kunnassa olet käynyt?

• 11 486
  • 118

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alavus
Enontekiö
Espoo
Godby
Hamina
Hanko
Hattula
Hausjärvi
Heinola
Helsinki -10
Hollola
Hyvinkää
Hämeenlinna
Ikaalinen
Imatra
Janakkala
Joensuu
Joroinen
Juva
Jyväskylä - 20
Jämsä
Järvenpää
Kajaani
Kannus
Kaskinen
Kauniainen
Kemijärvi
Kemiönsaari
Kerava
Kirkkonummi - 30
Kokkola
Kotka
Kouvola
Kristiinankaupunki
Kruunupyy
Kuopio
Kurikka
Lahti
Lapinlahti
Lappeenranta - 40
Lempäälä
Lohja
Loviisa
Maarianhamina
Mikkeli
Mäntsälä
Mäntyharju
Naantali
Nokia
Nurmijärvi - 50
Närpiö
Orimattila
Oulu
Pelkosenniemi
Pieksämäki
Pietarsaari
Pori
Porvoo
Raahe
Raasepori - 60
Rantasalmi
Rauma
Riihimäki
Rovaniemi
Salo
Sastamala
Savonlinna
Seinäjoki
Sipoo
Siuntio - 70
Sodankylä
Sotkamo
Sulkava
Sund
Tampere
Turku
Tuusula
Vaasa
Vantaa
Varkaus - 80
Vihti
Ylöjärvi
Ähtäri
Äänekoski

Olen paitsi kosmopoliitti maailmanmatkaaja, myös äärettömän hyvin perehtynyt kotimaani Suomen kyliin ja kaupunkeihin erinäisillä maakuntamatkoillani. En minä nyt jumalauta kaikissa noissa saatanan perslävissä nukkunut ole, mutta sen verran olen aikaa viettänyt noissa kaikissa 84 kunnan alueilla josstain, että lasken ne tähän listalleni mukaan.

Aikamoinen homma oli selvittää tätä että mitä missäkin kunnassa on. Luulen että muutama jäi vielä muistamatta/tajuamatta että tuommosenkin nimisessä kunnassa oli joku paikka missä olen kallisarvoista aikaani viettänyt.

Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä muuten hemmetin vaikea, kun ei voi muistaa lapsuuden karavaanari-reissujen kaikkia kohteita.

Vähän sovellan tuota yöpymisvaatimusta, koska on aika monia kuntia, joissa on tullut tehtyä pidempiä visiittejä ilman yöpymistä. Tuota ei varsinkaan Varsinais-Suomessa voi laskea läpiajoksi.

Alavus
Aura
Espoo
Forssa
Hanko
Helsinki
Huittinen
Hämeenlinna
Ikaalinen
Jyväskylä
Kaarina (myös entinen Piikkiö)
Kalajoki
Kemiönsaari
Kitee
Kokemäki
Koski Tl
Kotka
Kouvola
Kuopio
Kustavi
Lahti
Lappeenranta
Laukaa
Lieksa
Lieto
Loimaa
Maarianhamina
Marttila
Masku
Mikkeli
Naantali
Nokia
Oulu
Paimio
Parainen
Pori (en muuten aikuisena ole käynyt)
Porvoo
Pyhtää
Pöytyä (tuolta entiset Karinainen ja Yläne)
Raisio
Rusko
Salo
Savonlinna
Seinäjoki
Somero
Sotkamo
Säkylä
Tampere
Turku
Vantaa
Virrat

Varsinkin Pohjanmaalta ja Pohjois-Karjalasta varmasti puuttuu jotkut. Esim. Joensuu ja Vaasa sellaiset, joihin tarvitsisin jonkun lapsuuden kuva-albumin. Lisänä Laukaa hieman hassukin maininta, koska olin pari yötä lähinnä Peurungalla.

Viimeksi muokattu:

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Espoo
Haapajärvi
Haapavesi
Hamina
Hanko
Helsinki
Hämeenlinna
Jalasjärvi
Joensuu
Jyväskylä
Kajaani
Kankaanpää
Kannus
Kemi
Kemijärvi
Kilpisjärvi
Kinnula
Kokkola
Korpilahti
Kuusamo
Kälviä
Lahti
Lapinjärvi
Lappajärvi
Lappeenranta
Lempäälä
Lestijärvi
Lohtaja
Mikkeli
Muonio
Mäntyharju
Nivala
Otanmäki
Oulainen
Oulu
Pello
Pihtipudas
Pyhäjärvi
Raahe
Rovaniemi
Savonlinna
Seinäjoki
Sievi
Sotkamo
Tampere
Tornio
Turku
Tuusniemi
Vaasa
Valkeakoski
Vantaa
Virrat
Veteli
Ylivieska

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nykyiset kaupungit/kunnat:

Asikkala
Eckerö
Eura
Hamina
Heinola
Helsinki
Imatra
Joensuu
Juuka
Jyväskylä
Kajaani
Kauhajoki
Kauhava
Kolari
Kuhmo
Lappeenranta
Lieksa
Mikkeli
Naantali
Paimio
Parikkala
Porvoo
Raahe
Rauma
Savitaipale
Vantaa

Entiset kunnat, mutta silloin itsenäiset, kun niissä yövyin

Joutseno (asuinkunta)
Oulunsalo
Punkaharju
Vähäkyrö
Ylihärmä

Ja sitten vielä paikkakunnat, joissa on tullut oltua yön yli, mutta ei varsinaisesti yövyttyä
(= Jukolan Viestin paikkakunnat, joita ei ole vielä ylempänä mainittu)

Laitila
Tampere
Hollola
Pudasjärvi
Juva
Vimpeli
Vehkalahti (nyk. Hamina, silloin vielä itsenäinen)
Sodankylä
Sipoo
Rautavaara
Siuntio
Eurajoki
Jurva (nyk. osa Kurikkaa)
Sulkava
Jämijärvi
Anjalankoski (nyk. osa Kouvolaa)
Salo
Lapua
Hyvinkää
Virolahti
Jämsä
Kuopio
Kangasala
Rovaniemi
Mynämäki

Joitain saattaa vielä puuttua, mutta lisätään, jos tulee mieleen.

Edit. Kauhajoki lisätty (Nummirock-97 nevö foget) ja Kuhmo

Edit 2. Tampere oli kahteen kertaan, joten 55 lienee oikea määrä.

Edit 3: Tulihan sitä kavereiden kanssa tuossa muutama vuosi sitten Kolillakin käytyä
"hiihtourheilemassa". 56. paikkakunta

Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta tämä yöpymisvaatimus kyseisessä kunnassa on hieman ehkä "Liikoja vaadittu", koska itsekin olen tehnyt valtavan määrän tällaisia päiväretkiä yhden päivän aikana, jossa olen kuitenkin pysähtynyt hyvän aikaa kyseisessä kunnassa/kaupungissa aikaani siellä viettäen ja paikallisia nähtävyyksiä katsellen.

Pitää joskus laskea kaikki paikkakunnat, joissa olen käynyt, mutta heittäisin tälleen nopeasti arvion, että ehkä n. sadassa kunnassa/kaupungissa olen Suomessa käynyt vähintään päiväseltään.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Musta tämä yöpymisvaatimus kyseisessä kunnassa on hieman ehkä "Liikoja vaadittu", koska itsekin olen tehnyt valtavan määrän tällaisia päiväretkiä yhden päivän aikana, jossa olen kuitenkin pysähtynyt hyvän aikaa kyseisessä kunnassa/kaupungissa aikaani siellä viettäen ja paikallisia nähtävyyksiä katsellen.

Pitää joskus laskea kaikki paikkakunnat, joissa olen käynyt, mutta heittäisin tälleen nopeasti arvion, että ehkä n. sadassa kunnassa/kaupungissa olen Suomessa käynyt vähintään päiväseltään.

Joo ja jäin tässä miettimään monia reissujani, jotka on nimenomaan tönötetty vain hotellissa. Tuossa en ole kuntiin paljoa tutustunut. Paitsi matka rautikselta hotelliin ja takaisin. Esim. Peurunka ei kerro paljoa Laukaasta. Ja kertoohan se Tuurin kyläkauppa jo kaiken oleellisen Alavudesta. Ei siellä tarvitse yöpyä. Eh eh.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Vuonna 2005 oli vain 14.
Päivitys vuoteen 2024:

Alavus
Enontekiö
Eura
Eurajoki
Hartola
Heinävesi
Hämeenlinna
Inari
Joutsa
Juva - 10
Jyväskylä
Kittilä
Kolari
Kuopio
Kuusamo
Lahti
Lappeenranta
Lieksa
Lohja
Muonio - 20
Naantali
Nokia
Nurmes
Pertunmaa
Pieksämäki
Pori
Pudasjärvi
Puumala
Rantasalmi
Ranua - 30
Rauma
Rovaniemi
Ruokolahti
Salla
Savonlinna
Seinäjoki
Sotkamo
Säkylä
Ulvila
Utsjoki - 40
Vaasa
Ähtäri

Yhteensä 42. Tullut nähtyä ja koettua lisää!

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Stadi
Espoo
Vantaa
Kauniainen
Kirkkonummi
Inkoo
Sipoo
Tuusula
Kerava
Järvenpää
Nurmijärvi
Lohja
Vihti
Nummi-Pusula
Karkkila
Raasepori ( myös entiset itsenäiset kunnat)
Hanko
Porvoo
Loviisa ( myös entiset itsenäiset kunnat)
Kotka
Kouvola
Hamina
Pyhtää
Luumäki
Lahti
Mäntsälä
Kärkölä
Hollola
Sysmä
Orimattila
Padasjoki
Asikkala
Heinola
Iitti
Lappeenrana
Imatra
Punkaharju
Mikkeli
Joensuu
Jyväskylä
Jämsä
Joutsa
Turku
Parainen ( ja muut ex-itsenäiset saaristokunnat)
Maarianhamina
Eckerö
Brändö
Kumlinge
Kustavi
Uusikaupunki
Pori
Rauma
Vaasa
Kauhava
Kauhajoki
Seinäjoki
Kittilä
Muonio
Pori
Tampere
Pirkkala
Nokia
Hämeenlinna
Valkeakoski
Janakkala
Riihimäki
Hyvinkää
Salo ( ja ainakin pari ex-kuntaa jotka nyt kuuluu siihen)
Somero
Forssa
Loppi

Tässä on ainakin jonkunlainen lista, nyt laitoin ne kunnat missä muistan fyysisesti
käyneeni, ei pelkkiä läpiajomatkoja . Mutta aukkojakin on, en ole esimerkiksi koskaan
käynyt Oulussa tai Kuopiossa, ja pohjois-Suomi on muutenkin aika vieras paria nuoruuden
hiihto-rellestelykeikkaa lukuun ottamatta.

Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ne missä nukkunut:
Turku
Raisio
Naantali
Sauvo
Loimaa
Somero
Sysmä
Kerava
Tuusula
Korppoo
Saaristossa joku saari mistä hajuakaan mihin kuuluu
Kuusjoki
Parainen
Kustavi
Pertunmaa
Himos
Vaasa
Kirkkonummi
Espoo
Pori
Iniö

Sit tärkein eli missä saanut pildeä:
Turku
Raisio
Kerava
Tuusula

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Lasken päiväretket, juhlatilaisuudet, pelireissut, työkeikat, yöpymiset, asumiset, mökkeilyt ja muut vastaavat vierailut. Ei läpiajoja, ei jotain huoltoasemapysähdystä, tai pelkkää ruokailua tai kaupassakäyntiä. Listalla nykyiset kunnat. Boldattuna ne, joissa muistan joskus yöpyneeni.

Akaa
Enontekiö
Espoo
Eura

Forssa
Hamina
Harjavalta
Heinävesi
Helsinki

Huittinen
Hämeenkyrö
Hämeenlinna
Ikaalinen
Imatra
Inari

Janakkala
Jyväskylä
Jämijärvi
Jämsä
Kangasala
Kankaanpää

Kauhajoki
Kemijärvi
Kolari
Kotka
Kuusamo

Lahti
Lappeenranta
Lapua
Laukaa
Lemi
Lempäälä

Loviisa
Merikarvia
Mikkeli
Muurame
Mäntyharju

Naantali
Nokia
Orivesi
Oulu
Parainen

Parikkala
Pirkkala
Pori

Porvoo
Posio
Pälkäne
Ranua
Rauma
Ruovesi
Salla
Salo
Sastamala
Savukoski
Seinäjoki
Säkylä
Taipalsaari
Tampere
Turku
Utsjoki

Valkeakoski
Vesilahti
Ylöjärvi
Ähtäri
Äänekoski

37 (66)

P.s. No laitan vielä public underit joissa on tullut vähän pidempään pysähdyttyä useamman kerran matkan päällä ja nimenomaan keskusta-alueella.
Rovaniemi, Ylivieska, Sodankylä

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Joo ja jäin tässä miettimään monia reissujani, jotka on nimenomaan tönötetty vain hotellissa. Tuossa en ole kuntiin paljoa tutustunut. Paitsi matka rautikselta hotelliin ja takaisin. Esim. Peurunka ei kerro paljoa Laukaasta. Ja kertoohan se Tuurin kyläkauppa jo kaiken oleellisen Alavudesta. Ei siellä tarvitse yöpyä. Eh eh.

Houkutteli kyllä laittaa Pelkosenniemi listalle jo useiden läpiajokertojen jälkeen. Eihän siellä ole mitään muuta kun Andyn patsas ja se näkyy vitostielle :D.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No nyt on kyllä jo niin uskomattoman huono listaustopic jota kukaan ei lue, että tämä on jo hyvä :D otin avuksi wikipedian sivun "luettelo Suomen kunnista väkiluvun mukaan", eli siis luettelen seuraavaksi käymäni kunnat suuruusjärjestyksessä. En tartu tuohon mitä ketjun avaaja 20 vuotta sitten sanoi, että pitää olla yöpynyt kunnassa vähintään yksi yö (koska mistä mistä muistan missä olen yöpynyt ja missä en), vaan luettelen ne kunnat joissa olen ihan käymällä käynyt keskustassa/vast.

Helsinki
Espoo
Tampere
Vantaa
Turku
Jyväskylä
Kuopio
Lahti
Pori
Kouvola
Joensuu
Lappeenranta
Vaasa
Hämeenlinna (plus kaikki sen entiset itsenäiset liitoskunnat)
Mikkeli
Porvoo
Kotka
Hyvinkää
Järvenpää
Lohja
Nurmijärvi
Tuusula
Kirkkonummi
Rauma
Kerava
Nokia
Kangasala
Savonlinna
Vihti
Riihimäki
Raasepori (plus kaikki sen entiset itsenäiset liitoskunnat)
Raisio
Lempäälä
Hollola
Naantali
Varkaus
Heinola
Pieksämäki
Forssa
Akaa (Toijala ja Viiala)
Janakkala
Kuusamo
Uusikaupunki
Loviisa
Kauhajoki
Ulvila
Kankaanpää
Eura
Kauniainen
Huittinen
Hattula
Eurajoki
Leppävirta
Karkkila
Hausjärvi
Asikkala
Hanko
Loppi
Pudasjärvi
Inari
Ikaalinen
Kokemäki
Harjavalta
Outokumpu
Säkylä
Siuntio
Viitasaari
Tammela
Juva
Ähtäri
Nakkila
Jokioinen
Kärkölä
Aura
Rantasalmi
Heinävesi
Padasjoki
Lapinjärvi
Vehmaa
Humppila
Pomarkku
Utsjoki
Kustavi

Eli tulee siis 83 kuntaa.. näistä siis minulla on täysin selkeä mielikuva/muistikuvani käymisestäni tai oleskelustani. En siis laske mitään sellaista, että joo olen käynyt Kolilla, mutta en kuitenkaan laske käyneeni Lieksassa. Tuosta wikipedian listasta kun katseli noita noin 150 pienintä kuntaa, niin alkaa olla aitoja vaikeuksia muistaa missä sitä on "virallisesti käynyt"

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Houkutteli kyllä laittaa Pelkosenniemi listalle jo useiden läpiajokertojen jälkeen. Eihän siellä ole mitään muuta kun Andyn patsas ja se näkyy vitostielle :D.

Joo ja miksei usein junalla kulkeva mainitsisi Raaseporia tai Humppilaa. :D Tällä viikollakin tulen kahdesti kuulemaan vielä "seuraavana Karjaa". Noei, jokin käry minulla listani kunnista on. :D

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Suunnittelevat ihan vakavasti siirtävänsä Pelkosenniemen virallisen keskustan siihen Pyhätunturin juurelle. Siellähän meistäkin aika moni on varmaan yöpynytkin (minä myös). Muuten täytyy ihailla tätä kotimaan matkailun määrää, melkein vaikuttavampia nämä listat ovat kuin lentokenttälistaukset. Täytyy olla reissuhommia tekeviä, ei näitä persereikiä varmaan kukaan vapaa-ajallaan kiertele? Nimimerkillä yksi yö Pielaveden Restentissä.

Suosikkijoukkue
Suunnittelevat ihan vakavasti siirtävänsä Pelkosenniemen virallisen keskustan siihen Pyhätunturin juurelle. Siellähän meistäkin aika moni on varmaan yöpynytkin (minä myös). Muuten täytyy ihailla tätä kotimaan matkailun määrää, melkein vaikuttavampia nämä listat ovat kuin lentokenttälistaukset. Täytyy olla reissuhommia tekeviä, ei näitä persereikiä varmaan kukaan vapaa-ajallaan kiertele? Nimimerkillä yksi yö Pielaveden Restentissä.

Oma lista toki lyhyt, mutta ei siellä ole pelkästään työkeikan takia kuin Lapua, Laukaa ja Äänekoski. Ja sitä Laukaata on tosiaan nähty tasan sitä hotelli Peurunkaa pari viikkoa :D. Ja nuo siis vuosia sitten kesätöissä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No nyt on kyllä jo niin uskomattoman huono listaustopic jota kukaan ei lue, että tämä on jo hyvä :D otin avuksi wikipedian sivun "luettelo Suomen kunnista väkiluvun mukaan", eli siis luettelen seuraavaksi käymäni kunnat suuruusjärjestyksessä. En tartu tuohon mitä ketjun avaaja 20 vuotta sitten sanoi, että pitää olla yöpynyt kunnassa vähintään yksi yö (koska mistä mistä muistan missä olen yöpynyt ja missä en), vaan luettelen ne kunnat joissa olen ihan käymällä käynyt keskustassa/vast.
Seuraavaksi sit vaan porukka laittaa kunnat mitä koskettanut karttapallolla...
Mä muistan syytkin miksi olen yöpynyt jossain ja aikaisimmasta Turun lisäksi on aikaa semmosen 40v...
Eli muistan millä reissulla olen joskus kahdella kymmenellä eri reissulla yöpynyt siinä kunnassa.

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
19 vuoden jälkeen on kai hyvä päivittää listaa. Muutama kunta/ kaupunki on sentään tullut listaan.

Lumparland
Brändö
Espoo
Eura
Eurajoki
Forssa
Hamina
Heinävesi
Helsinki
Hämeenlinna
Iitti
Ikaalinen
Imatra
Ivalo
Jaala
Joensuu
Joutsa
Joutseno
Jyväskylä

Jämijärvi
Järvenpää
Kajaani
Kalajoki

Kankaanpää
Karkkila
Kemi

Kerava
Enontekiö
Kirkkonummi
Kitee
Kittilä
Kokkola
Konginkangas
Kouvola
Kotka
Kuopio
Kuortane

Kuusamo
Lappeenranta
Lahti
Laukaa
Leppävirta

Lieksa
Liminka
Lohja
Luvia
Maarianhamina
Mikkeli
Muonio
Mustasaari
Mäntsälä
Naantali

Nastola
Nokia
Nurmes
Oulu
Pertunmaa

Polvijärvi
Pori
Porvoo
Puumala
Rauma
Kemijärvi/Rovaniemen mlk
Rovaniemi
Ruokolahti
Savonlinna
Siuntio
Suomusjärvi
Säkylä
Tammela
Tampere
Tohmajärvi
Turku
Utsjoki
Uusikaupunki
Vaasa
Vantaa
Varkaus
Ylistaro
Ypäjä
Ähtäri

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joensuu
Joroinen
Kaskinen
Kokkola
Kristiinankaupunki
Kruunupyy
Kuopio
Kurikka
Lapinlahti
Närpiö - 10
Pieksämäki
Pietarsaari
Raahe
Varkaus
Äänekoski

Mietinpä minäkin että missä kaikkialla olen käynyt ihan vain ryöhommien takia, ja nuo 15 kuntaa on semmosia missä muistaakseni olen joutunut aikaani viettämään pelkästään työmatkajuttujen takia. 69 kuntaa jäi vielä, joissa olen ihan vain muuten vaan oleillut.

Pelkosenniemestä oli puhe, siellä en ole yötä viettänyt mutta varta vasten ajettiin sinne kattelemaan Andyn patsasta kun Pyhä-Luostolla joskus oltiin joku viikko. Siinä patsaan lähellä olevalla Seolla käytiin ostamassa jotain evästä, ja se oli kyllä jollain lailla vaikuttava paikka. Siellä huoltoaseman pöydillä joku 4-5 oletettavasti paikallista, elämään kyllästynyttä isäntää joi kahvia tai kaljaa. Osa istui yksinään, osa samassa pöydässä, kaikki syvässä hiljaisuudessa. Osa toljotti surumielisesti eteensä, jotkut katseli ikkunasta ulos, kukaan ei sanonut yhtään mitään. Ulkona oli pakkasta, lumisade ja Pelkosenniemen kulahtaneista, puisista omakotitaloista koostuva kuoleva kylä. Vähän kauempana näkyi Andy McCoyn puinen, maalattu patsas, jonka jalustassa luki Comic Sans -fontilla "Andy McCoy". Huoltoaseman kassan kanssa joku paikallinen matami puhua pälpätti, ja kertoi kuinka sen ja senkin poika ja tyttö oli muuttanut pois, jotkut Ouluun, jotkut Helsinkiin, jotkut Tampereelle, että ketä tänne enää jää kun kaikki nuoret täältä lähtee, ja sitten ne molemmat katsoivat niitä pöydissä mykkinä istuvia masentuneen näköisiä vanhoja ukkoja. Minä ostin pari reissumiestä ja kokista, ja tunsin muuttoliikettä surkuttelevan matamin, kassan ja pöydässä istuvien mykkien ukkojen katseet niskassani kun kävelin lumisateen läpi takaisin autolle, ja sitten ajettiin hyvin äkkiä vittuun sieltä. Jos Marko Kiprusoff olisi kylä, se olisi Pelkosenniemi.

MegaForce

Jäsen
Melko hankala tehtävä on listata jokainen kunta, jossa olen yöpynyt tai käynyt. Lapsena, nuorena ja aikuisenakin on tullut tehtyä monia mökki- ja virkistysreissuja aina Ahvenanmaalta Saimaan kansallismaisemiin sekä Hangosta Itä-Lapin kautta Utsjoelle asti. Lisäksi sukulaisten luona on tultu oltua, ja varsinkin Jyväskylä on kaupunkina tullut tätä kautta tutuksi.

Helsinkiläisenä olisi kiva tehdä joskus listausta, missä kaupunginosissa olen joskus yöpynyt. Niitä saattaa olla yllättävän vähän. Esimerkiksi vasta korona-aikana taisin yöpyä ensimmäistä kertaa Helsingissä hotellissa.

En ole periaatteessa koskaan yöpynyt Vantaalla, vaikka olen käynyt siellä lukemattomia kertoja, varmasti vuorokauden jokaisena tuntina joko töiden, kapakkareissun, jatkojen, kaverilla hengailun, lentoasemalle menon, tai matkustamisen vuoksi. Espoossa ja Keravalla tuli ennen yövyttyä ex-tyttöystävän kautta useinkin, jonka lisäksi olen kerran pari käynyt Järvenpäässä tinder-deittien vuoksi.

Lahdessa olen mm. viettänyt vietnamilaisten opiskelijoiden asunnossa heidän tet-juhlaa. Siellä tuli opiskeltua noin kahden vuoden ajan, jolloin myös moni paikallinen kaupunginosa sekä kapakka tuli tutuiksi. Hollolan terveysasemalla sain ensimmäisen koronarokotteeni aikanaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy