Ceausescun aikaan olis varmaan ollutkin jotain toivoa kun oli hyvät välit Neuvostoliittoon, mutta tällä hetkellä ei ainakaan tämä liiga mene kyllä yhtään mihinkään.
Hieman off-topic, mutta Ceausescun Romaniahan ei ollut edes erityisen hyvissä väleissä Neuvostoliiton kanssa. Romaniahan mm. jäädytti käytännössä kokonaan toimintansa Varsovan liitossa, ja oli ennen totalitarismiin siirtymistä saanut solmittua melko hyvät länsisuhteet.
Romaniassa jääkiekko taitaa olla varsin marginaalinen laji, ja on varmasti ollut sitä aina, vaikka maa on kuitenkin jopa minun elinaikanani pelannut olympialaisissa. Maa saavutti näet maukkaan 6-4 -voiton Länsi-Saksasta Lake Placidin kisoissa helmikuussa 1980, eli vain muutamaa päivää ennen kuin meikäläisellä tuli kuukausi maallista vaellusta mittariin.
Takaisin aiheeseen: telkkarista olen tuijottanut sivusilmällä joitain ilmaiseksi näkyviä pelejä, joissa HPK ei ole pelannut. Silloin kun Sport nousi liigaan, minulla oli hetken aikaa Nelosen paketti, ja nousijajoukkueen suoritukset kiinnostivat, joten silloin tuli katsottua joitain otteluita, joissa Kerho ei pelannut.
Viimeisin paikan päällä nähty muiden kotoisen liigamme joukkueiden peli on TPS-Blues, ilmeisesti joskus kymmenen vuotta sitten. Viimeisin peli muut liigat huomioiden on puolestaan St. Louis Blues - Boston Bruins, vuonna 2012.