Koska olet katsonut viimeksi sellaisen liigaottelun, missä suosikkijoukkueesi ei ole pelannut?

  • 4 780
  • 41

Kuinka usein katsot liigapelejä, missä oma suosikkisi ei ole pelaamassa?

  • Katson tällaisia pelejä viikoittain

    Ääniä: 50 26,7%
  • Katson tällaisia pelejä kuukausittain

    Ääniä: 35 18,7%
  • Katson pari kertaa vuodessa

    Ääniä: 32 17,1%
  • Katson pudotuspelejä aktiivisemmin, mutta en juuri runkosarjaa

    Ääniä: 29 15,5%
  • On siitä useampi vuosi, kun on tullut katsottua

    Ääniä: 19 10,2%
  • Enpä edes muista, koska on tullut katsottua

    Ääniä: 22 11,8%

  • Äänestäjiä
    187

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ceausescun aikaan olis varmaan ollutkin jotain toivoa kun oli hyvät välit Neuvostoliittoon, mutta tällä hetkellä ei ainakaan tämä liiga mene kyllä yhtään mihinkään.

Hieman off-topic, mutta Ceausescun Romaniahan ei ollut edes erityisen hyvissä väleissä Neuvostoliiton kanssa. Romaniahan mm. jäädytti käytännössä kokonaan toimintansa Varsovan liitossa, ja oli ennen totalitarismiin siirtymistä saanut solmittua melko hyvät länsisuhteet.

Romaniassa jääkiekko taitaa olla varsin marginaalinen laji, ja on varmasti ollut sitä aina, vaikka maa on kuitenkin jopa minun elinaikanani pelannut olympialaisissa. Maa saavutti näet maukkaan 6-4 -voiton Länsi-Saksasta Lake Placidin kisoissa helmikuussa 1980, eli vain muutamaa päivää ennen kuin meikäläisellä tuli kuukausi maallista vaellusta mittariin.

Takaisin aiheeseen: telkkarista olen tuijottanut sivusilmällä joitain ilmaiseksi näkyviä pelejä, joissa HPK ei ole pelannut. Silloin kun Sport nousi liigaan, minulla oli hetken aikaa Nelosen paketti, ja nousijajoukkueen suoritukset kiinnostivat, joten silloin tuli katsottua joitain otteluita, joissa Kerho ei pelannut.

Viimeisin paikan päällä nähty muiden kotoisen liigamme joukkueiden peli on TPS-Blues, ilmeisesti joskus kymmenen vuotta sitten. Viimeisin peli muut liigat huomioiden on puolestaan St. Louis Blues - Boston Bruins, vuonna 2012.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Kyllähän Liiga kiinnostaa mua ihan sarjana, että jos sattuu sellanen liigakierros kun Pelsulla ei ole peliä, niin valikoin yleensä joukosta sellaisen matsin, joka minua syystä tai toisesta kiinnostaa eniten. Just viimeksi tuli lauantaina töllättyä SaiPa-Jukurit.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vastasin kuukausittain, koska todellisuus on hieman tiheämmin kuin joka toinen viikko. Toisaalta esim. eilen katsoin KalPa-Ässät ja tänään olisi tarkoitus katsoa Pelicans-Ilves.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän Liiga kiinnostaa mua ihan sarjana, että jos sattuu sellanen liigakierros kun Pelsulla ei ole peliä, niin valikoin yleensä joukosta sellaisen matsin, joka minua syystä tai toisesta kiinnostaa eniten. Just viimeksi tuli lauantaina töllättyä SaiPa-Jukurit.

Samat sanat. Myös minä katselen Liigaa paljon, eli seuraan aktiivisesti myös muidenkin joukkueiden kuin vain HPK:n otteluita. Jos HPK ei pelaa, niin tosiaan valitsen sen muista peleistä katseluun joka syystä tai toisesta kiinnostaa eniten. Varsin usein tuollaisessa pelissä on mukana ainakin yksi kärkiseura.

Edellisin muiden kuin HPK:n peli jota katselin oli HIFK-Tappara lauantaina. Tästä en kyllä Jokereiden KHL:n pelin takia nähnyt kuin kolmannen erän mutta tämä oli peli mitä katselin viimeksi Liigassa. Ja nimenomaan sellainen peli jossa HPK ei pelannut. Edellisin vastaava peli jonka kokonaisuudessaan katselin oli tiistaina 24.9 pelattu Tappara-Kärpät.

Tässä on kyllä sellainenkin juttu, että ensin valitsen varsin usein katseltavaksi peliksi HPK:n liigapelin. Jos tällaista ei ole niin sitten Jokereiden KHL-pelin. Ja jos tällaistakaan ei sinä päivänä pelata niin sitten jonkin minua eniten kiinnostavan liigapelin jossa HPK ei pelaa.

Saatan kyllä katseluni aikana plärätä kännykkää tai käyttää tietokonetta mutta noloa ehkä myöntää mutta niin saatan toimia myös sen HPK:n pelin aikana. Minulla voi välillä olla keskittymisvaikeuksia.

Maksan sellaisesta katselupaketista kuin liigapassi plus Viasatin jääkiekkotarjonta niin täytyyhän sitä nyt mahdollisimman hyvin hyödyntää. Eli katsella myös niiden muiden joukkueiden pelejä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Liigaa tullut viimeksi muutenkin seurattua kokonainen ottelu, kun Blues pelasi viimeisen ottelunsa. Ei mua kiinnosta noi muut joukkueet jne. muuten vaan katsella. Tai noh, kunhan HIFKllä ja Ässillä menee huonosti.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän Liiga kiinnostaa mua ihan sarjana, että jos sattuu sellanen liigakierros kun Pelsulla ei ole peliä, niin valikoin yleensä joukosta sellaisen matsin, joka minua syystä tai toisesta kiinnostaa eniten. Just viimeksi tuli lauantaina töllättyä SaiPa-Jukurit.
Hyvin pitkälti sama homma. Tosin jos nyt töissä sattuu olemaan iltavuoro, niin en nyt muiden kuin Kerhon pelejä ala jälkilähetyksenä katsomaan, mutta esim. eilen tuli suurella mielenkiinnolla katseltua KalPan ja Ässien välinen kohtaaminen, aamuvuorossa kun olin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Hyvin pitkälti sama homma. Tosin jos nyt töissä sattuu olemaan iltavuoro, niin en nyt muiden kuin Kerhon pelejä ala jälkilähetyksenä katsomaan, mutta esim. eilen tuli suurella mielenkiinnolla katseltua KalPan ja Ässien välinen kohtaaminen, aamuvuorossa kun olin.
Samat sanat. Ja tänään en poikkeuksellisesti iltavuoron päätteeksi katsonut edes Pelicansin peliä. 2-7 lukemat puhuivat vähän sen puolesta että turha edes vaivautua ellei väkisin halua saada kyrpää otsaan.
 

#83WPG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jets,JYP
Mielenkiintoinen avaus. Televisiosta tulee katseltua muiden jengien pelejä satunnaisesti niin liigaa ja änäriä. Paikan päällä olen joskus 90 luvulla ollut viimeeksi Jokerit-Saipa pelissä, päättyiköhän 2-2? Olenko ainoa joka on käynyt ei kannattamasi joukkueen pelissä?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Olenko ainoa joka on käynyt ei kannattamasi joukkueen pelissä?

No et varmaankaan. Itsekin tuli 90-luvulla käytyä useita muiden joukkueiden keskinäisiä. Silloin tuli pidettyä enemmän yhteyttä joidenkin tuntemieni muiden joukkueiden kannattajien kanssa, mihin liittyen sitten päädyin toisinaan katsomaan sellaisiakin pelejä, missä Kerho ei pelaa.

Viimeisestä kylläkin yli 20 vuotta...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllähän Liiga kiinnostaa mua ihan sarjana, että jos sattuu sellanen liigakierros kun Pelsulla ei ole peliä, niin valikoin yleensä joukosta sellaisen matsin, joka minua syystä tai toisesta kiinnostaa eniten. Just viimeksi tuli lauantaina töllättyä SaiPa-Jukurit.

Sama täällä, kysymykseen vastasin että kuukausittain.. hämmästyttävää kyllä, pidän jääkiekon katsomisesta ihan yleisellä tasolla erittäin paljon, ei siellä tarvitse Ässien pelata. Ja jos eivät pelaa, ja minulla ei ole mitään iltaohjelmaa ja poika on äidillään sun muuta, niin minäkin usein valitsen kierroksen otteluista jonkun joka kiinnostaa eniten. Keskiviikkona katsoin KooKoo-SaiPa pelin ainakin nyt suurimmaksi osaksi, koska en ollut niitä nähnyt pelaamassa ja molemmilla on mielenkiintoisia hankintoja..

Ja kun olen asunut muista liigakaupungeista Hämeenlinnassa ja Lahdessa, niin kävin niissä kyllä katsomassa myös pelejä, joissa ei ollut Ässät vastassa. Etenkin ensin mainitussa tein sitä paljon, koska siellä asuin kuitenkin useita vuosia.. ihan olin valmis sijoittamaan rahaa tähän
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Livenä kävin viimeksi katsomassa poikien kanssa viime keväänä hiihtolomalla (viikko 10) Tappara-Ässät-pelin, kun harrastimme kotimaanlomailua. Enkä kannata kumpaakaan. Nykyisin oikeastaan kaikki pelit töllöstä kuuluvat otsikon kategoriaan. Eli en kannata mitään liigaseuraa.

Pelihän oli sitten aivan uskomatonta kuraa. Jouduin selittämään, että tavallisesti tällä tasolla taklataankin ja luistellaan niin, että tulee hiki. Hakametsän päädyn seisomakatsomo oli tyhjä ja suurin jännitysmomentti oli, ampuuko sombreropäinen sponsorin edustaja t-paidan katsomonosaamme päin. Itku meinasi päästä, kun näki, miten pienessä osassa urheilu kyseisessä tapahtumassa oli. Varmasti ääritapaus, mutta eihän tällaisia pelejä pitäisi olla olemassa. Nyt kun pojatkin näkivät liigakiekkoa, on seuraavan kerran aikomuksena mennä johonkin sellaiseen peliin, jossa on edes jotakin panosta.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään muuten taas erikoinen tilanne, kun HPK pelaa (merkityksetöntä) CHL-ottelua, joten ajattelin katsoa ottelun Ässät - KalPa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pleijareita tulee seurattua, oli oma joukkue mukana tai ei. Niissä on se kiima. Olen vieläpä sellainen tapaus, että otan jonkun joukkueen omakseni kevään ajaksi mikäli oma joukkue ei siellä ole ja tulee seurattua ja otettua kantaa kuin olisin joukkueen vakiokannattaja. Esimerkiksi se pari vuoden takainen Ilves Tappara sarja, huh että siitä Tapparan haamumaalista lähtien alkoi sympatia Ilvestä kohden, ja vasten myös viha Tapparaan, ja kun Ilves sitten seiskapelissä hävisi, alkoi sellanen "ainakaan Tappara ei saa voittaa", ensin HIFKin puolella ja lopulta KalPan, kuvaavaa että edellisenä keväänä olin juuri toivonut Tapparalle voittoa, ensin lukosta, sitten Kärpistä ja lopulta HIFKistä.

Viime kaudella ei jaksanut innostua, jääkiekko oli varsin etäinen aihe sattuneesta syystä.

Keväisin noita tulee nähtyä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Suosikkijoukkuetta ei ole ollut enää muutamaan vuoteen. Katson ja muutenkin seuraan Liigaa oikeastaan pelkästään nuorien talenttien kautta silloin kun ehdin. Viikoittain tai ainakin joka toinen viikko katson vähintään yhden pelin osittain tai kokonaan. Tällä kaudella se on tarkoittanut useita Kärppien otteluita ja parikolme Ilveksen peliä. Viime kaudella se oli TPS ja sitä edellisellä HIFK. Kaudella 2015-16 Tappara ja Kärpät jne. Ensi kaudella se on varmasti sitten Kärppien lisäksi taas HIFK.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Viikoittain tulee muidenkin joukkueiden pelejä katseltua.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En juuri koskaan. Pari kertaa kaudessa maksimissaan, ei jaksa. Oman suosikin peleistä kertyy se 60+/kausi, Pasilassa tulee muutman kerran kaudessa katsottua neukkulätkää, Kiekko-Vantaan mestispelejä tulee hallilla katsottua varovaisesti arvaten se noin 10 kaudessa ja sitten meillä nappulan joukkuetouhuissa kertyy se 45-60 ottelua kaudessa. Ei riitä mielenkiinto muiden liigajoukkueiden seuramiseen kun noita muita kertyy heittämällä +100/kausi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viimeksi tänään. Kun Stadissa taas asuu, niin Nordiksella tulee käytyä. Kun paikkakunta on vaihtunut aika monta kertaa, niin käyn usein olosuhteiden pakosta sen lähimmän joukkueen peleissä. Lahdessa asuessani kävin katsomassa Pelsuja, mutta se oli kyllä vähän kuin paskan syömistä. Kouvolassa yritän käydä niin paljon kuin pystyn, mutta mahdollisuudet ovat etenkin arkena rajalliset. Viikonloppuisin sitten paremmin.

Siellä täällä on asuttu, mutta järjestys on selkeä. Tärkein ja ainoa oikea on 45100, mutta 00100 ja 20100 herättävät myös lämpimiä tuntemuksia. Elämäni kaupungit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös