Toivottavasti päästään pian samaan!
Joo niin siis Tanskassa kahteen kertaan rokotettuja 70,8%. Hienoa, että mein ministeri valehtelee tollee suoraan kansalle.
Ai, no itse en ymmärtänyt tuota lainkaan noin. Eihän siinä niin sanota? Itse veikkasin Kristan tarkoittavan, että Tanskassa olisi 12+ vuotiaita rokotettu tuo lähes 85%.Eiköhän tuossa tarkoiteta että 85 pinnaa saadaan täyteen 10.9.
En toki puolustele tuota mielenvikaista ministeriä muuten.
Ai, no itse en ymmärtänyt tuota lainkaan noin. Eihän siinä niin sanota? Itse veikkasin Kristan tarkoittavan, että Tanskassa olisi 12+ vuotiaita rokotettu tuo lähes 85%.
Eiköhän tuossa tarkoiteta että 85 pinnaa saadaan täyteen 10.9.
U09.9 COVID-19-virusinfektion jälkitila, tarkemmin määrittelemätön.
Todella typerä kommentti.Eiköhän siihenkin syyksi keksitä long covid, vain koska olet sen sairastanut. Poskiontelotulehduksella ei ole mitään väliä.
Mitä näitä long covid juttuja on lukenut, niin vähän tuntuu siltä, että vaikka ihminen sahaisi oman jalkansa poikki, niin diagnoosiksi annetaan long covid koska se nyt on vain muotia tällä hetkellä.
Ja samalla siis toipumisia niille, jotka ihan oikeasti kärsivät ihan kunnolla jälkitaudista, mutta niitä nyt ei ole sitä naurettavaa määrää mitä pelotellaan.
Todella typerä kommentti.
Kävin lääkärissä poskiontelontulehduksen vuoksi, otettiin samalla taas koronatesti ja sitä nyt sitten taas odotellaan karanteenissa. Saikkupaperiin tuli ilman mitään keskustelua:
Olo on ihan hyvä, hiukset tuntuu vieraalta ja teslan lokasuojassa on ruostetta.
Niin, tästä ei siis ollut minun puoleltani mitään ajatusta, että kyse olisi mistään koronaan liittyvästä. Enemmän koronasta yritin puhua siihen malliin, että tässä on 5 kk sitten sairastettu korona ja 1. Rokote otettu ja oireet vastaa 100% sitä kroonista poskiontelontulehdusta, minkä tiimoilta niitä leikattiin vuosi sitten.Eiköhän siihenkin syyksi keksitä long covid, vain koska olet sen sairastanut. Poskiontelotulehduksella ei ole mitään väliä.
Mitä näitä long covid juttuja on lukenut, niin vähän tuntuu siltä, että vaikka ihminen sahaisi oman jalkansa poikki, niin diagnoosiksi annetaan long covid koska se nyt on vain muotia tällä hetkellä.
Ja samalla siis toipumisia niille, jotka ihan oikeasti kärsivät ihan kunnolla jälkitaudista, mutta niitä nyt ei ole sitä naurettavaa määrää mitä pelotellaan.
Kävin lääkärissä poskiontelontulehduksen vuoksi, otettiin samalla taas koronatesti ja sitä nyt sitten taas odotellaan karanteenissa. Saikkupaperiin tuli ilman mitään keskustelua:
Olo on ihan hyvä, hiukset tuntuu vieraalta ja teslan lokasuojassa on ruostetta.
Jaa niin mikä tuossa oli typerää?
Onhan toi todella hämmentävää, saas nähdä mitä se testi sanoo, olisi melko mielenkiintoista jos tulee positiivinen, sitten tuleekin hyvän mittainen rumba altistusten kanssa kun oireet alkoi 10 päivää sitten.Vaikka olen itse peräänkuuluttanut sitä, että long-covid pitää ottaa vakavasti, ja sairastuneita ei saa leimata "kuvittelijoiksi", niin onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä.
Juuri tällainen "automaattidiagnoosi" kääntyy oikeasti long-covidista kärsiviä vastaan. Inflaatiota pahimmillaan.
Ja se, että kertaalleen rokotettu ja alle puoli vuotta sitten koronan todistetusti sairastanut määrätään nyt karanteeniin edes testin odottelun ajaksi on silkkaa vittuilua. Virkaintoinen lääkäri kyllä kyseessä.
Jotain tolkkua tähän, kiitos.
Loppujen lopuksi se luonnon oma "sota" ihmisten elimistöissä ratkaisee sodan voittajan itse meidän jokaisen kohdalla. Rokoteet ovat vain yksi hyvä ase tässä sodassa. Israelista on saatu hiljattain tutkimustuloksia ja todettu alustavasti, että paras suoja Koronaa vastaan tulisi kombinaatiolla 2xrokote+sairastettu tauti. Taudin sairastamisen jälkeinen suoja on monin verroin parempi kuin pelkkä rokote. Lisäksi rokote kasvattaa kokonaissuojaa virukselta vielä siitä parantumisne jälkeenkin."Rokotukset eivät ole ”hopealuoti”, jolla korona pyyhitään historiaan, muistuttaa biolääketieteen professori Alexander Edwards Newsweekille.
– Rokotteet säilyvät keskeisinä ”työkaluina”, mutta ne eivät yksin riitä.
Säännöllinen käsien pesu, sosiaalisten etäisyyksien pitäminen ja maskit ovat edelleen tärkeitä, muistuttaa puolestaan Glasgow’n yliopiston virustutkija Edward Hutchinson."
"Tanskalaisista jo lähes 85 prosenttia onkin saanut jo molemmat rokotteet." ei kyllä voi tarkoittaa mitään muuta kuin että on jo saanut - kuten siinä seisoo. (Eikä todellakaan ole myöskään tuollaista 85 % tapahtumassa tuona päivämääränä)Eiköhän tuossa tarkoiteta että 85 pinnaa saadaan täyteen 10.9.
"Tanskalaisista jo lähes 85 prosenttia onkin saanut jo molemmat rokotteet." ei kyllä voi tarkoittaa mitään muuta kuin että on jo saanut - kuten siinä seisoo. (Eikä todellakaan ole myöskään tuollaista 85 % tapahtumassa tuona päivämääränä)
Se ei toki yllätä, että vastuuministeri on faktoista pihalla tai ei osaa ilmaista itseään. Joku luku varmaan on 85 %, onko se sitten yli 12-vuotiaita, yli 18-vuotiaita vai mitä, vaikea sanoa.