Koronavirus (COVID-19) – pelkkä räkäyskä vai ihmiskunnan loppu?

  • 9 024 539
  • 81 135

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Haluaisin tietää mitä nämä yritysten tuet ovat ja mistä niitä saa hakea? Kuka maksaa ansiosidonnaisen päivärahan kun kenkää tulee hakemusten ruuhkauttaessa kassat?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko sitä oikeaa "potilas nollaa" vielä löydetty? Olisi aika kova mediatilaisuus raahata henkilö kameroiden eteen ja kysyä että miltä tuntui syödä jotain raakaa elikkoa ja aiheuttaa maailmanlaajuinen pandemia tuhansine kuolleineen ja miljardimenetyksineen? Eihän se mitään auttaisi mutta toisi inhimilliset kasvot tälle koko jutulle.

Mistä tämä ajatus tulee että joku olisi syönyt jotain raakaa eläintä?

Aina tietysti halutaan syyllinen kaikkiin isoihin tapahtumiin. Mutta ei tiedetä, onko sellaista edes. Ei ollut espanjantaudissakaan kai.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Nyt Pekonen näyttää samaa kuvaajaa mistä itsekin ole puhunut täällä aikaisemmin. Täysin ratkaiseva asia. Hyvä, että THL sai tuon ministereille toimitettua viimeinkin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olisin todella kovasti halunnut nähdä Sipilän pitämässä tätä tilaisuutta. Voi sitä kritiikin määrää, mikäli Juha olisi vielä vallankahvassa.

No, itse olisin ollut tyytyväinen jos olisi olleet samat päätökset. En ole niin ideologinen, että riippuisi sanojasta arviot. Onkohan tässä ketjussa ihan sama tilanne noin yleisesti?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaahan tuo Marin ihan hyvin pysyä asiassa ja selvittää mitä on tehty. Yhdessä selvitään.

Tuli vaan mieleen kun sanoi että pitää auttaa näitä heikoimmassa asemassa olevia, eli esim. vanhuksia, niin voiko tällaisissa oloissa antaa vähän kovempaa kakkua tällaisille koronavirustarkastajiksi esiintyville?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Koskeeko tuo 10 hengen kokoontumisraja myös eduskuntaa?

Tämä herättää kyllä yhden kysymyksen: miten ihmeessä valvotaan, ettei yleisille paikoille sitten kasaannu yli 10 hengen porukoita? Aika kova homma on..
 

teppana

Jäsen
Täältä taloudesta lähti kovat positiiviset terveiset Marinin hallitukselle. Päätökset ovat hyviä ja lääketieteen ammattilaisen mielestä oikea-aikaisia.

Minulta vielä kovat pojot Marinille esiintymisestä. Valtiojohtajan ainesta kun tuollaisessa painekattilassa pysyy rauhallisen vakuuttavana. Oma veikkaukseni on, että Marinista tuli tällä esiintymisellä koko Suomen toiseksi suosituin poliitikko Niinistön jälkeen.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, itse olisin ollut tyytyväinen jos olisi olleet samat päätökset. En ole niin ideologinen, että riippuisi sanojasta arviot. Onkohan tässä ketjussa ihan sama tilanne noin yleisesti?

Olen silti iloinen että hallituskokoonpano on se mikä se on nyt. Viesti otettaneen helpommin vastaan, erityisesti rajat kiinni -viesti, kun se tulee niiltä jotka ajavat normaalioloissa päinvastaista. Jos tuolla pönöttäisi Halla-Aho, Orpo ja Sipilä, niin vaikka sisältö olisi täysin sama, somessa päätöstä suomittaisiin poliittisena ja sen järkevyyttä vähäteltäisiin merkittävästi enemmän. Näin luulen minä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Selvä. Olen eri mieltä ja tämä päätös nimenomaan estää katastrofin.
Et ilmeisesti ymmärrä kuinka isoa määrää ihmisiä tuo koskee.
Osa alakoululaisista pärjää ihan ok kyllä kotona mutta ei lähelläkään kaikki, nämä vaikuttavat niin moneen eri paikkaan Suomessa ettet ymmärrä määrää.
Samoin päiväkotien suhteen tulee täysin sama juttu ja unohtamatta sitä vaikutusta minkä tuo kaikki tekee talouteen.
Huomenna tulee todella iso määrä YT-neuvottelu ilmoituksia ja se tarkoittaa sitä, että ihmisiltä alkaa käytettävissä olevat rahat vähentyä merkittävästi.

Eihän tämä vaikuta mitenkään julkiseen sektoriin josta ei uskalleta karsia ikinä mutta yksityisellä puolella tämä on monessa paikassa täysin kuolin isku.
Vaikka rahtiliikenne muka kulkee niin todellisuudessa sen kapasiteetti tippuu hyvin lähelle nollaa kun tavaraa ei liiku tänne suuntaan niin ei sitä lähdekään.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kauanko pandemian pitäisi jatkua että maailma pelastuisi, ts lämpeneminen saataisiin pysähtymään mihin se nyt olikaan, puoleentoista asteeseen tms.

Eikös ilmasto lämpene tän pandemian myötä, kun joka toisella on kuumetta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Taloudellisesti tämä olisi hyvä ratkaisu.
Kantokyvyn kannalta jopa loistava mutta tarkoituksella ei sitä tule tehdä vaan juuri sillä, että jos joku ei halua olla suojassa niin silloin on suuri riski saada tartunta.
Yli 70-vuotiaiden valtava joukkomurha, mikä taudin tarkoituksellinen tartuttaminen eittämättä on, olisi hyvä ratkaisu?

Tuo on sairainta paskaa mitä tältä palstalta olen ikuisuuteen lukenut.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Et ilmeisesti ymmärrä kuinka isoa määrää ihmisiä tuo koskee.
Osa alakoululaisista pärjää ihan ok kyllä kotona mutta ei lähelläkään kaikki, nämä vaikuttavat niin moneen eri paikkaan Suomessa ettet ymmärrä määrää.
Samoin päiväkotien suhteen tulee täysin sama juttu ja unohtamatta sitä vaikutusta minkä tuo kaikki tekee talouteen.
Huomenna tulee todella iso määrä YT-neuvottelu ilmoituksia ja se tarkoittaa sitä, että ihmisiltä alkaa käytettävissä olevat rahat vähentyä merkittävästi.

Eihän tämä vaikuta mitenkään julkiseen sektoriin josta ei uskalleta karsia ikinä mutta yksityisellä puolella tämä on monessa paikassa täysin kuolin isku.
Vaikka rahtiliikenne muka kulkee niin todellisuudessa sen kapasiteetti tippuu hyvin lähelle nollaa kun tavaraa ei liiku tänne suuntaan niin ei sitä lähdekään.

Ymmärsitköhän nyt itse kunnolla mitä hallitus juuri ilmoitti? Minun ymmärryksestäni sinun ei tarvitse olla huolissaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
”Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan eli karanteenia vastaavat olosuhteet poislukien kansanedustajat, valtionjohto ja kunnalliset luottamushenkilöt.”

Noin se yli 70-vuotiaita koskeva ohjeistus meni.
 
Mitäs, jos tartutettais tarkoituksella kaikki +70-vuotiaat, niin säästettäis satoja miljardeja euroja ja talous kukoistaisi tulevaisuudessa?

Ja diabeetikot, sydänvikaiset, astmaatikot, muauais-ja maksavikaiset !

Ehdotan myös, että kaikki , jotka eivät ole vielä lopettaneet tupakointia, suljetaan pöposastoille.

Savuton ja terve Suomi! Väkiluku 3 miljoonaa.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Eihän tämä vaikuta mitenkään julkiseen sektoriin josta ei uskalleta karsia ikinä mutta yksityisellä puolella tämä on monessa paikassa täysin kuolin isku.
Sari Sairaanhoitajan ilme voisi olla näkemisen arvoinen, kun samaan rytäkkään ilmoitettaisiin, että sen lisäksi että olet velvoitettu tekemään seuraavat kuukaudet 16 tuntista työpäivää, niin samalla muuten leikataan palkkaakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pakko antaa propsit hallitukselle.

Kyllä. Positiivista paljon, toimista alkaen.

Olenko ainoa, joka näkee myös miinusta? Miinuksena sanoisin, että Ruotsin antama paketti yrityksille ja työntekijöille oli Suomen väkilukuun suhteutettuna noin 14 miljardia, kun se Suomessa jäi Kulmunin mukaan noin 5 miljardiin. Plussaa toki valtiovarainministerille siitä, että totesi lisää rahaa tarvittavan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Yli 70-vuotiaiden valtava joukkomurha, mikä taudin tarkoituksellinen tartuttaminen eittämättä on, olisi hyvä ratkaisu?

Tuo on sairainta paskaa mitä tältä palstalta olen ikuisuuteen lukenut.
En missään ole sanonut, että heitä pitäisi murhata vaan nimenomaan suojella eli karanteeniin kaikki.
Tätä vaan ei uskalleta tehdä kun ei sitä karanteenia heille laiteta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös