Mikä tuo naputus on kyselytunnilla? Jaa Rinnekkö naputtelee kun aika vähissä? Olen kyselytunti-amatööri.
Vastustaja tulossa täysilukuiseksi, niin Wallinheimo hakkaa mailaa jäähän.
Mikä tuo naputus on kyselytunnilla? Jaa Rinnekkö naputtelee kun aika vähissä? Olen kyselytunti-amatööri.
No, olen nykyisin ihan tavallinen palkansaaja, eli tipun tälle normaalille päivärahalle.
Saa pelatakin pidempää vaihtoa kun vastustaja joko tarjoilee sinulle maalin eteen tai viimeistelee jopa puolestasi.
Sitten on niitäkin, kuten minä, että työnhaku ei ole voimassa eikä ole verkkopankkitunnuksia. Ja verkkopankkitunnukset saa uudelleen käyttöön siten, että käy henkilökohtaisesti pankin konttorissa. Pankissa täytyy todistaa henkilöllisyys asioidessaan ja ilman henkkareita se on turha reissu.
Siellä ei ole lainkaan tietoa missä mennään! Jos ei testata->ei tautia. Nerokasta kuin Pohjois-Koreassa.Mie voin vain sanoa täältä pohjoisesta terveydenhuollon työntekijänä, että harvoja testataan vaikka olisi oireita. Ohjeistus on, että suusuojia käytetään tällöin. Tiedottaminen on ollut yleensä hidasta ja jos THL:n ohjeistus on sakannut niin on myös sakannut kentälläkin joka näkyy epätietoisuutena.
Julmia lukuja kieltämättä nuo THL:n laskelmat sairastuneista ja kuolleista. Kyllä siinä haiskahtaa aika vahvasti ihmisten pelottelu, että totelkaa määräyksiä tai käy todella huonosti.
Pankissa ja poliisilaitoksella voi myös tunnistautua turvakysymyksin. Tai ainakin aiemmin pystyi.
Mullakin oli alkuviikolla allergiaan viittaava reaktio. Naama helotti, oksettava olo ei kuumetta, jonka jälkeen tuli painava hengenahdistus joka ei auennutmillään vaan joutui tekemään extra töitä, että saa happea, antihistamiini laukasi. Yllätys kun en ole allerginen millekään, en ollut syönyt mitään poikkeavaa ja ikinä ei ole tullut noin selvää painavaa oiretta hengitykseen tekemättä mitään fyysistä.Marin alkaa profiloitumaan isojen pelien ratkaisijaksi, kevään pelaaja.
Ehdin jo pelästyä, että nyt iski tauti mut näytti olleen vain siitepöly yms allergiaa kun hengenahdistus hävisi Zyrtecilla.
Jos se toimii, niin onko se väärin? Kuukausi takaperin heitettiin jo kovia lukuja, ja tuolloin moni, minä mukaanlukien, oli todella skeptinen. Lähempänä totuutta nuo THL:n laskelmat varmaan oli, kuin vähättelijöiden.
Kunhan on ollut tarvittavan ajan jonkun liiton tai YTK:n jäsen ja työssäoloehto täyttynyt ja on ilmoittautunut TE-toimistoon työnhakijaksi, voi saada ansiosidonnaista.Eikös lomautuksen ajalta saa ansiosidonnaista sen joku 300 tjsp. päivää?
Ja edelleenkin kun ne baarit on auki niin sinne väki menee? Jokainen baari voisi nyt miettiä itse oikeasti laitetaanko ovet kiinni vai ei? Jo 2-3 vkoakin kiinni helpottaisi oletettavasti tilannetta? Kyllähän samalla kyse asiakkaiden lisäksi on työntekijöidenkin turavallisuus? Ihan samalla tavalla se henkilökuntakin altistuu "taudille" kuin asiakkaatkin, vai miten luulette että pöydistä kerätään tyhjät tuopit tai muut lasit?
Ja uskoisin, että ei se baarin talous kaadu siihen, että ollaan 2-3 viikkoa kiinni? Kyllä se kansa sinne ryhtää takaisin aivan varmasti kun rajoitukset sitten taas poistetaan. Kyllä suomalaiset sen verran janoisia ovat ja haluavat tukea sitten omaa paikallista baariaan.
Pankista ei saa avainlukulistaa mitenkään muuten kuin voimassa olevilla henkkareilla. Näin minulle sanottiin. Poliisilaitoksellahan voidaan tehdä vahva tunnistautuminen, eli jos ei ole mitään henkkareita tai muita kortteja, tällöin se kestää, ja myös maksaa ekstraa. Oliko ~35e ekstraa tuosta erittäin vahvasta tunnistautumisesta. Painavasta syystä voi saada heti paperisen todistuksen henkilöllisyydestä, jolloin voi nopeasti saada pankista avainlukulistan. Mutta, maksamatta ei saa varmaan mitään.
Suomessa pelko on vasta toiseksi tehokkain keino.Olen markkinoinnin maisteri ja koulussa opetettiin että pelko on mainostamisen tehokeinoista vaikuttavin. Toimii siis muuallakin maailmassa.
Tuo Packalén on kyllä melkoinen hahmo - ilmeisesti haluaisi jonkun jumalan nimittämän kansanjohtajan diktaattoriksi ohjaamaan tätä kriisiä kaiken lainsäädännön yläpuolella tviittejä ja fb-linkkejä tutkien. Ehkä kannattaisi vain palata siihen kaikenlaiseen Putin-myötäilyyn mistä on aiemmin tullut tutuksi. Kaikenlaisia hiippareita PS:ään kyllä mahtuu.
Ämpärillinen Koronaa maistuis kyllä just nyt.Ilmainen ämpäri on tehokkain.
Eli THL:n tilastojen ja iltapäivämedian luoman pelon takana oikea syyllinen onkin Kauppakorkean koulutus.Olen markkinoinnin maisteri ja koulussa opetettiin että pelko on mainostamisen tehokeinoista vaikuttavin. Toimii siis muuallakin maailmassa.
Karviaisen alueella (Vihti ja Karkkila) varmistunut ensimmäiset tapaukset tällä viikolla.Tässä on Espoon, Vantaan ja Helsingin tilanteet ti-ke
Enemmän mietityttää, millä aikataululla sitä ansiosidonnaista saa, jos käsittelyajat venähtää kuukausiksi.Kunhan on ollut tarvittavan ajan jonkun liiton tai YTK:n jäsen ja työssäoloehto täyttynyt ja on ilmoittautunut TE-toimistoon työnhakijaksi, voi saada ansiosidonnaista.
En tiedä. Liittoihin kuulumattomana lueskelin tuon 33€/pv olevan se summa.
Ihan vilpittömästi kysyn, että miksi se kynnys siirtyä työkkärin "asiakkaaksi" on niin kova? Tämä tilanne ei kuitenkaan ole millään lailla sinusta johtuva.Meillä toi lomautus alkaa joskus kuun vaihteen jälkeen, eli sen jälkeen voi vasta ilmoittautua. Yritän saada jotain hanttihommia, on meinaan sen verran korkea kynnys tuonne työkkäriin...
Sama se on vaikka vessoja siivoilla, ei ainakaan tarvitse stressata muulla kuin aikataululla.
Ei liity ketjun aiheeseen, mutta mielestäni valtio voisi jonkinlaisen henkilökortin kustantaa jokaiselle kansalaiselle. Henkilöllisyystodistus on nykyisellään niin valtavan tärkeä, melkeinpä perusedellytys normaaliin elämiseen.
Karua luettavaa kyllä ja pistää miettimään. Toivon todella, että huomattava osa kantaa virusta ilman sairautta (vai sairastaa ilman oireita?) ja että nämä arviot kuolleista ovat yläkanttiin. Teen itsekin töissä mallinnuksia ja epävarmuus tulee aina huomioida tulosten analysoinnissa.
Koronan kanssa puhutaan niin isoista epävarmuuksista, että niillä ei voi liikaa spekuloida ilman että katoaa pohja tuloksilta. Täytyy vain toivoa, että mallinnukset yliarvioivat asiaa. Olisi mielenkiintoista tietää esim. että miten ihmisten liikkumista maan sisällä tai asumistiheyttä huomioidaan. Kuinka ison eron aiheuttaa esim. se, että asuuko Suomen väkiluku Suomessa vai esim. yhdessä kaupungissa.
Kela myöntää verkkosivujensa mukaan maksusitoumuksia myös henkilöasiakirjoihin, tarkentaen vielä "passi, henkilökortti tai muu välttämätön asiakirja". Jos nyt itse olisin rahaton ja henkkarit pitäisi saada, niin soittelisin tuonne että mitäs nyt kun on hätätila päällä niin yhteiskunnassa kuin henkilökohtaisellakin tasolla.