Aki... ja viimeinen sammuttaa valot. Kiitos tästäkin kaikille demareita äänestäneille.
Alla vielä Kiurun twiitti.
Alla vielä Kiurun twiitti.
Jalustalle nosto??Älä hätäile, tällä hetkellä altistut koronalle joka kerta kun astut kotoa ulos. Ei siis syytä nostaa mitään yksittäistä altistumista jalustalle, flunssa tulee jos on tullakseen.
Jalustalle nosto??
Eka viikko vei noin viidesosan oppilaista, nyt pois on 30-75% oppilaista ryhmästä riippuen. Ongelma ei niinkään ole sairastaminen, vaan pedagoginen ongelma. Ja jos iso osa henkilökunnasta sairastuu liki samanaikaisesti, ongelma on iso. Ne, jotka tuntee kouluvuoden kierron, näkee tämän tilanteen uhkakuvat.
@Clubittaja
Tässä on nyt mitä? 3 viikkoa kouluja käyty. Ei kai nyt jatkuvasti voi olla oppilaista ja henkilökunnasta 30-75% pois parin päivän flunssan takia? Tai sitten on kyllä aikamoisia sairastelijoita, kun joka viikko jokainen saa uuden pöpön.Jalustalle nosto??
Eka viikko vei noin viidesosan oppilaista, nyt pois on 30-75% oppilaista ryhmästä riippuen. Ongelma ei niinkään ole sairastaminen, vaan pedagoginen ongelma. Ja jos iso osa henkilökunnasta sairastuu liki samanaikaisesti, ongelma on iso. Ne, jotka tuntee kouluvuoden kierron, näkee tämän tilanteen uhkakuvat.
@Clubittaja
Niin ja ryhmiä mulla on kaikkiaan 14, eikä ne tietenkään sairasta kaikki yhtäaikaa. Sanotaan vielä sen verran, että rokottamattomuus liittyy myös kuvioon, joka on pidentänyt sekä itse tautia että karanteenia. Ja jos/kun perheiden sisällä tauti etenee vuorotellen, on syntynyt tilanne, jossa osa oppilaista on ollut koko tammikuun joko itse sairaana tai karanteenissa. Olisivat ottaneet piikin, mutta kun eivät ottaneet. Tämä täältä jalustalta tällä erää.Jos koronan oireet kestää lapsilla keskimäärin 4 päivää, niin tuohan on positiivinen ongelma. Kaksi tai kolme viikkoa ja koko ryhmä on sairastanut jo koronan.
Eihän karanteeneja enää pitäisi olla. Karanteenit ovat juuri syy, mikä aiheuttaa enemmän kuormitusta ja poissaoloja kuin itse tauti. Joku saa 3 päivän flunssan ja 10 ihmistä on 10 päivää karanteenissa. Sairasta.Niin ja ryhmiä mulla on kaikkiaan 14, eikä ne tietenkään sairasta kaikki yhtäaikaa. Sanotaan vielä sen verran, että rokottamattomuus liittyy myös kuvioon, joka on pidentänyt sekä itse tautia että karanteenia. Ja jos/kun perheiden sisällä tauti etenee vuorotellen, on syntynyt tilanne, jossa osa oppilaista on ollut koko tammikuun joko itse sairaana tai karanteenissa. Olisivat ottaneet piikin, mutta kun eivät ottaneet. Tämä täältä jalustalta tällä erää.
@Myyrä
Eiköhän tänään tule pari tuntia lisää anniskelu aikaa, tyyliin 21 saisi anniskella. Ja ruokaravintolat 24 saakka auki. Ja jossain vaiheessa sitten lisää tunteja anniskeluravintoloille.
Näin toivoisin itsekin, että saataisiin edes pari kolmea tuntia lisää anniskelukuppiloillekkin. Eikös se ollut perustaso, kiihtymisvaihe, leviämisalue trikologiassa silloin niin kesällä, että kello 22:een asti sai olla leviämisalueella?
Onhan THL:lla selkeästi samalla käynnissä "kansanterveydellinen ristiretki" koronan varjolla. Ehkä vähän huvittavaa, että kaikki anniskeluravintolat ovat yhdessä nipussa ja ruokaravintolat sitten toisessa, juuri noista mainitsemistasi syistä. Mutta toki johonkin pitää vetää raja. Nyt vain tämä kahden kerroksen vaikutelma menee jotenkin överiksi, jos halvan stoben nepalilainen saa olla auki 24:00 asti ja sitten joku fiinimpi oluthuone menee edelleen kiinni kello 18:00. Katsotaan mitä ehdotetaan.Näin vassari-idiootinkin näkökulmasta haiskahtaa pahasti siltä, että THL tekee alkoholipolitiikkaa koronatilanteen varjolla. Erikoiselta kuulostaa, että alkoholia tarjoileviin ravintoloihin tarvitaan vielä tiukkoja rajoituksia. Jos esim. 23 tms. saataisiin tarjoilla, niin liekö tuo on yhtään erilaisen riskin tila kuin ruokaravintolakaan? Suurin osa baareista on pystäreitä, joissa kokoonnutaan samalla tavalla kuin ruokaravintoloissakin. Onko tämä nyt sitä suomalaista purismia, että kukaan ei oikein kehtaa profiloitua "ryyppäyspaikkojen" puolustajaksi?
Eiköhän tänään tule pari tuntia lisää anniskelu aikaa, tyyliin 21 saisi anniskella. Ja ruokaravintolat 24 saakka auki. Ja jossain vaiheessa sitten lisää tunteja anniskeluravintoloille.
Hospitalised3 | 955 | +17 |
Of which in intensive care units | 37 | -3 |
Of which in intensive care units and on ventilators | 22 | -3 |
Isossa-Britanniassa tartunnat 7pv:n mittarilla 2,2% laskussa.
Sairaalamäärä 7pv:n mittarilla jo 15,3% laskussa. 23.1.2022. tullu viimeinen päivitys.
4.1. oli teholla eli hengityskoneissa 900. Nyt heitä on 23.1. 603. 20pv:ssä lähtenyt vakavista tapauksista 33% pois.
Meillä on nyt uudessa koulussa ilmanvaihdot olleet kaksi päivää pois päältä, eikä kukaan osaa ilmeisesti niitä laittaa päälle. Kuusi tuntia tänään teinien kanssa luokassa, missä ilma on seisovaa ja lämpöä 24 astetta. Ikkunoita ei saa auki, kun pimennysverhojen kiskot on asennettu tuuletusikkunoiden päälle. Koulun johto suhtautuu tilanteeseen vähätellen. Maski päässä hengästyttää jo älytaululle kirjoittaminen, happea haukkoo kuin kala kuivalla maalla.Jaahas, wilmaviestin mukaan olen altistunut koulussa koronalle. Tartunnan saanut oppilas on ollut puolitoista päivää koulussa oireisena, ilman maskia tietysti. Sitten odotellaan osuuko tuulettimeen mitään vai menikö tauti ohi vieläkin. Ei karanteenia eli töihin vaan.
Edelliseen 7pv:n verrattuna. Sori, unohtu laittaa. Selvästi tosiaan vähän tasasempi vaihe viime päivinä ollut. Pientä laskua ehkä taas havaittavissa, tämän tasaisen vaiheen jälkeen.2.2% verrattuna mihin?
Huipuistahan tuolla on tultu (7 vrk liukuva keskiarvo) reilussa kolmessa viikossa runsaasti alas. Tartunnat ovat pudonneet puoleen. Mutta viimeinen viikko on sitten ollut varsin tasaista.
Sairaanhoidon tarve putoaa varsin hyvin ja se tuntuu seuraavan hyvin kahden viikon ilmaantuvuuslukua, mutta viikon viiveellä. Vähän kuin Suomessakin.