Niin, ehkä ne koirat eivät panekaan pahakseen, kun saavat extraliikuntaa.Nyt kuulostaa suhteellisen paksulta tarinalta :D
Jutun kuulin maassa asuvalta - ei se todenperäisyyttä varmista.
Niin, ehkä ne koirat eivät panekaan pahakseen, kun saavat extraliikuntaa.Nyt kuulostaa suhteellisen paksulta tarinalta :D
Hei kaikki.
Haluaisimme muistuttaa tämän ketjun liittyvän koronavirukseen.
Mitään arvioita en uskalla sanoa, kun on niin monia muuttujia varsinkin Euroopassa ja Suomessa, mutta varautuisin kuukausiin. Ilmeisesti Suomessakin todellinen sairaiden määrä on huomattavasti suurempi, mutta sitäkään ei tiedetä, että kuinka paljon. On siis täysin arpapeliä. Jos Suomi alkaa testaamaan kaikki, seuraa aktiivisesti tartuntaketjut ja rajoittaa liikkumista ja ihmisten kohtaamista, niin homma voisi olla ohi 1-2 kuukaudessa. Nykyisellään ei tiedä edes odottaa, että milloin tulee huippu vastaan.
Nyt kuulostaa suhteellisen paksulta tarinalta :D
No tuskinpa tuolla liitoilla mitään sen kummempia simulaatioita tai ennustuksia on käytössä, kovin toivein toki ovat että sarjoja saataisiin pelattua loppuun ennen sopimusten loppumista (yleensä 30.6.). Valtiotasoilta on vuotanut/ennustettu tilanteen olevan päällä useita kuukausia, jopa vuosia. En erityisemmin suunnittelisi vielä kesäkuulle matkoja.Jos hakee jonkinlaista vertailupohjaa niin urheilukisoja on aika yleisesti peruttu toukokuulle saakka. Siitä eteenpäin ei toistaiseksi juurikaan, joten tämän perusteella voisi johtaa nyrkkisäännön että rytäkän odotetaan olevan ohi parhaimmassakin tapauksessa aikaisintaan parissa kuukaudessa.
Kesäkuun ja sitä myöhempiin kisoihin ollaan edelleen lähinnä odottavalla kannalla eli toivotaan että ne voitaisiin jo järjestää mutta samalla ollaan vähän varpaisillaan sen suhteen että saattaa kestää pitempäänkin.
Tämä on ns. "saa ottaa talteen"-kamaa, silloin jälkikäteenkin voisi seurata tilanteen elämistä.
En nyt halua mitenkään vähätellä THL:n tekemää mallinnusta joka on tehty yhteistyössä Turun ja Tampereen yliopistojen kanssa, mutta vaikuttaa oudolta että Briteissä juuri julkaistiin analyysi jossa worst case scenarion kuolleisuus suhteessa väestöön oli kymmenkertainen tähän Suomen raporttiin verrattuna. Kuitenkin kun puhutaan osaamisesta, Tuomas Aivelokin sanoi Briteissä olevan parhaat tautimallintajat.
Ja toisaalta siellä varmaan tunnetaan oma kansa melko hyvin.Pitäisi ymmärtää kaikki muuttujat, jotka ovat mallinnuksessa mukana. Esim. Britannian väestöntiheys on 15-kertainen Suomeen verrattuna. Mutulla ero tuntuu kuitenkin aika suurelta. Uskon silti, että tietoa jaetaan tällä hetkellä aika auliisti yli valtiorajojen.
....Isosta lamasta aikanaan mm. Hitler löysi tukea hakiessaan otetta vallankahvasta.
Itse asiassa olen tästä somessa lukenut sellaisen jutun, että voit joutua todistamaan olevasi koiran omistaja.
Stadissa on mainioita ulkoliikuntapaikkoja joIssa voi ylläpitää perus lihaskuntoa, siihen päälle porrastreeniä, niin pysyy keho ja pääkoppa kondiksessa kaiken tämän ikävän uutisvirran keskellä.Nojoo, itse kyllä laitan nyt puntit naftaliiniin ainakin kuukaudeksi ja siirryn ulkourheiluun.
Pitäisi ymmärtää kaikki muuttujat, jotka ovat mallinnuksessa mukana. Esim. Britannian väestöntiheys on 15-kertainen Suomeen verrattuna. Mutulla ero tuntuu kuitenkin aika suurelta. Uskon silti, että tietoa jaetaan tällä hetkellä aika auliisti yli valtiorajojen.
No tuskinpa tuolla liitoilla mitään sen kummempia simulaatioita tai ennustuksia on käytössä, kovin toivein toki ovat että sarjoja saataisiin pelattua loppuun ennen sopimusten loppumista (yleensä 30.6.). Valtiotasoilta on vuotanut/ennustettu tilanteen olevan päällä useita kuukausia, jopa vuosia. En erityisemmin suunnittelisi vielä kesäkuulle matkoja.
Biisikin on varmaan jo valittu:Lauri Tähkä organisoi hyväntekeväisyystempausta - eturivin artistit innolla mukaan: ”Biisi on jo valmiina”
Lauri Tähkän hyväntekeväisyystempauksen tarkoituksena on auttaa koronaviruksen takia pulaan joutuneita suomalaisia.www.iltalehti.fi
Koronan kauhut alkavat vasta nyt valjeta todenteolla...
En voi edes kuvitella kuinka teennäistä ja myötähäpeää herättävää kuorolaulantaa kohta tuutataan eetteriin näiden yliarvostettujen määkijien toimesta. Hyi
Taitaa olla pandemia, ei epidemia. Tsk tsk.Koronaviruksen nimi ei edelleenkään ole ketjun otsikon mukainen COVID-19, joka on virusepidemian nimi. Tsk tsk.
Voin muuten arvata, että tätä koronaa on Afrikassakin jo aivan mielettömän paljon. Mutta siellä jonkin verran vieralleena, voin arvata että asia ei kiinnosta paikallisia yhtään. Kun elämässä on kyse siitä, että saa edes ruokaa joka päivä, yksi hivenen pahempi flunssapöpö ei kiinnosta pätkän vertaa. Yhdentekevä asia kertakaikkiaan. Ja onhan jo pelkkä malaria paljon vaarallisempi uhka.Niinhän se on, kun ihmiselämän arvoa määrittää yksilön merkitys vallitsevan yhteiskunnan toiminnalle. Länsimaisen yhteiskunnan silmissä länsimainen malariapotilas on arvokkaampi kuin afrikkalainen.
Näköjään näin. Pitää vielä yrittää selvitellä, että tarkoittaako "karanteenia vastaava olosuhde" samaa myös ulkomailta palanneille. Todennäköisesti ei, mutta helpottaisi elämää oleellisesti.Sosiaali- ja terveysministeriön johtaja Tuija Kumpulainen sanoi juuri YLE:n uutisten erikoislähetyksessä että vanhukset saavat tietysti käydä kaupassa, mielellään kuitenkin silloin kun siellä ei ole paljon ihmisiä.
Taitaa olla pandemia, ei epidemia. Tsk tsk.
No eikö siltä koiralta kannattaisi kysyä? Yksi haukku "EI", kaksi haukkua "KYLLÄ". Kaksi haukkua ja hännän heilutus "EI OLE MUN ISÄNTÄ. SITÄ PAITSI TOI LEVITTÄÄ CORONAAHAUHAU."Itse asiassa olen tästä somessa lukenut sellaisen jutun, että voit joutua todistamaan olevasi koiran omistaja.
En ota kantaa sinun ja modejen kikkelien mittaukseen. Kirjoitit itse sen olevan epidemia vaikka WHO julisti 11.3.2020 sen olevan pandemia. Korjasin vain tuota kohtaa.Taudin. Mutta modet on kilpparipuolustuksessa.
Naming the coronavirus disease (COVID-19) and the virus that causes it
An explanation of the official names for the corona virus disease (COVID-2019) and the virus that causes it.www.who.int
Monacossakin alkaa näköjään jo ihmisten tunteet kuumenemaan. Minkäköhänlaisen vastaanoton tuollainen tervehdys saisi täällä Suomessa? Harmi, kun ulkona on niin kylmä, että naapureilla on ovet ja ikkunat kiinni.
En ota kantaa sinun ja modejen kikkelien mittaukseen. Kirjoitit itse sen olevan epidemia vaikka WHO julisti 11.3.2020 sen olevan pandemia. Korjasin vain tuota kohtaa.
Siis mistä sinä oikein puhut? Sinä kirjoitit aikaisemmin tämän olevan epidemia ja minä korjasin sen nykyään olevan pandemia. Sen jälkeen olet kirjoitellut minulle taudin ja viruksen nimestä. Kyllä minä tiedän taudin ja viruksen erot, nimistä lähtien, ei tarvitse minua alkaa opettamaan. Kiitos kuitenkin muistutuksesta.Taudin nimi oli sama jo ennen sitä julistusta.