Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 498 195
  • 16 370

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaukalossa tapahtuminen kontakti on lähikontaktia ja kestää pidemmän aikaa. Toki se ei ole yhtä tarttuvaa kuin saman vaihtopenkon/pukukopin/bussimatkan aiheuttama tartuntavaara. Baarissa/ravintolassa työntekijän pitäisi pitää asiakkaisiin etäisyyttä ja kanssakäyminen ei yleensä kaljan tarjoamisessa/ruuan tuomisessa / tilauksen kirjaamisessa vie yli 15 minuuttia
No ei se taklauskaan nyt kaukalossa varttia vie. Nyt kuulostaa jo aika hölmöltä tämä selittely. Minä väitän, että kaukalossa tapaan vastustajapelaajia pisimmän aikaa aloituksissa ja niistäkin yhteenlaskettu aika on jotain sekunteja/peli. Kauemmin mä baaritiskillä notkun kuin lätkäpelissä lähietäisyydellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tätä tuskin on määrännyt tartuntautiviranomainen vaan ko. taho ihan itse.
Kyllä se oli EKSOTEn ohjeistus. Usko tai älä. Harkkahallissa ei voinut pelata peliä loppuun kun siellä oltiin jäädyttämässä, mopaukseen. UK areena missä tuplakaukalo liian pieni Liigalle eikä mitään syytä kenenkään HPK pelaajan siellä käydä, moppaukseen.

Minusta tässä kaikessa haisee se, että jääkiekko on oikein nostettu nyt tikunnokkaan ja mitoitukset toimille on lähteneet täysin lapasesta ja samoja standardeja ei käytetä mihinkään muualle.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Minun mielestäni nyt on oleellisinta se, että koko pandemia saadaan rokotteilla pysäytettyä. Ihmisten syyttely ei johda mihinkään muuhun kuin ikävään sananvaihtoon. Tässäkin tapauksessa tähän Mikkelin tartuntaketjuun liittyvät joukkueet ovat toimineet tämän asian tiimoilta täysin oikein keskeyttäessään toimintansa jo ennen viranomaisten karanteenimääräyksiä. Viranomaiset selvittävät tätäkin tartuntaketjua, annetaan heille työrauha ja toivotaan sairastaville paranemisia. Nautitaan urheilusta nyt päivä kerrallaan.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No ei se taklauskaan nyt kaukalossa varttia vie. Nyt kuulostaa jo aika hölmöltä tämä selittely. Minä väitän, että kaukalossa tapaan vastustajapelaajia pisimmän aikaa aloituksissa ja niistäkin yhteenlaskettu aika on jotain sekunteja/peli. Kauemmin mä baaritiskillä notkun kuin lätkäpelissä lähietäisyydellä.
No älä mua syytä mistään selittelystä ku koitan asiallisesti kertoa perusteita millä näitä karanteenimääräyksiä annetaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No ei se taklauskaan nyt kaukalossa varttia vie. Nyt kuulostaa jo aika hölmöltä tämä selittely. Minä väitän, että kaukalossa tapaan vastustajapelaajia pisimmän aikaa aloituksissa ja niistäkin yhteenlaskettu aika on jotain sekunteja/peli. Kauemmin mä baaritiskillä notkun kuin lätkäpelissä lähietäisyydellä.
Jos sä nyt naama vakavana väität, että siellä kaukalossa on pienempi tai sama mahdollisuus saada tartunta tartuttavalta henkilöltä kuin jonkun baarin asiakaspalvelijan kaljaa hakevalta tartunnan saaneelta. Toki jos se istuskelee siinä pitkään tiskillä ja on kontaktissa sen asiakaspalvelijan kanssa, niin uskon kyllä, tämän tullessa esiin, myös hänelle määrättävän karanteenin.

Aika harvoin olen paininut baarissa hikisten äijien kanssa, niin kuin joskus aikanaan maalin edessä kolmosdivarissa. Mutta jos sinä et näe mitään eroa, niin turha tätä on jatkaa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pukukopissa turvavälit? Mitenköhän tämä sitten käytännössä toteutetaan? Eikai ne kopit niin isoja ole, että sinne voidaan parin metrin väli jättää pelaajien väliin. Mitkään maskit ei ongelmaa poista.

Ja jos ajatellaan, että pukukopeissa voitaisiinkin toteuttaa turvavälit niin mites vaihtopenkkien osalta. Turvavälit varmaan sitten sinnekin. Ykköskenttä kentällä, kakkonen vaihtopenkillä, kolmonen odottelee vuoroaan kopissa ja nelonen jossain hallin uumenissa. Eli toisin sanoen mahdoton paikka toteutettavaksi.

Kuten moni on todennut, Liigaa voidaan pelata jos karanteenimääräyksiä höllennetään. Muussa tapauksessa on turha edes aloittaa pelaamista, kun odotettavissa on toistuvia taukoja sekä ottelusiirtoja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No älä mua syytä mistään selittelystä ku koitan asiallisesti kertoa perusteita millä näitä karanteenimääräyksiä annetaan.
Niin ja minä olen yrittänyt asiallisesti kysyä, että miksi samat asiat ei koske kaikkia muita kuin jääkiekkoa koskee, toistaiseksi olen saanut vastaukseksi lähinnä väistelyä ja muttia. Ilmeisesti et osaa vastata tai sitten jääkiekko nyt vain on poikkeus kaikkiin muihin lajeihin ja tilanteisiin nähden tai jotain.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos sä nyt naama vakavana väität, että siellä kaukalossa on pienempi tai sama mahdollisuus saada tartunta tartuttavalta henkilöltä kuin jonkun baarin asiakaspalvelijan kaljaa hakevalta tartunnan saaneelta. Toki jos se istuskelee siinä pitkään tiskillä ja on kontaktissa sen asiakaspalvelijan kanssa, niin uskon kyllä, tämän tullessa esiin, myös hänelle määrättävän karanteenin.

Aika harvoin olen paininut baarissa hikisten äijien kanssa, niin kuin joskus aikanaan maalin edessä kolmosdivarissa. Mutta jos sinä et näe mitään eroa, niin turha tätä on jatkaa.
Ei se virus hiestä tartu. Toistaiseksi kyllä on jäänyt suuteleminen, sylkeminen ja muu vastaava kontakti kaukalossa aika vähiin minun urallani. Päälläkin vielä hirveä määrä suojavarusteita ettei kontaktia tule. Joten en nyt näe miten se hiki tai painiminen tässä mitään muuttaa.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos olet ns. suoraan altistunut, niin kyllä se 14 vuorokautta määrätään ihan johdonmukaisesti.
Ei pidä paikkaansa. Ei meillä ainakaan työnantaja maksa palkkaa jos ilmoitat että "vilkku välähti, jäänkö karanteeniin?". Vasta kun tulos positiivinen niin on se 14 päivän karanteeni.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Niin ja minä olen yrittänyt asiallisesti kysyä, että miksi samat asiat ei koske kaikkia muita kuin jääkiekkoa koskee, toistaiseksi olen saanut vastaukseksi lähinnä väistelyä ja muttia. Ilmeisesti et osaa vastata tai sitten jääkiekko nyt vain on poikkeus kaikkiin muihin lajeihin ja tilanteisiin nähden tai jotain.
Jääjiekko-otteluista ei ole ollu dataa ennen tätä jukureista lähtenyttä keissiä. Sensijaan baareista/ravintoloista on ollut ja työntekijöihin ei ole tullut tartuntoja mutta saman seurueen jäseniin on tullut. Nyt on dataa jääkiekosta ja siitä voidaan todeta, että yhteiset pukukoppitilat / matkustaminen ja harjoittelu johtaa todella nopeaan taudinleviämiseen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei pidä paikkaansa. Ei meillä ainakaan työnantaja maksa palkkaa jos ilmoitat että "vilkku välähti, jäänkö karanteeniin?". Vasta kun tulos positiivinen niin on se 14 päivän karanteeni.
En ole tutustunut vilkkuun, mutta jos tartuntatautiviranomainen määrää sinut karanteeniin, niin saat joko palkan tai sitten valtio maksaa sinulle palkkaa vastaavan summan tartuntatautipäivärahaa. Se on täysin yksiselitteistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok, näet siis viruksen tarttuvan jotenkin muuten paremmin kuin tanssiessa naama naamaa vasten siellä jäällä hengästyneenä? Mikä tämä parempi tapa olisi?
No varmasti limakalvojen kohtaaminen on vielä tehokkaampi tapa, mutta se tuskin liittyy asiaan. Ihmettelen vain, että miten nimen omaan jääkiekko nyt on aiheuttanut kauheat koronakaranteenit ilman omavalvontaa ja testaamisen turhuutta, kun missään muualla ei tälläisiä olla vaadittu. Ruotsistakin sai tulla tänne urheilemaan pelkällä testillä, mutta jos olet jääkiekkoilija ja joku jossain aivasti niin kaikki karanteeniin.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tämän mukaan siis työpaikallani toimitaan lainvastaisesti, mikä kuulostaa hieman absurdilta. Luen vielä sen määräyksen ja palaan myöhemmin asiaan.
Itseasiassa karanteenimääräys on henkilökohtainen ja sen rikkomisesta voidaan rangaista ja se lukee siinä tartulainmukaisessa karanteenimääräyksessä, joka kotiin postitetaan.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole tutustunut vilkkuun, mutta jos tartuntatautiviranomainen määrää sinut karanteeniin, niin saat joko palkan tai sitten valtio maksaa sinulle palkkaa vastaavan summan tartuntatautipäivärahaa. Se on täysin yksiselitteistä.
Se pitää paikkaansa mutta viranomainen ei käsittääkseni määrää karanteeniin koronavilkun hälytyksen perusteella. Voin olla kyllä väärässäkin. Perustelen tätä lähinnä mitä olen esimiehiltä asiasta kuullut ja firman yleiseen koronapolitiikkaan viitaten.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitä sinä nyt sekoilet, missään siellä ei sanota, että eivät olisi olleet kaupungilla. Lisäksi minä EN OLE SYYTTÄNYT tai SYYLLISTÄNYT ketään! Ihan turha tulla tänne vänkäämään mistään muusta, eivät ole tienneet, ovat oleet kaupungilla. Voin toki ihmetellä, että miksi ovat olleet kaupungilla kun pitäisi urheilijoita kiinnostaa asia hieman enemmän kuin vain se oma napa ja kalja. Sitten vielä Jukurit väittäneet, että on tiukat ohjeistukset, paskat. Nyt syyllistin.

Miksi sairastuneet ovat olleet viime viikonloppuna lieväoireisena kaupungilla ja altistaneet ihmisiä?
Vain yhdellä sairastuneella on ollut lauantai-iltana 5.9. oireena väsymys, mutta ei muita oireita. Jälkikäteen tämä on arvioitu taudin yhdeksi oireeksi. Koronaviruksen saanut voi olla tartuttava pari päivää ennen ensimmäisten oireiden alkua, joten henkilöt eivät ole olleet tietoisia mahdollisesta tartuttavuudestaan ollessaan oireettomia.

Eli ovat olleet kaupungilla ja suoraan altistaneet yli 300 ihmistä. Miksi nämä yli 300 ihmistä eivät ole karanteenissa?
Eläs nyt suutu. Sinä väitit pelaajien olleen "viihteellä", minkä ainakin allekirjoittanut tulkitsee että olivat baarissa/yökerhossa/vastaavassa. Kuitenkin tuossa heti lainaamasi kohdan jälkeen lukee QA:ssa:
"
Onko seurassa ollut ohjeet, kuinka välttää tartuntoja? Onko niitä noudatettu?
Seurassamme on ollut ohjeena välttää kaikkia riskikokoontumisia ja -tilanteita jo ennen tätä tilannetta, ja tätä ohjetta on myös noudatettu hyvin.
"
Tulkitsen baarijuoksujen sisältyvän tuohon ohjeen riskikokoontumisiin ja -tilanteisiin. Kaupungilla on kuitenkin pakko käydä jos haluaa vaikka kaupasta jotain, joskin nyt tuolla on toimeenpantu käytäntö että karanteenissa oleville järjestyy elintarvikekassit kauppojen takaovelle ja sieltä saa käydä hakemassa (mistä ilmeisesti sitten tullut näitä tiedonantoja että jukurilogolliset autot vaan kruisaa kylillä vaikka pitäisi olla eristyksissä). Lisäksi se oman viestini toinen kappale koski yleisesti kaikkia ketkä tähänkin ketjuun ovat monta viestiä kirjoittaneen sisällössä "mitään en tiedä, mutta Jukurien vika". Olisin voinut eriyttää selvemmin, mutta kännykällä kirjoittaessa naputin vaan viestin ja toivoin kappalejaon riittävän erottamaan asiat toisistaan.

Yli 300 ihmistä on käsittääkseni altistuneille (eli ne maanantaina ilmoitetut 100) altistuneita. Mikään virallisempi taho ei käsittääkseni ole sellaisten karantenisointia vaatinut tai edes ehdottanut, koska äkkiä oltaisiin tilanteessa että parin yhtymäkohdan kautta meistä jokainen olisi altistunut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eläs nyt suutu. Sinä väitit pelaajien olleen "viihteellä", minkä ainakin allekirjoittanut tulkitsee että olivat baarissa/yökerhossa/vastaavassa. Kuitenkin tuossa heti lainaamasi kohdan jälkeen lukee QA:ssa:
"
Onko seurassa ollut ohjeet, kuinka välttää tartuntoja? Onko niitä noudatettu?
Seurassamme on ollut ohjeena välttää kaikkia riskikokoontumisia ja -tilanteita jo ennen tätä tilannetta, ja tätä ohjetta on myös noudatettu hyvin.
"
Tulkitsen baarijuoksujen sisältyvän tuohon ohjeen riskikokoontumisiin ja -tilanteisiin. Kaupungilla on kuitenkin pakko käydä jos haluaa vaikka kaupasta jotain, joskin nyt tuolla on toimeenpantu käytäntö että karanteenissa oleville järjestyy elintarvikekassit kauppojen takaovelle ja sieltä saa käydä hakemassa (mistä ilmeisesti sitten tullut näitä tiedonantoja että jukurilogolliset autot vaan kruisaa kylillä vaikka pitäisi olla eristyksissä). Lisäksi se oman viestini toinen kappale koski yleisesti kaikkia ketkä tähänkin ketjuun ovat monta viestiä kirjoittaneen sisällössä "mitään en tiedä, mutta Jukurien vika". Olisin voinut eriyttää selvemmin, mutta kännykällä kirjoittaessa naputin vaan viestin ja toivoin kappalejaon riittävän erottamaan asiat toisistaan.

Yli 300 ihmistä on käsittääkseni altistuneille (eli ne maanantaina ilmoitetut 100) altistuneita. Mikään virallisempi taho ei käsittääkseni ole sellaisten karantenisointia vaatinut tai edes ehdottanut, koska äkkiä oltaisiin tilanteessa että parin yhtymäkohdan kautta meistä jokainen olisi altistunut.
Siellä on edelleen ollut Jukurit joukkueen jäseniä useissa baareissa/ravintoloissa, niin älä nyt viitsi. Ihan suoraan viranomaisilta tämä tieto ja itse myöntävät tuossa Q&A jutussa asian. Liikkui paljon tartunnan saaneita ja useita baareja ja ravintoloita mainittu jutuissa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Taitaa suurin uhka olla hajoavat jäät kun ensiksi Lappeenrannassa jään kunto keskeytti pelin ja nyt Helsingissä jää rikki (hymiö).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näin se varmaan meni. No, lopetan nyt tämän sinun kanssa, kun argumentit ovat tätä tasoa etkä halua edes ymmärtää.
Juu eihän tämä etene ja en selvästi " halua" ymmärtää, että miksi joku ruotsalainen voi todistaa testillä, että saa harjoittaa elinkeinoaan mutta suomalainen jääkiekkoilija ei voi koska 14 päivän karanteeni ja voi näkyä vasta sillon ja tällön. Tai miksi joku muu altistunut voi jatkaa töissä ja tarkkailla oireita, mutta jääkiekkoilija ei moiseen kykene.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös