Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 497 380
  • 16 370

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ilves voitti ensimmäisen Suomen mestaruutensa 1936 epätavallisesti jääkiekkoliiton edustajakokouksen äänestyksellä. Tämäkin viiri on kelvannut hallin kattoon - eiköhän 2022 viirikin jonkin hallin kattoon saada.

Mut kato hei samalla nimellä. Meillä on kuitenkin mukana myös TBK. My GOD
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihan oikea toimintatapa nyt että pelataan vaikka lainamiehillä tai sitten luovutusvoitto, harmi että kaikkien joukkueiden kohdalla ei näin toimita.
Saisi kyllä Liiga tulla tiedotteella julkisuuteen että miten nämä menevät. Se JYPille perseennäyttö nyt ihan ensimmäisenä, sitten tuo tauon pituus ja suuripiirteiset tiedot joukkueesta*. Toki otteluohjelma varmaan hieman vaikuttaa, mutta Jypillä tauon pituus oli 11 päivää "pelistä peliin". Jos Lukko pelaa perjantaina, taukoa on 8 päivää "pelistä peliin". Ilveksellä taukoa oli 7 päivää, vieläkin "pelistä peliin".

* tiedolla tarkoitan sitä että olisi ilmoitettu että vakiopelaajista on käytössä esimerkiksi 5 kpl, lainoja on saatu 3kpl ja junnuja käytettävissä 2kpl. Tai vaihtoehtoisesti että kaikkinensa pelaajia käytettävissä määrä X, sisältää junnut ja lainat. Näin ei syntyisi turhaa jossittelua asioista.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ilves voitti ensimmäisen Suomen mestaruutensa 1936 epätavallisesti jääkiekkoliiton edustajakokouksen äänestyksellä. Tämäkin viiri on kelvannut hallin kattoon - eiköhän 2022 viirikin jonkin hallin kattoon saada.
En jaksaisi taas tätä.. en ainakaan juuri nyt. Ainakin meidän kaikki viirit on ihan omia.

Eniten tässä harmittaa se, että juuri kun Ilves on noussut takaisin uskottavaksi Liiga- seuraksi.
Mitä väliä sillä, minkälaisen rosterin tässä kasaa, kun kuitenkin pelaamassa on KooVeen lainamiehet.. menee maku koko touhuun.
Jos pelaa huonosti, eikä pärjää, niin asia on ihan toinen. Tämä todella syö miestä.
Mua ei huvita oikein mikään juuri nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ens viikolla ei tarvi enää lainapelaajia murehtia, kun siirtoraja tulee vastaan. Ellei sitten sovita jotain käytäntöjä, että "koronalainat" sallittaisiin. Muuten voi jäädä pelejä pelaamatta.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Koronavirus pitäisi jääkiekossakin pistää johonkin sellaiseen perspektiiviin ja suhdelukuun, joka vastaa hitusen todellisuutta. Koronavirus ei missään määrin ole joukkueessa yhtä paha tilanne kuin se, että esim. viime kaudella Tapparassa Kuusela ei voinut pelata koko playoffeissa ja näin ollen tuhosi viimeistään Tapparaan haaveet mestaruudesta tai edes haastamisesta. Ei silti mitään Lukolta pois. Isossa kuvassa mielestäni olisi hyvin tärkeää nähdä sekin, että loukkaantumiset ja sairastelut kuuluvat tähän lajiin - niitä on ollut ennen ja niitä on tulossa jatkossa. Koronavirus on muuttanut kenttää, mutta sen suhteen varmuuskertoimet ovat aivan jotain muuta kuin silloin aikaisemmin. Jos koronaviruksella ei olisi tätä yhteiskunnallista statusta niin on mielen köyhyyttä väittää, etteikö sen suhteen toimittaisi kuten muidenkin flunssien kanssa. Puhumattakaan sitten siitä, etteikö joukkueilla olisi sen varjolla mielenkiintoa "vähän parannella muutakin". Tapparassa on ollut koko kauden kroonisia poissaoloja: syksyllä parhaimmillaan meillä oli normikokoonpanon senttereitä yksi ja normikokoonpanon puolustajia yksi.

Tämä kuuluu jääkiekkoon.
Siis ihan oikeasti vertasit koronaa siihen, että yksittäisiä pelaajia on puuttunut joukkueilta pudotuspeleissä? Loukkaantumiset ovat kuuluneet jääkiekkoon iät ja ajat. Ripulit ja flunssat ovat aiheuttaneet sen, että pelikuntoiset pelaajat pelaavat ja muita yritetään saada kentälle.

Vertaat siis sitä tilannetta, että joltain joukkueelta puuttuu yksittäisiä tärkeimpiä pelaajia siihen, että pahimmassa tapauksessa joukkue ei voi pelata ollenkaan, tai siltä puuttuu pelaajia samalla tavalla kuin vaikka Ilvekseltä tänään? Koronan kärsineet ovat useissa joukkueissa pitkään poissa ja kuntoon pääseminen vie todella kauan aikaa. Miten tämä vertautuu ripuliin, tai ihan oikeasti Kuuselan poissaoloon viime playoffseissa? Ilman sääntömuutoksia näiden positiivisten ei anneta edes osallistua, vaikka kuinka voisivat väkisin pelata.

Käsittämättömintä tuossa tekstissä on se, että tunnut vielä oikeasti uskovan kirjoitukseesi. Kannattaisi pistää omat ajatukset jonkunlaiseen perspektiiviin ja suhdelukuun, kirjoituksesi ei missään määrin vastaa todellisuutta.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tää, Ilveksen kolmestatoista hyökkääjästä seitsemän on jopa Ilveksen vitosketjun ulkopuolella. Pakistosta nyt puuttuu vain kaksi top-6 pakkia, joten siellä ongelma ei ooe niin suuri.

E. Ja @peterra kyllä mä mieluummin lähtisin vaikka ilman Suomea ja Kontiolaa playoffeihin kuin nykyrosterilla. Naurettavaa edes verrata Kuuselan poissaoloa siihen, jos joukkuueesta puuttuu luokkaa 2/3 vakiokokoonpanon hyökkääjistä
 

zzonejj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paria pakkia huutaa, mutta kyllä noista Ilveksen poissaolijoistakin ihan uskottavan joukkueen jo Liigaan saisi, rungon ainakin.

Saarela - Kontiola - Mäntykivi
Mieho - Sebök - Baptiste
Nyman - Ikonen - Virtanen

Parikka - Elorinne

Tänään rosterivahvuus omia sopimuspelaajia 14+2, joista tosin Korhosen ja Kosin paikka on kyllä akselilla Mestis/U20.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
yksittäisiä pelaajia on puuttunut joukkueilta pudotuspeleissä?

Lue uudestaan. Vaikka kolmesti.

E. Ja @peterra kyllä mä mieluummin lähtisin vaikka ilman Suomea ja Kontiolaa playoffeihin kuin nykyrosterilla. Naurettavaa edes verrata Kuuselan poissaoloa siihen, jos joukkuueesta puuttuu luokkaa 2/3 vakiokokoonpanon hyökkääjistä

Naurettavaa edes olettaa, että lukutaito olisi arvostettu ominaisuus.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Lue uudestaan. Vaikka kolmesti.



Naurettavaa edes olettaa, että lukutaito olisi arvostettu ominaisuus.
Siis vertasit Kärppien ripulia koronaan. Hpk:n yksittäisen pelin muutaman pelaajan menetystä ja Kuuselan poissaoloa ja koit niiden olevan pahempia, tai yhtä kovia puutoksia. Lisäksi kerroit esimerkin siitä, että Vahalahti ja Pelicansin maalivahti eivät pelanneet pakyoffseissa?

Kannattaisiko lukea oma teksti uudestaan ja miettiä hieman tarkemmin. Muistitko muuten, että koronan lisäksi joukkueilta saattaa pelaajia loukkaantua?

No yleensä myös vastaus kertoo omien perustelujen pitävyydestä, mitäs mieltä omat omasta vastauksestasi?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kannattaisiko lukea oma teksti uudestaan ja miettiä hieman tarkemmin. Muistitko muuten, että koronan lisäksi joukkueilta saattaa pelaajia loukkaantua?

Ei kannata. Jos ei pysty kirjoittamaan asiallisesti ilman lapsellista ylidramatisointia ja henkilöhyökkäyksiä niin kannattaa jättää ihan kokonaan vastaamatta. Jos heittää tuollaisen vastauksen kuin sinä ja odottaa saavansa aikaan kunnioittavaa keskustelua niin silloin on ainoastaan tyhmä. Minulla ei ole halua mihinkään henkilöhyökkäyksiin eikä toisten kirjoittelijoiden arvosteluun, joten en tule keskustelemaan kanssasi itse asiasta lainkaan. Mene miettimään omaa ilmaisuasi ja miten puhut kanssakeskustelijoista ja kokeile sitten uudestaan.

Asiasta voidaan olla eri mieltä ja asioista voidaan jutella, mutta jos ilmaisukeinona on vastapuolen älykkyyden arvostelu niin silloin ei synny keskustelua.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Garantie kuten sanoin - keskustelen mielelläni viestin sisällöstä kaikkien halukkaiden kanssa sekä avaan mielelläni itse asiaa laajemmin. Voin myös muuttaa käsitystäni asiasta sekä käydä rakentavaa keskustelua sekä omasta ilmaisustani että ajattelukykyni puutteista. Sen sijaan sellaisiin viesteihin, joissa asian sijaan käydään henkilöön käsiksi - niihin vastaan tuolla yllä olevalla tavalla nyt ja jatkossa. Ajattelussani ja ilmaisussani ilmenevät puutteet eivät oikeuta henkilöhyökkäyksiä. Jokainen varmasti ymmärtää sen pienen vivahde-eron (pahoittelut, että käytän @McTorso sinua esimerkkinä).

"Minua *ituttaa lukea McTorson kommentteja, koska hän on värilasillinen idiootti, joka ei kykyne järkevään ajattelun."

Voitte käydä kurkkaamassa hänen viestistään, miten hän osoitti olevansa kanssani eri mieltä. Se oli aika paljon kunnioittavampi kuin jälkimmäinen. Asioista voidaan olla eri mieltä, mutta henkilökohtaisten ominaisuuksien arvottaminen ja idiootiksi haukkuminen eivät ole rakentavia tapoja.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Ei kannata. Jos ei pysty kirjoittamaan asiallisesti ilman lapsellista ylidramatisointia ja henkilöhyökkäyksiä niin kannattaa jättää ihan kokonaan vastaamatta. Jos heittää tuollaisen vastauksen kuin sinä ja odottaa saavansa aikaan kunnioittavaa keskustelua niin silloin on ainoastaan tyhmä. Minulla ei ole halua mihinkään henkilöhyökkäyksiin eikä toisten kirjoittelijoiden arvosteluun, joten en tule keskustelemaan kanssasi itse asiasta lainkaan. Mene miettimään omaa ilmaisuasi ja miten puhut kanssakeskustelijoista ja kokeile sitten uudestaan.
Mielenkiintoista, oliko lapsellista ylidramatisointia viestissäni siis se kohta, kun käytin sinun argumenttiasi missä kehotit laittamaan koronan perspektiiviin lopussa piikiksi korostamaan viestisi kummallisuutta? Nythän sinä haukut minua tyhmäksi, kun kyseenalaistin viestisi ja vastauksesi. Kirjoitit myös itse lukutaidosta mielenkiintoisen pätkän, oliko se arvostavaa keskustelua mihin nyt sitten kovasti vetoat?
Voidaan tietysti olla sitä mieltä, että piikkini oli lapsellista ylidramatisointia, mutta toisaalta joku voisi olla sitä mieltä, että Kuuselan puuttumisen asettaminen pahemmaksi esteeksi mahdolliseen koronatartuntaryppäämiseen on aikamoista ylidramatisointia.

Edelleen ihmettelen miten sait viestissäsi nuo kertomasi asiat laitettua samalle tasolle koronan kanssa. Perustelin myös miksi ne eivät mielestäni vertaudu millään tavalla toisiinsa. En myöskään usko olevani asian kanssa yksin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edelleen ihmettelen miten sait viestissäsi nuo kertomasi asiat laitettua samalle tasolle koronan kanssa. Perustelin myös miksi ne eivät mielestäni vertaudu millään tavalla toisiinsa. En myöskään usko olevani asian kanssa yksin.

Suosittelen katsomaan, miten käytät passiivia tekstissäsi tehokeinona ja miettimään tarkasti, millaisen reaktion se mahtaa aiheuttaa vastakeskustelijassa, johon nimellä viittaat. Ajattelussani on varmasti virheitä - samoin kuin viestini ilmaisussa sekä yleisesti uskomuksissani. Jos jollain ei ole niin hyvä, mutten itse usko siihen. Kyllä minä tulkitsen viestisi hyvin tehokeinoilla harkituksi toiminnaksi, jossa oikeastaan tärkein sanomasi ei suinkaan ole osoittaa minun ajattelu virhettä tai meidän välisiä näkemyseroja vaan tölväistä minua henkilökohtaisesti ja siinä myös onnistut. Ja näin minä sen viestisi tulkitsen. Jos oma viestini sisältää henkilökohtaisia tölväyksiä johonkin suuntaan niin olen hyvin valmis näitä asioita myös omassa viestissäni korjaamaan. Mutta tästä asiasta nyt ei enää tarvitse tämän enempää keskustella - en vain koe, että tässä hetkessä on järkevää sen enempää lähteä itse asiaa avaamaan, koska se varmasti johtaisi uusiin henkilöhyökkäyksiin.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siinä vielä mitään, että joukkue joutuu pelaamaan muutaman pelin vajaalla kokoonpanolla tartuntojen vuoksi. Huolestuttavinta Ilveksen tilanteessa on, että samoja pelaajia on alkanut tippua kokoonpanosta jo toistamiseen saman tautiaallon aikana. Saarela, Mieho, Kontiola ja Baptiste ainakin ovat tällaisia pelaajia, jotka kokoonpanoon palattuaan ovat tippuneet uudelleen pois 1-2 peliä pelattuaan. Parikkakin oli eilen jo merkattu kokoonpanoon, mutta ei sitten pelannutkaan. Oma lukunsa on Santeri Virtanen, joka sairasti viime keväänä long covidin, ja on nyt jälleen ollut kuukauden päivät sivussa Ilveksen korona-aallon alusta asti.

Tänään tulee Ilvekselle 9. peli peräkkäin koronapoissaoloista repaleisella rosterilla.
 

Kukko

Jäsen
Edellä olevasta mielestäni hyvä pointti on, että ehjinäkin vuosina sattumalla on ollut tekemisensä menestykseen. Koronan ja aiempien sattumusten kanssa vertailussa lähdetään kuitenkin väärille raiteille.

Ratkaisukeskeisenä haluaisin mielummin löytää parhaan tavan taklata tätä ongelmaa.

Mielestäni nykyisessä sattumuksien olosuhteissa kaikista oikeudenmukaisin tapa edetä on seuraava: Mikäli Tappara voittaa Euroopan mestaruuden, niin keskeytetään kausi ja annetaan Liigakauden 2020-2021 mestaruus hallitsevalle Euroopanmestarille (Tampereen Tapparalle). Tällä tavoin voidaan päästä haluttuun lopputulokseen, eli paras voitti (ilman koronan väliintuloa). Lisäksi tämä olisi korona turvallista.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Suosittelen katsomaan, miten käytät passiivia tekstissäsi tehokeinona ja miettimään tarkasti, millaisen reaktion se mahtaa aiheuttaa vastakeskustelijassa, johon nimellä viittaat. Ajattelussani on varmasti virheitä - samoin kuin viestini ilmaisussa sekä yleisesti uskomuksissani. Jos jollain ei ole niin hyvä, mutten itse usko siihen. Kyllä minä tulkitsen viestisi hyvin tehokeinoilla harkituksi toiminnaksi, jossa oikeastaan tärkein sanomasi ei suinkaan ole osoittaa minun ajattelu virhettä tai meidän välisiä näkemyseroja vaan tölväistä minua henkilökohtaisesti ja siinä myös onnistut. Ja näin minä sen viestisi tulkitsen. Jos oma viestini sisältää henkilökohtaisia tölväyksiä johonkin suuntaan niin olen hyvin valmis näitä asioita myös omassa viestissäni korjaamaan. Mutta tästä asiasta nyt ei enää tarvitse tämän enempää keskustella - en vain koe, että tässä hetkessä on järkevää sen enempää lähteä itse asiaa avaamaan, koska se varmasti johtaisi uusiin henkilöhyökkäyksiin.
Tiedän kyllä kirjoittaneeni kärjistäen, mutta tarkoituksena ei todellakaan ollut hyökätä kirjoittajaa, vaan asiaa vastaan. Harmi, jos koit sen eri tavalla. Tähän vaikutti esimerkiksi tapasi kirjoittaa asiasta siinä näkökulmassa, että asiasi on fakta, eikä henkilökohtainen mielipide.

Ei ole mitään tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan lähinnä esittää oma näkemys, joka eroaa täysin sinun näkemyksestäsi. En myöskään ymmärrä miksi tämä olisi menossa henkilökohtaisuuksiin. Kirjoitit tekstissäsi seuraavat asiat:

Loukkaantumiset ovat aina vaikuttaneet pudotuspelikiekkoon, ja kauteen ylipäätään. Tämä on ihan kiistaton fakta.
Vahalahden ja Kuuselan poissaolot olivat yksittäisiä isoja tekijöitä, jotka vaikuttivat joukkueiden playoffmenestykseen. Näistä Kuuselan poissaolon sanoit olevan pahempi tapahtuma, kuin mahdollinen koronarypäs. Ripuli joukkueessa on aina mahdollinen tapahtuma, ripulista toipuminen vie jonkin verran aikaa ja varmasti osan suorituskyvystä, tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Nyt ollaan kuitenkin nähty, että korona vie helposti yli puolet joukkueesta sairastuvalle, ja nykysäännöillä kieltää pelaajien osallistumisen harjoitteluun tietyn ajan. Palaamisaika tuntuu olevan vaihteleva, mutta osviittaa saa esimerkiksi siitä, että 10:nessä päivässä ei olla lähelläkään normaalia kokoonpanoa. Lisäksi on useita pelaajia, jotka eivät ole joko palanneet ollenkaan, ovat palanneet yksittäiseksi peliksi ja joutuneet heti perään takaisin sivuun, sekä siitä, että joukkueen peli on täysin sekaisin ja pelaajat vaikuttavat varjoilta entisestään.

Korona ei myöskään katso kehen se osuu. Koronan iskiessä sieltä voisi olla Tapparalta sivussa esimerkiksi seitsemän pelaajaa ja näiden joukossa voi ihan hyvin olla myös se Kuusela.

Onkin hyvin vaikeaa nähdä miten tämä vertautuu normaaleihin pudotuspeleihin, tai miten korona ei ole suuri uhka ja nimenomaan urheilullisesti normaalia huomattavasti epäreilumpi tilanne.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Loukkaantumiset ovat aina vaikuttaneet pudotuspelikiekkoon, ja kauteen ylipäätään. Tämä on ihan kiistaton fakta.

Faktanahan viittasin ainoastaan tähän lauseeseen. Kaikki sitä seuraava oli omaa mielipidettäni. Jos katsot tätä ketjua laajemmin kuin tätä yhtä viestiäni niin voit huomata, että olen vaatinut Liigalta selkeitä linjauksia koronan kanssa toimimesta toistuvasti juuri pudotuspelien takia. Riski koronasta ei poistu pudotuspeleissä mihinkään, joten jonkinlainen malli siihen pitäisi nyt keksiä. Ja kyllä se minusta vertautuu siihen, että joukkueella olisi merkittäviä loukkaantumisia aivan täysin - näin on ollut ennenkin. Olen ehdottanut tässä ketjussa mm. Taxi-squadia, kokoonpanojen kasvattamista sääntömääräisesti sekä runkosarjan lyhentämistä playoffien turvallisuuden lisäämiseksi. Ja jos olisit keskustelua ketjussa katsonut enemmän kuin tämän yhden viestin, olisit myös voinut nämä asiat ottaa huomioon.

Olen myös esittänyt tässä ketjussa lukuisia kertoja, kuinka olisi hyvä keskustella itse ongelmasta eli kuvitteellisesta tilanteesta, jossa koronahelvetti sattuu johonkin pudotuspelijoukkueeseen kesken sarjan. Olen pyytänyt keskustelua enemmän Liigan kokonaisuuden näkökulmasta kuin yksittäisen joukkueen näkökulmasta. Minä näen niin, että on parempi varmistua pelin pelaamisesta jollakin tekniikalla kuin antaa luovutusvoittoja. Käytännössä muita vaihtoehtoja ei playoffeissa nimittäin ole. Se on ihan samanlainen tragedia mille tahansa joukkueelle tässä sarjassa ja sille ei voi yhtikäs mitään, mutta kyllä sitä riskiä voi pienentää mahdollisimman paljon, jos asiaan nyt vihkiydytään ja mietitään ne käytännöt valmiiksi. Pelien siirto pudotuspeleissä on aikataulullinen mahdottomuus, joten näin ei tulla tekemään. Käytännössä koronavirus siis nykysäännöillä voi tarkoittaa jollekin joukkueelle pelaamatta pelien loppumista.

Ongelmaa ei kiistä kukaan - mutta samanlaisia kokoonpanoriskejä on kyllä jokaisessa pudotuspelissä ja ne eivät aina liity itse koronaan. Ihan kuten itsekin toit esille niin pelkästään nykyinen koronan seurauksena syntyvä pelitahti altistaa muille loukkaantumiselle. Ei tähän kenellekään kivoja vastauksia ole, mutta itse olisin tyytyväisempi jonkinlaiseen koko Liigan kattavaan suunnitelmaan. Ja jos tällaista suunnitelmaa haluaa tehdä niin kyllä se vaatisi sen, että jonkinlaiset pelisäännöt kuuluvat niihin tartuntamääriinkin. On se kuitenkin joukkueelle eri asia, jos koronavirus on kahdella kuin se, että se on kaikilla.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Pian todennäköisesti saa Pelicanskin ottaa täydet katsomot.

Sairaalahoidon tarve on kääntynyt laskuun. Yleisötilaisuuksia koskevia rajoituksia ei esitetä jatkettavaksi nykyisen voimassaolon eli 28. helmikuuta jälkeen.

Alueellamme on voimassa sisätiloissa järjestettäviä yli 50 henkilön yleisötilaisuuksia koskeva osallistujarajoitus, jonka mukaan niihin saa osallistua korkeintaan puolet tilaisuuden enimmäisosallistujamäärästä. Asiakas- ja yleisötilojen käytöstä vastaavia toimijoita koskeva päätös taas velvoittaa vähentämään lähikontakteja näissä paikoissa tila- ja asiakaspaikkajärjestelyin, ja se koskee esimerkiksi kauppoja, kirjastoja ja museoita. Yksityistilaisuudet suositellaan rajaamaan enintään 50 henkilöön. Nykyiset rajoitukset ovat voimassa 28. helmikuuta saakka.

Yhteistyöryhmä ei esitä näiden rajoitusten jatkoa. Yksityistilaisuuksiin ei myöskään enää suositeta enimmäisosallistujarajaa.

 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Kohta saa ottaa katsomot täyteen, mutta kaukalo on tyhjä. Seurataan jääkoneen mielenkiintoisia kiemuroita.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siinä vielä mitään, että joukkue joutuu pelaamaan muutaman pelin vajaalla kokoonpanolla tartuntojen vuoksi. Huolestuttavinta Ilveksen tilanteessa on, että samoja pelaajia on alkanut tippua kokoonpanosta jo toistamiseen saman tautiaallon aikana. Saarela, Mieho, Kontiola ja Baptiste ainakin ovat tällaisia pelaajia, jotka kokoonpanoon palattuaan ovat tippuneet uudelleen pois 1-2 peliä pelattuaan. Parikkakin oli eilen jo merkattu kokoonpanoon, mutta ei sitten pelannutkaan. Oma lukunsa on Santeri Virtanen, joka sairasti viime keväänä long covidin, ja on nyt jälleen ollut kuukauden päivät sivussa Ilveksen korona-aallon alusta asti.

Tänään tulee Ilvekselle 9. peli peräkkäin koronapoissaoloista repaleisella rosterilla.
Juuri näin. Mäntykiven voi laskea tähän mukaan.

On hyvin vaikeaa ennustaa, kuinka monen pelaajan kohdalla nähdään pidempiaikaisia oireita. Toipuminen voi kestää viikkoja ja sen jälkeen takaisin pelikuntoon pääseminen toisen mokoman tai pidempään.

Tässä on menty siihen tilanteeseen, että jokainen ottelun kokoonpano tuottaa yllätyksen. Hyvin moni kannattamansa joukkueen pelaajista on sellainen, josta ei välttämättä ole ennen oikeastaan kuullutkaan.

Tällä nyt kuitenkin mennään ja luovutusvoittojen sijaan pellaillaan, mitä pystytään. Saadaan TV-rahat ja pidetään taloutta pystyssä.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Olen kuullut tähän liittyen huhun, että siirtoaika ei koskisi kauden runkosarjaan päättäviä joukkueita vaan näistä voitaisiin jotenkin korvata tartunnan saaneita pelaajia.

Jokainen eurohon näistä lainoista sataisi bottom5-laariin. Sopimukset kun jatkuvat käytännössä aina toukokuun alkuun.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Olen kuullut tähän liittyen huhun, että siirtoaika ei koskisi kauden runkosarjaan päättäviä joukkueita vaan näistä voitaisiin jotenkin korvata tartunnan saaneita pelaajia.

Jokainen eurohon näistä lainoista sataisi bottom5-laariin. Sopimukset kun jatkuvat käytännössä aina toukokuun alkuun.
Tämäkin on vähän ongelmallista kun esim. juuri tällä sekunnilla sieltä esim. Pelicansilla löytyy parempaa kärkipelaajaa kuin monella top-10 joukkueella.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kuullut tähän liittyen huhun, että siirtoaika ei koskisi kauden runkosarjaan päättäviä joukkueita vaan näistä voitaisiin jotenkin korvata tartunnan saaneita pelaajia.

Jokainen eurohon näistä lainoista sataisi bottom5-laariin. Sopimukset kun jatkuvat käytännössä aina toukokuun alkuun.
Finaalisarjaan nelosketjuun esim. Gardiner-Jasek-Kärki niin on kaikilla kiva mieli.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Huhhuijaa näitäkin arpajaisia taas.
Paskat jaot, tehdään uudet !
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olen kuullut tähän liittyen huhun, että siirtoaika ei koskisi kauden runkosarjaan päättäviä joukkueita vaan näistä voitaisiin jotenkin korvata tartunnan saaneita pelaajia.

Jokainen eurohon näistä lainoista sataisi bottom5-laariin. Sopimukset kun jatkuvat käytännössä aina toukokuun alkuun.

Urheilullisuuden laariin puolestaan ei sataisi mikään jos harmillisesti tartunnan saanut Kos korvattaisiin kesken playoff-sarjan Jasekilla, Hede Gardinerilla ja Hamara Heshkalla. Samalla terveenä pelaava esim. KalPa joutuisi peluuttamaan edelleen nelosketjussa Möttösiä. Itse jo ehdotin, että Mestiksestä voisi lainata siirtorajan jälkeenkin, mutta jos ihan tosiaan mennään tuohon, että kenet tahansa 0+0-miehen voi korvata playoffeissa SM-liigan parhaimpiin kuuluvilla pelaajilla, jos vaan kaksi viivaa turakaisen testiin tulee, niin Pahkasikakin oli uskottavampi dokumentti kuin SM-liiga siinä vaiheessa olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös