Suosittelen katsomaan, miten käytät passiivia tekstissäsi tehokeinona ja miettimään tarkasti, millaisen reaktion se mahtaa aiheuttaa vastakeskustelijassa, johon nimellä viittaat. Ajattelussani on varmasti virheitä - samoin kuin viestini ilmaisussa sekä yleisesti uskomuksissani. Jos jollain ei ole niin hyvä, mutten itse usko siihen. Kyllä minä tulkitsen viestisi hyvin tehokeinoilla harkituksi toiminnaksi, jossa oikeastaan tärkein sanomasi ei suinkaan ole osoittaa minun ajattelu virhettä tai meidän välisiä näkemyseroja vaan tölväistä minua henkilökohtaisesti ja siinä myös onnistut. Ja näin minä sen viestisi tulkitsen. Jos oma viestini sisältää henkilökohtaisia tölväyksiä johonkin suuntaan niin olen hyvin valmis näitä asioita myös omassa viestissäni korjaamaan. Mutta tästä asiasta nyt ei enää tarvitse tämän enempää keskustella - en vain koe, että tässä hetkessä on järkevää sen enempää lähteä itse asiaa avaamaan, koska se varmasti johtaisi uusiin henkilöhyökkäyksiin.
Tiedän kyllä kirjoittaneeni kärjistäen, mutta tarkoituksena ei todellakaan ollut hyökätä kirjoittajaa, vaan asiaa vastaan. Harmi, jos koit sen eri tavalla. Tähän vaikutti esimerkiksi tapasi kirjoittaa asiasta siinä näkökulmassa, että asiasi on fakta, eikä henkilökohtainen mielipide.
Ei ole mitään tarvetta mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan lähinnä esittää oma näkemys, joka eroaa täysin sinun näkemyksestäsi. En myöskään ymmärrä miksi tämä olisi menossa henkilökohtaisuuksiin. Kirjoitit tekstissäsi seuraavat asiat:
Loukkaantumiset ovat aina vaikuttaneet pudotuspelikiekkoon, ja kauteen ylipäätään. Tämä on ihan kiistaton fakta.
Vahalahden ja Kuuselan poissaolot olivat yksittäisiä isoja tekijöitä, jotka vaikuttivat joukkueiden playoffmenestykseen. Näistä Kuuselan poissaolon sanoit olevan pahempi tapahtuma, kuin mahdollinen koronarypäs. Ripuli joukkueessa on aina mahdollinen tapahtuma, ripulista toipuminen vie jonkin verran aikaa ja varmasti osan suorituskyvystä, tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Nyt ollaan kuitenkin nähty, että korona vie helposti yli puolet joukkueesta sairastuvalle, ja nykysäännöillä kieltää pelaajien osallistumisen harjoitteluun tietyn ajan. Palaamisaika tuntuu olevan vaihteleva, mutta osviittaa saa esimerkiksi siitä, että 10:nessä päivässä ei olla lähelläkään normaalia kokoonpanoa. Lisäksi on useita pelaajia, jotka eivät ole joko palanneet ollenkaan, ovat palanneet yksittäiseksi peliksi ja joutuneet heti perään takaisin sivuun, sekä siitä, että joukkueen peli on täysin sekaisin ja pelaajat vaikuttavat varjoilta entisestään.
Korona ei myöskään katso kehen se osuu. Koronan iskiessä sieltä voisi olla Tapparalta sivussa esimerkiksi seitsemän pelaajaa ja näiden joukossa voi ihan hyvin olla myös se Kuusela.
Onkin hyvin vaikeaa nähdä miten tämä vertautuu normaaleihin pudotuspeleihin, tai miten korona ei ole suuri uhka ja nimenomaan urheilullisesti normaalia huomattavasti epäreilumpi tilanne.