Tässä tuntuu, että monelle täällä palstalla jääkiekko viihteenä on terveyttä tärkeämpi. Ajattelin, että vain Jokeritfanit ovat riittävän latuskapäitä sortuakseen tuollaiseen naiiviuteen, erehdyin pahasti. Kyllä sitä näköjään täälläkin osataan ja yli rajojen.
Niin, baareissa käynti ei ole välttämätöntä, ei keikoilla, ei edes taidenäyttelyissä jostain ammattilaisurheilusta puhumattakaan. Mutta olisiko niin, että täällä varmastikin kaikki aktiivikirjoittajat ymmärtävät, että mitä se korona on, ainakin suurinpiirtein, mutta ymmärtävät myös sen, että ehkä siinä janalla on muitakin vaihtoehtoja kuin heti kaikki kiinni, tai kaikki auki ja maailmanlopun orgiat. *
En oikein ymmärrä tuota rinnastusta, vaikka se aika usein täällä esiintyy. Aika hemmetin paljon ihmiset tekevät jokapäiväisessä elämässä arvovalintoja ja eihän suurin osa meidän tekemistä valinnoista ole optimaalisia oman terveyden, tai välillä jopa muidenkaan kannalta. Elää kuitenkin pitää, jopa koronan aikana ja pitää tätä yhteiskuntaa ja sen toimintoja auki.
* Tuolla siis tarkoitan sitä, että vaikka tällä hetkellä meno onkin kaukana siitä kevään miltei ulkonaliikkumiskiellosta, niin löytyiskö meille mitään muuta mahdollisuutta viedä kausi läpi kuin puukottamalla otteluohjelma aivan riekaleiksi. Sitä tässä mietin. Tuskin paatuneinkaan kovan pelin kannattaja on niin kovis, että piut paut välittää esim. vanhuksista, kunhan vaan pääsee seuraamaan kiimaista 1-0 päättyvää SaiPa-Jukurit klassikkoa. (Tai 0-1)
Pystyn kyllä myös tunnustamaan sen, että klubeilla viihtyvänä, dj-toimintaa harrastavana ja tapahtumia järjestävänä minulla on sitä kuulua omaakin lehmää ojassa, tai pikemminkin kait kokonainen karjalauma. Pystyn kuitenkin elämään ravintolatoimen rajoitusten kanssa ja sen verran osaan sanoa, että esim. lockdownin aikana keväällä kukaan teknoskenestä ei järkännyt mitään salabileitä, vaan odotettiin kiltisti sitä mitä tädit sanoo Kraftwerk-tiekkareissaan. Mutta en mä tästä taudista ajattele enää ihan samalla tavalla. Toki minulle on langennut se fantastinen osa, että minun ajatuksilla siinä mielessä ei ole merkitystä, kun ei sitä valtaakaan päättää asioista ja sitä kautta vastuutakaan ole. Kuten täällä on esille tuotu, niin omassa tekemisessä voi taistella tautia vastaan. Lockdownissa poistuin noin kerran viikossa-kahdessa ulko-ovesta, enkä tavannut ketään. Ehkä toi kesä sitten oli siinä mielessä petollinen, että nyt on nousevista tartuntamääristä huolimatta vaikea kääntää mindsettiä takaisin siihen lockdown-aikaan, mutta en mä tiedä pitäisikökään...
Mutta jos ihmettelee jääkiekon tärkeyttä jääkiekkokannattamisen kovimassa ytimessä, eli Jatkoajan foorumilla, niin saa varmaan ihmetellä vastakin ihmisten eri asioiden arvottamista.