holynordic
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Oulun Kärpät, Україна
TV-kuvan perusteella tänään Hämeenlinnassa taisi valtaosalla? katsojista olla jo maskit?
Olisko noin? Luulisi että Kerho olisi ainakin sen 1500 kausaria myynyt.Lukuun sisältyivätkin myös kausikorttilaiset, jos muistan oikein. Se selittänee riittävästi.
Vois kuvitella että näinä aikoina on aika oleellista tietää, kuinka monta katsojaa mestoilla on oikeesti ollut. Päästään jäljittään altistuneet.Yleisömäärä ilmoitettiin tänään tarkalleen: ”Tähän otteluun on myyty 2006 lippua”. Ei siis ”Ottelun yleisömäärä tänään...” niinkuin menneillä kausilla. Jos tuolla jotain merkitystä on. Luulisi kuitenkin että nyt puhutaan nimenomaan myydyistä lipuista.
Olisko noin? Luulisi että Kerho olisi ainakin sen 1500 kausaria myynyt.
Toivottavasti kauden edetessä katsojat oppivat edes sen pienen määrän, miten maskia kuuluu pitää.Jos omaa maskia ei ollut, maskin sai lipuntarkistuksen yhteydessä. Itse taisin nähdä yhden, joka ei sitä käyttänyt. Kiltisti siellä oltiin.
Toivottavasti kauden edetessä katsojat oppivat edes sen pienen määrän, miten maskia kuuluu pitää.
Itse olen täysin maskeja vastaan. Kuten huomattiin Kouvolassa pesäpallo ottelussa. Nolla tartuntaa, vaikka paikalla oli koronaa tartuttavassa vaiheessa kantava henkilö. Eli ei se peleissä tartu niin paljon. Ei siellä kuitenkaan olla lähikontaktissa kuin jossain muualla.
Joo, muokkasin vähän. Lapsestahan siinä ei ollut kyse vaan tuosta tutusta tavasta pitää hengityssuojainta vain suun edessä.Tämä on totta ja eilen näkyi kyllä varsin erilaisia käyttötapoja maskille.
Sitä vain kovasti mietin, että onko järkevää pistää
tunnistettavaa kuvaa lapsesta tähän ketjuun esimerkkinä? Kuva kun ei sinällään antanut edes viestille mitään lisää.
Ulkoilmatapahtumaa on turha verrata kiekkopeliin, mikä pelataan suljetussa hallissa, jossa on koneellinen ilmanvaihto. Lisäksi jäähalleissa ilma on aina jonkin verran kosteaa ja kylmää, varsinkin mitä lähempänä jäätasoa ollaan. Kosteus, kylmä ja koneellinen ilmanvaihto ovat varmasti yhdessä tekijä, mikä helpottaa viruksen leviämistä. Se on nähty kiekossa jo juniorisarjoja myöten.Itse olen täysin maskeja vastaan. Kuten huomattiin Kouvolassa pesäpallo ottelussa. Nolla tartuntaa, vaikka paikalla oli koronaa tartuttavassa vaiheessa kantava henkilö. Eli ei se peleissä tartu niin paljon. Ei siellä kuitenkaan olla lähikontaktissa kuin jossain muualla.
Mutta jos maskit päässä saadaan kausi aloitettua ja vietyä eteenpäin. Niin tietenkin kannatan tätä. Mutta toivon että kun huomataan tarpeettomuus niin se poistettaisiin.
Hämeenlinnassa aika monella oli kangasmaskia naamalla. Kai kaikki oli pessyt ne ennen peliä 90 asteessa tai desinfioinut ne...
Nyt olisi mielenkiintoista tietää, miten eilisessä pelissä kävi kioskimyyntien kanssa. Sinänsähän väkimäärä on toissijainen (etenkin jos koostuu enimmäkseen kausarilaisista ketkä ovat sen lippunsa maksaneet jo keväällä) ottelutapahtuman suorissa tuloissa verrattuna oheismyyntiin. Jos ilmenee ettei kalja ja lihis menekään kaupaksi edes siinä suhteessa mitä ihmisiä on paikalla (eli vaikkapa puolet myyntiä kun puolet katsojia), niin vaikeaa tulee olemaan tehdä kannattavaa ottelutapahtumaa.1300 kausaria on myyty, eli sen verran mukana tuossa määrässä. Silmämääräisesti itse arvioisin, että n. 1500 oli oikeasti paikalla.
Katsoppa peliä niin näet että siellä oli porukka pikkuisen tiiviimmin kuin eilisessä pelissä. En tiedä kaikkien hallien ilmavuutta. Mutta kyllä Kouvolan halli on sen verran tilava ettei eroa ulko peliin ole muuta kuin vähemmän katsojia suuremmassa tilassa kuin pesäpallo pelissä.Ei kuitenkaan nyt unohdeta sitä, että pesäpalloa pelataan ulkotiloissa. Jääkiekko on sisälaji, joten pikkuisen ne olosuhteet on erilaiset. Monesta asiasta olen koronan suhteen montaa mieltä, mutta tätä maskivastaisuutta ihmettelen kovasti. Ei se nyt mielestäni niin kamalaa ole, etteikö jokainen pärjäisi muutamaa tuntia maskin kanssa.
Onko näistä mutu asioista jotain faktaa? Katso sinäkin se peli niin näet että ihmiset oli siellä pikkuisen tiiviimmin kuin lätkämatseissa tulee olemaan...Ulkoilmatapahtumaa on turha verrata kiekkopeliin, mikä pelataan suljetussa hallissa, jossa on koneellinen ilmanvaihto. Lisäksi jäähalleissa ilma on aina jonkin verran kosteaa ja kylmää, varsinkin mitä lähempänä jäätasoa ollaan. Kosteus, kylmä ja koneellinen ilmanvaihto ovat varmasti yhdessä tekijä, mikä helpottaa viruksen leviämistä. Se on nähty kiekossa jo juniorisarjoja myöten.
Seurat kokonaisuudessaan pelaajista toimihenkilöihin sekä hallien henkilökunta tekevät kaikkensa, että sarjajoja saataisiin pelattua ja järjestettyä sirkushuveja kansalle. En ymmärrä miten osa kansasta jaksaa jatkuvasti mussuttaa niinkin eksinkertaisesta asiasta kuin kasvomaskit ja selitellä sitä sun tätä ettei niitä tarvitsisi käyttää peleissä tai ylipäätään muuallakaan.
Itse olen täysin maskeja vastaan. Kuten huomattiin Kouvolassa pesäpallo ottelussa. Nolla tartuntaa, vaikka paikalla oli koronaa tartuttavassa vaiheessa kantava henkilö. Eli ei se peleissä tartu niin paljon. Ei siellä kuitenkaan olla lähikontaktissa kuin jossain muualla.
Mutta jos maskit päässä saadaan kausi aloitettua ja vietyä eteenpäin. Niin tietenkin kannatan tätä. Mutta toivon että kun huomataan tarpeettomuus niin se poistettaisiin.
Hämeenlinnassa aika monella oli kangasmaskia naamalla. Kai kaikki oli pessyt ne ennen peliä 90 asteessa tai desinfioinut ne...
HPK:lla eilen about 40% täyttöaste kokonaiskapasiteetista ja samaan taitaa päätyä muutkin. Jokereillakin jäänyt maksimista vajaaksi 600-800 katsojan verran. Kieltämättä Liigan tilanne yllätti. Olin siinä uskossa, et pelit myydään loppuun helposti varsinkin viikonloppuisin, mut näköjään korona oikeasti jättää katsojia paljon kotiin.
Moni kausarin omistaja hankkii lipun heti kun ne tulevat myyntiin. Jokereilla 2-3 viikkoa ennen ottelua. Monesti tilanne on sellainen, ettei pääsekkään otteluun kun sen aika on. Arenalla ulko-ovilla lippukoodien lukija ja lmoitettu katsojamäärä on paikallaolijoiden määrä. Luulen että liigassa mennään samalla varaustyylillä.Olin siinä uskossa, et pelit myydään loppuun helposti varsinkin viikonloppuisin, mut näköjään korona oikeasti jättää katsojia paljon kotiin.