Koronavirus – uhka myös Liigalle?

  • 2 521 364
  • 16 370

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Sun kannattaa varmaan jäädä vain kotiin mököttämään. Siellä voi mennä asenteella "mukavuus ennen kaikkea" ja katsoa matsia vaikka pelkillä kalsareilla.
Joudutko itse käyttämään sitä välillä töissä?
Todennäköisesti et kun puhut ettei se haittaa yms.

Matsiin menen heti kun mahdollista mutta maskia en käytä, pelissä ollaan vapaa-ajalla ja silloin ei pidetä tuollaisia.
Jos maskipakko on pelissä niin peli jää väliin mutta seuraa kyllä tuen muuten, maskia en tule peliin laittamaan.
Varsinkin kun syy maskien pitoon on täysin ylimitoitettu riskiin nähden.

Lisäksi ne maskit tulevat tekemään enemmän haittaa seurojen taloudelle kuin maskittomat pelit.
Nyt peleistä jää enemmän porukkaa pois kuin maskien takia sinne menee kun se suuri enemmistö ei halua niitä pitää.
 

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kaapo Kakko
Joudutko itse käyttämään sitä välillä töissä?
Todennäköisesti et kun puhut ettei se haittaa yms.

Matsiin menen heti kun mahdollista mutta maskia en käytä, pelissä ollaan vapaa-ajalla ja silloin ei pidetä tuollaisia.
Jos maskipakko on pelissä niin peli jää väliin mutta seuraa kyllä tuen muuten, maskia en tule peliin laittamaan.
Varsinkin kun syy maskien pitoon on täysin ylimitoitettu riskiin nähden.

Lisäksi ne maskit tulevat tekemään enemmän haittaa seurojen taloudelle kuin maskittomat pelit.
Nyt peleistä jää enemmän porukkaa pois kuin maskien takia sinne menee kun se suuri enemmistö ei halua niitä pitää.
Vastaan omasta puolestani, että kyllä joudun käyttämään sitä töissä ihan koko vuoron ajan ja joka päivä kun työmaalle saavun. Ja ei, en koe siitä olevan juurikaan sen suurempaa haittaa. Totta munassa ennemmi ilman olen, mutta jos vaaka kupissa on työttömyys tai elämäntapa jääkiekko, vedän naamarin mieluusti naamaani.
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Joudutko itse käyttämään sitä välillä töissä?
Todennäköisesti et kun puhut ettei se haittaa yms.

Matsiin menen heti kun mahdollista mutta maskia en käytä, pelissä ollaan vapaa-ajalla ja silloin ei pidetä tuollaisia.
Jos maskipakko on pelissä niin peli jää väliin mutta seuraa kyllä tuen muuten, maskia en tule peliin laittamaan.
Varsinkin kun syy maskien pitoon on täysin ylimitoitettu riskiin nähden.

Lisäksi ne maskit tulevat tekemään enemmän haittaa seurojen taloudelle kuin maskittomat pelit.
Nyt peleistä jää enemmän porukkaa pois kuin maskien takia sinne menee kun se suuri enemmistö ei halua niitä pitää.

Kiitos kysymästä koskien töitäni. Valitettavasti olen joutunut olemaan etänä maaliskuusta lähtien, joten ymmärrät varmana, että kotona on turha käyttää maskia. Muualla käytän tietenkin enkä koe sitä suurena ongelmana.

Maskisuositus, maskipakko, katsojarajoitus ja muut ovat suoria toimenpiteitä joita tehdään, jotta saadaan kausi vietyä kunnialla läpi. Lisäksi ne näyttävät päättäjien silmiin helvetin hyvältä...

Muutaman jäärän poisjäänti on pienempi paha kuin koko kauden keskeyttäminen. Jos joku tämän homman mokaa niin se on katsojat. Rinnastan nämä "maskikapinalliset" ja muut samoihin toopeihin, jotka painuivat ulkomaille heti tilaisuuden tullen. Oma napa edellä.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Lisäksi ne näyttävät päättäjien silmiin helvetin hyvältä...
Tuossapa se saattaakin olla selkein hyöty maskien käytöstä. Tuo uskottavuutta Liigan koronalta suojautumistoimille, kun yleisö on halleissa maskit naamalla. Näin ollen kynnys lisärajoituksien asettamiselle esim. yleisömäärän osalta saattaa pysyä korkeampana.

Maskien juuri oikeanlaisen käytön tai useamman maskin per peli vaatiminen menisi mielestäni liian pitkälle. Yksi maski pelin ajaksi ja pyrkii käyttämään ohjeiden mukaan. Jos se syönnin ja juonnin aikana roikkuu hetken leuan alla, niin tuskin se sinä aikana kontaminoituu sen enempää kuin kasvoilla ollessa.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Maskien juuri oikeanlaisen käytön tai useamman maskin per peli vaatiminen menisi mielestäni liian pitkälle. Yksi maski pelin ajaksi ja pyrkii käyttämään ohjeiden mukaan. Jos se syönnin ja juonnin aikana roikkuu hetken leuan alla, niin tuskin se sinä aikana kontaminoituu sen enempää kuin kasvoilla ollessa.
Tässä nyt ammut vähän omaa viestiäsi vastaan, puhut yhdestä maskista ja maskin oikein käytöstä. JOS otat maskin pois oikealla käytöllä sinun pitäisi vaihtaa maski, koska maski "saastuu" kun kosketat sitä käsin, se että pidät sitä leuan alla, taskussa tms, on vähän sama että käyttäisit samaa paskapaperia koko päivän, ei tule kovin puhdasta jälkeä.
Ongelma koko maski hommassa on että sen hyöty on ainoastaan sen oikeassa käytössä, tähän mennessä valmistuneissa tutkimuksissa on tutkittu maskin hyötyä oikealla käytöllä,
Kyllä tämä suomalaisten tapa maskin käyttöön on enemmän symboolinen, kuin suojaava. kangas maksit onkin se suurin vitsi koska en todellakaan usko että monikaan keittää sitä päivittäin (se olisi se helpoin tapa) kuin laittaa se peskukoneeseen ja kolata 60-90 asteen pesuohjelma läpi päivittäin.
Jos tuolla matseissa tulee tartuntoja niin väitän että suurempi ongelma on että sinne raahaudutaan koronaoireellisena kun se että ettei ole kasvomaski pakkoa,
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Joudutko itse käyttämään sitä välillä töissä?
Todennäköisesti et kun puhut ettei se haittaa yms.

Matsiin menen heti kun mahdollista mutta maskia en käytä, pelissä ollaan vapaa-ajalla ja silloin ei pidetä tuollaisia.
Jos maskipakko on pelissä niin peli jää väliin mutta seuraa kyllä tuen muuten, maskia en tule peliin laittamaan.
Varsinkin kun syy maskien pitoon on täysin ylimitoitettu riskiin nähden.

Lisäksi ne maskit tulevat tekemään enemmän haittaa seurojen taloudelle kuin maskittomat pelit.
Nyt peleistä jää enemmän porukkaa pois kuin maskien takia sinne menee kun se suuri enemmistö ei halua niitä pitää.
Tässä tyypillinen mielipide ihmiseltä, joka ihan vaan periaatteesta on vastaan. Annan sinulle hyvän oohjeen - Pysy helvetissä pois kun näyttää ottavan nuppiin noin kovasti. Saat ihan kotonasi tuijottaa omaa napaasi ja jupista itseksesi.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Tässä nyt ammut vähän omaa viestiäsi vastaan, puhut yhdestä maskista ja maskin oikein käytöstä.
Tarkemmin ottaen puhuin yhdestä maskista ja pyrkimyksestä käyttää sitä ohjeistuksen mukaan. Luonnollisesti siinä jää toteutumatta se ohje maskin vaihtamisesta. Mutta jos kosket maskia sieltä lenkeistä puhtain käsin, niin lienee saastuminen olevan melko pessimistinen termi. Ja luulisi maskin saastuvan leuan alla tai jopa taskussa ollessa vähemmän todennäköisesti kuin siinä naamalla. En usko tuohon, että maskin vähäinen käsittelyvirhe puhtain käsin tai yhden maskin käyttö 3 tunnin ajan sen sijaan, että vaihtaisi tunnin välein, poistaisi kaikki maskin käytön hyödyt. Väitän että hyöty pysyy suunnilleen samana eli melko pienenä.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tässä tyypillinen mielipide ihmiseltä, joka ihan vaan periaatteesta on vastaan. Annan sinulle hyvän oohjeen - Pysy helvetissä pois kun näyttää ottavan nuppiin noin kovasti. Saat ihan kotonasi tuijottaa omaa napaasi ja jupista itseksesi.
Tai sitten ihmiseltä, joka joutuu olemaan suojavarusteiden ja niiden oikean käytön kanssa tekemisissä päivittäin.

Jos maskeja vaaditaan niitä pitää olla niin helvetin paljon ettei niitten vaatimisessa ole mitään järkeä.
Lisäksi tämä on juuri valkopesua, ollaan muka vastuullisia mutta todellisuudessa kun se kaikki hyöty häviää väärin käytössä.

Yhä se porukka, joka maskien käytön ansiosta tulee peleihin on pienempi kuin sieltä niiden käytön takia pois jäävä. No seurat tässä isompaa hallaa itselleen tekevät.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
TV-kuvan perusteella tänään Hämeenlinnassa taisi valtaosalla? katsojista olla jo maskit?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hämeenlinnassa oli ilmoituksen mukaan kauden avauksessa 2006 katsojaa, TV-kuvan perusteella tosin noin paljoa ei paikalla katsojia ollut.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nyt malta penkoa ketjua taaksepäin eli pahoittelut jos asiasta on jo ollut parranpärinää. Mutta vähän kyllä näyttää hassulta kun lähes koko alaosa näyttää tyhjältä ja ylempänä väki on pakkautunut tiiviisti yhteen. Taitaa vesittää aika pitkälti väljemmän katsomon hyödyn. Tähän on toki törmätty aiemminkin ja silloin selitettiin ettei ihmisiä voi määrätä hajautumaan väljemmälle, mutta näyttäähän tämä hölmöläisten hommalta.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Yleisömäärä ilmoitettiin tänään tarkalleen: ”Tähän otteluun on myyty 2006 lippua”. Ei siis ”Ottelun yleisömäärä tänään...” niinkuin menneillä kausilla. Jos tuolla jotain merkitystä on. Luulisi kuitenkin että nyt puhutaan nimenomaan myydyistä lipuista.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Veikkausliigassa saatiin ensimmäinen tapaus ja ottelusiirto:
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Oman kotikylän yhteen yökerhoon oli viime vklp mennyt joku saatanan suunkautta hengittäjä flunssaoireisena. Ja tässä tulla nimenomaan siihen mitä olen jo pitkän aikaa toitottanut. Eli ihmisrotu on keskimäärin niin tyhmä, että tällainen korona on hyvin vaikea saada edes täällä Suomessa tapettua. Näitä tällaisia tonttuja löytyy aina.

Edit. Kyseisellä kaverilla todettiin siis Korona tämän reissun jälkeen. Altisti vain parisataa ihmistä siinä ohessa.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lopetetaan nyt jo se maskeista vänkääminen. Ainakin minun punaisella ihollani (naamassa on iso kasa pintaverisuonia) tuo vaan tekee minusta komeamman! Päälle pukeminen on helppoa ja vaikka niitä nyt pari menee niin so what - menee minulla turhempaakin rahaa. Vaikkei vaikuttaisi mihinkään niin ainakin jotain on tehty. Maski päähän ja hallille. Ugh.
Samaa mieltä.

Olin tänään pelissä HPK:n maski kasvoillani. Otin selfien ja laitoin kuvan työkaverille. Hän oli sitä mieltä, että näytin paljon paremmalta kuin tavallisesti.

Jumankavita, ei se maskin käyttö niin kauheaa ole. Parhaassa tapauksessa tulee vain komeammaksi ja näkee pelin livenä. Siitä vain maskit kuonolle, käsidesiä tassuihin ja halliin turvaetäisyyksiä pitäen! Come on!
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Yleisömäärä ilmoitettiin tänään tarkalleen: ”Tähän otteluun on myyty 2006 lippua”. Ei siis ”Ottelun yleisömäärä tänään...” niinkuin menneillä kausilla. Jos tuolla jotain merkitystä on. Luulisi kuitenkin että nyt puhutaan nimenomaan myydyistä lipuista.
Vois kuvitella että näinä aikoina on aika oleellista tietää, kuinka monta katsojaa mestoilla on oikeesti ollut. Päästään jäljittään altistuneet.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Maskin tarkoituksena estää omasta suusta leviävät bakteerit/virukset muualle ympäristöön. Eli maskin tarkoituksena ei ole olla sairaalatason puhtaus, vaan ainoastaan estämään omien eritteiden leviäminen.

Samalla se tietysti mahdollisesti estää muiden eritteiden kulkemisen omaan elimistöön, joskaan ei täydellisesti.

Itse pidän maskia maassa, jonka keskilämpötila pyörii 30 asteen nurkilla, eikä maskin pitäminen täälläkään ole ylitsepääsemätön este. Eikä edes tunnu pahalta.

Luulisi että siellä Suomen viileässä syksyssäkin nämä vastustajat pystyisivät maskeja pienen hetken käyttämään.
 
Viimeksi muokattu:

hege

Jäsen
Nyt tuli maskia testattua vähän pidempään kun joutui käymään matkoilla ja hyvin toimi sen pari kolme-neljä tuntia mitä se oli käytössä kentillä ja flygessä eli itse olin positiivisesti yllättynyt ja enää en maskin käyttöä näe ongelmana peleissä. Jopa juominen onnistui hyvin, kiitos finskin joustavan säännön kun antoivat ottaa maskin pois juomisen ajaksi. Nyt oli myös koneeseen meno ja poistuminen porrastettu fiksusti eli mentiin niin että minimointiin jo koneessa olevien ohi kulkeminen.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jos omaa maskia ei ollut, maskin sai lipuntarkistuksen yhteydessä. Itse taisin nähdä yhden, joka ei sitä käyttänyt. Kiltisti siellä oltiin.
Toivottavasti kauden edetessä katsojat oppivat edes sen pienen määrän, miten maskia kuuluu pitää.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201002-080526__01.jpg
    Screenshot_20201002-080526__01.jpg
    31 KB · kertaa luettu: 222

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivottavasti kauden edetessä katsojat oppivat edes sen pienen määrän, miten maskia kuuluu pitää.

Tämä on totta ja eilen näkyi kyllä varsin erilaisia käyttötapoja maskille.

Sitä vain kovasti mietin, että onko järkevää pistää
tunnistettavaa kuvaa lapsesta tähän ketjuun esimerkkinä? Kuva kun ei sinällään antanut edes viestille mitään lisää.
 
Viimeksi muokattu:

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Itse olen täysin maskeja vastaan. Kuten huomattiin Kouvolassa pesäpallo ottelussa. Nolla tartuntaa, vaikka paikalla oli koronaa tartuttavassa vaiheessa kantava henkilö. Eli ei se peleissä tartu niin paljon. Ei siellä kuitenkaan olla lähikontaktissa kuin jossain muualla.

Mutta jos maskit päässä saadaan kausi aloitettua ja vietyä eteenpäin. Niin tietenkin kannatan tätä. Mutta toivon että kun huomataan tarpeettomuus niin se poistettaisiin.

Hämeenlinnassa aika monella oli kangasmaskia naamalla. Kai kaikki oli pessyt ne ennen peliä 90 asteessa tai desinfioinut ne...
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen täysin maskeja vastaan. Kuten huomattiin Kouvolassa pesäpallo ottelussa. Nolla tartuntaa, vaikka paikalla oli koronaa tartuttavassa vaiheessa kantava henkilö. Eli ei se peleissä tartu niin paljon. Ei siellä kuitenkaan olla lähikontaktissa kuin jossain muualla.

Ei kuitenkaan nyt unohdeta sitä, että pesäpalloa pelataan ulkotiloissa. Jääkiekko on sisälaji, joten pikkuisen ne olosuhteet on erilaiset. Monesta asiasta olen koronan suhteen montaa mieltä, mutta tätä maskivastaisuutta ihmettelen kovasti. Ei se nyt mielestäni niin kamalaa ole, etteikö jokainen pärjäisi muutamaa tuntia maskin kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös