Mitä mulle tulisi mieleen, niin nyt kannattaisi oikeasti kerätä kaikista veritulppaan sairastuneista ja vahvoista epäilyistä kaikki saatavilla oleva data ja miettiä, mitä yhteistä näillä on. Jos ylivoimainen enemmistö on esim. 35-55v. naisia, yksi selittävä tekijä voisi olla vaihdevuodet ja niiden hoitoon käytettävä estrogenihoito. Tällaisen pienimuotoisen "tutkimuksen" tekeminen ei voi olla edes mikään monen tunnin homma, sen kuin tsekkaa iän ja sukupuolen. Pidän ihan mahdollisena, että moni ei oikeasti esim. tajua käyttävänsä varsinaista estrogeenivalmistetta, jos se tuikataan rutiininomaisesti toosaan pari kertaa viikossa. Voisihan sitä pyytää vaikka jokaista estrogenivalmistetta käyttävää naista käymään lisäämässä jonnekin Omakantaan johonkin kohtaan lisätieto "käytän estrogeenia" ja näille ei sitten AZ:aa jaeta. Eiköhän joku osaa sinne Omakantaan koodata tuollaisen kohdan nopeastikin ja sitten vain iltapäivälehtien etusivulle kissankokoisin kirjaimin "Nainen, käytätkö estrogeenivalmisteita? Toimi näin: ja sieltä ohjeet tai suora linkki".
Tämän jälkeen kannattaa mahdollisesti taustalla tutkia jatkoa varten tarkemmin, mistä on kysymys, mutta siihen asti olisi järkevää vain yksinkertaisesti poistaa AZ-rokotteen saajista estrogeenia käyttävät naiset ja pistää heille jonkun muun valmistajan rokotetta. Tämä voi vaatia jonkinlaisia muutoksia "rokotelistoissa", mutta vaikea nähdä, ettei muutoksia pystyttäisi muutamassa päivässä viemään läpi, kun rokotteita on varsin rajallinen määrä jaettavana.
Hirveän hankalasti hoidetaan tämäkin. Taas. Itse pitäisi kaikki tehdä...
Tämän jälkeen kannattaa mahdollisesti taustalla tutkia jatkoa varten tarkemmin, mistä on kysymys, mutta siihen asti olisi järkevää vain yksinkertaisesti poistaa AZ-rokotteen saajista estrogeenia käyttävät naiset ja pistää heille jonkun muun valmistajan rokotetta. Tämä voi vaatia jonkinlaisia muutoksia "rokotelistoissa", mutta vaikea nähdä, ettei muutoksia pystyttäisi muutamassa päivässä viemään läpi, kun rokotteita on varsin rajallinen määrä jaettavana.
Hirveän hankalasti hoidetaan tämäkin. Taas. Itse pitäisi kaikki tehdä...