Koronan vaikutus JYPin talouteen ja ottelutapahtumiin (yms.)

  • 52 602
  • 330

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä komppaan Tepiä. Kyllähän se pienempi paha on olla ottamatta maskittomia sisään, kuin päästää heidät otteluun. Ihan sama kumman linjauksen seurat tekevät, niin molemmilla jää katsojia kotiin. Kausikorttilaisissa on tosi paljon eläkeläisiä, jonkin sortin kehitysvammaisia tai perussairauksien vuoksi riskiryhmään kuuluvia, jolloin maskittomat katsojat saattavat jättää näitä tapauksia kotiin.

Mulla on myös vähän paha epäilys siitä, että maskipakon myötä aika iso prosentti näistä "en vaan pysty käyttämään maskia" -katsojista löytää sen maskin naamalle, jos ilman sitä ei ole tapahtumaan asiaa.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mulla on myös vähän paha epäilys siitä, että maskipakon myötä aika iso prosentti näistä "en vaan pysty käyttämään maskia" -katsojista löytää sen maskin naamalle, jos ilman sitä ei ole tapahtumaan asiaa.
Jos maskipakko tulee niin mulla on vain yksi vaihtoehto, kotiin jääminen. Ja sekös vituttaa ja paljon.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
hän paha epäilys siitä, että maskipakon myötä aika iso prosentti näistä "en vaan pysty käyttämään maskia" -katsojista löytää sen maskin naamalle, jos ilman sitä ei ole tapahtumaan asiaa.

Jep, kyllä sitä töisssäkin pitää sen suurimman osan 8 tunnin työvuoroa, kun ei ole vaihtoehtoa. Eli jos haluat halliin, niin kestät sen vajaan muutaman tunnin kyllä jos haluat.

Täytyy toki myöntää, että maskeissa on paljon eroja ja jostkut ovat rasittavia pitää turvalla, vaikka niitä vaihtelee tietysti päivän mittaan. Osasta tuntuu irtoavan jotain haituvaa ja osa on sitten aina eri kokoisia.

Kaikki ovat siis otain aasiasta rahdattuja tuotteita.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jos maskipakko tulee niin mulla on vain yksi vaihtoehto, kotiin jääminen. Ja sekös vituttaa ja paljon.
Ikävä asia sinun kannaltasi, mutta taitaa JYP päästä silti pienemmällä pahalla jos ottaa käyttöön maskipakon. Eiköhän tähän suuntaan tule kuitenkin vähemmän poisjääntejä.

Mä oon työskennellyt joskus sellaisella alalla, missä oli paljon "vanhan liiton työukkoja" ja vuosien myötä suojavarustevaatimukset ovat koventuneet. Tosi paljon sain tapella joidenkin kavereiden kanssa, jotka eivät suostuneet millään pistämään sitä kypärää, suojalaseja, kuulosuojaimia, hengityssuojainta, huomioliiviä tai turvavaljaita päälle. Aina tuli erilaisia selityksiä, että alkaa särkemään päätä jos joutuu pitämään kypärää, hengittäminen on vaikeaa maskin takaa tai kuulosuojaimet aiheuttaa ihottumaa. Oli kuulemma lääkärin todistusta aiheesta (jota ei kukaan ikinä toimittanut minulle asti) ja nämä kaverit valitsevat mieluummin lopputilin kuin käyttävät tarvittavia suojaimia.

Kas kummaa, kun heille lopulta annettiin vaihtoehdot joko käyttää tarvittavia varusteita tai joutuvat vaihtamaan työnkuvaansa toiseen, niin lopulta ne suojavarusteet löysivät tiensä paikoilleen. Eikä kukaan enää käyttämisen jälkeen valitellut päänsärkyjä tai ihottumia.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi olla, että maskipakosta on “vain“ haittaa JYPille. Jotenkin luulen, että moni jättää tulematta peliin sen takia.

Jos maskipakko tulee, varmasti jonkin verran väkeä voi jättää tulematta ja valittaa asiasta. Jos maskipakkoa ei tule, varmasti osa jättää tulematta myös sen vuoksi, kuten minä ja varmasti myös tästä tulee valitusta.

Itse en ryhdy valittamaan asiasta, jos maskipakkoa ei tule, asia on tehty minulle helpoksi ja ratkaistu puolestani, silloin kannatan etänä ja ostan vaikka joka kuukausi fanituotteita ymv. Ratkaisu asiassa on sellainen, että täyttä ymmärrystä JYP ei tule saamaan teki niin tai näin. Mutta oma veikkaukseni on, että isompi joukko ymmärtää maskipakon perusteet ja tämä ei tulisi pitkän kauden aikana (toivottavasti on pitkä kausi) näkymään niin negatiivisesti, kuin voisi helposti luulla. Aika näyttää vastauksen tähänkin.

Edit: lisätty pieni täsmennys
 
Viimeksi muokattu:

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmaan ole syytä valittaa asiasta jos on samaa mieltä. Itse.olen maskipakosta eri mieltä, mutta en ala siitä siltikään valittamaan. Omalta osaltani se merkitsee jyp- kannatuksen loppumista. Ikävä että homma päättyy tällä tavalla. 40 vuotta paikan päällä kuitenkin jo takana, joten hiukan harmittaa, mutta aikansa kutakin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmaan ole syytä valittaa asiasta jos on samaa mieltä. Itse.olen maskipakosta eri mieltä, mutta en ala siitä siltikään valittamaan. Omalta osaltani se merkitsee jyp- kannatuksen loppumista. Ikävä että homma päättyy tällä tavalla. 40 vuotta paikan päällä kuitenkin jo takana, joten hiukan harmittaa, mutta aikansa kutakin.
Jos koko joukkueen kannattaminen päättyy siihen, että joukkue päättää toimia ihmisten terveyden ehdoilla, niin en tiedä mitä tuohon pitäisi sanoa. Sanon vain, että en kertakaikkiaan voi tällaista ymmärtää. Voin myös sanoa, että tällaisia kannattajia JYP tuskin jää ikävöimään.
 

Hexa

Jäsen
Ei varmaan ole syytä valittaa asiasta jos on samaa mieltä. Itse.olen maskipakosta eri mieltä, mutta en ala siitä siltikään valittamaan. Omalta osaltani se merkitsee jyp- kannatuksen loppumista. Ikävä että homma päättyy tällä tavalla. 40 vuotta paikan päällä kuitenkin jo takana, joten hiukan harmittaa, mutta aikansa kutakin.
Itse olen samoilla linjoilla maskipakon järkevyydestä, mutta ymmärrän myös toista näkökulmaa, että sillä voitaisiin jotain etuja saavuttaa. Ainakin turvallisuudentunnetta saadaan luotua niille ihmisille, jotka sitä kaipaavat. Ei maskipakko ole kuitenkaan estänyt uusia tartuntoja esimerkiksi Espanjassa, Tsekeissä tai Singaporessa. Tärkeämpi asia on ehkä etäisyys ja maskien oikeaoppinen käyttö. Hieman epäilyttää miten tuo tulee käytännössä toteutumaan jääkiekkokatsomossa. Nythän jääkiekko-ottelut tulevat toimimaan eräänlaisena koelaitoksena tuossa asiassa. Kuitenkaan maskipakkoa ei vielä toistaiseksi ole määrätty JYPin peleihin, saa nähdä tuleeko vai ei.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei varmaan ole syytä valittaa asiasta jos on samaa mieltä. Itse.olen maskipakosta eri mieltä, mutta en ala siitä siltikään valittamaan. Omalta osaltani se merkitsee jyp- kannatuksen loppumista. Ikävä että homma päättyy tällä tavalla. 40 vuotta paikan päällä kuitenkin jo takana, joten hiukan harmittaa, mutta aikansa kutakin.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näille kommenteille. Ihan oikeasti nyt vittu, aikuiset ihmiset. Palanen kangasta suun eteen ottelun ajaksi, ja "fanit" vetävät ranteita sen vuoksi auki.

Jos kykenisit miettimään askeleen tai kaksi pidemmälle, niin ymmärtäisit varmaan tilanteen. JYP ja paria poikkeusta lukuunottamatta koko Liiga on nyt kusessa. Kauden pitäisi alkaa, mutta korona puskee päälle. Kautta ei voi jättää pelaamatta, koska seurojen talous ei kestä. Pelejä ei voi pelata tyhjille katsomoille, koska seurojen talous ei kestä. Pelejä ei ole myöskään juurikaan varaa siirtää tai perua, koska edelleenkään seurojen taloudet eivät kestä. Täytyy siis pyrkiä saamaan mahdollisimman paljon porukkaa hallille ja varmistaa koronan leviäminen. Kärjistäen jopa yksi ainoa hillitsemätön koronalinko jäähallissa saattaa kipata seuran.

Jotta tästä selvitään kaikista varminten housut edes joten kuten kuivina ja joukkueet ovat olemassa myös kaudella 2021-22, tarvitaan poikkeuskeinoja. Tässä tapauksessa maskien käyttöä. Mieluummin varman päälle, ettei vahinkoja tule, sillä se voi olla seuran tarun loppu.

Maskit kannattaa ajatella samalla tavalla kuin ikkunoiden yölliset pimennykset suomalaisissa kaupungeissa sota-aikana. Jos kaikki sitoutuvat siihen, pienennetään selvästi riskiä vahingosta (sota-ajan tapauksessa vihollisen pommikoneet eivät nähneet kaupunkien valoja). Kuitenkin, yksikin luupää saattaa omalla piittaamattomuudellaan pilata koko yhteisön turvallisuuden.

Olet saattanut käydä hallilla 40 vuotta, mutta et ole fanittanut koskaan seuraa. Todellinen fani ymmärtää nyt seuran realiteetit ja on valmis mukautumaan niihin, jotta oma suosikkiseura pystyy pelaamaan nyt ja tulevaisuudessa.
 

Stiff

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
1.4 promillea koronaan kuolleita kokonais kuolleista, ihmettelen tätä vauhkoomis määrää pikku flunssasta, rätti naamassa ei pelasta kuin korkeintaan muutaman yli 75 vuotiaan jolla on muitakin sairauksia taustalla.
 

Baldrick

Jäsen
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa näille kommenteille. Ihan oikeasti nyt vittu, aikuiset ihmiset. Palanen kangasta suun eteen ottelun ajaksi, ja "fanit" vetävät ranteita sen vuoksi auki.

Jos kykenisit miettimään askeleen tai kaksi pidemmälle, niin ymmärtäisit varmaan tilanteen. JYP ja paria poikkeusta lukuunottamatta koko Liiga on nyt kusessa. Kauden pitäisi alkaa, mutta korona puskee päälle. Kautta ei voi jättää pelaamatta, koska seurojen talous ei kestä. Pelejä ei voi pelata tyhjille katsomoille, koska seurojen talous ei kestä. Pelejä ei ole myöskään juurikaan varaa siirtää tai perua, koska edelleenkään seurojen taloudet eivät kestä. Täytyy siis pyrkiä saamaan mahdollisimman paljon porukkaa hallille ja varmistaa koronan leviäminen. Kärjistäen jopa yksi ainoa hillitsemätön koronalinko jäähallissa saattaa kipata seuran.

Jotta tästä selvitään kaikista varminten housut edes joten kuten kuivina ja joukkueet ovat olemassa myös kaudella 2021-22, tarvitaan poikkeuskeinoja. Tässä tapauksessa maskien käyttöä. Mieluummin varman päälle, ettei vahinkoja tule, sillä se voi olla seuran tarun loppu.

Maskit kannattaa ajatella samalla tavalla kuin ikkunoiden yölliset pimennykset suomalaisissa kaupungeissa sota-aikana. Jos kaikki sitoutuvat siihen, pienennetään selvästi riskiä vahingosta (sota-ajan tapauksessa vihollisen pommikoneet eivät nähneet kaupunkien valoja). Kuitenkin, yksikin luupää saattaa omalla piittaamattomuudellaan pilata koko yhteisön turvallisuuden.

Olet saattanut käydä hallilla 40 vuotta, mutta et ole fanittanut koskaan seuraa. Todellinen fani ymmärtää nyt seuran realiteetit ja on valmis mukautumaan niihin, jotta oma suosikkiseura pystyy pelaamaan nyt ja tulevaisuudessa.

Erittäin hyvä kirjoitus! Olisi hienoa, jos näiltä muutamalta valittajalta vähän saisi sitoutumista yhteiseen projektiin. Ainakin siinä määrin, että pystyy elämään asian kanssa jos maskipakko tulee ja katsoo sitten vaikka televisiosta ja palaa katsomoon, kun maskipakkoa ei enää ole ja voi olla ilman. Näen, että myönnytykset toiseen suuntaan ovat huomattavasti merkittävät, jopa hengenvaaralliset.

Jos Seppänen/joku JYPin jamppa luet tätä, niin laittakaa se maskipakko! Kasvattaa todennäköisyyksiä välttyä siltä, että heti ensimmäisissä peleissä todetaan olleen joku tartuttaja ja siitähän lehdistö riemastuu, kun JYPin pelistä tuli viruslinko ja 5-10 tartuntaa saatu katsomossa. Näistä, kun vielä joku oirehtii pahemmin ja joutuu huonoon happeen, mahdollisesti pysyviä vaurioita saaden tai henkensä menettäen, niin siinäpä sitä sitten ollaan. Parempi tartuttaja ottelussa, mutta 0-2 sai tartunnan hänen ympärillään. Sitten voidaan kiitellä JYPiä maskipakosta ja katsojien turvallisuudesta huolehtimisesta.

Nähdäkseni sen pitäisi olla selvä päätös asettaa maskipakko. Kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään merkittävästi vain jääkiekon vuoksi ja sen eteen on tehtävä kaikki järkevät toimet, jotta näin ei tapahdu. Täysi puritanismi eli tyhjille katsomoille pelaaminen on kokonaisvaltaisesti haitallisempaa, mutta maskipakko ei ole käytännössä keneltäkään pois ja JYP voi sen määrätä. Pari valittajaa ei voi nousta yleisen turvallisuuden edelle!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En nyt lähtisi liikaa sotimaan tuon maskiasian kanssa, ehkä se mikä eniten puoltaisi tuota maskipakkoa on Imogollinen asia ei niinkään se että onko sillä esimerkiksi jotain tehoa tämänkaltaisessa asiassa. Joku varmaan nostaa tuon esille silloin jos yleisössä jossain kohti korona leviää. Itseasiassa saattaisi tuoda enemmän vääränlaista turvallisuudentunnetta jos riskiryhmäläisiä saapuu halliin maskipakon vuoksi.

Enemmän miettisin voisiko yksi osa hallista olla semmoinen jossa kaikilla on pakko olla maski ja olisi normaalia isommat turvavälit, lipunhinta olisi vaikka sitten hieman isompi tässä "turvallisessa" katsomossa. Nythän jos mennään melkein 70% kapasiteetilla niin ei se maski lisää yhtään turvallisuutta jos ollaan melkein vieri vieressä ja varmaan suurin osa käytä vielä sitä maskiakaan oikein.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Tämän hetkisillä resursseilla ei ole oikeasti varaa alkaa tätä asiaa räätälöimään katsojille sen paremmaksi. Olen sen kannalla että selkeät sävelet, maski päässä ainoastaan sisälle tässä tapauksessa. JYP osoittaa tässä kohti samalla yhteiskunnallista ymmärrystä ja on enemmän vihreällä alueella, etenkin jos jälkeenpäin ilmenee että altistumisia ym olisi tullut. Jukan saappaissa laittaisin pakon ottelutapahtumiin niin seura on tältäkin osin vastuun kantanut. Tuo safety first -ajattelu on lopulta tervettä maalaisjärkeä. Uusista asioista ei välttämättä kaikkea aina tiedä mutta silloin juuri on mieluummin vähän enemmän varovainen.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Enemmän miettisin voisiko yksi osa hallista olla semmoMinen jossa kaikilla on pakko olla maski ja olisi normaalia isommat turvavälit, lipunhinta olisi vaikka sitten hieman isompi tässä "turvallisessa" katsomossa. Nythän jos mennään melkein 70% kapasiteetilla niin ei se maski lisää yhtään turvallisuutta jos ollaan melkein vieri vieressä ja varmaan suurin osa käytä vielä sitä maskiakaan oikein.
Enemmän siitä maskipakosta vaan taitaa olla hyötyä siinä vieri vieressä istuessa kuin hyvillä turvaväleillä istuessa. Vaikka maski ei käyttäjää itseään suojaa kuin vähän, niin sitten kun kaikilla on maskit, niin ne omat pöpöt jää siihen omaan maskiin eikä lentele vieruskavereihin.

Enemmän melkein pelottaakin sellainen kirjaimellinen virkuslinko, että fanit riehaantuu jostain tiukan pelin voitto-osumasta niin paljon, että riisuvat maskejaan ja heiluttavat niitä ympäriinsä kuten kannatusliinoja konsanaan...

Mutta tuollainen isommilla turvaväleillä varustettu vähän kalliimpi katsomonosa ei välttämättä olisi huono idea noin muuten.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Enemmän siitä maskipakosta vaan taitaa olla hyötyä siinä vieri vieressä istuessa kuin hyvillä turvaväleillä istuessa. Vaikka maski ei käyttäjää itseään suojaa kuin vähän, niin sitten kun kaikilla on maskit, niin ne omat pöpöt jää siihen omaan maskiin eikä lentele vieruskavereihin.

Lähinnä tuota sillä mietin jos itse olisin riskiryhmäläinen ja uskaltautuisin lähteä maskipakon ansiosta niin eihän kuitenkaan mikään takaa että ottelu olisi yhtään turvallisempi katsoa oli ihmisillä maskia vai ei. Ajatellaan jos ympärillä olisi vaikka joku känniporukka tai toisella puolella vain kankaista itsetehtyä maskia pitävä tai joku joka käyttäisi maskia väärin, ei vaihda sitä ym. Jos riskiryhmäläisiä miettii niin ainoa kunnon keino on ne aidot turvavälit ja että pystyisi jotenkin varmistaan että juuri siinä katsomonosassa kaikki huolehtii ohjeista.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähinnä tuota sillä mietin jos itse olisin riskiryhmäläinen ja uskaltautuisin lähteä maskipakon ansiosta niin eihän kuitenkaan mikään takaa että ottelu olisi yhtään turvallisempi katsoa oli ihmisillä maskia vai ei. Ajatellaan jos ympärillä olisi vaikka joku känniporukka tai toisella puolella vain kankaista itsetehtyä maskia pitävä tai joku joka käyttäisi maskia väärin, ei vaihda sitä ym. Jos riskiryhmäläisiä miettii niin ainoa kunnon keino on ne aidot turvavälit ja että pystyisi jotenkin varmistaan että juuri siinä katsomonosassa kaikki huolehtii ohjeista.

Maski ei poista turvavälejä, käsihygieniaa eikä muitakaan huomioitavia asioita, vaan on yksi lisäkeino muiden joukossa. Jos JYP maskipakon määrää niin vastuu on luonnollisesti suurin yksilöllä, mutta myös jv:t voinee antaa ohjeita ja tarvittaessa käskyjäkin. Ryhmän painekkin luulisi ohjaavaan siihen, että kukaan ei halua olla se katseita keräävä vapaamatkustaja, joka hölmöilee ohjeiden kanssa. Kiva saada kasvonsa telkkariin ja someen, kun maski roikkuu yhden korvanlehden varassa jne.

Toki känniääliöt sitten asia erikseen, mutta jos on niin päihtynyt, että ei pysty noudattamaan turvallisuusohjeita on todennäköisesti myös poiston perusteet, tapauskohtaisesti arvioiden.

On mielestäni melko selvää, että mikä tahansa suoja suun edessä on parempi kuin ei mitään. Hihat on varmaan kaikilla ihmisillä sitten hazmat puvun materiaalia, kun virallinen ohje on ollut yskiä tai aivastaa hihaan ja tämänkin pitäisi suojata muita.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP selvittelee kasvomaskipakkoa kotiotteluihin – toimitusjohtaja: "Haluamme, että ottelutapahtuma olisi yleisölle vieläkin turvallisempi"

Eli tuossa jutussa tuosta kasvomaskijutusta ja saman jutun lopussa että kapasiteetti tulisi olemaan 3052 lokakuussa. Äkkiseltään ainakin lokakuun kohdalta sanoisin että vain HIFK ja Kärpät vastaan todennäköisesti tuon raja saattaa tulla vastaan, muita vastaan todennäköisesti isompi työ saada väkeä halliin. Paljon taitaa riippua mitä yhteiskunnassa tapahtuu ympärillä ja mihin kaupungin koronatilanne myös menee. Hirveän kaukana ei taida olla myöskään se tilanne että alueellisia paikallisia rajoituksia voisi tulla.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
JYP selvittelee kasvomaskipakkoa kotiotteluihin – toimitusjohtaja: "Haluamme, että ottelutapahtuma olisi yleisölle vieläkin turvallisempi"

Eli tuossa jutussa tuosta kasvomaskijutusta ja saman jutun lopussa että kapasiteetti tulisi olemaan 3052 lokakuussa. Äkkiseltään ainakin lokakuun kohdalta sanoisin että vain HIFK ja Kärpät vastaan todennäköisesti tuon raja saattaa tulla vastaan, muita vastaan todennäköisesti isompi työ saada väkeä halliin. Paljon taitaa riippua mitä yhteiskunnassa tapahtuu ympärillä ja mihin kaupungin koronatilanne myös menee. Hirveän kaukana ei taida olla myöskään se tilanne että alueellisia paikallisia rajoituksia voisi tulla.
Aika yllättävää jos hallille menee maksimi määrä ihmisiä mitä rajoitukset antaa myöten. vaikka vastustaja on HIFK ja kauden kotiavaus, Yleisön liikkuminen on täysin ennalta arvaamattomissa, ei voi katsoa yhtään miten ennen on käynyt, nyt on ihan uudet "pelisäännöt" ja tartunnat sen kun lisääntyy. Harjoitu ottelut on kyllä antanut osviittaa miten ihmiset liikkuu, Normiolosuhteissa saattaisi olla loppuun myyty jo tässä viimeistään puolessa väliä viikkoa. Nyt ei taida kausikorttilainenkaan tietää saako istua ns omalla penkillä jos paikalle päättäisi/yrittäisi lähteä,
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika yllättävää jos hallille menee maksimi määrä ihmisiä mitä rajoitukset antaa myöten. vaikka vastustaja on HIFK ja kauden kotiavaus, Yleisön liikkuminen on täysin ennalta arvaamattomissa, ei voi katsoa yhtään miten ennen on käynyt, nyt on ihan uudet "pelisäännöt" ja tartunnat sen kun lisääntyy. Harjoitu ottelut on kyllä antanut osviittaa miten ihmiset liikkuu, Normiolosuhteissa saattaisi olla loppuun myyty jo tässä viimeistään puolessa väliä viikkoa. Nyt ei taida kausikorttilainenkaan tietää saako istua ns omalla penkillä jos paikalle päättäisi/yrittäisi lähteä,

Paha sanoa yhtään mitä avausottelun yleisömäärä voi olla ja toinen asia on myös varmaan että jatkossa yleisömäärä ja myydyt liput ei varmaan mene ihan käsi kädessä kun kaikki kausikorttilaiset ei välttämättä paikalla. Jotain suuntaa voisi näyttää tuo viimekauden HPK kotiavaus 13.9 pe 3425, normaalisti HIFK vetäisi varmaan jotain 4000 +-. Kyllä tuo 3000 mahdollinen mutta ei varmaan paljon saisi huonoja uutisia koronan suhteen tulla.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Paha sanoa yhtään mitä avausottelun yleisömäärä voi olla ja toinen asia on myös varmaan että jatkossa yleisömäärä ja myydyt liput ei varmaan mene ihan käsi kädessä kun kaikki kausikorttilaiset ei välttämättä paikalla. Jotain suuntaa voisi näyttää tuo viimekauden HPK kotiavaus 13.9 pe 3425, normaalisti HIFK vetäisi varmaan jotain 4000 +-. Kyllä tuo 3000 mahdollinen mutta ei varmaan paljon saisi huonoja uutisia koronan suhteen tulla.
Siinä olen samaa mieltä kanssasi että normioloissa HIFK vetäisin tuon 4000 ja todennäköisesti maksimin 4437, Teoriassa tuo 3000 on mahdollinen nyt tulevana vko loppuna, mutta epätodennäköinen, mutta senhän näkee loppuviikosta mikä totuus on, ja sitten miten tuo mahdollinen yleisömäärä ilmoitetaan, paikalla olijat vai ns myydyt liput, Onko JYP ilmoittanut pääseekö kaikki kausikorttilaiset automaattisesti. melkein väitän että kapasiteettiin mahtuu helposti, koska niitä on varmasti myyty vähemmän kuin vuosikausiin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin jo lähdössä innoissani peliin, mutta kohtalo löi 3 yövuoroa viikonlopulle. Joutuisi kesken kaiken lähtemään pelistä pois...

Toivottavasti kansa löytää halliin...Jos olisi enemmän rahaa, niin voisin ostaa lipun joka tapauksessa, mutta kesäloma verottaa vuorolisiä aika rankasti ja tili huutaa tyhjyyttään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös