Siinähän matsin alku oli täysin Ässien hallussa. Sitten alettiin jäähyilemään ja puoli matsia menikin perseelleen siksi, että jatkuvasti istui ukkoa boksissa. Enkä ole tosiaan nyt syyttämässä tuomareita, vaan nuo kaikki jäähyt oli ihan aiheesta vihellettyjä. En ainakaan itse huomannut mitään syytä huutaa "nuijaa".
No, sieltäpä sitä vaan noustiin vielä voittoon asti, joka on upea suoritus. Ei peli vielä valmista ole, kaukana siitä, mutta tulos kelpaa. En ole varma oliko Merkley vai kuka, joka hankki toisen erän lopulla jäähyn HPK:lle? Oli kuka oli, mutta se oli fiksusti haettu jäähy. Pelaaja tiesi kyllä, että Ässille oli vihelletty seitsemän (7) edellistä kaksiminuuttista, ja tiesi että tuomareillakin varmasti kaihersi takaraivossa, että miltä se vaikuttaa ottelun jälkeen. Ja juuri siinä tilanteessa Ässähyökkääjä tunki itsensä HPK-pakin kainaloon ja kaatui sopivasti, josta tietysti tuomarit antoivat kakkosen. En nähnyt tilannetta niin tarkasti, että voisin väittää suoranaiseksi kalasteluksi, mutta kyllä siinä mielestäni vähän sellaista ilmassa oli. Ja vaikka toki vastustankin moista, niin tässä tapauksessa minun on annettava sille hiljainen hyväksyntä syystä jonka kaikki varmasti arvaavat :)
Toisen erän loppuun todella arvokas pukukoppimaali ja siitä viimeiseen hyvissä iskuasemissa. Ja olihan kolmas erä sitten taas tasaisempaa, kun ei istuttu jäähyllä jatkuvasti. Tuo jäähyily, johtui sitten mistä tahansa, on asia johon valmennus taatusti puuttuu. Syystäkin.
Oli hienoa huomata, että oman maalin aggressiivinen suojelu jatkuu ja tulee varmasti jatkumaan koko kauden. Hienoa työtä! Ja herra Söderströn maalin suulla tuntuu parin pelin otannalla olevan niin kova tekijä omassa työssään, etten muista milloin olisin Ässien maalilla viimeksi yhtä kovaa tekijää nähnyt. Josta kirjoitinkin jo miehen omaan ketjuun.
Appelgren-Laakso tuntuvat olevan oiva parivaljakko nelosketjuun. Homma toimii hyvin ja Laakso sai ansaitusti maalinkin. Hienoa!
Joukkuepeli tuntuu olevan vielä niin hakusessa, että välillä kentällä tapahtuu melkoista sekoilua. Mutta siitäkin huolimatta, näin keskenkuntoisina joukkue on ottanut kolmesta pelistä kaksi voittoa. Se kelpaa minulle. Ja varsinkin kun tietää edelleen joukkueen potentiaalin, niin sanoisin että tulevaisuus näyttää kirkkaalta. Jos unohdetaan viruksen tuomat uhkakuvat.