Hyvä ja omiaan kannattava asenne! Toivotaan, että alemmat ketjut saa myös onnistumisia.
Mää siirrän tän vastauksen peliotteet-ketjuun.
Sori, että kesti vastata ja ihan mieletön pahoittelu, ettei kaikki ole aina sateenkaaria, halipusuja ja koiranpentuja. Mä toivon kanssa Ässien alaketjuille onnistumisia, maailmanrauhaa ja lisäksi paloautoa joulupukilta.
Mutta mitäs tämä nyt oikeasti on? Moraalipoliisi tulee kertomaan, että väärin viestitelty? Mikä tuossa minun asenteessa on jotenkin negaa, vai oletko kenties ihan uusi tyyppi Porissa? Tällai me viästitellää.
Ässillä on täksi kaudeksi ihan hyvä joukkue kasassa (siksi ihmettelinkin, että miten voi kolmonen ja nelonen olla tuossa hapessa). Silti se peli menee kerta toisensa jälkeen kulmiin, alivoima on todella passiivista ja omat jätkät unohtuu puolustusalueella (Ja oman nousevan puolustajan paikkaaminen hyökkäysalueella) tosi helposti. Tässäkin pelissä JYP pääsi yrittämään keskikaistalta mun mielestä jopa enemmän kuin Ässät.
Ylivoimassa oli tosiaan Mäkinen "maskimiehenä" - kaikki metri kahdeksankymmentä senttiä honteloa kaksosta.
Mun negatiivinen asenne oli siis (leikkailtuna) tämä:
Kaksi alempaa ketjua (Juhola-Mäkinen-Mäkinen ja Laakso-Appelgren-Kivelä) ei kyllä vakuuta sitten tippaakaan...
...odotan innolla Kotkansalon pakollista koomasyöttöä, Kivenmäen jättöpassia, pakollista Aittokallion yhtä helppoa ja Roni Hirvosta sentterinä.
- Kaksi alempaa ketjua eivät sitten saaneet mitään aikaan. Mäkisten kenttä sai kyllä kivaa kulmarallia kerta toisensa jälkeen, mutta that's it (laukauksia yhteensä 3). Appelgren pelasi hyvää alivoimaa, mutta tasakentällisin nelonen oli trio, jolla poltteli kiekko lavassa. Vaarallisimmat hyökkäyspaikat tuli puolustajien toimesta. Eli joo. Eivät vakuuta nämä alemmat ketjut, sori vaan. Sieltä puuttuu kaikki vaarallisuus ja jotenkin ihmeellisesti myös se fyysinen aspekti. Kolmonen kulmarallittaa ja nelonen... no, tekee jotain. Not good, not terrible. Sisukkaasti muuten kolmosta ja nelosta heitettiin hyökkäyspään aloituksiin jopa silloin kun JYP oli kiskaissut pitkän kiekon. Että sillai. Paras suoritus oli kun nelosketju tuli 2. erässä jäälle hyökkäyspään aloitukseen Jypin pitkän jälkeen - aloitustappio, kiekko omaan päätyyn josta sitten vedetään itse se pitkäksi. JYP pääsi vaihtamaan ja pyörittämään hyökkäystä hetkisen - hienostihan se meni.
- Kotkansalon pakollinen koomasyöttö tuli jo 1. erässä
-Kivenmäen "jättösyötöt" tulivat tänään taas niiden naurettavien "neljän vastustajan läpi levityssyöttö"-muodossa. Pikkumavella on jonkinlainen asennevamma keskittyneeseen tekemiseen. Ei helppoa syöttöä näkyvissäkään, vaan haetaan aina jotain mielikuvituksellista pipohöntsäsyöttöä. Se läpiajon syöttö kruunasi koko illan tekemisen yhdessä "kaatuu omia aikojaan ja koukkii tarpeettomasti"-boksin lisäksi.
- Hirvonen tosiaan oli sentterinä. Ja pelaa edelleen hyvin. Joukkueen toisiksi nuorin pelaaja pelasi fiksummin kuin puolet muista.
-Aittokalliosta en osaa oikein sanoa mitään. Molemmat maalit tulivat 2. erässä ja B-katsomosta muksun kanssa peliä seuratessa en ehtinyt nähdä, että oliko pakollinen helppo messissä. Torjui rankkarit ja heitti yhden hyvän hanskatorjunnan ainakin.
- Lisäksi todettakoon, että Peltomäki erottui kerrankin kentällä. Hemmetin monta täysin älyvapaata syöttöä ja suurin osa niistä vielä omalla puoliskolla kulmasta keskelle. Ihan tosi nyt.
- Kotkaniemi on kyllä ikäisekseen kova pelaaja. Nyt mukana jo syöttelyäkin ja se on kiva.
- Minun mielestäni se Hirvosen "laitataklaus" ei ollut jäähyn arvoinen, mutta ok. Kivelän kostojäähy oli tyhmä, mutta sinänsä kai sitten ihan ymmärrettävää. Hämmennyin muuten siitä, että 1ügan sivujen mukaan Kivelä on jo 25 vee. On kyllä välähdykset vähissä.
- Stenqvistin syötöt, kuten joku totesi, ovat kyllä todella hyvin peliä edistäviä. Porimän voisi välillä pohtia että koska kynäilee ja laukoo ja koska taas yrittää pelata muille.
- Jos kulmaralleista saisi lisäpisteitä, niin Ässät olisi varmaan tällä kaudella ihan kärjessä. Kolmannessa erässä oli muutamakin sellainen "roiskaisen ristikulmaan, vaikka siellä ei ole tasan ketään omia"-tyylinen hyökkäyskuvio.
- 50 snt per kirosana ja olin lapselle pelin jälkeen kaksi euroa velkaa, vaikka ihan oikeasti yritin olla ihminen. Ei ole helppoa.
- Varttinen ajaa aina muutaman hyvän pommin per ottelu, mutta muuten jää aika näkymättömiin. Mulla ei vieläkään ole kauhean selkeää käsitystä siitä, millainen puolustaja Aleksi Varttinen on.
- Salmion maali oli kyllä hieno. Samoin Wännströmin rankkari.
EDIT: Itse en ehkä tällä kaudella edes hankkisi enää kauheasti pelaajia - elleivät sitten pelaa todella,
todella halvalla. Eilenkin 1213 tyyppiä katsomossa ja vaikka Ässä-maskit myyvätkin kuin häkä, niin ollaanhan tässä aika vaikeiden asioiden edessä. Varsinkin, jos tuota viisikkopeliä ei vähitellen saada kuntoon. Puolustuspäässä hukkuu omat tyypit ja hyökkäyspäässä puuttuu se idea aika pahasti. Ei siihen sakkesalmiset määrättömästi auta.
Vai mikä meidän junnutilanne on? Puolustuksessa on määrällisesti (ei toki laadullisesti) tarpeeksi tyyppejä, mutta miten hyökkäys? Onko siellä ketään?