KooKoon taloudellinen tilanne

  • 216 153
  • 773

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
KooKoon taloutta koskeva keskustelu lienee syytä siirtää pois Sportin kausiketjusta omaksi osiokseen:

Parisen kuukautta sitten tosin kuulin juttua muutamien Mestis-seurojen talousvaikeuksista (mm. Sport ja KooKoo) eräältä pelaaja-agentilta.
Mihin hänen tietonsa/olettamuksensa sitten perustuivat, en osaa sanoa.

He, pelaaja-agentithan tosiaan tietävät mestisseurojen taloudellisista tilanteista. Ettei vaan olisi kyseessä joku katkera pelaaja-agentti, joka ei ole saanut kaupattua tarjoamiaan pelaajia näille seuroille :) Tästä voi siis päätellä, että kaikilla muilla mestisseuroilla pyyhkii taloudellisesti hyvin paitsi Sportilla ja KooKoolla. Ei nuo joukkueiden rosterit nyt ihan kyllä tuo tuota kyseisen pelaaja-agentin väitettä. Olisi kiva tietää kuka pelaaja-agentti on kyseessä niin voitaiisiin vähän tarkastella ketä pelaajia hänellä on tarjolla.

Varmasti tietävät hyvinkin seurojen asioista, sillä kontaktiverkot ovat näillä tyypeille melkoisen laajat ja työskentelevät koko ajan yhteistyössä eri seurojen kanssa.

Jos katkeraa agenttia haetaan niin yksi ehdokas olisi Suutari...

Mutta tosiaan KooKoolla oli menneellä kaudella omat talousvaikeutensa ja samoin Sportilla, joten ei tämä mikään suuri uutinen ole. Vahvistaa vain niitä käsityksiä ja juttuja mitä on ollut muutenkin liikkeellä. Onneksi näistä vaikeuksista on selvitty (molemmat joukkueet omalla tavallaan) ja tulevaan kauteen voidaan lähteä suht puhtaalta pöydältä. Tästä esimerkkinä ovat tulevan kauden pelaajaringit.

Kysymys Fordélille. Jos nämä pelaaja-agentit tietävät hyvin seurojen asiat niin miksi tässä on taas nostettu esille ainoastaan Sport ja KooKoo? Jos ainoastaan Sport ja KooKoo ovat taloudellisissa vaikeuksissa niin miten on mahdollista, että agentit ovat tarjonneet pääsääntöisesti kovempia pelaajia näille seuroille? Miksei esimerkiksi HeKille?

Lisäksi ihmetyttää, että Fordélin mukaan KooKoolla oli viime kaudella omat talousvaikeutensa. Voitko kertoa niistä lisää? Pelaajalistassa nuo taloudelliset vaikeudet ei ainakaan näkyneet. Menikö SM-liigaseuroilla ja muilla mestisseuroilla paitsi Sportilla ja KooKoolla taloudellisesti hyvin? Itse olen saanut asiasta aivan eri käsityksen. Eiköhän KooKoo tälläkin hetkellä ole mestiksessä yksi maksukykyisimmästä seuroista vai mistä muuten johtuu, että kovanluokan pelaajista on ollut tunkua KooKoon rosteriin?

Eiköhän tuon Toejoen Veikon lauseen voisi muotoilla uudestaan malliin, parisen kuukautta sitten tosin kuulin juttua lähes kaikkien SM-liiga- ja Mestis-seurojen talousvaikeuksista eräältä pelaaja-agentilta. Vai voiko Fordélin esim. suoralta kädeltä mainita SM-liigaseurat ja Mestisseurat joilla pyyhkii taloudellisesti hyvin? Itse en usko, että KooKoon taloudellinen tilanne juurikaan poikkeaa valtaosasta SM-liiga- tai mestisseuroja. Eiköhän samojen asioiden kanssa painiskella suurimmassa osassa seuroista, joten ei tämä Fordélin KooKoon mustamaalaaminen ainakaan ihan mukisematta mene läpi.
 

Fordél

Jäsen
Jos sulla on Putte noin kova halua puhua kaikkien seurojen talousvaikeuksista niin miksi siirsit keskustelun tähän ketjuun? Eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus puhua KooKoon taloudellisesta tilanteesta eikä esim. liigajoukkueiden tai HeKin?

On järjen köyhyyttä ruveta puolustelemaan KooKoon ongelmia toisten ongelmilla. Kertoo vain tästä keskustelukulttuurista: kun loppuu järkevät argumentit niin lähdetään hakemaan niitä muualta. Kyllä, KooKoolla oli talousvaikeuksia ja hyvin monella muulla seuralla oli talousvaikeuksia. Myös Baltian mailla on talousvaikeuksia ja itse asiassa mullakin on talousvaikeuksia. Niitä löytyy Putte siis vaikka mistä!

Olen täällä kertonut tietoni KooKoon talousvaikeuksista (esim. laskujen maksuongelmista, säästöistä, irtisanominen jne.), joten en ala niistä uudelleen jauhamaan kun tästä samoista asioista jauhamisestakin on tullut paskaa niskaan.
 
Viimeksi muokattu:

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Jos sulla on Putte noin kova halua puhua kaikkien seurojen talousvaikeuksista niin miksi siirsit keskustelun tähän ketjuun? Eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus puhua KooKoon taloudellisesta tilanteesta eikä esim. liigajoukkueiden tai HeKin?

Nimenomaan KooKoon taloudellista tilanteesta on tarkoitus keskustella.
Kerroit, että pelaaja-agentit kyllä tietävät millä seuroilla on taloudellisia vaikeuksia ja toit samassa kohtaa esiin kaksi seuraa eli Sportin ja KooKoon?
Eli jos tiedät Sportin ja KooKoon taloudellisesta asemasta niin sinulle on ilmeisesti tuttua myös esimerkiksi Hokin, HeKin ja Jukureiden taloudelliset tilanteet? Kerro myös näistä jotain. Eikö näiillä seuroilla ole taloudellisia vaikeuksia? Itse olen saanut jo pelkästään pelaajasopimuksia silmäillessä aivan eri käsityksen asioista. Jos pelaaja-agentit tietävät seurojen asioista niin eikä mielestäsi pelaajat sitten tiedä? Eiköhän pelaajien keskuudessa leviä kulovalkean tavoin tieto siitä, että jos seurat ei hoida velvoitteitaan. Ei Vainiola, Vilén ja Alastalo muutamia mainitakseni olisi siirtynyt KooKoon joukkueeseen, jos pelaajien keskuudessa leviäisi tieto, että KooKoo ei hoida velvoitteitaan ja rypee pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa.

On järjen köyhyyttä ruveta puolustelemaan KooKoon ongelmia toisten ongelmilla. Kertoo vain tästä keskustelukulttuurista: kun loppuu järkevät argumentit niin lähdetään hakemaan niitä muualta.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä korostetusti tuoda vain kaksi seuraa esiin joilla olisi taloudellisia vaikeuksia. Toisekseen en ole puolustellut KooKoon ongelmia, koska mielestäni jo pelkästään moniin SM-liigaseuroihin verrattuna KooKoolla ei ole sen ihmeempiä ongelmia kuin mitä nyt urheiluseuroilla yleensä on nykyisessä taloudellisessa tilanteessa.

Olen täällä kertonut tietoni KooKoon talousvaikeuksista (esim. laskujen maksuongelmista, säästöistä jne.), joten en ala niistä uudelleen jauhamaan kun tästä samoista asioista jauhamisestakin on tullut paskaa niskaan.

Jos KooKoo nyt on joitakin laskuja maksanut hieman myöhässä niin mielestäni asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Pääasia, että laskut on maksettu tai ainakin laadittu jonkinlainen maksusuunnitelma. Ei asiat nyt kuitenkaan mahdottoman huonosti voi olla, koska KooKoo ei ole päässyt niittämään mainetta ja kunniaa edes protestilistalla.

Säästöjä varmaan hakevat kaikki seurat eri tavoin mm. SaiPa, joten ei tätä varten tarvita mitään pelaaja-agentin lausuntoa, että muutamat mestisseurat (KooKoo ja Sport) olisivat taloudellisissa vaikeuksissa.

Lisäksi et pidä ajatuksesta että KooKoota verrataan muihin mestisseuroihin. Mihinkäs sitä sitten verrattaisiin? Edelleen kysyn millä mestisseuroilla on tällä hetkellä KooKoota parempi taloudellinen tilanne?
 

Fordél

Jäsen
Nimenomaan KooKoon taloudellista tilanteesta on tarkoitus keskustella.
Kerroit, että pelaaja-agentit kyllä tietävät millä seuroilla on taloudellisia vaikeuksia ja toit samassa kohtaa esiin kaksi seuraa eli Sportin ja KooKoon?
Eli jos tiedät Sportin ja KooKoon taloudellisesta asemasta niin sinulle on ilmeisesti tuttua myös esimerkiksi Hokin, HeKin ja Jukureiden taloudelliset tilanteet? Kerro myös näistä jotain?Eikö näiillä seuroilla ole taloudellisia vaikeuksia?

Missä logiikka? Olenko minä pelaaja-agentti vai mistä vedät tämän ajatuskulun. Itse tiedän parhaiten KooKoon asiat ja jotain myös Sportin talousvaikeuksista, muuta en ole väittänyt, joten rauhoitu hyvä mies/nainen.

Itse olen saanut jo pelkästään pelaajasopimuksia silmäillessä aivan eri käsityksen asioista. Jos pelaaja-agentit tietävät seurojen asioista niin eikä mielestäsi pelaajat sitten tiedä? Eiköhän pelaajien keskuudessa leviä kulovalkean tavoin tieto siitä, että jos seurat ei hoida velvoitteitaan. Eikö Vainiola, Vilén ja Alastalo muutamia mainitakseni olisi siirtynyt KooKoon joukkueeseen, jos pelaajien keskuudessa leviäisi tieto, että KooKoo ei hoida velvoitteitaan ja rypee pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa.

Lue hyvä ihminen niitä tekstejä ennen kuin alat sopertamaan tänne. Kyse oli viime kauden talousvaikeuksista ja ne on ilmeisesti kuitattu, joten tulevaan kauteen lähdetään suht puhtaalta pöydältä.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä korostetusti tuoda vain kaksi seuraa esiin joilla olisi taloudellisia vaikeuksia. Toisekseen en ole puolustellut KooKoon ongelmia, koska mielestäni jo pelkästään moniin SM-liigaseuroihin verrattuna KooKoolla ei ole sen ihmeempiä ongelmia kuin mitä nyt urheiluseuroilla yleensä on nykyisessä taloudellisessa tilanteessa.

Mistä joukkueista keskustellaan Mestispalstoilla eniten. Niinpä. Korostetusti tuodaan esille niiden joukkueiden asioita, joilla on ahkerimmat kirjoittajat. Tämä ei pois sulje sitä etteikö muilla olisi samoja ongelmia (esim. Jukureilla ei ole hääppöiset oltavat), mutta niitä ei vain tuoda täällä niin hanakasti esille.

Ja olen kyllä vähän eri mieltä tuosta, että ettet olisi puolustellut KooKoon ongelmia muiden ongelmilla. Edellisessä viestissäkin toi pääasiassa esille muiden seurojen asioita etkä niinkään vastannut väitteeseen KooKooseen liittyvillä argumenteilla.

Jos KooKoo nyt on joitakin laskuja maksanut hieman myöhässä niin mielestäni asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Pääasia, että laskut on maksettu tai ainakin laadittu jonkinlainen maksusuunnitelma. Ei asiat nyt kuitenkaan mahdotoman huonosti voi olla, koska KooKoo ei ole päässyt niittämään mainetta ja kunniaa edes protestilistalla.

Säästöjä varmaan hakevat kaikki seurat eri tavoin mm. SaiPa, joten ei tätä varten tarvita mitään pelaaja-agentin lausuntoa, että muutamat mestisseurat (KooKoo ja Sport) olisivat taloudellisissa vaikeuksissa.

KooKoolla oli suurempiakin ongelmia kuin vain muutama lasku myöhässä. Sehän olisi vain normaalia urheiluseuran arkipäivää, josta ei tarvitsisi täällä edes sen kummin keskustella. Onneksi näistä ongelmista on kuitenkin päästy mitä ilmeisimmin eroon.

Kyllä, lähes kaikki seurat hakevat säästöjä ja tämä on täysin normaalia tässä taloustilanteessa. Se ei poissulje kuitenkaan sitä faktaa, että myös KooKoo on näiden joukossa ja siitä varmasti saa keskustella ilman, että leimataan mustamaalaajaksi (=osoitus tämän KooKoo-palstan nykyisestä keskustelutasosta).

Lisäksi et pidä ajatuksesta että KooKoota verrataan muihin mestisseuroihin. Mihinkäs sitä sitten verrattaisiin? Edelleen kysyn millä mestisseuroilla on tällä hetkellä KooKoota parempi taloudellinen tilanne?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että KooKoota verrataan muihin seuroihin. En vain pidä siitä, että täällä perustellaan KooKoon ongelmia sillä, että kun muillakaan ei mene hyvin. Sen sijaan että lähdetään tuohon leikkiin, pitäisi keskittyä KooKoon tilanteeseen ja sen ongelmiin. Yleisesti talousongelmista voidaan keskustella sitten muissa ketjuissa.

Ja edelleen, turha keskustella KooKoon nykyisestä taloudellisesta tilanteesta kun kyse oli viime kauden talousongelmista, jotka on saatu ilmeisesti hoidettua. Meneee taas sulla vähän puurot ja vellit sekaisin.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Missä logiikka? Olenko minä pelaaja-agentti vai mistä vedät tämän ajatuskulun. Itse tiedän parhaiten KooKoon asiat ja jotain myös Sportin talousvaikeuksista, muuta en ole väittänyt, joten rauhoitu hyvä mies/nainen.

En tiedä oletko pelaaja-agentti vai taivaanrannan maalari, mutta hanakasti ainakin lähdit heti tuon pelaaja-agentin kelkkaan.

Lue hyvä ihminen niitä tekstejä ennen kuin alat sopertamaan tänne. Kyse oli viime kauden talousvaikeuksista ja ne on ilmeisesti kuitattu, joten tulevaan kauteen lähdetään suht puhtaalta pöydältä.

Kyse ei ollut viime kauden talousvaikeuksista, sillä jos luet itse tämän Toejoen Veikon viestin niin hän kertoi kuulleensa näistä talousvaikeuksista parisen kuukautta sitten. Jos kyseessä on viime kauden vaikeudet tai viiden vuoden takaiset niin mitä helvetin merkitystä niillä on tässä kohtaa? Jos tiedät KooKoon taloudesta niin sinulla lienee myös tiedossa, että KooKoolla ei ole taseessa lainkaan pitkäaikaista vierasta pääomaa eli toisin sanoen pitkäaikaista lainaa.


Mistä joukkueista keskustellaan Mestispalstoilla eniten. Niinpä. Korostetusti tuodaan esille niiden joukkueiden asioita, joilla on ahkerimmat kirjoittajat. Tämä ei pois sulje sitä etteikö muilla olisi samoja ongelmia (esim. Jukureilla ei ole hääppöiset oltavat), mutta niitä ei vain tuoda täällä niin hanakasti esille.

No nyt pääset asian ytimeen. Keskustelu lähti siitä, kun Toejoen Veikko kertoi kuulleensa pari kuukautta sitten pelaaja-agentilta muutamien seurojen (Sport ja KooKoo) talousvaikeuksista. Eli toukokuussa kyseinen pelaaja-agentti oli ilmeisesti paikallisessa pubissa kertonut näitä tietojaan, mutta samanaikaisesti sekä Sport ja KooKoo tekivät joukkueisiinsa kovia hankintoja. Kyseisen pelaaja-agentin tiedot voi hyvä Fordél jättää omaan arvoonsa eikä lähteä heti kelkkaan myötäilemällä, että tämä uutinen ei ollut yllätys.

Ja olen kyllä vähän eri mieltä tuosta, että ettet olisi puolustellut KooKoon ongelmia muiden ongelmilla. Edellisessä viestissäkin toi pääasiassa esille muiden seurojen asioita etkä niinkään vastannut väitteeseen KooKooseen liittyvillä argumenteilla.

No aika ihmeellisestä tuntuisi, jos kaikki muut Suomen jääkiekkoseurat rypisivät taloudellisissa vaikeuksissa, mutta KooKoossa sen sijaan jouduttaisiin päivät pitkät pohtimaan miten runsaat rahavarat olisi järkevintä sijoittaa. En ole puolustellut KooKoota sen enempää kuin syyllistänyt muita seuroja. Mestis- ja myös monien SM-liigaseurojen arkea on, että rahat joudutaan keräämään joka kausi, että kausi saadaan vedettyä läpi. Ei siellä varmaan monellekaan plussaa jää kauden päätyttyä vaan kyllä homma on monesti kädestä suuhun elämistä. Kenellä menee kauden mittaa enemmän rahaa ja kenellä vähemmän. KooKoo nyt ei kuitenkaan budjetiltaan ole ihan mestiksen pienempien seuroja, joten jos edellisenä kautena on ollut joitakin vaikeuksia niin ei niistä kannata tuollaista meteliä nostaa.


KooKoolla oli suurempiakin ongelmia kuin vain muutama lasku myöhässä. Sehän olisi vain normaalia urheiluseuran arkipäivää, josta ei tarvitsisi täällä edes sen kummin keskustella. Onneksi näistä ongelmista on kuitenkin päästy mitä ilmeisimmin eroon.

Tämä keskustelu lähti siitä, että kerrottiin muutamalla seuralla (Sport ja KooKoo) olevan taloudellisia vaikeuksia. Kyseenalaistin tuon tiedon ottamalla esiin muita seuroja kuin nuo muutamat (Sportin ja KooKoon). Jukureista esim. KooKoon riveihin on siirtynyt Hokkanen ja Baker. Eiköhän pelaajaliikenne olisi ollut toisin päin, jos taloudelliset vaikeudet koskisivat KooKoota eikä lainkaan Jukureita.

Kyllä, lähes kaikki seurat hakevat säästöjä ja tämä on täysin normaalia tässä taloustilanteessa. Se ei poissulje kuitenkaan sitä faktaa, että myös KooKoo on näiden joukossa ja siitä varmasti saa keskustella ilman, että leimataan mustamaalaajaksi (=osoitus tämän KooKoo-palstan nykyisestä keskustelutasosta).

Niin eli keskustelun taso pitäisi olla luokkaa, että Sportin ja KooKoon talouden hoitoa saa mollata ja muiden pitää olla hiljaa?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että KooKoota verrataan muihin seuroihin. En vain pidä siitä, että täällä perustellaan KooKoon ongelmia sillä, että kun muillakaan ei mene hyvin. Sen sijaan että lähdetään tuohon leikkiin, pitäisi keskittyä KooKoon tilanteeseen ja sen ongelmiin. Yleisesti talousongelmista voidaan keskustella sitten muissa ketjuissa.

KooKoon yleisömäärä oli yli budjetoidun. Pienehkö tilikauden tappio johtui siitä, että KooKoon pelit päättyivät puolivälieriin. Yrityksiä oli mukana KooKoon toiminnassa kiitettävästi, mm. kiekkokarnevaalissa ja muutenkin. Eli ei kaikkia asioita KooKoossa nyt ihan surkeasti ole tehty. Itse kun tiedät KooKoon ongelmista niin mitä niille pitäisi tehdä? Hommata lisää yleisöä ja yhteistyökumppaneita vai mitä?

Ja edelleen, turha keskustella KooKoon nykyisestä taloudellisesta tilanteesta kun kyse oli viime kauden talousongelmista, jotka on saatu ilmeisesti hoidettua. Meneee taas sulla vähän puurot ja vellit sekaisin.

Jos nyt luet tuon ketjun aloittajan Toejoen Veikon viestin ihan ajatuksella läpi niin mietipä kenellä tässä on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Viestissähän keskusteltiin Sportin tulevan kauden joukkueesta ja budjetista johon vedettiin sitten taas tämä kortti esiin, että pelaajasopimuksia mahdollisesti pantataan koska näillä muutamilla seuroilla olisi talousvaikeuksista. Kukaan ei puhunut enää siinä kohtaa mitään viime kaudesta.
 

Fordél

Jäsen
Kyse ei ollut viime kauden talousvaikeuksista, sillä jos luet itse tämän Toejoen Veikon viestin niin hän kertoi kuulleensa näistä talousvaikeuksista parisen kuukautta sitten. Jos kyseessä on viime kauden vaikeudet tai viiden vuoden takaiset niin mitä helvetin merkitystä niillä on tässä kohtaa? Jos tiedät KooKoon taloudesta niin sinulla lienee myös tiedossa, että KooKoolla ei ole taseessa lainkaan pitkäaikaista vierasta pääomaa eli toisin sanoen pitkäaikaista lainaa.

Itse olen koko ajan puhunut menneen kauden talousvaikeuksista ja sinullakaan ei varmasti ole tietoa, että mitä talousvaikeuksia tuo pelaaja-agentti tarkoitti, koska sitä tuo viesti ei kerro. Pari kuukautta sitten on varmasti vielä hoidettu menneen kauden talousvaikeuksia.

Tiedän KooKoon taloudesta ja vaikeuksia voi olla vaikka ei olisi pitkäaikaista lainaa.

Kyseisen pelaaja-agentin tiedot voi hyvä Fordél jättää omaan arvoonsa eikä lähteä heti kelkkaan myötäilemällä, että tämä uutinen ei ollut yllätys.

Käsitin, että ne tarkoittavat menneen kauden vaikeuksia, jolloin ne vain entisestään tukevat saamiani tietoja. Tällöin en jätä niitä omaan arvoonsa.

Niin eli keskustelun taso pitäisi olla luokkaa, että Sportin ja KooKoon talouden hoitoa saa mollata ja muiden pitää olla hiljaa?

Näin ei kait ole kukaan väittänyt, mutta itse kirjoitan ainakin niiden seurojen asioista, joista minulla on tietoa ja tällöin lähinnä KooKoo on omissa kirjoituksissani tapetilla. Muut hoitakoot kirjoittelun toisista seuroista.

KooKoon yleisömäärä oli yli budjetoidun. Pienehkö tilikauden tappio johtui siitä, että KooKoon pelit päättyivät puolivälieriin. Yrityksiä oli mukana KooKoon toiminnassa kiitettävästi, mm. kiekkokarnevaalissa ja muutenkin. Eli ei kaikkia asioita KooKoossa nyt ihan surkeasti ole tehty. Itse kun tiedät KooKoon ongelmista niin mitä niille pitäisi tehdä? Hommata lisää yleisöä ja yhteistyökumppaneita vai mitä?

Kyllä, KooKoossa tehtiin todella paljon asioita oikein, mutta myös metsäänkin mentiin joissain asioissa. Kirjoitan täällä mieluusti molemmista ja sen olen tehnytkin.

KooKoon ongelmiin on reagoitu ja uskon hallituksen vahvistamisen sekä uusien työntekijöiden palkkaamisen olevan pääratkaisu ongelmiin. Heidän täytyy vain edelleen laajentaa toiminnan taloudellista pohjaa eli jatkaa sitä työtä, jonka Frimodig ja Sirviö kerran aloittivat. KooKoo on ehdottomasti oikealla tiellä vaikka joitain huteja on tullut. Toivottavasti niistä on otettu opiksi ja siltä näyttää.
 
Kuulin noista 7 mestis-seuran talousvaikeuksista huhti-toukokuun taitteessa työkaveriltani, joka on tämän pelaaja-agentin hyvä tuttu jo vuosien takaa. Juteltiin paljonkin jääkiekkoon liittyvistä asioista; isosta vapaiden pelaajien määrästä, joita Euroopassa on ja tulee olemaan, samalla hän mainitsi, että 7 mestis-seuraa on isoissa taloudellisissa vaikeuksissa. Minkäänlaista aavistusta ei ole, mihin hän tämän tiedon tai olettamuksen perusti. Noiden seurojen joukossa oli ainakin Sport ja KooKoo.

Asia palautui vain mieleeni nyt, kun Sport-fanit ihmettelevät tilinpäätöksen viipymistä ja vahvistusten uupumista. Voi toki hyvinkin olla, että näillä asioilla ei ole mitään yhteyttä. Tulipa vain tuollainen ajatusyhtälö.

Ei tosiaan maininnut yhtään liigaseuraa, mutta Mestis-seuroja sanoi olevan 7, joiden joukossa mm. Sport ja KooKoo ja muistaakseni myös HeKi. Sportin ja KooKoon nimet Mestiksen kärkiporukoina jäivät luonnollisesti parhaiten mieleeni.
 
Viimeksi muokattu:

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
samalla hän mainitsi, että 7 mestis-seuraa on isoissa taloudellisissa vaikeuksissa. Minkäänlaista aavistusta ei ole, mihin hän tämän tiedon tai olettamuksen perusti. Noiden seurojen joukossa oli ainakin Sport ja KooKoo.

Asia palautui vain mieleeni nyt, kun Sport-fanit ihmettelevät tilinpäätöksen viipymistä ja vahvistusten uupumista.

KooKoo yksi mestisseuroista joka olisi isoissa taloudellisissa vaikeuksissa? Kuitenkin KooKoo on harvoja seuroja, jotka ovat onnistuneet kasvattamaan budjettiaan tulevalle kaudelle. Kultasen paluun ohella kovista hankinnoista voidaan mainita ainakin Vilén, Vainiola ja Alastalo. Tosiaan täytyy ihmetellä mihin tämä pelaaja-agentti on tämän tiedon tai olettamuksen perustanut. Täytyy lisäksi huomioida, että KooKoon koko viime kauden budjetti oli pienempi mitä muutamat SM-liigaseurat tekivät pelkästään tappiota, joten kovinkaan huomattavasti taloudellisista vaikeuksista ei liene voida puhua. KooKoo teki viime kaudella KooKoon puheenjohtajan mukaan pienehkön tappion, joka sittemmin on hoidettu KooKoon yhteistyökumppaneiden toimesta ja korostaisin, että tappion suuruus oli kuulemma minimaalinen eli vaikka KooKoon pelit päättyivät puolivälieriin niin silti seura pääsi lähelle nollatulosta. Ei mielestäni huono saavutus. Jos aletaan keskustelemaan ihan oikeasti mitkä seurat Suomessa ovat isoissa taloudellisissa vaikeuksissa niin katseet kannattaa kääntää enemminkin SM-liigaseurojen puoleen. Viime kauden lukemia ei itselläni ole nyt käytettävissa, mutta kaudella 07-08 SM-liigaseurat takoivat tappiota 7,48 miljoonaa euroa! Mestisseurojen yhteenlasketut budjetit eivät liene edes noiden SM-liigaseurojen tappioiden suuruiset. Tähän kun lisätään vielä SM-liigaseurojen TV-sopimusten poikimat eurot ym. näkyvyys niin voidaan ihan aiheellisesti kysyä, että kannattaisikohan tämän pelaaja-agentin keskittyä nyt ihan oikeasti oleellisiin asioihin eikä mihinkään lillukan varsiin, kuten mestisseurojen muutamien tuhansien eurojen tappioihin.
 

Fordél

Jäsen
Kuitenkin KooKoo on harvoja seuroja, jotka ovat onnistuneet kasvattamaan budjettiaan tulevalle kaudelle.

Lähteesi tälle tiedolle on?

Täytyy lisäksi huomioida, että KooKoon koko viime kauden budjetti oli pienempi mitä muutamat SM-liigaseurat tekivät pelkästään tappiota, joten kovinkaan huomattavasti taloudellisista vaikeuksista ei liene voida puhua.

Jälleen kerran ihmeellisiä argumentteja. Eihän KooKoon budjetin vertaus liigaseurojen tappiolukuihin kerro juuri mitään tähän aiheeseen liittyvää. KooKoon tappiot pitää mitata suhteessa sen budjettiin ja KooKoon kantokykyyn. Onneksi viime kauden talousvaikeuksien jälkeen rahaa saatiin sen verran hyvin pumpattua seuraan, että tulos ei jää pahasti pakkaselle. Sitä pumppausta jouduttiin kuitenkin tekemään melkoisesti ja silti jäätiin miinukselle. Kertoo missä oltiin...Tärkein uutinen näyttää kuitenkin olevan se, että viime kausi ei näytä syövän ollenkaan KooKoon tulevan kauden pelimerkkejä. Jouni poppoineen siis hoiti homman hienosti kuiville.

Ja mitä tulee tuohon Puten lopputekstiin niin taas lähdettiin tuolle linjalle, että "kun muuallakin kustiin niin saahan meilläkin". Palataan sitten asiaan kun a) puhutaan taas KooKoon taloudesta ja b) jotain uutta ilmenee.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Lähteesi tälle tiedolle on?

KooKoon edustusjoukkueen budjetti viime kaudella oli 1.075.000 € ja tulevalla kaudella budjetti tulee olemaan 1.150.000 €.

Lähteenä Kouvolan kaupunginhallituksen pöytäkirja 22.6.2009 yhteistyösopimuksesta KooKoon ja Kouvolan kaupungin välillä.

Jälleen kerran ihmeellisiä argumentteja. Eihän KooKoon budjetin vertaus liigaseurojen tappiolukuihin kerro juuri mitään tähän aiheeseen liittyvää.

Herranen aika sentään. Jos liigajoukkueet tekevät tappiota niin mistä luulet, että nuo tappiot katetaan? Jos liigajoukkue X tekee tappiota vaikka 2 miljoonaa euroa ja mestisjoukkue Y 10.000 euroa niin kumpaan asiaan mielestäsi kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Eiköhän KooKoonkin budjetti ja kantokyky kestä muutamien tuhansien eurojen tappiot.

Ja mitä tulee tuohon Puten lopputekstiin niin taas lähdettiin tuolle linjalle, että "kun muuallakin kustiin niin saahan meilläkin".

Siis ei voi olla totta. Joku pelaaja-agentti höyryää kaljahuuruissaan mestisseurojen isoista tappioista ja kun tuon faktat esiin missä niitä tappiota oikeasti tehdään niin Fordélilta tulee taas tämän tason vastaus. En voi kyllä kuin ihmetellä. Sovitaan sitten mieliksesi, että KooKoo on taloudellisesti todella suurissa vaikeuksissa. Pelaajille vinkki, kiertäkää tämä seura kaukaa. Eiköhän Kouvolassa nähdä konkurssi viimestään ensi keväänä. Saatana! Voin lopettaa jatkoajalle kirjoittamisen, haukkukaa rauhassa KooKoota. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Siis ei voi olla totta. Joku pelaaja-agentti höyryää kaljahuuruissaan mestisseurojen isoista tappioista

Voin lopettaa jatkoajalle kirjoittamisen, haukkukaa rauhassa KooKoota. Kiitos!

Hän ei höyrynnyt eikä ollut myöskään missään kaljahuuruissa.

En ole tietääkseni haukkunut KooKoota, jos olet kirjoitukseni siten ymmärtänyt, niin vilpittömät pahoittelut.
 

Fordél

Jäsen
KooKoon edustusjoukkueen budjetti viime kaudella oli 1.075.000 € ja tulevalla kaudella budjetti tulee olemaan 1.150.000 €.

Lähteenä Kouvolan kaupunginhallituksen pöytäkirja yhteistyösopimuksesta KooKoon ja Kouvolan kaupungin välillä.

Kiitos tästä. Eli Jouni-sedän puheet eivät tuossa jokin aika sitten pitäneet paikkansa. Todella kova tavoite KooKoolta tässä taloustilanteessa ja tuon budjetin eteen joudutaan tekemään valtavasti töitä. Ei voi muuta kuin luottaa Jouniin ja joukkoihin, jotta tuo summa saadaan kanssa katettua. Hieman kyllä hirvittää...Nyt näyttää joka tapauksessa olevan menossa mentaliteetti kaikki tai ei mitään. Toivotaan, että tässä pelissä käy hyvin...

Herranen aika sentään. Jos liigajoukkueet tekevät tappiota niin mistä luulet, että nuo tappiot katetaan? Jos liigajoukkue X tekee tappiota vaikka 2 miljoonaa euroa ja mestisjoukkue Y 10.000 euroa niin kumpaan asiaan mielestäsi kannattaa kiinnittää enemmän huomiota. Eiköhän KooKoonkin budjetti ja kantokyky kestä muutamien tuhansien eurojen tappiot.

No niin, hyvä Putte! Nyt tuli aiheeseen liittyvää tekstiä eli mahdollinen veikkaus KooKoon tappioista. Itse arvioin niiden olevan enemmän kuin muutama tuhat euroa, mutta ei varmasti mitään kovin suurta. Se ei kuitenkaan kerro siitä ahdingosta, joka KooKoolla oli tuossa talven aikana. Onneksi laiva saatiin kuitenkin luotsattua jotenkin kuivana satamaan. Korkeintaan nilkat kastui...

Siis ei voi olla totta. Joku pelaaja-agentti höyryää kaljahuuruissaan mestisseurojen isoista tappioista ja kun tuon faktat esiin missä niitä tappiota oikeasti tehdään niin Fordélilta tulee taas tämän tason vastaus. En voi kyllä kuin ihmetellä. Sovitaan sitten mieliksesi, että KooKoo on taloudellisesti todella suurissa vaikeuksissa. Pelaajille vinkki, kiertäkää tämä seura kaukaa. Eiköhän Kouvolassa nähdä konkurssi viimestään ensi keväänä. Saatana!

Ai nyt se on jo tapahtunut kaljahuuruissa:) Kyllä, tappioita tehdään muualla, mutta koita hyvä ihminen tajuta, että tässä ketjussa kirjoitetaan KooKoon tappioista ja taloudesta. Vertailua voidaan toki tehdä, mutta sieltä ei kannata hakea selityksiä tai armahdusta. Tappiota tuli vähän ja kauden aikana oli vaikeeta, mutta nyt ollaan taas tähyämässä kohti uutta kautta virheistä opittuna. Se on tässä kaikista tärkeintä.

En ole missään kirjoittanut, että KooKoo on taloudellisesti todella suurissa vaikeuksissa ja se on ihan sun oma päähänpistos. Olen sanonut, että KooKoon talous oli viime kauden aikana todella tiukoilla ja tulee taatusti olemaan varmasti myös tulevalla kaudella. Konkurssistakaan en varmaan ole maininnut mitään eli ota mies/nainen ihan rauhassa. Lue viestejä vähän tarkemmin niin hyvä tästä vielä tulee.

Pelaajille taas antaisin Puten ohjeen sijasta vinkin, että tulkaa ihmeessä KooKooseen, jossa saatte kilpailukykyistä palkkaa, mainiot olosuhteet pelaamiselle ja treenamiselle, hyvä sijaintisen kaupungin, jossa tosin aktiviteetit voivat olla vähän vähissä. Valmennukseen en ota suuremmin kantaa, sen tason saatte itse päättää.
 
Viimeksi muokattu:

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
En ole tietääkseni haukkunut KooKoota, jos olet kirjoitukseni siten ymmärtänyt, niin vilpittömät pahoittelut.

En tarkoittanut sinua, että olisit KooKoota haukkunut. Olethan ainostaan välittänyt tiedon, mitä kyseinen pelaaja-agentti kertoi, joten ei siinä mitään. Edelleen ihmettelen kyseisen pelaaja-agentin tarkoitusperiä, mutta minähän olenkin vain tyhmä KooKoon kannattaja joka ei ymmärrä mitään KooKoon asioista eikä varsinkaan sen taloudellisesta tilanteesta. Pitäisiköhän minunkin alkaa levittämään sanaa KooKoon talousvaikeuksista niin kaikki olisivat täällä jatkoajassakin tyytyväisiä.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
No niin, hyvä Putte! Nyt tuli aiheeseen liittyvää tekstiä eli mahdollinen veikkaus KooKoon tappioista. Itse arvioin niiden olevan enemmän kuin muutama tuhat euroa, mutta ei varmasti mitään kovin suurta.

Nyt täytyy korostaa, että en viittaa liigajoukkue X:llä tai mestisjoukkue Y:llä sen enempää KooKoohon kuin mihinkään muuhunkaan joukkueeseen eli tuolla mestisjoukkue Y:n 10.000 euron tappiolla ei ole mitään tekemistä KooKoon kanssa. En ole kuullut KooKoon tekemän tappion suuruutta, muuta kuin että KooKoo olisi päässyt lähelle nollatulosta kuitenkin tulos jäi hieman tappiolliseksi. Jos puhutaan miljoonan euron budjetista niin lieneekö tuo tappio sitten ollut 1.000 eurosta korkeintaan 10.000 euroon? Muita seurojahan ei saisi tähän keskusteluun sotkea, mutta löytyypä mestiksestä yksi seura, joka teki viime kaudella kuusinumeroisen tappion ja en tarkoita tällä nyt Sportia.

En ole missään kirjoittanut, että KooKoo on taloudellisesti todella suurissa vaikeuksissa ja se on ihan sun oma päähänpistos. Olen sanonut, että KooKoon talous oli viime kauden aikana todella tiukoilla. Konkurssistakaan en varmaan ole maininnut mitään eli ota mies/nainen ihan rauhassa.

Ehkä et ole kirjoittanut, mutta Toejoen Veikko kertoi tämän pelaaja-agentin tietävän seitsemän mestisseurojen olevan isoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja yksi seuroista olisi siis KooKoo.

En tiedä mitä eroa todella suurilla taloudellisilla vaikeuksilla ja isoilla taloudellisilla vaikeuksilla. Ehkä osaatte kertoa missä raja kulkee. Tuosta konkurssista sen verran, että jos seura on isoissa taloudellisissa vaikeuksissa niin yksi lopputulema tuollaisille vaikeuksille on usein konkurssi.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ehkä et ole kirjoittanut, mutta Toejoen Veikko kertoi tämän pelaaja-agentin tietävän seitsemän mestisseurojen olevan isoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja yksi seuroista olisi siis KooKoo.

En tiedä mitä eroa todella suurilla taloudellisilla vaikeuksilla ja isoilla taloudellisilla vaikeuksilla. Ehkä osaatte kertoa missä raja kulkee. Tuosta konkurssista sen verran, että jos seura on isoissa taloudellisissa vaikeuksissa niin yksi lopputulema tuollaisille vaikeuksille on usein konkurssi.
Lähes kaikki Mestis-seurat ovat eläneet kokoajan enemmän tai vähemmän kädestä suuhun, eikä KooKoo ole tästä mikään poikkeus.
SM-liigassa muutamalla seuralla on jopa hieman varaa hengittää tämän suhteen, mutta sielläkin mennään lähellä tuota hengitysrajaa monen kohdalla.
Mestiksessä tämä vain korostuu selvemmin kun rahaa tulee vielä vähemmän ja tällöin pitää priorisoida vielä enemmän, enkä väitä KooKoon olleen mikään poikkeus tässä suhteessa.
Se on vaan totuus Mestiksen suhteen, että vaikeudet ovat suurempia vaikka SM-liigassa summat ovat isompia.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Kiitos tästä. Eli Jouni-sedän puheet eivät tuossa jokin aika sitten pitäneet paikkansa.

Jos nyt muistelisit tarkemmin, missä yhteydessä Jouni-setä jutteli budjetista niin missään yhteydessä hän ei ole aikaisemmin luvannut mikä tulee olemaan budjetin suuruus. Hän itse ainoastaan arveli keväällä, että budjetti tulisi olemaan 600.000-800.00 euroa, mutta kertoi, että päätös siitä tehdään lopullisesti vasta johtokunnassa. Tuo, että budjetti tuleekin olemaan korkeampi eli 1.150.000 euroa kertonee myös siitä, että yhteistyökumppanit ovat edelleen hyvin KooKoon mukana ja olisiko paljon parjattu Syrjänen saanut hankittua KooKoolle jopa uusia yhteistyökumppaneita. Tosin kyllähän tuossa budjetissa varmasti on pelivaraakin eli ei KooKoon pelaajabudjetti nyt sentään viime kaudesta ole kasvanut. Eiköhän KooKoo tekisi 1.150.000 liikevaihdolla jo erittäin merkittävän taloudellisen voiton tulevalla kaudella. Nollatulokseen riittäneen huomattavasti pienempikin liikevaihto.
 

Fordél

Jäsen
Jos puhutaan miljoonan euron budjetista niin lieneekö tuo tappio sitten ollut 1.000 eurosta korkeintaan 10.000 euroon? Muita seurojahan ei saisi tähän keskusteluun sotkea, mutta löytyypä mestiksestä yksi seura, joka teki viime kaudella kuusinumeroisen tappion ja en tarkoita tällä nyt Sportia.

Kyllä se varmasti on yli 10.000, mutta ei onneksi mikään niin iso, että vaarantaisi tulevaa kautta, kuten on jo nähty nykyisestä pelaajaringistä. Se on sitten eri asia, että mitä käy, jos KooKoolle tulee toinen perättäinen floppikausi. Silloin tämä menneenkin kauden tappio voi nousta suureen merkitykseen.

Ehkä et ole kirjoittanut, mutta Toejoen Veikko kertoi tämän pelaaja-agentin tietävän seitsemän mestisseurojen olevan isoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja yksi seuroista olisi siis KooKoo.

En tiedä mitä eroa todella suurilla taloudellisilla vaikeuksilla ja isoilla taloudellisilla vaikeuksilla. Ehkä osaatte kertoa missä raja kulkee. Tuosta konkurssista sen verran, että jos seura on isoissa taloudellisissa vaikeuksissa niin yksi lopputulema tuollaisille vaikeuksille on usein konkurssi.

Niin ehkä tässä nyt ei ole olennaista se, että ovatko taloudelliset vaikeudet suuria, isoja jne. mutta valitettavasti niitä on selkeästi ollut. Itse siis uskon tämän mystisen pelaaja-agentin heittoon, koska olen niin monesta muustakin lähteestä kuullut saman suuntaista tietoa. Itse saat toki uskoa mitä haluat.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Lähes kaikki Mestis-seurat ovat eläneet kokoajan enemmän tai vähemmän kädestä suuhun, eikä KooKoo ole tästä mikään poikkeus.

Juuri näin. Jani82 osui kerralla asian ytimeen. Näin on ollut ja näin tulee aina olemaan. En keksi eikä varmaan kukaan muukaan millä konstilla mestiksessä pystyttäisiin alkamaan tekemään taloudellisesti huomattavaa voittoa. Joskus tappiota tulee joitakin tuhansia euroa ja joskus ehkä jopa pientä voittoa, mutta kyllä jääkiekkoilu mestiksessä on kuten Jani82 täysin kädestä suuhun elämistä. Niin kauan kun seurat selviät kaudesta ilman että tarvitse toimintaa sentään alkaa lainarahalla rahoittamaan niin homma pysyy kuitenkin jotakuinkin hallinnassa. KooKoolla tässä suhteessa on ainakin hyvin pullat uunissa velattomana seurana. En tosin tiedä onko muillakaan mestisseuroilla ylipäätään pitkäaikaista velkaa. Toivottavasti ei ainakaan paljon.
 

Fordél

Jäsen
Tuo, että budjetti tuleekin olemaan korkeampi eli 1.150.000 euroa kertonee myös siitä, että yhteistyökumppanit ovat edelleen hyvin KooKoon mukana ja olisiko paljon parjattu Syrjänen saanut hankittua KooKoolle jopa uusia yhteistyökumppaneita. Tosin kyllähän tuossa budjetissa varmasti on pelivaraakin eli ei KooKoon pelaajabudjetti nyt sentään viime kaudesta ole kasvanut. Eiköhän KooKoo tekisi 1.150.000 liikevaihdolla jo erittäin merkittävän taloudellisen voiton tulevalla kaudella. Nollatulokseen riittäneen huomattavasti pienempikin liikevaihto.

Yhteistyökumppaneita on taatusti mukavasti mukana ja siitä kuulunee suurin kiitos Sirviölle, joka aikanaan aloitti tuon laajentamisen. Mitä taas tullee Syrjäsen parjaamiseen niin hänen kohdallaan parjattiin Jounin lausuntoja siihen mitä sitten lopulta saatiin. Itse Syrjästä tuskin kukaan on sen suuremmin parjannut ja syyn tiedät itsekin: kukaan ei tunne koko Syrjästä.

Itse en todellakaan usko, että tuollakaan liikevaihdolla tehtäisiin mitään suurta taloudellista voittoa. Nykyinen joukkue on kaikkea muuta kuin halpa ja muutkaan kulut eivät ole pienentyneet. Nollatulos ensi kaudelta olisi jo kova saavutus ja siihen tarvitaan edellisiä kausia parempi urheilullinen tulos, jonka myötä (kärjistäen sanottuna) KooKoo joko elää tai kuolee.
 

Fordél

Jäsen
En keksi eikä varmaan kukaan muukaan millä konstilla mestiksessä pystyttäisiin alkamaan tekemään taloudellisesti huomattavaa voittoa.

Niin tässä kohdin voisi kysyä, että mikä on huomattavan voiton ja merkittävän taloudellisen voiton ero? Itse esitit, että KooKoo voisi tehdä jälkimmäisen tulevalla kaudella, mutta itse olen erittäin skeptinen sen suhteen.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Niin tässä kohdin voisi kysyä, että mikä on huomattavan voiton ja merkittävän taloudellisen voiton ero? Itse esitit, että KooKoo voisi tehdä jälkimmäisen tulevalla kaudella, mutta itse olen erittäin skeptinen sen suhteen.

Niin ja itse kerroit, että nyt näyttää joka tapauksessa olevan menossa mentaliteetti kaikki tai ei mitään. Itse olen tyytyväinen niin kauan kuin KooKoo mestiksessä pelaa että päästäisiin tulevaisuudessa nollatulokseen tai jopa muutamien tuhansien eurojen voitolliseen tulokseen. Muutama tappiollinen kausi silloin tällöin tuskin toimintaa hetkauttaa suuntaan jos toiseenkaan. Ei KooKoo nyt sentään mitään miljoonatappioita ole takonut viimeisten kymmenen vuoden aikana kuten monet liigaseurat, joista jotkut joutuvat alkaa etsimään säästöjä jopa mailoista ja erkkarullista. Tämä jos mikä on varmaan sitä ammattimaista toimintaa.
 

Fordél

Jäsen
Niin ja itse kerroit, että nyt näyttää joka tapauksessa olevan menossa mentaliteetti kaikki tai ei mitään. Itse olen tyytyväinen niin kauan kuin KooKoo mestiksessä pelaa että päästäisiin tulevaisuudessa nollatulokseen tai jopa muutamien tuhansien eurojen voitolliseen tulokseen.

Itse olen samanlaiseen menoon tyytyväinen enkä edes elättele vielä toiveita liiganoususta. Tämän olen täällä sanonut jo aikoja sitten ja siinä lausunnossa pysyn. KooKoon johdossa tilanne nähtiin toisin, ainakin viime kauden alussa, mutta onneksi sielläkin on taidettu palata maanpinnalle. Tosin sen verran on jalat irti maasta, että tulevaan kauteen lähdetään todella kunnianhimoisella budjetilla. Tässä taloustilanteessa se on kaikki tai ei mitään mentaliteettia, sillä muut seurat leikkaavat reilusti budjettejaan. En näe Kouvolan alueen talouselämässä mitään sellaista poikkeavaa, joka erottaisi meidät muusta talouselämästä, joten kovalta tuntuu nykyinen budjetti. Tämä on mielestäni selkeää riskin ottoa. Nyt pitää vain toivoa kovaa urheilullista tulosta.

Muutama tappiollinen kausi silloin tällöin tuskin toimintaa hetkauttaa suuntaan jos toiseenkaan. Ei KooKoo nyt sentään mitään miljoonatappioita ole takonut viimeisten kymmenen vuoden aikana kuten monet liigaseurat, joista jotkut joutuvat alkaa etsimään säästöjä jopa mailoista ja erkkarullista. Tämä jos mikä on varmaan sitä ammattimaista toimintaa.

Muutama tappiollinen kausi ei sinänsä hetkauta, mutta jos tappiota tehdään kunnolla eikä edellisen kauden tappiota pystytä kattamaan niin sitten ollaan kusessa.

Mitä taas tulee noiden säästöjen etsimiseen niin en näe mitään epäammattimaista siinä, että säätöjä haetaan noinkin suuresta kuluerästä kuin varusteista (+matkoista). Puhutaan kuitenkin hyvin suurista summista, joten ei kannata yhtään dissailla sitä.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mulle ainakin jo pienenä opetettiin, ettei omaa paskuutta saa perustella muiden epäonnistumisilla. Esim. itse vetäsi kutosen kokeesta ja sitten alkoi selittämään "mutku Seppo sai nelosen ja Pena vitosen". Hieno tukivarsi tietty, mutta fakta on nyt se, että Seppo on kortistossa ja Pena ajaa rekkaa. Eli kauaa ei kannata jatkaa vertailua muiden konttailuihin tai konttaa heidän mukanaan. Ko. ajattelutapa ei johda mihinkään muihin kuin ontuviin ja epäloogisiin selityksiin.

Itse asiaan, ongelmia on varmaan ollut kauden aikana, se on ihan fakta. Harvoin sitä harrastuksen vuoksi esim. YT-neuvotteluita käydään tai perintätoimiston kanssa heitetään läppää. Kuitenkin on siellä tehty myös jotain ja suuresti oikein, kun pystytään rakentamaan entistä kiinnostavampi joukkue kaudeksi 2009-2010. Eli eiköhän tämä tästä.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Mulle ainakin jo pienenä opetettiin, ettei omaa paskuutta saa perustella muiden epäonnistumisilla.

No joo aluksi todettakoon, että mielestäni KooKoo ei ole paska joukkue, joten muut perustelkoot KooKoon paskuutta. Toisekseen KooKoo ei ole mielestäni epäonnistunut ainakaan varainhankinnassa, koska onnistui viime kaudellakin kokoamaan sarjan toiseksi suurimman budjetin. Mutta asiaan, sulle kun Teroz on jo pienenä opetettu noin viisaita asioita niin kerropa arvostelun sijaan oma mielipiteesi millä yhtälöllä mestikseen saadaan samanaikaisesti menestyvä, riskitön ja taloudellisesti hyvin menestyvä seura aikaiseksi? Varmaan KooKoossa ja muissakin mestisseuroissa otetaan kaikki vinkit kiitollisina vastaan.

Mitä taas tulee noiden säästöjen etsimiseen niin en näe mitään epäammattimaista siinä, että säätöjä haetaan noinkin suuresta kuluerästä kuin varusteista (+matkoista). Puhutaan kuitenkin hyvin suurista summista, joten ei kannata yhtään dissailla sitä.

Eli jos KooKoo etsi viime kaudella säästöjä niin se oli merkki huonosta taloudenhoidosta ja suurista maksuvaikeuksista, mutta kun muualla haetaan säästöjä niin siinä ei olekaan mitään pahaa? Edellinen kirjoittaja yhdisti KooKoon säästötoimiin heti jo yt-neuvottelut ja perintätoimistot, mutta muualla säästöjen hakeminen on vain merkki hyvästä taloudenhoidosta.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Eli jos KooKoo etsi viime kaudella säästöjä niin se oli merkki huonosta taloudenhoidosta ja suurista maksuvaikeuksista, mutta kun muualla haetaan säästöjä niin siinä ei olekaan mitään pahaa? Edellinen kirjoittaja yhdisti KooKoon säästötoimiin heti jo yt-neuvottelut ja perintätoimistot, mutta muualla säästöjen hakeminen on vain merkki hyvästä taloudenhoidosta.

Huono taloudenhoito on sitä, että elät yli varojen. Sen seurauksena on maksuvaikeuksia, joihin taas haetaan ratkaisua tekemällä säästöjä sekä yrittämällä pumpata lisää rahaa jostain. Järkevämmällä taloudenhoidolla KooKoo ei olisi ajautunut em. tilaan. Otettiin liikaa riskiä ja kun urheilullinen menestys jäi vaisuksi, se riski osaksi realisoitui. Ei tässä sen ihmeemmästä asiasta ole kyse.

Sun ei kannata Putte ottaa kaikkea niin henkilökohtaisesti tai että tässä KooKoota jotenkin mollattaisiin. Ei, tässä vain kerrotaan siitä miten viime kausi meni ja mitä toimenpiteitä siellä jouduttiin tekemään. Samoja ratkaisuja tehtiin muissakin joukkueissa ja ylipäänsä lähes kaikissa urheiluseuroissa, kiitos nykyisen taloudellisen tilanteen. Niistä keskustellaan muissa ketjuissa ja jos sielläkin on kriitiikkiin pystyviä faneja, käydään siellä ihan samanlaisia keskusteluja. Ei muiden tekemät ratkaisut ole sen ihmeellisempiä, mutta meitä kiinnostaa KooKoon toiminta ja tässä ketjussa puhutaan KooKoon taloudesta.

On järjen köyhyyttä ummistaa silmät KooKoon vaikeuksilta ja selitellä asioita, että kun tämä ala nyt vain sattuu olemaan tällaista tai että kun muissakin seuroissa talous oli todella tiukalla. Noihin asioihin ei todellakaan pidä jäädä tuudittautumaan, sillä joku tekee kuitenkin josssain aina asiat paremmin ja pystyy menestymään. Meidän pitää keskittyä siihen, että KooKoossa asiat tehdään jatkossa paremmin kuin mitä ne viime kaudella tehtiin: sekä organisaatiossa että itse kaukalossa. Molemmissa on paljon parannettavaa eikä asiat mene eteenpäin jos niistä ei keskustella ja nosteta kissaa pöydälle. Näin varmasti tehdään KooKoon johdossa ja meillä faneillakin on siihen täysi oikeus ilman, että heti leimataan mustamaalaajaksi, oman pesän likaajaksi, antifaniksi tai selkään puukottajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös