Mä rohkenen olla tästä kyllä täysin erimieltä, mun mielestä Lehtosen vahvuudet kovan laukauksen lisäksi nimenomaan ovat juurikin omassa päässä ja miellän hänet enemmänkin erinomaiseksi lupaavaksi all around puolustajaksi kuin kiekolliseksi pakiksi.
Toki virheitä tulee niinkuin kaikille, mutta onhan se uskomaton määrä kuinka paljon Lehtonen ottaa taklauksia vastaan menneessään omassa päässä ensimmäisenä alimmaiseksi kulmaan josta kaiken lisäksi vielä useimmiten tulee sieltä voittajana kiekon kanssa tai saa muuten pelattua sen omille.
Mun mielestä Lehtonen ei ole mikään huikea kiekollinen pakki mitä hänestä moni täällä leipoo, omaan silmään suurin kiekollinen apu on kova ja nopeasti lähtevä laukaus minkä johdosta se on aina uhka vastustajalle.
Mä näkisin Lehtosen suurimmat heikkoudet juuri pelin avaamisessa missä hän ei ole mikään kummoinen, perus helppo syöttö lähtee ihan hyvin, mutta sen helpon syöttöpaikan mennessä ohi Lehtosella usein loppuvat eväät ja homma menee helposti kuskaamikseksi.
Oman pään kulmaväännöissä Lehtonen pärjää tosiaan ihan hyvin. Lisäksi liike riittää hyvin sekä menemään kiekkoon kiinni, että myös siihen että pysyy hyökkääjässä kiinni ilman että tarvitsee ottaa koukku/kamppijäähyjä. Eli ei Lehtonen mikään kokonaisvaltaisesti surkea puolustuspään pelaaja ole vaikka niinkin voi edellisestä kirjoituksestani tulkita.
Suurimmat heikkoudet Lehtosella ovat mielestäni pelitilanteen lukemisessa puolustuspäässä. Oikean ratkaisun löytäminen kestää usein niin pitkään että pelaa itsensä tilanteesta ulos sekä kiekollisena että kiekottomana. Lisäksi maalinedustilanteissa Lehtonen tuntuu olevan aina metrin pari väärässä paikassa jolloin vastustajan maalineduspelaaja jää täysin vapaaksi eikä Lehtonen peitä näissä tilanteissa myöskään syöttölinjaa.
Ehkä odotin Lehtoselta eniten parannusta tuohon maalineduspelaamiseen tällä kaudella. Pelinluku varmasti kehttyy sen myötä kun tulee enemmän pelejä alle. Mutta niin kuin sanoit niin jokainenhan tätä peliä katsoo vähän eri tavalla.
Itse ehkä kiinnitän enemmän huomiota Lehtosen kohdalla juuri niihin asioihin jotka olen katsonut puutteiksi jo edellisellä kaudella.