Tästä olen kyllä eri mieltä Fordélin kanssa. Johanssonin toimintamallin seurauksena Kouvolasta meinattiin lopettaa koko edustuskiekkoilu. Jos Kouvolassa halutaan nähdä tulevaisuudessa liigakarsintoja ja ehkä jopa liigaa niin ei homma toimi siten, että markkinoinnin hoitaa joku palo- tai sähkömies oman toimensa ohella.
Sen mitä itse olen ymmärtänyt niin kyse oli juuri lähinnä Johanssonin väsymyksestä toimintaan, ei Aitalan. Mutta siis tuo Johanssonin mallihan on hyvin kärjistetty versio ja vaikka hänelläkin sitten lopussa mukana muuan Turunen niin kymmenen vuoden projekti oli ymmärrettävästi liikaa.
Joka tapauksessa tuollainen pienen porukan toimintamalli toimisi vieläkin jos ei todellakaan tavoiteltaisi mitään sen ihmeempiä eikä haluttaisi tarjota sponsoreille eikä katsojille mitään lisäarvoa. Se toimisi myös jos tälle pienelle tiimille KooKoo olisi sydäntä lähellä. Tästä hyvä esimerkki on Hokki, jota pyörittää vain kolme henkilöä, mutta siellä sykkiikin sydän vahvasti Hokin puolesta. Ilman sellaisia miehiä ja naisia ei noin pienellä porukalla voi tulla toimeen tai muuten pitää tosiaan vaan laskea vaatimustasoa.
Kilpailu on kiristynyt tälläkin saralla. Nykyään ei kyllä mestiksen kärkeen tavoittelevan seuran mainosmyyntiä kukaan pysty hoitamaan oman toimensa ohessa parissa viikossa. Se nyt on aivan selvä asia.
Kyllä, näinhän se juuri menee. Kilpailu on tosiaan kiristynyt ja Mestisjoukkueiden toimintaan on tullut aimoannos ammattimaisuutta mukaan; niin valmennukseen kuin varsinkin organisaatioihin.