Musta on ihan turha avautua siitä, että kritisoitaessa Flinckia teilattaisiin koko KooKoon pelaajapolitiikka. Itse olen hyvin tyytyväinen Miettisen jatkoon ja Tuomen hankintaan. Flinckiinkin olen pelaajatyyppinä hyvin tyytyväinen, mutta rooli on mielestäni täysin väärä. Suutarin mukaan häntä kaavaillaan kakkossentteriksi ja se kertoo paljon missä mennään.
Tottakai kritiikkiä pitää antaa ei siinä mitään, mutta ainakaan itse en pysty kritisoimaan Panu Poutasen hankintaa, koska en ole koskaan nähnyt hänen pelaavan. Kuitenkin Panu Poutasta on tarkkailtu kuulemma jo pidemmän aikaa ja käsittääkseni moni muukin joukkue oli Poutasen perässä, koska neuvotteluja jouduttiin käymään todella pitkään. Ainakin ennakkotietojen mukaan vaikuttaa lupaavalta pelaajalta ja Suutari mainitsi myös, että hän on omassa roolissaan maamme lupaavimpia pelaajia.
Tyytyväinen olen minäkin Markku Flinckin hankintaan. Oli kiistatta Jokipoikien näkyvimpiä pelaajia kentällä niissä kahdessa pelissä missä hänet näin ja ainakin Joensuusta kantautuneiden tietojen perusteella myös siellä oltiin erittäin tyytyväisiä Flinckiin. Tuohon kakkossentteristatukseen ei nyt tässä vaiheessa kannata liikaa takertua. KooKoohon tuli menneelläkin kaudella vahvistuksia vielä melko myöhäänkin mm. Sami Kaartisen siirto uutisoitiin vasta syyskuussa ja myös muut avainpelaajat mm. Nistas, Clarke ja Baker hankittiin vasta myöhäisessä vaiheessa osa jopa kesken kauden. Eli aika näyttää onko Flinckistä kakkossentteriksi vai ei. Jos muistelette KooKoon viime kauden senttereitä niin kyllähän siellä melkoinen kierrätys kävi senttereiden kesken kuka oli milloinkin kakkonen ja kuka nelonen jne.
Kaikki sopimuksen tehneet KooKoon pelaajat ovat maininneet haastatteluissaan, että KooKoolla tulee olemaan tulevalla kaudella todella kilpailukykyinen ryhmä. Uskoisin, että pelaajaneuvotteluissa heille on kerrottu minkälaisia tai jopa keitä vahvistuksia KooKoohon on vielä tulossa.
Ulkomaalaisia tulee kanadansuomalaisen Niko Tuomen lisäksi täysi kiintiö eli kolme pelaajaa ja näihin pelaajiin tultaneen panostamaan voimakkaasta ja työtäkin on ilmeisesti kovasti tehty näiden hankintojen eteen.
Kovat tavoitteet KooKoolla ainakin on ulkomaalaisvahvistusten suhteen, josta kertoo aika paljon Jukka Suutarin oheinen kirjoitus:
Onko meillä hajua tulevista ulkkareista? On. Onko neuvottelut käynnissä? On. Miltä tilanne näyttää? Hyvältä, mutta odotetaan. Tällä hetkellä tavoite on saada joukkoihin sarjan paras ulkomainen sentteri, paras ulkomainen maalintekijä, paras ulkomaalainen pakki sekä näiden mukana tietty annos myös oikeanlaista ja fiksua kovuutta, joka kuitenkin takaa KooKoon pelaajille työrauhan.
Kyllähän KooKoolla nyt on paras mahdollinen tietämys ulkomaalaisvahvistusten hankintaan. Suutari ei varmasti hanki tänne sikaa säkissä eli hän on kuten mainitsee KKP:n sivulla itse nähnyt pelaajia kymmeniä kertoja joiden kanssa neuvottelee.
Suutari ihan aiheellisesti kysyi KKP:n sivulla miksi aina panikoidaan etukäteen. Odotetaan nyt vielä hetki, että nähdään ketä sieltä on vielä tulossa ja tehdään sitten lopulliset ennakkoarviot tulevan kauden joukkueesta.