Laitetaas taas muutamia ajatuksia ylös. Kaudesta on nyt 11 peliä takana, eli ensi keskiviikon Porin vierailun jälkeen 20% runkosarjasta tulee jo täyteen.
* Sairasteluja ja loukkeja on ollut paljon ja tietysti ne ovat vaikeuttaneet alkukautta. Hyväksyn ne selitykseksi parin ekan viikon osalta, mutta jos Tapparaa vastaan peli oli valmennuksen ja joukkueen osalta "sitä mitä on haettu", niin sen jälkeen on pelattu jo 4 peliä joista on voitettu yksi. Ei kai me voida mennä takaisin loukkien taakse, vaikka sieltä nyt yksi pakki ja pari laitahyökkääjää puuttuikin? 11 pelistä 2 kertaa täydet 3 pinnaa ei vaan riitä.
* Salo vei meidät lähes pohjabudejtilla pronssiotteluun, torpedoiden samalla Jukurien unelmakauden. Jo tällä saavutuksella Salo tulee aina olemaan mun silmissä erittäin onnistunut rekry KooKoon koutsiksi. Sillä ekalla kaudella Ollilla oli apunaan Leke ja Heiskanen, sekä kapteeni Bonsaksen. Nyt siellä on apuna sitten jotain muuta. Ennen kuin Ollia aletaan kenkiä, niin mun mielstä hän ansaitsisi vielä sen että tuonne tuodaan "Anton Mylläri" ja ehkä "Trevor Mingoia" vahvistamaan pelaajistoa. Kassassa pitäisi olla tähän varaa, ollaan toimistolla sitten kuinka pihejä tahansa. Jos mitään ei tehdä, niin mun usko seuran todelliseen haluun menestyä heikkenee rajusti. Rosteri on liian ohut. Vai uskooko joku että kaikki tän kauden loukit on jo nähty? Kannattajat ja tukijat syytivät seuraan rahaa vaikeina koronavuosina, ja he ansaitsevat tälle toiminnalle myös vastinetta. Mun fiilikseen vaikuttaa paljon enemmän voitettu peli kuin kiva saldo taseessa, vaikka molemmat onkin tärkeitä. En vaadi että aletaan tuhlaamaan päättömällä riskillä, mutta vaadin että seura reagoi ja yrittää auttaa Saloa onnistumaan kaikin tavoin.
* 5 vs 5 peliä on saatu parempaan kuosiin, mutta alivoima onkin sitten karmaisevalla tasolla. Eilenkin 3 otettua jäähyä Ilvestä vastaan vieraissa oli sinällään ihan ok suoritus, mutta valitettavasti jänne on niin olematon että siinäkin oli kaksi jäähyä liikaa. Salo lupaili muutoksia alivoimaan pressissä, saas nähdä mitä tuleva viikko tuo.
* Pari pelaajanostoa: Ottosson pelaa huikealla tasolla ja on 5 vs 5 pelissä varmaan liigan parhaita pelaajia tällä hetkellä. Liike ja kiekossa pysyminen on ihailtavaa katsottavaa. Valitettavasti hän ei ole mun mielestä yv-pelaajana kovinkaan erikoinen, mutta tasakentin on kyllä loistava. Kanadan pojat vetää hyvin illasta toiseen ja Molinin ja Ilomäen paluut tuovat kaivattua leveyttä tuloksentekoon. Kurjuuden keskelläkin on edelleen kiva nähdä useampi KooKoon kasvatti kokoonpanossa.
* Negan puolelta sitten Leskisen otteet tältä viikolta olivat vähintään huolestuttavia. Tulihan sieltä kai taas pari syöttöpinnaa, mutta liike, laukaus ja kamppailuvoima/-halukkuus olivat vähintään tasoa tuhnu. En tiedä yhtään miehen tilanteesta, mutta ulosanti vaikuttaa siltä että kropassa ei ole kaikki ihan 100% kunnossa. Tykkään Paajasesta hahmona ja harkkapelit näyttivät hyviltä, mutta liigan osalta saldo on tähän asti -7 ja läjä aitiopaikalta todistettuja av-maaleja. Haastava tilanne se on Otollekin johtaa edestä ja vaatia muita lyömään sielua peliin. Toivottavasti suunta kääntyy nopeasti. Aloitukset on sentäs tarttunut hyvin (57%). Kolmantena negana sitten veskarit. On varmaaan ollut vaikeitakin pelejä, kun vetoja tullut harvakseltaan, mut eihän noi prosentit vaan millään riitä tasaisesti voittavaan peliin.
Semmosta tähän rakoon. Kuten edellä on todettu, niin pelejä on vielä paljon jäljellä ja kaikki mahdollisuudet on vielä pohjalta nousuun, mutta ei tässä aikaa ole hukattavaksi. Joillain toimenpiteillä ton joukkueen habitus pitää kääntää häviävästä ja alistuvasta voittavaksi ja kurinalaiseksi. Toimisto ja johtajat, nyt tarvitaan toimenpiteitä.