On ihan hyväksyttävää, jos seurajohto on tajunnut kesken kauden kuinka vihkoon homma on mennyt ja päätetty kauteen panostettavan hyvin vähän enää. Ensi kaudella sitten puhtaalta pöydältä, joukkue kuitenkin melko halpa oli ja tilanne pelaajien osalta voisi olla parempi ensi kaudelle. Mutta kun jo marraskuussa johto teki täysin typerän hätiköidyn liikkeen HäSan ilmaistessa Kerhon tavoittelevan Saloa remmiin, täysin tuuliajolla oleva kuva tuosta hommasta on vain jäänyt. Tuskinpa Helenius ja Grönvall varsinkaan olisi kuumia nimiä tämän kauden näytöillä ollut. Ei Salokaan ole lopulta kovin ihmeitä omaan silmään saanut aikaan ja enemmän näitä kahta kautta kuvaa täysin flegu pelaaminen tärkeissäkin matseissa. Salo ei oikeasti taida osata valmistaa kavereita, eikä sitä osaa kyllä nämä uudet apuvalmentajatkaan. Missä on se iloisuus joukkueesta, mikä meillä oli Heiskasen lyhyen vetovastuun alusta sinne Ahokkaan vetovastuun loppuun? Onko Salo oikeasti huono yhteistyössä ja peli on jatkuvaa pelkoa?
Seurajohto on aiemmin myöntänyt ensimmäisten kausien menneen huonommin kokemattomuutta ja ammattilaisuus löydetty tarkemmin toimintaa analysoimalls. Ehkä kuitenkin nyt olisi tärkeä paikka katsoa siihen samaiseen peiliin ja etsiä uudelleen ne rakennuspalikat mistä alettiin KooKoon nousua rakentamaan. Tällä hetkellä seuran koko toiminnassa paistaa tietynlainen ylimielisyys eikä toimintaa haluta kehittää. Seura tavallaan syylistyy samaan kuin Tomppa täällä foorumilla aiemmin, ei menneeseen voi tuudittautua eikä omaa tilannetta pidä vertailla liiaksi muihin. Me tehdään oma juttumme ja tällä hetkellä meidän tavote kasvaa suuremmaksi on hyvin hämyinen, koska meidän mittarit toiminnan kehittämiselle on unohdettu täysin. Tulosta voidaan tehdä tuolla yritysmyynnillä ja loistava juttu, jos sillä saralla osataan tehdä oikein. Seura ei ole kuitenkaan mitään ilman kannattajiaan ja seura on enimmäkseen vain kiukutellut faneilleen jonkin tovin.
Jollakin tavoin tällä hetkellä tuntuu seuran ajattelevan kaiken menevän hyvin panostamatta oikein mihinkään. Liigan alussa oli pelaajissa somepersoonia aka Vallin ja Kurki. Tässäkään asiassa ei kuitenkaan ymmärretty arvoa seuralle ja tuo somepuoli on vielä monen vuoden jälkeenkin täysin samassa paskassa tilassa. Viime kausi oli jo lähellä floppia, mutta joukkueen venyminen tärkeällä hetkellä jätti piiloon seuran toiminnan väljähtämisen. Miten pleijarit edes näkyivät katukuvassa? Ottelutapahtumassa on samoja mainoksia kuutiolla jo monen vuoden takaa eikä itse ottelutapahtumassa tapahdu mitään tällä hetkellä.
Sama asia vaivaa fanikauppaa. Miten tämänkään asian osalta ei ymmärretä, että pieni panostus suunnitteluun auttaisi paljonkin ja seura saisi näkyvyyttä tuotteiden näkyessä ihmisten päällä katukuvassa. En asu itse Kouvolassa, mutta voisin hyvinkin parempia tuotteita käyttää, jos sellaisia nyt sattuisi myytävän. Muutenkin halpojen rättien valmistus panostamatta laadukkaaseen materiaaliin on jo nykypäivänä aika pahasti menneisyyttä eikä ollenkaan kestävään tulevaisuuteen tähtäävän seuran toimintaa.
Tähän kaiken päälle vielä ulos annettava kuva, että pelaajahankinnatkaan ei tahdo kiinnostaa vanhaan malliin. Halutaanko seurassa valua SaiPan tyylliseen tilaan, jossa ollaan jo täysin pohjalla. Ei siitä ole lopulta kauaa, kun idän Sputnik oli hyvässä lennossa... Pitkään seisova vesikin alkaa lopulta haisemaan, niin käy seurallekin jos tekemisestä unohdetaan halu kehittyä.