Kerros sit hyvä mies (tai nainen) minkälainen pelaaja Kanninen sit on.
Hyvin pitkälti noin tietysti, vaikka olen toki Kannisen pelejä nähnyt jonkin verran. Se, mitä itse ajattelen KooKoon tarvitsevan juuri nyt, on hyvin aloittava ja hyvin puolustava sentteri.
Tilastoista kai pystyy sen sanomaan, ettei Kanninen ole hyvä aloittaja ja se on oikeastaan suurin puute nyt koko joukkueessa. Mutta pystyt varmaan avaamaan tarkemmin, millaisesta pelaajasta on kysymys?
Kanninen on koulutukseltaan klassinen peliätekevä taitosentteri, mutta jos ei ole osastoa huippuluokan kansainvälisesti, niin harvemmin tuo ponnahtaminen junnuista liigan on sulavin.
Henri on joutunut raivaamaan pelipaikkaansa rouhimis osaston kautta ylöspäin. Oli itseasiassa Veltsun luottopelaaja ja tärkeimpiä hyökkääjiä. Mikäli joku pelaaja loukkaantui niin Henri tuli paikkaamaan.
Ei ole JYPissä lopulta hirveästi liigassa sentteriä pelannut vaan enemmän ollut laidassa, tämä tietenkin johtuu siitä, että JYPin sentteristö ollut erittäin hyvä muutaman kauden. Täten en aloituksista hirveämmin johtopäätöksiä tekisi, ei ole ollut ensisijainen tehtävä.
Nykyään tai tällä hetkellä kuvailisin Kannista läpimurron kynnyksellä olevaksi kahden suunnan hyökkääjäksi, jonka voi heittää jäälle oli sitten tilanne mikä hyvänsä, laitaan, tai keskelle, yvseen tai alivoimaan. Ykkösketjun tai neloseen, jne jne.
Tulee varmasti hakemaan sitä lopullista läpimurtoa KooKooseen ja jotain varmasti alustavasti luvattu, en nimittäin usko, että haluaa samanlaiseen jämärooliin KooKoossa, kun nyt JYPissä Nättisen hankinnan jälkeen uhkasi jäädä.
JYP olisi varmasti halunnut pitää Henen, kun niin monipuolinen pelaaja on ja selvästi läpimurron kynnyksellä, mutta Henri ei halua taas taistella alaketjuista ylös vaan päästä mittaamaan jo oikeasti osaamistaan isossa roolissa.
Tässä lyhyesti, itse seurannut Kannistakin, noin C-nuorista asti.