Itsekin olen tuota tässä jo odotellut ja toivoin, että tällä viikolla olisi tuo puuttuva palanen jukaistu, mutta eipä tainnut kuulua mitään. Viime kauden kolme viimeistä julkaisua (ennen kauden avausta) olivat 13.7. Newton, 31.7. Keränen ja 3.8. Björkstrand, tuon Björkstrandin jälkeen kommentti oli, että ei etsitä aktiivisesti enää pelaajia. Viime vuonna siis tähän aikaan puuttui vielä kaksi hyökkääjää ja ne molemmat julkaistiin "ensi viikolla".Välimaa kertoi ennen juhannusta, että KooKoon puolustus ja hyökkäys eivät ole vielä valmiita. Kultanen kertoi samassa yhteydessä, että mukaan olisi tulossa vielä kaksi pelaajaa ennen heinäkuun loppua. Wittchown sopimus julkaistiin keinäkuun alussa, mutta hyökkääjästä ei ole kuulunut mitään. Onkohan ketään tarttunut vielä haaviin? Heinäkuun loppu häämöttää ja ensimmäinen harjoituspelikin on kolmen viikon päästä. Näinköhän pelaajahankinnan aikataulua joudutaan venyttämään sarjakauden alkuun tai jopa pidemmälle? En ole tarkemmin seurannut tilannetta, mutta ilmeisesti hyvän KooKoon budjettiin sopivan sentterin löytäminen tässä vaiheessa ei ole mikään maailman helpoin tehtävä.
Luulen, että KooKoo on kaavailluut puuttuvalle hyökkääjälle isoa tonttia ja siksi vaatimukset pelaajallekin ovat melko korkealla. Tämä siis ihan tuota hyökkäyskaluston rakennetta katsellen tehtyä omaa päättelyä. Budjettia ei kuitenkaan välttämättä kovin paljon ole jäljellä, joten aivan kuten mietitkin niin helpolla tuo peluri ei välttämättä löydy. Toivoisin kyllä suuresti, että ensi viikolla tuo puuttuva palanen tarttuisi haaviin, mutta korkeasta vaatimustasosta en kyllä itse olisi valmis tinkimään. Mieluummin jatketaan etsimistä kuin otetaan vaan joku ja ollaan iloisia siitä, että joukkue on "valmis". Varmastikaan kyse ei ole siitä, että ei saada ketään vaan toistaiseksi ei ole saatu sitä, joka halutaan.