KooKoo joukkueen rakentuminen Liiga-kaudelle 2015–2016

  • 569 571
  • 2 613

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuitenkin huolta tuossa piisaa. Green on jo aivan Diesel. Alikoski on yksi kokeneimmista liigajyristä, mutta yksi heikoin suorittaja - ja aivan väärässä kentässä. Lammassaari ja Chef ovat myös aika kevyttä kauraa 5-5 pelissä, jos hyökätä meinataan. Puolustus on ihan hyvällä mallilla, mutta laituria tuo huutaa ja jotain varjosuunnitelmaa Greenin varalle. Ja mieluusti nopea laituri, jotta saataisiin tuohon "vetäytyvään kilpikonnaan" jotain variaatiota ja liikettä.

Aika samoilla linjoilla, vaikka Alikoski ei mielestäni eilen huonosti pelannutkaan. Kuuluisi kuitenkin 3-4 -ketjuun.

Guttig parantaa ja pystyy jo tekemään jotain kiekon kanssakin. Vastaavasti esim. Watkins ei pysty, vaan koko pelaaminen on pelkkää selviytymistä. Periaatteessa nopeus ja vääntö riittää ihan kelvollisesti, mutta ei tuo tuohon 5-5 -peliin yhtään mitään.

Puolustuksessa hankinnat ovat onnistuneet pääsääntöisesti ihan nappiin. Oikeastaan vain Grönholmin kohdalla on menty pahemmin metsään. Paljon pitää parantaa, jotta voitaisiin puhua varmasta peruspakista. Nyt tuntuu joka peliin tulevan muutama tyhmä kiekonmenetys tai harhasyöttö. Lisäksi on jäähyherkkä ja pelaa itsensä tilanteista ulos. Huono tilanne siinäkin mielessä, että sopimus on kaksivuotinen. Vallinia ei myöskään voi laskea onnistujien joukkoon, mutta pelaaminen ei sentään ole vastaavaa kohellusta kuin Grönholmilla.
 
Minun silmääni Grönholm pelasi eilen parhaimman pelinsä. Oli yllättävän rauhallinen kiekollisenakin, vaikka kyllä välillä näytti ihmettelevän jo, että mitä helvettiä mun pitäisi tän kiekon kanssa hyökkäykseen lähdössä tehdä. Antoi pari hyvää avaavaa passia ja kalasteli itsensä vaihdosta vielä läpiajoon ja sai vaarallisen vedonkin aikaiseksi. OPG:n kohdallahan nyt parempi olisi, kun miestä ei näkyisi ollenkaan, paitsi välillä hieromassa hanskalla kaverin naamaan.

Vallin oli eilen pihalla kuin lumiukko ja se näkyi varsinkin siinä yhdellä AV:lla, kun mies sai varman purkupaikan rauhassa, mutta päätti alkaa virittelemään Robert Kantor lämäriä ränniin, jolloin vastustajan karvaaja otti kiekon veke latauksen aikana. Myös samalla ylivoimalla maalin kulmalla kaverilta joku "manuhonkanen" kävi viemässä kiekon kuin 16-vuotiaalta puolustajalta, vaikka tila oli taas purkuun.

Kurki sen sijaan pelaa kyllä hienoa kautta ja pelaa ehkä hieman päinvastoin kuin odotettiin. Ei kiekollisessa pelissä juurikaan näy, mutta toisaalta on omissa todella varma ja hyvällä liikkeellä rauhoittaa tekemistä siellä. Hyvä Jimmy!

Lehtonen, O'Connor ja Eklund ovat tällä hetkellä silti rautaisin ja paras puolustuskolmikko, joista varsinkin Eklund on aivan huikaisevan hyvä puolustaja ja juuri sellainen kaveri mitä me tarvittiin tuonne alakertaan. Ei hätiköi ratkaisuissaan, mutta pystyy aina antamaan sen avaavan syötön.

Koponen on pelannut sellaista perusvarmaa peliä ja Västilästä ei juurikaan kuvaa ole saannut, koska hän tarvitsee vastuuta ja minuutteja näyttääkseen parasta osaamistaan niin hyvässä kuin pahassa.

--

Hyökkäyksestä edelleen peräänkuulutan, että Alikosken paikka ei ole tulosyksikössä. Edelleen vaan mietin, että voisiko esim. Rajala pelata laidassa? Rajala pelaa minun mielestä tällä hetkellä hyvällä tasolla, eikä panikoi ratkaisuissaan. Toisaalta hänen, Hupin ja Rinkisen kenttä on kyllä ihan toimiva paketti. Kojo-Juuti-Kanki-akselia ei viitsisi särkeä, joten kysymys kuuluu tosiaan, että onko sitten parempaa ratkaisua Alikosken tilalle saatavissa, kun kolmen kentän balanssi on suht okei? Mitä jos Watkinsin toisi Alikosken tilalle ja Alikosken neloseen Kangen tilalle? Kanki ykköseen?

Vaikea tehtävä Mattilalla, mutta hyvin on mennyt tähän mennessä. Viimeistä sijaa vastaan taistellaan. Cloutier maalissa lauantaina?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Västilä peliittoihin lainalle, hyvä niin

Kyllä, hyvä siirto molemmin puolin. Västilä ei ole ollut mikään horror -pakki, mutta on vain tällä hetkellä listan pohjalla, kun pakkeja valitaan. Koskakohan Nyqvistia voisi odotella takaisin?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös joku tiennyt kertoa että Nyqvist on jo treeneissä ollut mukana? Kun Västilä laitettiin nyt Peliittoihin niin olisiko eilen Nyqvist tai Pelli huomenna pelaavassa kokoonpanossa.
 
Eikös joku tiennyt kertoa että Nyqvist on jo treeneissä ollut mukana? Kun Västilä laitettiin nyt Peliittoihin niin olisiko eilen Nyqvist tai Pelli huomenna pelaavassa kokoonpanossa.
Käsittääkseni Nyqvist on ollut normaalisti treeneissä, joten tämä Västilän siirto kertonee siitä, että Vallinille ei käynnyt kummemmin tai sitten Nyqvist on tulossa takaisin. Mielummin molemmat:

Kurki - Lehtonen
Vallin - Nyqvist
Eklund - O'Connor (ohhhh)
OPG - Koponen
 

Steus

Jäsen
Mielestäni Pelliä voisi peluuttaa enemmänkin. Ainakin antaa hieman vastuuta ja katsoa mitä tapahtuu. Ei noita omia poikia joukkueessa niin hirveästi ole ja potentiaalia kyllä löytyy.
"Parhaat pelaa" on mielestäni oikea periaate peluuttaa kilpasarjassa, jossa jokainen piste on KooKoolle kullan arvoinen. Jos Pelli suorittaa harjoituksissa paremmin kuin esim. Västilä, Koponen, Nyqvist tai vaikkapa OPG, niin hän on ansainnut paikkansa kokoonpanossa. Itse tervehdin aina ilolla Artun esiintymistä edustuksen paidassa, mutta ei häntä mielestäni kannata pakolla ajaa sisään.
 
Suosikkijoukkue
KK
Katselin tässä aikani ratoksi hieman Liigan sivuilta tilastoja. Sielläpä sattui silmään Josh Greenin keksimääräinen peliaika 20:15! Eikö Josh itse sanonut, ettei tule jaksamaan tuollaisia minuutteja vaan joku 15min/peli olisi hyvä tahti? Vai onko muka sitten Mattilan pelitapa vähemmän kuluttava? En oikein jaksa uskoa.
 

mmr1979

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiTi, Puhti, HC KSNK, ValKi, KooKoo, MaxMen, AaKoo
Oliskohan Juha-Pekka Haatajasta KooKoolle maalintekijäksi - näköjään sai lähdöt Ruotsista. Ehkä on liian kova hintalappu ?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katselin tässä aikani ratoksi hieman Liigan sivuilta tilastoja. Sielläpä sattui silmään Josh Greenin keksimääräinen peliaika 20:15! Eikö Josh itse sanonut, ettei tule jaksamaan tuollaisia minuutteja vaan joku 15min/peli olisi hyvä tahti? Vai onko muka sitten Mattilan pelitapa vähemmän kuluttava? En oikein jaksa uskoa.

Mitä Radio Rockin Vallinin haastattelua kuunteli niin sai sellaisen kuvan että Mattilan kanssa on kaikilla hyvät keskusteluyhteydet. Eiköhän Green uskalla Mattilalle kertoa jos kokee peliajan liian suurena.
 

Patrick Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliskohan Juha-Pekka Haatajasta KooKoolle maalintekijäksi

Ei kiitos. Meriiteiltään kova, mutta viimeinen vuosi ollut tuskaa. Saattaapi olla urasta jäljellä enään liukumäki alas ja hokkarit naulaan. Voi toki vielä palatakkin hyvälle tasolle, mutta vanhojen meriittien takia hintalapun uskoisin edelleen olevan kova.
Muutenkin antaisin mennä vielä tällä kokoonpanolla, kerta pisteitä tulee. Sarjasijoitusta tärkeämpi tulos mielestäni tällä kaudella on siellä talouden puolella ja sillä saralla Haatajan hankkiminen olisi virhe.

Jos hankinta tulee, niin saisi olla sellainen, jossa on sitä kuuluisaa Vaasalaista potentiaalia, sekä jatkumoa tuleville kausille. Nuoruutta kiitos.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
KooKoo ei toistaiseksi tarvitse erityistä "maalintekijää". Pisteet jakautuvat monelle pelaajalle ja viime ottelussa nähtiin miten J-M Juutilainenkin lapio kiekkoa reppuun Lasse Kukkosen katsellessa vieressä.

KooKoon peli perustuu ihan muuhun tällä hetkellä kuin huippumaalintekijöiden yksilösuorituksiin. Ketään ei kannata hankkia ennen kuin on pakko ja toivottavasti sitä ei tule. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni siihen, että maalinteko-ongelmaa ei nyt ainakaan ole.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mitä Radio Rockin Vallinin haastattelua kuunteli niin sai sellaisen kuvan että Mattilan kanssa on kaikilla hyvät keskusteluyhteydet. Eiköhän Green uskalla Mattilalle kertoa jos kokee peliajan liian suurena.
Jostain syystä tulee mieleen Kummelin jääkiekko ja Mr. Beginning.

"Coach, right now I'm playing too much."
"You want to play too much. Okey. Good Ice Hockey. You do jotakin. En mä halua turhasta maksaa."

Jos taululla olisi nolla pistettä ja peränpitäjän paikka, niin näitä pitäisi miettiä enemmän. Nyt ei tarvitse.
Ja eiköhän Green pysty vetämään sellaista 20 min per peli, ammattimies kun on.
 
Katselin tässä aikani ratoksi hieman Liigan sivuilta tilastoja. Sielläpä sattui silmään Josh Greenin keksimääräinen peliaika 20:15! Eikö Josh itse sanonut, ettei tule jaksamaan tuollaisia minuutteja vaan joku 15min/peli olisi hyvä tahti? Vai onko muka sitten Mattilan pelitapa vähemmän kuluttava? En oikein jaksa uskoa.
Minä olen Greenin pelaamista katsellessa ajatellut (vai toivonut?), että näyttäisi vähän säästelevän. Ja onhan KooKoon pelitapa, ainakin tähän mennessä kun on onnistuttu välttymään tappioasemassa pelaamiselta, muutenkin kuorman kannalta fiksu.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä olen Greenin pelaamista katsellessa ajatellut (vai toivonut?), että näyttäisi vähän säästelevän. Ja onhan KooKoon pelitapa, ainakin tähän mennessä kun on onnistuttu välttymään tappioasemassa pelaamiselta, muutenkin kuorman kannalta fiksu.

Green huilaa tänään Jypinkylän pelin, syystä ei tietoa. Watkins taitaa debytoida sentterinä samalla.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Miten olisi jos laiteltaisiin nämä kokoonpanomuutokset tuonne toiseeen ketjuun? Olisiko siinä ideaa? Haarukoitaisiin tässä vaikka niitä mahdollisia uusia hankintoja, ulos potkittuja pelaajia tai jotain tähän suuntaan.

Vai onko tuo Unelmakokoopanot ja ketjulotto väärin otsikoitu mielestänne? Pitäisikö toteutuneille kokoonpanoille olla ihan oma ketjunsa?
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten olisi jos laiteltaisiin nämä kokoonpanomuutokset tuonne toiseeen ketjuun? Olisiko siinä ideaa? Haarukoitaisiin tässä vaikka niitä mahdollisia uusia hankintoja, ulos potkittuja pelaajia tai jotain tähän suuntaan.

Vai onko tuo Unelmakokoopanot ja ketjulotto väärin otsikoitu mielestänne? Pitäisikö toteutuneille kokoonpanoille olla ihan oma ketjunsa?

Ai täällä on sellainenkin ketju.. Ketjulottoa ja Unelmaahan tuo minun viesti ei ollut vaan ihan raakaa faktaa, mutta unelmoidaan sinne sitten seuraavaksi..
 
K

Kiekkokatsoja

KooKoolta erinomainen kauden alku. Oli nousijan paikka iskeä, sarjan alkuun. Luulen että seuraavien viikkojen aikana tulee useampia tappioita, ja valuminen sarjataulukossa kolmen-neljän viimeisen joukkoon.
Sieltä sitten taas haastamaan muita liigajoukkueita, ja tavoitteena pitää vähintään piste/peli sarjan loppuun asti. Kotona olisi hyvä saada pisteitä, jotta yleisö tulee hallille jatkossakin.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Ai täällä on sellainenkin ketju.. Ketjulottoa ja Unelmaahan tuo minun viesti ei ollut vaan ihan raakaa faktaa, mutta unelmoidaan sinne sitten seuraavaksi..
Niin, minähän tuossa kysyn enkä mitenkään komenna. Erityisesti kysyin että pitäisikö toteutuneille kokoonpanoille eli siis sille raa'alle faktalle olla oma ketjunsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös