Jotenkin semmoinen fiilis että jos sieltä joku kärkihankinta vielä tulee niin se olisi sitten tämmöinen ns. veropakolainen.
KooKoo ei toistaiseksi tarvitse erityistä "maalintekijää". Pisteet jakautuvat monelle pelaajalle ja viime ottelussa nähtiin miten J-M Juutilainenkin lapio kiekkoa reppuun Lasse Kukkosen katsellessa vieressä.
KooKoon peli perustuu ihan muuhun tällä hetkellä kuin huippumaalintekijöiden yksilösuorituksiin. Ketään ei kannata hankkia ennen kuin on pakko ja toivottavasti sitä ei tule. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni siihen, että maalinteko-ongelmaa ei nyt ainakaan ole.
KooKoo tarvitsee siis ehdottomasti maalintekijää. Se on ihan ykköstarpeita. Tarjoilua jopa löytyy jonkin verran, mutta ei pelaajaa, joka laittaisi vaikka Malisen viereltä limppua verkkoon.
Minä puusilmänä taas olen katsonut pelejä ja nähnyt asian niin, että esim. siihen Malisen viereen ei niitä "limppua verkkoon" paikkoja ole liikaa syntynyt. Vai väitätkö että Guttig, Kangasmäki, Alikoski tai Hyvärinen, jotka ovat pelanneet Malisen vierellä olisivat saaneet riitävästi sellaisia paikkoja, joista niitä limppuja olisi ollut lakaistavissa verkon perukoille?
Väitän että KooKoo häviää maalintekopaikkojen määrässä paremminkin kuin siinä että paikoista ei saada sisään. JYPiä vastaan tosin sekä Lammasaari että Peltonen vetivät avopaikosta tolppaan ja Rajala on muutan kerran jättänyt nostamatta läheltä ylös.
Edelleen väitän että maalintekokilvassa KooKoo ei pärjää eikä KooKoolla ole mahdollisuutta ostaa sellaisia maalintekijöitä, jotka tappaisivat pelin vaikka tiiviistä viisikkopuolustuspelitavasta vähän tingittäisiinkin ja panostettaisiin enemmän hyökkäykseen.
Minun oranssimustilla kuusaalaisilla silmälaseillani katsottuna 2viimeistä ottelua hävittiiin viisikkopelin puutteisiin eikä niinkään maalintekopelin ontumiseen ja paikkojen hyödyntämättömyyteen.
Maalintekijän ominaisuuksiin kuuluu yllättävän, tarkan ja kovan laukauksen lisäksi myös taito hakeutua niihin maalipaikkoihin. Guttig, Alikoski tai Hyvärinen eivät ole pelaajia jotka kovin usein kiekottomina päätyisivät vapaaksi paikkaan josta Malisen tarjoilu tekisi maalipaikan. Mutta ilmeisesti ketjukoostumuksia ajatellaan puolustuspää edellä ja Malisen hyökkäyspään "assetit" uhrataan tietoisesti.Minä puusilmänä taas olen katsonut pelejä ja nähnyt asian niin, että esim. siihen Malisen viereen ei niitä "limppua verkkoon" paikkoja ole liikaa syntynyt. Vai väitätkö että Guttig, Kangasmäki, Alikoski tai Hyvärinen, jotka ovat pelanneet Malisen vierellä olisivat saaneet riitävästi sellaisia paikkoja, joista niitä limppuja olisi ollut lakaistavissa verkon perukoille?
Tavoitehan on säälipleijaripaikka, joka samalla tarkoittaa uskottavaa peliä ja voitollista taloudellista tulosta jotta pelaajabudjetti voi kasvaa nykyisestä liigan pienimmästä. 1,9 maalia per ottelu ei tähän tule riittämään. Eiköhän me kannattajat olla aika yhtä mieltä siitä, että toivotaan maaliahnetta ulkomaalaista veropakolaisia vielä saapuvaksi, ja sitä odotellessa yritetään pyöräyttää ketjulottoa niin että maaleja alkaa syntyä yli 2 / ottelu.Toisaalta on ajateltava tämän kauden tavoitetta. Mikä se onkaan? Oliko niin että kauden tavoite oli positiivisen tuloksen tekeminen, uskottavan Liigajoukkueen kasaaminen ja uskottava peli sekä se n. 3500katsojaa per kotiottelu?
Hei, HEI, HEI! Muistellaanpa missä ketjuissa saa keskustella mistäkin. ;)Ehtimiseen on ihmetelty joidenkin pelaajien lähes kiveen kirjotettuja pelipaikkoja:
...
Peluutetaanki siis ...
Missä näin on ilmoitettu? Joka haastattelu minkä minä olen lukenut, on ilmoittanut tavoitteena olevan uskottava pelaaminen. Samalla on ilmoitettu säälipleijaripaikan olevan lähes mestaruus KooKoolle.Tavoitehan on säälipleijaripaikka
Pelaajien (Järvenpää) suulla heti KooKoon liigajengin ensimmäisessä lehdistötilaisuudessa viime keväänä. Myös Vallin kertoi ennen kauden alkua olevansa varma, että KooKoo onnistuessaan pystyy haastamaan jokaisen joukkueen tässä liigassa. Olisihan se kummallista, ellei kymppipaikkaa ja jatkopelejä pidettäisi tavoitteena, varsinkin nyt kun joukkue on tekemisellään osoittanut, että se on jopa varovaista realismia.Missä näin on ilmoitettu? Joka haastattelu minkä minä olen lukenut, on ilmoittanut tavoitteena olevan uskottava pelaaminen. Samalla on ilmoitettu säälipleijaripaikan olevan lähes mestaruus KooKoolle.
Pelaajien (Järvenpää) suulla heti KooKoon liigajengin ensimmäisessä lehdistötilaisuudessa viime keväänä. Myös Vallin kertoi ennen kauden alkua olevansa varma, että KooKoo onnistuessaan pystyy haastamaan jokaisen joukkueen tässä liigassa. Olisihan se kummallista, ellei kymppipaikkaa ja jatkopelejä pidettäisi tavoitteena, varsinkin nyt kun joukkue on tekemisellään osoittanut, että se on jopa varovaista realismia.
Lukijapalaute käyttäjälle @MurhaaMenoo - voisitko jättää nämä "anttikutit" pois ja puhua oikeilla nimillä? Nimet aukeaa kyllä varmaan meille kookoolaisille, mutta esim. itselläni aina toisinaan menee sormi suuhun Sportin tai Jukureiden ketjuja lukiessa, kun vastaan tulee "Laku", "Ana", "Radio" ja "Rane".
Mitä itse olen lukenut niin Mattila ei peluuta jos treenit ei nappaa. Toki kannattaa kysyä Mattilalta suoraan.Miksi Rajala ei pelannut Pelicans pelissä?
Noin juuri täytyy tehdä eli kysyä pääkallopaikalta. Täältä luetut huhut ovan ihan yhtä totta kun keltaisen lehdistön tiedot tai paremminkin toimittajien mielipidekirjoitukset.Mitä itse olen lukenut niin Mattila ei peluuta jos treenit ei nappaa. Toki kannattaa kysyä Mattilalta suoraan.
Vahvat huhut ovat tuonneet Juha-Pekka Haatajaa Kouvolaan, kuten jo aiemmin kerroin ja tämä lienee sitten sen sopimuksen julkistaminen.Ensi viikolla KooKoolle uusi hyökkääjä. Näin Twitter piipittää.
E: Maanantaina julkistetaan.