No Bailen ja Connolly mahdollisestikkin on aikanaan ollut kyllä juuri tälläisiä helmiä, mutta ei tollasiakaan kavereita läheskään joka kausi ui katiskoihin.
Kyllä niitä aika tasaiseen tahtiin löytyy Liigaankin asti. Muita nimiä voisivat olla mm. Steve Moses, Jeremy Dehner, Tomas Zaborsky, Patrick Yetman, Justin Hodgman, Corey Elkins jne. Osa ollut ensimmäisellä Liigakaudellaan varmasti hyvinkin halpoja ja osa vähän kalliimpia, mutta kaikki ovat varmasti olleet hyviä hintalaatu-suhteeltaan ja halpoja verrattuna kotimaisiin vastaaviin pelaajiin.
Mutta kysymys oli lähinnä että ketä mahdollisia kuuluttamiasi pelaajia olisi tällä hetkellä tarjolla vaikkapa sitten Huhtasen tilalle tai ylipäänsä ykkös-kakkosketjun laidoille?
Olen lätkän innokas seuraaja, en scoutti tai urheilutoimenjohtaja. Mulla ei kuulu olla näkemystä ja suhdeverkostoa siitä, millasia pelaajia on vaikka rapakon takana tai Euroopan sarjoissa vapaana. Liigassa pelaavista pelaajista mulla on jo jonkin verran näkemystä ja tietoa.
Niinpä ja kun todennäköisesti edes mitään taikuria ei tänne näillä resursseilla ole saatavilla.
Ai kuten vaikka Sportilla ei ollut, mutta sitten tulikin esim. Bertrand halpana ukkona ja takoi aika kivat tehot. Ja siinäkin oli kaveri, jolla oli kuitenkin edes jotain potentiaalia hyökkäyspäässä ja tästä jopa näyttöjä Liigassa. Ei kannata nyt mennä sen lässyttelyn taakse, etteikö näitä pelaajia olisi saatavilla.
Mutta kun Fordel on niin taitava näissä asioissa, niin ei muuta kun Sakkeen vaan yhteyttä ja pelaajakoordinaattorin paikalle!
Olenko jossain väittänyt, että olen erityisen taitava näissä asioissa?