Pisteosasto
Mikäli Juutilainen ja Hämäläinen eivät petraa viime kaudesta runsaasti, puuttuu KooKoolta selkeä ratkaisijaosasto. Rajala, Huhtala, Siren ja Peltonen taitavat tuosta nipusta olla viime kausina parhaiten pisteille päässeitä miehiä, joka kertoo jo omaa karua kieltään. Väittäisin ettei Dineeniä ja Julkusta voi korvata Kurosen kaltaisilla Mestis-piireissä katsomattomilla korteilla, mutta yllättihän se Dineenkin heikosta alkukaudesta huolimatta, vaikka olikin juuri tällainen "arpa". Puolustuksen pistevastuu ykkösyv-pakki Lappalaisella.
Puolustus
Nyqvistin ja Tepon lähtö oli odotettavissa, molempia jää periaatteessa kaipaamaan kiekollisen itsevarmuuden puolesta. Silmissäni näiden pelaajien korvaajana toimivan Nico Lehdon potentiaalia ei kait ole mitattu koskaan täydellä kaudella. Hyvä kesä alle ja täysi kausi, sitten katsotaan mihin miehestä on keväällä, viime kauden stuntillaan ei oikein vakuuttanut minua kiekollisilla taidoillaan ja sijoittumisellaan. Lasse Lappalainen menee minun kirjoissani sarjan top3 hyökkääviin puolustajiin, oman pään pelaamisesta ei ole niin käryä. Viivapelotteeksi hommatun Lippojoen 3 maalia maaliviivalta sisään sudittuna eivät oikein vakuuttaneet, mutta mies pystyi jakamaan hyviä tööttejä pitkin kautta ja on varmaan vieläkin mustelmilla kaikista blokatuista laukauksista. Luistelussa parantamisen varaa. Alkukauden Markus V. oli murhenäytelmä, samoin keskikauden. Runkkarin loppu ja pleijarit olivatkin sitten JA:n foorumeillakin hiljaisempaa aikaa Västilästä kirjoittelun suhteen, joka kertoo selkeää kieltään otteiden parantumisesta. Kehtaan väittää, että ensi kaudella voimme odottaa suuria asioita herralta. Laakso voi stunttailla, mutta uskoisin häntä kehittävän paremmin iso rooli A:ssa.
Hyökkäys
Höökijatkajista minulle mieluisin on Peltonen, hyvä aloittaja, tekee töitä ympäri kentän ja pääsipä mies varsin hyville pisteillekin plejareissa. Rajala oli Hokin harvoja pelaajia, jotka kentältä viime kauden peleissä erotti, joka on kai ihan hyvä meriitti ottaen huomioon, että HMV-Hokki oli viime kauden runkkarissa neljäs. Kurosesta ei mitään lukemaa itsellä, rightin mies näkyy olevan ja niitähän kokoonpanosta pari poistuikin. Peräpukamissani on sellainen tunne, että mies on loukkaantuneena suurimman osan kautta. Juutilainen ja Hämäläinen kaipaavat peliinsä tasaisuutta. Joinain iltoina pystyivät +3 pisteen iltoihin tiukoissa peleissä ja erottuivat joka vaihdossa, joinain iltoina taas kävivät fleguilemassa ja sijoittumassa väärin jokaisen vaihtonsa. Työmoraalissa molemmilla parantamista, tuntuivat pelaavan enemmän itseään ylöspäin scouttien silmissä, kuin joukkueelle.
Huhtala hiipui viime kaudella. Alkukaudesta rohkeita haastoja ja pelikäsitys huipputasoa, pleijareissa lähes näkymätön. Potentiaalinen YV:n moottori pelin kulkiessa. Voisi muodostaa hyvän kentään rymy-Rajalan ja pörrääjä-Sirenin kanssa. Sirenin, tuon murheen kryynin. Parhaimmillaan Muhosen tasoinen ikiliikkuja, joka kykenee hankkimaan vastustajalle jäähyjä illasta toiseen. Ranne tarkka ja nopea, kädet pehmetä ja jalat kuin singerin ompelukone. Pää ei tosin aina pysy jalkojen mukana. Hyvä AV:lla. Toisaalta taas pelaa aina noin kolmasosan kauden otteluista, ehjä kausi varmaan joskus F-junnuna. Jere Espo, koohottaja. Kova yrittämään ja ajaa taklaukset loppuun, jaksaa pitkiäkin vaihtoja, pystyy kääntämään pelin vastustajan kenttäpuoliskolle, mutta pistepotentiaali kuin neliraajahalvaantuneella. Kahden markan Jaakko Lehtonen. Nätti-Jussin jatko iso plussa minun silmissä, todella monitaitoinen pelaaja, sarjan parhaita keskinkertaisuuksia! Kolmossena, nelossena, kakkossena, av, kakkos-yv - you name it. Hyvä aloittaja kovalla työmoraalilla. Tehnyt joskus pisteitäkin. Entä olisiko tämä Jesse Koskisen THE kausi? Joko JuuJuu antaa Jessen pelata? Jos Virtas-Mikko lähtee muille maille, on Koskinen kouvolalaisten the_oma_poika.
Laskin itse kuusi sentteriä; Juuti, Huhtala, Kuronen, Nättinen, Peltonen, Koskinen(, varauksella Espo). Hyvä näin.
Maalivahtiosasto
Rämö on yhä sarjan parhaita maalivahteja, ja Seppäsen jälkeen sarjan paras mv-signaus ensi kaudelle. KHL niistää liigaa, liiga niistää mestistä -> ketä tähän sarjaan jää pelaamaan Jukurien, Sportin tai TUTOn maalille ensi kaudeksi? Uskoisin KooKoon olevan sarjan kahden vähiten maaleja päästäneen joukkueen joukossa ensi runkkarissa, mikäli takalinjoille saadaan yksi stay-at-home-pakki ja leveyttä. Tähän tietysti edellytys se, että Järvinen on huilauttamassa Rämöä reilusti, viime kausi ja pleijarit menivät pipariksi loukkaantumisten takia, tänä vuonna siihen ei ole varaa. Rämö 60-70 % , Järvinen 30-40 % peluutuksesta tykkäisin itse.
Jospa sittenkin? -osasto
Nickerson, sarjan kiinnostavin pelaaja, persoona, mutta myös laadukas puolustaja. Saanee liigasopparin, mutta riittääkö vauhti siellä? Kesken kauden takaisin?
Dineen, sarjan parhaita pelaajia, löytää varmasti paremman paikan pelata.
Baker, uusi tuleminen. Halpa(?). Tuttu. Haluttu.
Lehtonen, yleisökarkkia neloseen. Luulisi halvaksi, pystyy myös pelaamaan pakkia(, joskin huonosti).
Mitä siis puuttuu?
Työnimike masimarjamäki/ollijulkunen, pisteitä tekevä, fyysinen mies kärkiosastolle. Viime kaudella kulmista pääsi aina ulos vain yksi pelaaja, joka oli 178-senttinen ginger, tällainen ihmisperkele sopisi minun ykköskenttään.
Leveyttä alakertaan. Viime syksynä sitä ei ollut, siksi lainarumba.
Kuka on A-junnuissa maalilla? Voiko hänen kanssaan pärjätä, ja voiko hän stuntata mestiksessä?
Maalinteko-osaamista laituripuolelle.
Yleisövetonaula - toistaiseksi aika harmaa mestis-joukkue.