Täällä ovat jo eräät saaneet aikaisiksi kauden tulevat pakkiparit, nyt kun kauteen on kuukausi ja alla on yksi harjoituspeli. Miten on, muistanko väärin, vai onko joskus aiemminkin tapahtunut kokoonpanomuutoksia tai jopa loukkaantumisia...? Taidan yhden tai pari tapausta muistaa...
Minun kirjoissani Lustberg on vähintään samalla tasolla tai edellä Lajusta ja Lainetta, kunnes näen, että näistä jompikumpi tai molemmat pärjäävät kaukalossa Lustbergia paremmin. Tämä sen vuoksi, että Lajunen on minulle pelaajana vielä tuntematon (toki tilastoja voi tuijotella päivät pitkät, mutta ei se ole ennenkään paljoa ratkaissut), ja Laine ei edellisellä visiitillään ollut minusta kovin vakuuttava puolustaja. On huomionarvoista, että Lustbergilla on sopimus, kun taas Laineella tryout. Tämäkin kertonee jotain miesten välisestä asetelmasta.
Leveyttä tarvitaan kokoonpanossa, on se kumma jos ei joku KooKoon kannattaja ole tätä vielä sisäistänyt. Kauden mittaan sattuu ja tapahtuu, ja uskon, että kaikille pelaajille tarjoutuu mahdollisuus näyttää taitonsa. Myös oman kylän junnut tietävät, että kyseessä on kilpaurheilu, jossa mikään ei tule ilmaiseksi, pelipaikasta lähtien. Uskon, että pelaajat itse tiedostavat tämän vallan mainiosti, mutta kaikki täällä kirjoittavat eivät.
Pakiston tilanne on tällä hetkellä ihan ok. Enemmän huolestuttaa hyökkäys, jossa ykköskenttä on edelleen aika tyhjän näköinen. Olen Fordélin linjalla siinä, että Liukkosen tulisi pelata laidalla, vaikka toki Rankkarin perusteetkin keskellä pelaamiselle ymmärrän. Liukkonen on enemmän snaipperityyppiä (toki ei siinä määrin kuin esimerkiksi Soijärvi), jonka niskaan ei mielestäni pidä kasata pelinrakentamisen paineita. Liukkosen tulee antaa viilettää laidalla, ja hänellä tulee olla vierellä taitavakätinen sentteri, joka ruokkii Luigia.