KooKoo 2004-2005

  • 221 962
  • 2 185

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Viestin lähetti KooPee
Ensi kaudeksi voisi hommata puolustavia hyökkääjiä. Nykyisten hyökkääjien puolustus motivaatio on nolla, ja näin ollen KooKoon viisikkopuolustus on lähinnä myytti. Hyvät puolustajat tietysti auttaisivat myös asiaa. Vaikka Mattila oli viime kaudella aivan puukäsi maalintekotilanteissa, niin se oli hyvä omassa päässä.

Puolustushan on toiminut viime peleissä hyvin. Tutoa ja Hokkia vastaan vain kaksi päästettyä maalia. Ennemminkin pitäisi satsata luoviin hyökkääjiin, jotta saadaan maalipaikkoja itsellekin. Junnuista ei tuohon vielä ollut. Pitäsi hankkia isolla rahalla vaikkapa Sami Salonen, Mikko Kinnunen tai vastaava, kykynsä jo tällä tasolla näyttänyt keskushyökkääjä. Ja Jaakkolalle, Timoskaiselle ja Hietakankaalle jatkosopparit kouraan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Joukkuetta pitää valitettavasti uudistaa kovalla kädellä, jos meinataan ensi vuonna pärjätä. Toista kautta ei kannata saman porukan kanssa virettä etsiä.

Kinnusesta ei kannata puhua, mieshän jäähdyttelee 3-divarissa.
 

Fordél

Jäsen
Itse näkisin ens kauden joukkueessa mieluusti varmoja mestispelaajia kuten jotain Lehtistä, Nikoskelaista jne. Ja varsinkin puolustukseen ottasin jotain konkareita enkä mitään junnuja. Ei se vauhti vaan se varmuus!

Ja junnuja en tänne enää roudais paitsi kun sen Lukon Vainiolan, jonka tulo KooKooseen on jopa todennäköistä.

Sitten näistä nykyisistä hemmoista antaisin jatkosopparit melkeimpä hyökkääjistä kaikille muille paitsi Hietakankaalle, Makkoselle ja Kovaselle. Uskon että muut nostavat ens kaudelle tasoaan.

Pakeista heittäisin pihalle Laineen sekä Haapalaisen ja hankkisin tilalle pari konkaria mestiksestä.

Maalivahteina pitäisin Kallen ja E-T:n
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti KooPee
Ensi kaudeksi voisi hommata puolustavia hyökkääjiä. Nykyisten hyökkääjien puolustus motivaatio on nolla, ja näin ollen KooKoon viisikkopuolustus on lähinnä myytti. Hyvät puolustajat tietysti auttaisivat myös asiaa. Vaikka Mattila oli viime kaudella aivan puukäsi maalintekotilanteissa, niin se oli hyvä omassa päässä.

Niinpä. Itse harmittelin loppukesästä suuresti Nutikan sopimuksen purkamista. Silloin en saanut kovinkaan paljon ajatuksilleni tukea. Vaikkei yksi mies vielä varmastikaan olisi paljoa muuttanut, niin jälkiviisaana on kuitenkin helppo todeta, ettei paikkaaminen Hietakankaalla oikein onnistunut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Fordél
Itse näkisin ens kauden joukkueessa mieluusti varmoja mestispelaajia kuten jotain Lehtistä, Nikoskelaista jne. Ja varsinkin puolustukseen ottasin jotain konkareita enkä mitään junnuja. Ei se vauhti vaan se varmuus!

Ja junnuja en tänne enää roudais paitsi kun sen Lukon Vainiolan, jonka tulo KooKooseen on jopa todennäköistä.

Sitten näistä nykyisistä hemmoista antaisin jatkosopparit melkeimpä hyökkääjistä kaikille muille paitsi Hietakankaalle, Makkoselle ja Kovaselle. Uskon että muut nostavat ens kaudelle tasoaan.

Pakeista heittäisin pihalle Laineen sekä Haapalaisen ja hankkisin tilalle pari konkaria mestiksestä.

Maalivahteina pitäisin Kallen ja E-T:n

Minäkään en vaihtaisi joukkuetta kovinkaan paljon. Jossain vaiheessahan on KooKoon Mestis-permanenttia alettava rakentaa.
Olen Fordelin linjalla siinä, että lähes kaikki hyökkääjät voitaisiin pitää, jos ovat KooKoohon jäämässä. Pääosin Mestis-hyökkääjät ovat juuri tätä nykyisen KooKoon tasoa. Ei perustaso nouse pelaajia vaihtamalla. Makkosenkin potentiaali on aivan muuta, mitä hän on tänä talvena esittänyt. Siinä on ollut yliyrittämistä, mikä on johtanut sooloiluun ja vaarallisiin kiekon menetyksiin.
TuTon Tero Forssell näytti mistä on kyse. Tarvitaan yksi huippupelintekijä, joka ratkaisee panoksellaan tiukat pelit. TuTon tilanne olisi huomattavasti tukalampi, mikäli siellä ei olisi Forsselin tasoista pelintekijää.
KooKoohon siis yksi kovan luokan pelin pyörittäjä ensi kaudeksi. Lehtinen täyttää pitkälti vaatimukset, mutta ylivoimaisesti paras olisi TN. Minä ainakin liputan TN:n puolesta! KooKoon johto ottakoon asian hoitaakseen.
Puolustukseen lisäksi yksi hyvä kiekollinen leftin pelaaja ja Harri Tikkaselle sopimus KooKoohon.
Näillä eväillä KooKoo taas mitalikantaan!
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Oletko siffa yhtään tullut ajatelleeksi, että se TN ei taida enää olla ihan huippukunnossa? Koskahan hän on viimeksi pelannut? Eikä häntä itseään taida edes kiinnostaa enää pelaaminen, ainakaan mestistasolla. Joten miksi väkisin haikailla KooKoohon jo lopettanutta/ huonokuntoista pelaajaa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Rooster
Oletko siffa yhtään tullut ajatelleeksi, että se TN ei taida enää olla ihan huippukunnossa? Koskahan hän on viimeksi pelannut? Eikä häntä itseään taida edes kiinnostaa enää pelaaminen, ainakaan mestistasolla. Joten miksi väkisin haikailla KooKoohon jo lopettanutta/ huonokuntoista pelaajaa?

Olen ajatellut paljonkin TN:ää ja varsinkin KooKoon tilannetta. TN on pelaajatyyppi, joka ei ole pilannut roppaansa liiallisella punttitreenillä. Potentiaalia löytyy siltä osin. Viimeksi hän on kai pelannut viime kesänä MM-tasolla rullakiekkoa, mikä on taitaville jääkiekkoilijoille hyvä harjoitusmuoto. Muistaakseni oli Liukkosen Mikon kanssa Suomen parhaita pelaajia. Iältään TN lähestyy parhaita pelivuosiaan. Vajaan vuoden paussi (en tiedä, onko sitä ollut) pelihommista tekee vain hyvää, jos sen jälkeen löytyy kova into ja halu pelata taas. Tästä loistava esimerkki Otakar Janecky, joka piti muistaakseni parin vuoden pelitauon ja palasi intoa täynnä maestroksi Suomen kentille.
Mikäli TN:ää ei kiinnosta enää pelaaminen Mestis-tasolla, lopetan toki tämän Kouvolan kiekkoilun "pelastusoperaatio-yrityksen" omalta osaltani.
Sitten, kun piirejä lähellä oleva ja asioista tarkemmin tietävä ilmoittaa, että TN ei palaa niin hiljenen tältä osin.
Mutta nämähän olisivat palstan 2005/2006 asioita, Fordel...
 

Mauritzio

Jäsen
Viestin lähetti siffa
...mutta ylivoimaisesti paras olisi TN. Minä ainakin liputan TN:n puolesta! KooKoon johto ottakoon asian hoitaakseen...

...Vajaan vuoden paussi (en tiedä, onko sitä ollut) pelihommista tekee vain hyvää, jos sen jälkeen löytyy kova into ja halu pelata taas...

...Mikäli TN:ää ei kiinnosta enää pelaaminen Mestis-tasolla, lopetan toki tämän Kouvolan kiekkoilun "pelastusoperaatio-yrityksen" omalta osaltani...

Uskotko todella Nurmbergin olevan se "puuttuva palanen" nykyisestä joukkueesta? Minä en tähän usko, tuskin oikeasti sinäkään. Kunhan pönkität vanhan legendan sädekehää.

Keskimmäisestä lainauksesta löytyy varmasti ainakin hitunen oikeaa vastausta siihen, miksi Nurmberg ei KooKoossa ole vähään aikaan pelannut. Jos hänellä tosiaan olisi "kova into ja halu pelata taas" hän varmasti pelaisi. En usko, että KooKoon pelaajahankinnoista vastaavalla taholla eikä valmennusjohdolla olisi mitään tätä vastaan, mutta jos miestä ei kiinnosta pelata, niin se siitä sitten.

Kohta varmaan huudellaan Motti Outista tilkitsemään vuotavia takalinjoja. Eihän hänelläkään ole kuin parin vuoden tauko aktiivikiekosta. Lämärikin on vielä vähintään yhtä kova ja tarkka kuin Tikkasella.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Mauritzio
Uskotko todella Nurmbergin olevan se "puuttuva palanen" nykyisestä joukkueesta? Minä en tähän usko, tuskin oikeasti sinäkään. Kunhan pönkität vanhan legendan sädekehää.

Kiitos kysymästä! Minä olen tosissani Tinken suhteen. Viimeistään viimeinen Salamat-peli sai minut vakuuttuneeksi siitä, että KooKoo tarvitsee vielä Tinkeä. KooKoon liike oli parasta, mitä minä olin nähnyt tällä kaudella. Ylivoimaa oli yllin kyllin. Muistaakseni kolme kertaa KooKoo pääsi 5-3 ylivoimaa pelaamaan. Normaaleja 5-4 ylivoimia oli useita. Yhtään maalia ei ylivoimilla syntynyt. Joukkueen hyvä asenne ja yritys kaatui tuohon pelintekijän puutteeseen. Peli päättyi varsinaisella peliajalla1-1 ja Salamat vei jatkoaika voiton.
Ylivoiman pyörittämisen joko osaa tai ei osaa. Aikuisiällä sen opettelu ei näytä enää onnistuvan. Valmentaja on voimaton, mikäli pelintekijän taidot puuttuvat.
Jouni Rinne näytti aikoinaan Kalpan 2-valmentajana, miten helppoa oli pyörittää SM-liigassa ylivoimaa, kun sen osasi. Jounin tuolloisen kunnonhan tiedämme jokainen. Jouni kävi kaksi kertaa ylivoimalla jäällä, tuloksena kaksi syöttöpistettä ylivoimamaaleihin.
Tinken oletan olevan Jouniin verraten huippukunnossa.
Minä annan muiden entisten KooKoon ikonien olla rauhassa, mutta Tinken haluan takaisin.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Siffa, Nurmberg on lopettanut. Ei tätä näköjään voi sinulle tarpeeksi montaa kertaa sanoa, ei millään pahalla...

Nurmberg harkitsi viimeisen Mestis-kauden jälkeen joko kahden vuoden jatkosopimusta tai lopettamista Mestis-tasolla ja valitsi jälkimmäisen. Harmin paikka, Tinke oli loistava pelaaja, mutta usko nyt jo sinäkin, että hän on lopettanut.

Nyt keskitytään uusiin pelaajiin, ja terozin kanssa olen samaa mieltä, suuria muutoksia tarvitaan. Tatu ja Reino todennäköisesti lopettavat, joten jo siltä osin tarvitaan kovan luokan vahvistuksia. Ja näitä miehiä ei junnut korvaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti siffa
Mikäli TN:ää ei kiinnosta enää pelaaminen Mestis-tasolla, lopetan toki tämän Kouvolan kiekkoilun "pelastusoperaatio-yrityksen" omalta osaltani.

Mä vähän luulen, että siffa vedättää meitä. Mutta jauhetaan nyt vielä. Olisiko tässä jo riittävästi faktaa:

Kiekkoilun puolella Timo Nurmbergilla on kaikki vielä ensi kauden suhteen avoinna.

- Mestis-kiekkoilu saa nyt riittää, ja jos jatkan pelaamista, niin se tapahtuu alemmalla sarjatasolla. Rullakiekko nousee nyt päälajikseni, lappeenrantalaistunut hyökkääjä suunnitteli.

Tuo siis kesältä 2003. Muistaakseni ennen viime MM-kisojakin oli juttua, mutta sitä en löytänyt. Vaan eiköhän se ole ihan riittävän selvästi ilmoitettu jo tuossakin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Everton
Mä vähän luulen, että siffa vedättää meitä. Mutta jauhetaan nyt vielä.

Olen kyllä kova vedättämäänkin, mutta tällä kerralla en sitä tee.
Tinken ja KooKoon suhteen olen nyt tosissani.
Kerrankos sitä on lopettamispäätökset muutettu. Kesällä rullakiekkoa ja syksyllä sitten Mestistä.
Minulle on jobinpostia, jos Tatu ja Reino lopettavat. Vaikea on korvata heitäkään. Mistä löytyvät pelaajat?
Mestis on kova sarja. Nuorten on pelattava aivan SM-sarjansa huipulla, mikäli pärjäävät Mestiksessä. Tämähän on nähty täällä KooKoossa. Juuri yksikään nuorten SM-sarjan kärkipelaajista ei ole heti vahvistus Mestiksessä. Nuorten divarista matka on vielä pitempi.
 

Mauritzio

Jäsen
Viestin lähetti Fordél
Sitten näistä nykyisistä hemmoista antaisin jatkosopparit melkeimpä hyökkääjistä kaikille muille paitsi Hietakankaalle, Makkoselle ja Kovaselle. Uskon että muut nostavat ens kaudelle tasoaan.

Samaa mieltä sen suhteen, että nykyinen runko riittää hyökkääjien osalta varmasti Mestis-tasolle. Nykyisten lisäksi näkisin joukkueessa mielelläni 1-3 todellista "syömähammasta". Tänä vuonna todelliset johtajat ovat loistaneet ainoastaan poissaolollaan.

Mainituista nimistä ainakin Hietakankaalle soisin jatkopahvin. Hän menisi varsin hyvin kolmos- tai nelosketjun keskellä, tuskin suuremmassa roolissa.

Pakeista heittäisin pihalle Laineen sekä Haapalaisen ja hankkisin tilalle pari konkaria mestiksestä.

Jaa. Minä taas heittäisin ensimmäisenä pois sen puolustuksen ainoan konkarin, eli J. Raattaman. Näin huonoa pelaajaa, näin suurella peliajalla en muista nähneeni koskaan. Raattaman avauksista oman pelaajan lapaan on tällä kaudella osunut ehkä noin joka viides. Nyt puhutaan siis ns. helpoista syötöistä. Vaativammat avaukset eivät osu näinkään "hyvin". Positiivista ainoastaan peliajan väheneminen edellisvuosiin verrattuna.

Laine on täyttänyt tonttinsa mielestäni kohtuu hyvin tällä kaudella, joten minun puolestani jatkakoon KooKoossa.

Haapalainenkin saa jatkaa, kunhan ei kentälle asti pääse. Tai no, ehkä menee seitsemäntenä pakkina. Ei missään nimessä yhtä suureen rooliin kuin alkukaudesta.

Maalivahteina pitäisin Kallen ja E-T:n

Samaa mieltä. Kalle on Mestis-tasolle loistava ykkösveska, alkukauden haparoinnista huolimatta. E-T taas täyttää kakkosveskarin saappaat riittävän hyvin, hänelle olisin suonut peliaikaa jopa enemmän kuin mitä on nähty. En usko että E-T näytti todellista tasoaan pelaamissaan otteluissa. Uskoisin parempaa olevan tulossa.
 

FC Peltirumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Väärin Voittaneet
No niin, ketä voidaan heitää joukkueesta pois ensi kaudeksi.
Pakistosta ulos Haapalainen, Nevalainen ja ehdottomasti Raattama. Jokohan mies itsekin älyäisi ettei taidot riitä Mestis tasolle. Ensi kaudeksi kannattaisi myös hankkia muutama todellakin isokokoinen puolustaja joukkueeseen, sillä taklauksia ei tämän kauden pakeilta liikaa ole näkynyt. Ja tietenkin se yksi kiekon kanssa pärjäävä ja avaava puolustaja, joita ei ole Kookoossa näkynyt kolmeen vuoteen. Muut pakit pärjäävät mainiosta myös ensi kaudella.
Hyökkääjistöön tarvitaan nimenomaan kokemusta näiden innokkaiden junnujen seuraksi. Nämä Sompit, Hietakankaat ja Kovaset voivat minun puolestani jatkaa uraansa ihan missä muualla tahansa. En myöskään pistä pahakseni jos Reino "silmät kiinni ja lämäriä" Soijärvi lopettaisi, kieltämättä yllättävänkin menestyksekkään Mestis-uransa. Katteluksenkaan vauhti ei ole enää ollut kovinkaan kummoista, vaikka pisteitä on ihan kivasti tullut. Tatu tuskin enää jatkaa, sillä niin montaa kertaa hänen on pitänyt luistimet naulaan ripustaa. Eli kokeneita pelimiehiä tarvitaan, joita voisi hankkia esim. muista Mestis-seuroista eikä aina tarvitse hakea Liigan ylijäämäpelaajia. Eikä enää näitä huippuhankintoja Ranskan pääsarjasta, kaksi totaalimokaa toivottavasti opettivat edes jotain seurajohdolle.
Sitten se kaikkein tärkein kysymys eli kuka valmentajaksi. Todennäköistä on, että Strawberry jatkaa vielä seuraavankin kauden. Hyvä valmentaja , joka on saanut Kouvolassa enemmän hyvää kuin huonoa aikaa. Kuitenkin, jos pelisysteemi on sama kuin edelliset kolme kautta niin tulos tismalleen sama kuin tällä kaudella.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kautta on vielä jäljellä, mutta kyllähän tämä jo siltä näyttää niinkuin nämä eräiden kirjoituksetkin osoittavat, että tais Kukkopojat jäädä jo aikaistetulle kesälomalle...?

Tästä kaudesta on kuitenkin jo nyt kommentoitava sen verran, että kyllä on ollut vaikeata. Kauteen lähtö ei ollut mitenkään paras mahdollinen, vaikkakin ekat pelit menivät kyllä hyvin. Tarkoitan lähinnä, että jos vain ketjullinen jatkaa edellis kaudesta ei tulos voi olla hyvä. -Jääkiekko on joukkuelaji ja joukkulajeissa pyritään pitempi aikaiseen kehitykseen ja joukkueen rakentamiseen, jos joka kesä joudutaan yli puolet joukkueesta rakentamaan uusiksi ei tulos voi olla hyvä!-

KooKoon kohdalla tilannetta ei ymmärrettävästi ole auttanut yhtään se, että avainpelaajia on ollut jatkuvasti loukkaantuneena, kuinka monta ottelua pelattiin ns. valmentajan ihanne-joukkueella? Minä vaan kysyn...
Ei mikään joukkue kestä useiden avainpelaajien poissaoloa niin, ettei se näkyisi tuloksessa.

Mitä tulee sitten tapaus Mansikkiin, en halua vielä tässä vaiheessa ottaa siihen kantaa. Kausihan on vielä kesken!!

Ensi kauden joukkuetta on jo muutamassa viestissä hahmoteltu. Miltäs kuulostaisi tällainen KooKoo kaudella 2005-2006:
MV:
Kalle & ET

P:
Lindström, Gärdström, Lustberg, Mälkiä, Laine, Nevalainen, Tikkanen ja 2xVAHVISTUKSET (todellisia sellaisia kuten tasoa Pukka, Pentikäinen)

H:
Jaakkola, Somppi, Lampinen, Haapa-Aro, Koskelainen, Kantelinen, Kaukokari, Virtala, Saarela, Hietakangas, Skyttä ja 3xVAHVISTUKSET (peliä tekevä kh, sniperi, puolustava h)

Tämä on vielä tällaista hahmottelua, eiköhän tähän palata vielä tulevaisuudessa paremmin??

Mitä tulee tapaus Tinke Nurmbergin toivoisin jo asian olevan loppuun käsitelty. Vaikka kyseinen "Mestiksen-Helminen" olikin ja olisi yhä KooKoon kaikkia tämän kauden ja edellisenkin senttereitä taitavampi, on asia totaallisesti niin, että tinke on lopettanut ja sillä siisti.
Tinken työpaikka upm-kymmenellä Kuusaalla ei tosin olisi kaukana Kouvolasta, mutta kerran lopettanut nykyinen junamies ei todellakaan palaa Mestis tasolle, rullakiekossa onneksi päästään naattimaan taitavista käsistä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti "TeeWeeKaks"
Kautta on vielä jäljellä, mutta kyllähän tämä jo siltä näyttää niinkuin nämä eräiden kirjoituksetkin osoittavat, että tais Kukkopojat jäädä jo aikaistetulle kesälomalle...?

Tästä kaudesta on kuitenkin jo nyt kommentoitava sen verran, että kyllä on ollut vaikeata. Kauteen lähtö ei ollut mitenkään paras mahdollinen, vaikkakin ekat pelit menivät kyllä hyvin. Tarkoitan lähinnä, että jos vain ketjullinen jatkaa edellis kaudesta ei tulos voi olla hyvä. -Jääkiekko on joukkuelaji ja joukkulajeissa pyritään pitempi aikaiseen kehitykseen ja joukkueen rakentamiseen, jos joka kesä joudutaan yli puolet joukkueesta rakentamaan uusiksi ei tulos voi olla hyvä!-

KooKoon kohdalla tilannetta ei ymmärrettävästi ole auttanut yhtään se, että avainpelaajia on ollut jatkuvasti loukkaantuneena, kuinka monta ottelua pelattiin ns. valmentajan ihanne-joukkueella? Minä vaan kysyn...
Ei mikään joukkue kestä useiden avainpelaajien poissaoloa niin, ettei se näkyisi tuloksessa.

Mitä tulee sitten tapaus Mansikkiin, en halua vielä tässä vaiheessa ottaa siihen kantaa. Kausihan on vielä kesken!!

Ensi kauden joukkuetta on jo muutamassa viestissä hahmoteltu. Miltäs kuulostaisi tällainen KooKoo kaudella 2005-2006:
MV:
Kalle & ET

P:
Lindström, Gärdström, Lustberg, Mälkiä, Laine, Nevalainen, Tikkanen ja 2xVAHVISTUKSET (todellisia sellaisia kuten tasoa Pukka, Pentikäinen)

H:
Jaakkola, Somppi, Lampinen, Haapa-Aro, Koskelainen, Kantelinen, Kaukokari, Virtala, Saarela, Hietakangas, Skyttä ja 3xVAHVISTUKSET (peliä tekevä kh, sniperi, puolustava h)

Tämä on vielä tällaista hahmottelua, eiköhän tähän palata vielä tulevaisuudessa paremmin??

Mitä tulee tapaus Tinke Nurmbergin toivoisin jo asian olevan loppuun käsitelty. Vaikka kyseinen "Mestiksen-Helminen" olikin ja olisi yhä KooKoon kaikkia tämän kauden ja edellisenkin senttereitä taitavampi, on asia totaallisesti niin, että tinke on lopettanut ja sillä siisti.
Tinken työpaikka upm-kymmenellä Kuusaalla ei tosin olisi kaukana Kouvolasta, mutta kerran lopettanut nykyinen junamies ei todellakaan palaa Mestis tasolle, rullakiekossa onneksi päästään naattimaan taitavista käsistä.

Tässä on minunkin mieleistä pohdintaa ensi kauden joukkueeksi. Jäisi sopiva runko höystettyinä omilla junioreilla. Hyökkääjistä poissa Kattelus, on ilmeisesti tietoa, että lopettaa? Olisiko jo Skytän vuoro nousta edustukseen vai antaneeko valmentaja paikan Korhoselle. Skytälle taidon kehittäminen vielä A-junioreissa saattaisi olla viisasta.
Tosiaan nuo hankinnat (5) olisi oltava todella kovia Mestis-pelaajia.
Olisikohan minun tämän jälkeen uskottava, että Tinke ei valitettavasti palaa? On sen verran vakuuttavalta tuntuvaa tietoa TeeWeeKaks:lta. No, näillä mennään, kuten Mikakin sanoo tv:ssä.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kaudeksi kakkoskenttä: Lampinen - Skyttä - Koskelainen, jos vaan saisi Empulta irti enemmän kuin selkä köyryssä luistelua. Valtteri tulee ja näyttää, että on enemmän pelipaikkaa haluava kuin Korhonen, jonka pitäisi opetella edes sirklaamaan luistimillaan, liuttelu sopii vielä a:n divariin. Lampinen on jo paikkansa ottanut, ottaa vielä monta muutakin ennen eläkeikää.

Mutta mistäs ykköskenttä? Siinäpä riittää pulmaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Viestin lähetti ukkometso
Ensi kaudeksi kakkoskenttä: Lampinen - Skyttä - Koskelainen, jos vaan saisi Empulta irti enemmän kuin selkä köyryssä luistelua. Valtteri tulee ja näyttää, että on enemmän pelipaikkaa haluava kuin Korhonen, jonka pitäisi opetella edes sirklaamaan luistimillaan, liuttelu sopii vielä a:n divariin. Lampinen on jo paikkansa ottanut, ottaa vielä monta muutakin ennen eläkeikää.

Siffa jauhaa Tinkestä ja Ukkometso junioreista. Mikään ei muutu :D

Kaverit ovat lahjakkaita, mutta jos halutaan pärjätä mestiksessä, niin ei tuosta voi kakkosta tehdä. Lampinen on kyntensä näyttänyt, mutta Skyttä pitää Empun ja Lampisen tavoin ajaa sisään nelosen kautta. Ei liian suuria harppauksia. Lampista voi peluuttaa kakkosessa, mutta Skyttä/Emppu neloseen kohtuu peliajalla. Lustbergille ja Gardille lisää vastuuta. Kauhukuva on tietenkin se, että Gardia ei enää ensi kaudella KooKoossa nähdä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti siffa
Tästä loistava esimerkki Otakar Janecky, joka piti muistaakseni parin vuoden pelitauon ja palasi intoa täynnä maestroksi Suomen kentille.

Janecky ei kyllä pitänyt pitkän uransa aikana ainuttakaan välivuotta, eivätkä loukkaantumisetkaan rikkoneet yhtään kautta erikoisemmin, joten hän on tästä asiasta keskustellessa mahdollisimman huono esimerkki.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Mane
Janecky ei kyllä pitänyt pitkän uransa aikana ainuttakaan välivuotta, eivätkä loukkaantumisetkaan rikkoneet yhtään kautta erikoisemmin, joten hän on tästä asiasta keskustellessa mahdollisimman huono esimerkki.

Janeckysta oli huhua, että hän piti lähes kolmen vuoden tauon jääkiekkoilusta ja harrasti mm. taistelulajeja tuona aikana. Muistan nämä huhut, kun hän saapui Saipaan kaudeksi 90/91.
Janecky (s.1960) aloitti Tsekkoslovakian Extra-liigassa HC Pardubice:ssa kaudella 78/79, jolloin pelasi 10 ottelua ja teki niissä yhden maalin. Sen jälkeen on ollut tuo pelitauko noin 20 vuoden iässä. Ilmeisesti oli armeijassa? Pelit jatkuivat tauon jälkeen HC Pardubice:ssa kaudet 81/82....89/90. Sitten hän tuli Suomeen. Janeckyn parhaat pelivuodet sattuivat 35 vuoden iän molemmin puolin.
Mikäli tietoni/kuulemani huhut pitävät paikkaansa niin Janecky sopii erinomaisesti tähän KooKoon entisen pelaajan tapaukseen. KooKoon entinen pelaaja on pitänyt nyt taukoa jääkiekosta (ei rullakiekosta) vuoden verran ja on pelaajana parhaassa iässä eli 31-vuotias.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Heikki Mälkiä KooKoon päävalmentajaksi?

Tilastomiehen sivuilla sekä myöskin jäähallilla liikkuu huhu, että Heikki Mälkiä olisi tulossa KooKoon päävalmentajaksi. Mahtaako jutussa olla mitään perää, minkäslainen sopimus Mälkiällä mahtaa tällä hetkellä olla? Tosin Lappeenrannassa ei varmaakaan olla tähänkään kauteen tyytyväisiä, joten en yhtään ihmettelisi, jos Mälkiä saisi SaiPasta lähtöpassit. Mälkiän tulo KooKoohon ainakin varmistaisi, että näiden SaiPa-junnujen katkeamaton virta KooKoohon jatkuisi :)
 

theref

Jäsen
Re: Heikki Mälkiä KooKoon päävalmentajaksi?

Viestin lähetti Putte
Tilastomiehen sivuilla sekä myöskin jäähallilla liikkuu huhu, että Heikki Mälkiä olisi tulossa KooKoon päävalmentajaksi. Mahtaako jutussa olla mitään perää, minkäslainen sopimus Mälkiällä mahtaa tällä hetkellä olla? Tosin Lappeenrannassa ei varmaakaan olla tähänkään kauteen tyytyväisiä, joten en yhtään ihmettelisi, jos Mälkiä saisi SaiPasta lähtöpassit. Mälkiän tulo KooKoohon ainakin varmistaisi, että näiden SaiPa-junnujen katkeamaton virta KooKoohon jatkuisi :)

Mälkiällä on SaiPan kanssa vielä kaksi vuotta sopimusta jäljellä.

Ihmettelen suuresti, ei vaan todella suuresti koko huhua!

Ei Mälli SaiPasta ole minnekään lähdössä, ei maailman kirjat niin sekaisin voi olla.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti teroz
Siffa jauhaa Tinkestä ja Ukkometso junioreista. Mikään ei muutu :D

Kaverit ovat lahjakkaita, mutta jos halutaan pärjätä mestiksessä, niin ei tuosta voi kakkosta tehdä. Lampinen on kyntensä näyttänyt, mutta Skyttä pitää Empun ja Lampisen tavoin ajaa sisään nelosen kautta. Ei liian suuria harppauksia. Lampista voi peluuttaa kakkosessa, mutta Skyttä/Emppu neloseen kohtuu peliajalla. Lustbergille ja Gardille lisää vastuuta. Kauhukuva on tietenkin se, että Gardia ei enää ensi kaudella KooKoossa nähdä.
Tuskin edes Lampista voi peluuttaa kakkosessa ensi kaudella. Eiköhän se armeija sotke hänen peliä kuitenkin sen verran. Muutenkin jos kakkonen koostuu junnuista, niin sitten olisi kyllä parempi jos pelattaisiin suomi-sarjaa, koska ei toista kautta peräkkäin jaksa pelkkiä tappioita katsoa.

Ehdottoman tärkeää on että joukkueen keski-ikää saadaan nostettua ensi kaudelle.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti KooPee
Ehdottoman tärkeää on että joukkueen keski-ikää saadaan nostettua ensi kaudelle.

Ehdottomasti näin. Ainakin KooKoon omista kasvateista Mikko "Luigi" Liukkonen pitäisi saada KooKoohon jo ensi kaudeksi. Myös Upi Karhula elää kuulemma uutta kevättä, mutta tokihan Upi olisi melkoinen riskihankinta.
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näissä mietteissä lähdettiin sarjaan 15.9.2004

kouvolan Sanomat:

Tähtäin kärkikastissa
Reijo Mansikka aloittaa neljännen kautensa Kouvolan KooKoon valmentajana ja luottaa vahvasti uusiutuneen joukkueen mahdollisuuksiin torstaina alkavan Mestiksen kärkikamppailuissa.

http://www.kouvolansanomat.fi/arkisto/vanhat/2004/09/15/index.html

Taitaa KooKoolta loppua pelit kesken, jos mielitään päästä vielä mestiksen kärkikamppailuihin.

RYHDISTÄYTYKÄÄ NYT KANTELINEN JA KUMPPANIT!
SIELLÄ ON PELI!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös