Huominen on kyllä mielenkiintoinen päivä. Jos nyt vielä haluttaisiin elää haavemaailmassa, niin silloin tänne pitäisi rahdata aikamoinen tukku pelaajia. Ensinnäkin se ykköspakki - ja -sentteri, joita on on odoteltu koko kauden. Sitten toinen kärkipään pakki korvaamaan Lindström ja pari laitahyökkääjää korvaamaan Saarelaa ja kumppaneita.
Jos arvata saa/pitää, niin todennäköisesti tänne saapuu kuitenkin kaksi pelaajaa. Yksi entuudestaan tunnettu kiekollinen puolustaja ja sitten joku halpa laitahyökkääjä. Eipä noilla kurssia käännetä, muttei myöskään heitetä pyyhettä julkisesti kehiin.
Itse olen kyllä pitkälti sitä mieltä, että fiksuinta olisi panna jo kausi pakettiin ja rahapussin nyörit kiinni. Ainoa lääke, millä voitaisiin saada pikainen ryhtiliike aikaan on valmentajan vaihtaminen. Mutta kannattaisiko se? Mielestäni ei. Kylmä fakta on se, ettei KooKoolla ole mahdollisuuksia 7-8. sijaa ylemmäs. Niinpä pudotuspeleihin pääsy toisi kokonaisen yhden lisäpelin Kouvolaan, vastassa olisi kuitenkin KalPa tai Jukurit.
Eikä valmentajanvaihtokaan mikään takuu varma lääke olisi. Mitäs sitten, jos tahti ei muuttuisikaan? Pitää kuitenkin muistaa, että Mansikka on täysipäiväisesti KooKoon palkkalistoilla, ja liksa vastannee karkeasti arvioituna 2-3 ykköskentän pelaajan palkkaa. Oltaisiinko sitten tyytyväisiä, jos ensi kausi pelattaisiin toisen valmentajan komennossa, mutta ilman nimellistäkään ykköskenttää?
Hyvältä valmentajalta Mansikka on minun silmiini vaikuttanut ja tehnyt todella paljon hyvää kouvolalaiselle kiekkoilulle. Mutta ehkäpä eväät on nyt täällä syöty ja olisi aika siirtyä eteenpäin? Jos vaikka kesällä löytyisi uusi työnantaja? Pelien jälkeisistä kommenteista ei kyllä kannata mitään tuomiota tehdä: Mansikka on kyllä kritisoinut itseäänkin, mutta tuskinpa on koskaan vastaavasti pannut voittoa omaan piikkiinsä? Sellaisiakin valmentajia on.