Nyt vahva suositus Tampereen suuntaan, koska Bernard Butler esiintyy siellä huomenna. Menkää katsomaan. Näette samalla lipulla paitsi erinomaista musiikkia, myös erinomaista stand upia.
Äijä veti nimittäin tänään sellaisen show'n että hymyilyttää vieläkin ja hymyilyttää varmaan monta kuukautta. Jotenkin en osannut odottaa Bernard Butlerilta hauskuutta, koska hällä on sieltä brittipopin villeiltä vuosilta ehkä jopa vaikean ihmisen maine, mutta hän onnistui olemaan todella hauska ja viihdyttämään yleisöä myös jutuillaan.
Lystikkäimmät hetket liittyivät junamatkailuun, kun Butler jyysti reilu kuukausi sitten Kuusamoonkin suurimman osan matkasta junalla. Hän palaili tuohon ja kertoi, että kokemus oli eksoottinen. Myös huominen matkustusmuoto Tampereelle paljastui.
- Kyllä, menen huomenna Tampereelle junalla. Jos näette minut, olkaa kilttejä ja teeskennelkää, ettette nähneet. Teen kuitenkin jotain tyhmää, saatan vaikka vahingossa kaivaa nenää.
Se tuli minulle myönteisenä yllätyksenä, että Bernard on näin hauska kaveri. Nauratti yleisöä monet kerrat, mutta silleen kuivan tyylikkäästi. Ehkä se on se brittihuumorin vahva perinne, vaikka irkkuhan Bernard on sukujuuriltaan.
Ai niin, ja Lontoo on kuulemma paska paikka, ja välillä sieltä haluaa pois, vaikka johonkin böndelle. Mutta ei sieltä kuulemma varmaan koskaan pois pääse. Tuo kuulostaa jotenkin tutulta. Bernardille uudeksi osoitteeksi tarjottiin yleisöstä Kuusamoa, mikä olikin loistava heitto. Bernard vain hymyili siihen kohteliaasti, en tiedä tajusiko että se oli se mörönperse, jossa hän juuri kävi.
Keikkapaikkana G Livelab miellytti selvästi Bernardia.
- Tämä on mahtava, kun kadulle on ikkuna. Ihmiset tulevat ulkonakin katsomaan, kuka siellä heiluu. Olen soittanut stadioneilla, en tosin ihan äskettäin, vaan aikamoisissa perslävissäkin on pitänyt soittaa. Mutta tämä on kiva.
Bernard myös kiitteli monet kerrat, että täysi baari oli tullut katsomaan häntä ja vielä innostui hänen esityksestään. Kai se sitten tarkoitti sitä. Hän sanoi myös, että häntä saa kuvata ja saa ottaa videoita.
- Minä itse kasvoin kuunnellen Smithsin bootlegejä. Joten antakaa mennä, tässä minä olen.
Jos artistin omistautumista yleisölle mitataan, niin siinä mielessä tämä oli vuoden paras keikka. Todella spesiaali tapaus.