Konginkankaan bussiturma

  • 94 383
  • 579

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt tuntuu, että minä vältän bussit mahdollisimman kaukaa.

Lippu on puolitangossa ja minä tiesin heti ulos astuessani, että se on näiden menehtyneiden takia.

Kun kuvittelee näiden kuolleiden vanhempia, sisaruksia, ystäviä, sukulaisia jne. niin tulee itellekki suru puseroon.

Hieno homma, että jokaisessa paikkakunnalla SM-liiga peli aloitetaan hiljaisella hetkellä tänään.

Syvä osaanottoni ja voimia kaikille menehtyneiden läheisille.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran juttelin faijan kanssa (ent. transpointin rekkakuski, yli 15v. kokemusta alalta) että ne kiinnitykset on vaan lähinnä näön vuoks siellä kontissa. Kuulemma faijaki joskus kaksikin tuntia yrittäny kiinnittää just näitä kyseisiä paperirullia. Ovat kuulemma mahdoton kiinnittää niin että jos tosipaikka tulee niin pysyvät kontissa. Tää kyseinen onnettomuus kuski ei siis ite ollu pakannu, mutta velvollisuuksiin kuuluu tarkastaa sidosten pitävyys ennen liikkellelähtöä. Surullinen juttu myös kuskin kannalta. Henkiset traumat on varmaan ikuisia ja jos kuskin todetaan laiminlyöneen turvatoimet niin siitä voidaan tuomita linnaan loppuelämäksi 24 ihmisen kuolemantuottamuksesta. Järjentöntä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Decimal
Surullinen juttu myös kuskin kannalta. Henkiset traumat on varmaan ikuisia ja jos kuskin todetaan laiminlyöneen turvatoimet niin siitä voidaan tuomita linnaan loppuelämäksi 24 ihmisen kuolemantuottamuksesta. Järjentöntä.

Ei sentään, törkeästäkin kuolemantuottamuksesta ylin tuomio taitaa olla Suomen laissa kuitenkin vain kuusi vuotta. Kaiken surun keskellä minusta on hyvä muistaa, että tuo on kohtuullista. Kuljettaja ei ole murhaaja, vaan uhri; tällaisessa onnettomuudessa ei muita olekaan.

Osanottoni.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Varmaan moni miettii, kuinka ohuen langan varassa me olemme täällä käymässä.

Osanottoni ja omaisille paljon jaksamista tämän musertavan surun keskellä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Decimal
Sen verran juttelin faijan kanssa (ent. transpointin rekkakuski, yli 15v. kokemusta alalta) että ne kiinnitykset on vaan lähinnä näön vuoks siellä kontissa.
Yleensähän kiinnitykset ovat sen vuoksi että lasti ei pääse normaalin ajon, käännöksien ja jarrutuksien takia liikkumaan ja kuljetettava tavara vaurioitumaan. Jotkut tuotteet kun menevät helposti pilalle kun ne hankaavat toisiinsa, ja Japanilaiset valittavat jos vaikka kuormalavat ovat kontissa vinossa. Mutta kuorman sitomisella ei ole mitään merkitystä tällaisessa äkkipysäyksessä. Äsken nähtyäni rullien koon voi sanoa että ei tuon kokoisia rullia edes pysty sitomaan niin että ne pysyisivät kyydissä äkkistopissa.

Yksi osittainen syy tapahtumaan on minun mielestäni se että raskas pitkänmatkan liikenne kuuluisi kulkea kiskoja pitkin. Tämäkin rekka oli matkalla Kemistä Puolaan. Kuljetuksen olisi voinut hoitaa junallakin, kun noita rekkoja nykyisin kuljetetaan junassakin. Mielenkiintoiseksi asian tekee että rekan omistanut yhtiö on entinen rautateiden tytäryhtiö.

Tuon kaltainen tilanne on varmaan pahin mahdollinen mitä liikenteessä voi sattua, koska siinä ei ole paljoa tehtävissä jos perävaunu lähtee luisumaan kohti. Ja toinen osatekijä on varmasti tämä autojensa puolesta pelkäävien ihmisten vaatimukset suolauksen vähentämisestä. Kyllä näillä keleillä kuuluu suolata. On eri asia talvipakkasilla, mutta onneksi ainakin täälläpäin Suomea käytetään suolaa. Toivottavasti onnettomuustutkintalautakunta ei silti ehdota vakioehdotustaan joka on ajonopeuksien laskeminen, koska nopeus tuskin oli se perimmäinen syy tapahtuneeseen.

Osanottoni täältä Satakunnasta kaikille joita onnettomuus kosketti. Suomi on pitkään saanut säästyä tämänkaltaisilta onnettomuuksilta mutta kun tällaista sattuu se yhdistää koko kansaa.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Aamulla kun aukaisi television, niin tunteet nousivat pintaan ja ikävät muistot tulvivat mieleen:

Eräs lähisukulaiseni kuoli samantapaisessa onnettomuudessa Joutsan seudulla vajaa kymmenen vuotta sitten; Sukulaismies ajaa taksikeikkaa kohti Joutsaa aamuyöllä huhtikuun puolivälissä. Pienellä suoralla tulee rekka vastaan. Rekan perävaunu alkaa heittelehtiä, tiellä kaiteet molemmin puolin, ei mahdollisuutta väistää ojaan. Sukulaiseni, sekäkyydissä ollut mies kuolivat välittömästi, kun poikittain tiellä liukunut perävaunu törmäsi autoon. En pystynyt tunnistamaan autoa mersuksi, kun näin kuvat siitä kolarin jälkeen. Kyydissä olleen päätepysäkki, miehen oma koti, sijaitsi muutaman kilometrin päässä kolaripaikasta. Perävaunun heittelehtimään lähtemisen syy oli rattiin nukahtanut kuski. Kuskin tuomiota en enää muista, koska olen yrittänyt sulkea tuon tapahtuman pois mielestäni.

Osanottoni viime yönä menehtyneiden omaisille ja läheisille.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Cosmo
Hiljaiseksi vetää. Oikein pelotti tulla lukemaan tätä ketjua.

Olen tässä koko alkukevään kironnut, kuinka tiet (ainakin PK-seudulla) ovat aivan järkyttävässä kunnossa ja kuinka jotkut tien ylläpidoista vastaavat tahot valittavat kun "poikkeuksellisen talven takia rahat eivät riitä enää teiden kunnossapitoon". Meinasin jopa ketjunkin tänne avata em. aiheesta, ja kysyä siinä että tarvitaanko joku 10cm syvään monttuun ajanut kuollut motoristi avaamaan tienpitäjien silmät. Tällaista uhrausta en olisi voinut edes kuvitella.

No, en tiedä oliko sillä tien kunnossapidolla osuutta asiaan, mutta ehkä suolaus olisi auttanut. Yöpakkasia on kuitenkin pidellyt etelässäkin jo pidemmän aikaa. Jos joku vielä valittaa kun oma peltilehmä ruostuu sen takia että teitä niin hirveästi suolataan, niin voi myötätunnon toivossa soitella murheistaan sinne n. pariinkymmeneen kotiin joista nyt puuttuu se elämän suola.

Paljon oli latausta tähän päivään, mutta takki on aika tyhjä nyt.

Kyllähän näillä keleillä suolaus on vain haitaksi. Juuri satanut räntä tulee sohjoksi ja aurattaessa tien pintaan jää ohut sohjokerros veden kera, joka tulee sitten yöpakkasilla pelili kirkkaaksi jääksi. Pelkkä aurattu lumi on huomattavasti pitävämpi. lisäksi tien jäätymistä on hankala arvioida, tie voi olla pääosin sula sieltä missä on suolaa, mutta sieltä täältä jäässä missä ei suolaa. Lisäksi jään päälle tulee vettä. Muuten olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Tie tuolla osuudella on huonossa kunnossa. Se raskaasti liikennöity ja liikenteelle liian kapea ja siinä syvät urat. Se on ylivoimaisesti ikävin paikka ajaa välillä Oulu-Helsinki.
 

Fiesto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahalta tuntuu...

Kyllä tällainen uutinen vetää hiljaiseksi.

Niin monta kuollutta ja keikenlisäksi suurin osa heistä nuoria, joilla elämä vielä edessä.Pistää kyllä mielen matalaksi, enää ei kyllä kiinnosta tänään mitkään playoffsit tai urheilu muutenkaan.

Toivottavasti tämä onnettomuus herättää päättäjät ja tietyt muut tahot (mm.kuljetusyhtiöt) vihdoin miettimään nykyliikenteen menoa jatkuvasti väärään suuntaan. Kuten korkki jo tuossa aikaisemmin mainitsi pitäisi kuljetuksia rautatien kautta lisätä, samoin rekkakuskien työpäiviä pitäisi edes hiukan lyhentää, ja itse tienpäällä liikkujien (rekkakuskit!) pitäisi vihdoin alkaa tajuta miksi ne nopeusrajoitukset on sinne tienvarteen laitettu. Tietysti kaikki ajattelevat, että eihän minulle koskaan mitään käy, mutta ei tarvita kuin yksi kerta ajaa väärässä kohdassa liian lujaa ja naps. Se on siinä sitten ja sen jälkeen ihmetellään, että mites tässä näin kävi.

Jos halutaan välttyä vastaavilta onnettomuuksilta etukäteen pitäisi valtion tukea rahallisesti riittävän hyvin poliiseja, jolloin he saisivat lisää kalustoa, he pystyisivät kouluttamaan enemmän ja tasokkaammin lisää väkeä poliisin työhön, jolloin tämä näkyisi myös tien päällä liikkuvan poliisin joukkojen lisääntymisellä. Eiköhän silloin myös tienpäällä liikkuvien kaasujalka alkaisi höllätä. Jos ei voitaisiin seuraavaksi pudottaa nopeusrajoituksia taajamien ulkopuolella. Nykyäänhän esim. rekat painelevat tietyillä alueilla käsittämätöntä vauhtia eteenpäin jolloin meno näyttää liukkaalla varsin holtittomalta.

Samoin poliisi voisi tehdä yllätystarkastuksia tien päällä liikkuville rekoille ja tarkistaa onko ne kiinnitykset varmasti kunnolla kiinni. Uskallanpa väittää, että jos kiinnitykset olisivat olleet tässä turmarekassa kunnolla kiinni olisi kuolleiden määrä paljon pienempi. Mutta ei niin ei.

Osanottoni surmassa henkensä menettäneiden perheille.

-Fiesto-
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Tietääkseni 1980-luvulla ei tapahtunut vastaavaa suuronnettomuuden määritelmän täyttävää onnettomuutta, joten epäsopivasti voisi todeta, että oli jo aikakin napsahtaa. Mikäköhän muuten on suuronnettomuuden määritelmä? Olisiko kolari ollut suuronnettomuus, jos linja-autossa ei olisi ollut lainkaan matkustajia.

Kyllä näillä keleillä kuuluu suolata.

Tuosta nyt voi olla montaa eri mieltä. Itse ainakin valitsen mieluummin liukkaan tien ja hyvän näkyvyyden, kuin sulan tien ja jonkun näkyvyyden heikentäjän. On huomattavasti mukavampi tietää, että tie on liukas, kuin luulla että tie on sula ja pitävä. Suolauksen lopettaminen pakottaisi autoilijoita kiinnittämään enemmän huomiota oikeaan tilannenopeuteen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Määritelmä

Viestin lähetti sannifan
Mikäköhän muuten on suuronnettomuuden määritelmä?
Keskisuomalaisen mukaan sairaaloisssa tehdään suuronnettomuushälytys aina, kun potilaita on yli 30. Lieneekö tuon sitten jokin raja?
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaimon paras kaveri menehtyi...

Jo aamulla kun näimme kotona uutisen tv:stä, niin vaimo sanoi, että paras kaveri oli bussilla matkaamassa Rukalle. Ei kai se voi olla tuo...tai ei kai hän ainakaan ole kuolleiden joukossa.

Saimme juuri vaimon kaverin siskon kiinni, ja tieto oli musertava: Parasta kaveria ei enää ole.

Ja niin hieno ihminen kuin hänkin oli...ei helvetti!

Jaksamista ennekaikkea juuri onnettomuuspaikalle matkaavalle perheelle.

Itkemme kanssanne.

Julli
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti lihaani
Varmaan moni miettii, kuinka ohuen langan varassa me olemme täällä käymässä.

Ainakin itse pysähdyin miettimään sitä ,että miten pienestä kaikki voi olla kiinni.
Hiljaiseksi vetää,ei oikein muuta osaa sanoa kuin syvimmät osanottoni kaikille uhrien omaisille ja läheisille.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Hasse
Itseäni raivostuttaa, rekkakuljetusten ja kuljettajien välinpitämättömyys vaikka harva se viikko jolloin ei ole jotain rekkaonnettomuutta.

Nyt kyllä haukut tietämättömyyttäsi täysin väärää puuta.
Ennekuin olet itse istunut täysperävaunun ratissa voit arvostella kyseisen ammatin harjoittajia. He, jos jotkut näkevät mitä välinpitämättömyytä ja tahvoja tien päällä liikkuu. He ovat oikeasti niitä jotka ovat teiden ritareita ja huomioivat muun liikenteen.

Täysperän kärry voi tehdä kaksi asiaa. Etuakseli voi kääntyä poikittain, jolloin koko kärry tulee toista kaistaa suorana, mutta etuakselissa renkaan sivu eteenpäin liukuen. Toinen vaihtoehto on se, että kärry vain lähtee heittelehtimään puolelta toiselle. Kärry saattaa nuo temput tehdä monesta syystä. Yksi on tuuli.

Molemmissa tapauksissa ainut konsti saada yhdistelmä hallintaan, on painaa kaasu pohjaan ja toivoa että kärry oikenee. Jarrun pohjaan lyöminen onnistuu vain lentokentän kokoisella alueella.


Ylinoputta ei noilla vehkeillä ajeta. Varsinkaan jos kyseessä on iso talo, jossa kaikki menee kirjan mukaan. Se ei vain yksinkertaisesti onnistu, koska auto ei lujempaa kulje. Kun mittari saavuttaa 85-90 kmh nopeuden, painuu kaasupoljin lattiaan ja kaikki veto katoaa. Nopeuden taas laskiessa normaaliin sallittuun, nousee poljin ylös.
Tietenkin on eri asia ajaa alle 80 alueilla.


***

Syvimmät osanottoni. Voimia omaisille ja läheisille.

K
 
Viimeksi muokattu:

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Vaimon paras kaveri menehtyi...

Viestin lähetti Julli
Jo aamulla kun näimme kotona uutisen tv:stä, niin vaimo sanoi, että paras kaveri oli bussilla matkaamassa Rukalle. Ei kai se voi olla tuo...tai ei kai hän ainakaan ole kuolleiden joukossa.

Saimme juuri vaimon kaverin siskon kiinni, ja tieto oli musertava: Parasta kaveria ei enää ole.

Erittäin paljon jaksamisia ja voimia sinnepäin, Julli. Ei tässä muuta voi sanoa. Hang in there.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pahalta tuntuu...

Viestin lähetti Fiesto


Toivottavasti tämä onnettomuus herättää päättäjät ja tietyt muut tahot (mm.kuljetusyhtiöt) vihdoin miettimään nykyliikenteen menoa jatkuvasti väärään suuntaan. Kuten korkki jo tuossa aikaisemmin mainitsi pitäisi kuljetuksia rautatien kautta lisätä, samoin rekkakuskien työpäiviä pitäisi edes hiukan lyhentää, ja itse tienpäällä liikkujien (rekkakuskit!) pitäisi vihdoin alkaa tajuta miksi ne nopeusrajoitukset on sinne tienvarteen laitettu.

Kuski ollut ratissa 40min. Ylinopeutta ei olla taidettu todeta?

Viestin lähetti Fiesto



Jos halutaan välttyä vastaavilta onnettomuuksilta etukäteen pitäisi valtion tukea rahallisesti riittävän hyvin poliiseja, jolloin he saisivat lisää kalustoa, he pystyisivät kouluttamaan enemmän ja tasokkaammin lisää väkeä poliisin työhön, jolloin tämä näkyisi myös tien päällä liikkuvan poliisin joukkojen lisääntymisellä. Eiköhän silloin myös tienpäällä liikkuvien kaasujalka alkaisi höllätä. Jos ei voitaisiin seuraavaksi pudottaa nopeusrajoituksia taajamien ulkopuolella. Nykyäänhän esim. rekat painelevat tietyillä alueilla käsittämätöntä vauhtia eteenpäin jolloin meno näyttää liukkaalla varsin holtittomalta.

Samoin poliisi voisi tehdä yllätystarkastuksia tien päällä liikkuville rekoille ja tarkistaa onko ne kiinnitykset varmasti kunnolla kiinni. Uskallanpa väittää, että jos kiinnitykset olisivat olleet tässä turmarekassa kunnolla kiinni olisi kuolleiden määrä paljon pienempi. Mutta ei niin ei.



Ylinopeutta ei edelleenkään ole ainakaan Ylen sivuilla esitetty onnettomuuden syyksi.Lasti oli lastattu trukkikuskien toimesta lähdettäessä liikenteeseen, sitomisesta vastasi kuljettaja, mutta tiedät kuljettajan jättäneen lastin sitomatta??

Ymmärrän kyllä tällaisen onnettomuuden kauheuden, ja otan osaa omaisten suruun, mutta mielestäni kaikennäköinen syyttely on nyt kyllä täysin idioottimaista. Vaikka ko.oksennus johtuisikin järkytyksestä.

Onnettomuuksia ei voi ikinä sulkea 100% pois liikenteestä, ei vaikka olisi poliisi ja karhuryhmä joka metriä valvomassa.


Edit: asiavirhe lastauksesta
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Tepa
Kyllähän näillä keleillä suolaus on vain haitaksi. Juuri satanut räntä tulee sohjoksi ja aurattaessa tien pintaan jää ohut sohjokerros veden kera, joka tulee sitten yöpakkasilla pelili kirkkaaksi jääksi. Pelkkä aurattu lumi on huomattavasti pitävämpi.

Joo, siis eri asia jos lunta tulee taivaan täydeltä tammikuun puolivälissä, mutta ei kai tuolla ollut mitään satanut, vaan kuvittelisin, että päivän aikana sulamisvesistä kostunut tie oli yöpakkasilla sitten jäätynyt. Raskas liikenne liikkui myös öisin, ja viime yön yöpakkanen ei tullut mitenkään yllätyksenä varmaan kellekään.

No, onneksi hommaa on tutkimassa muut kuin kaltaiseni MUTU-spesialistit.

Viestin lähetti sannifan
Itse ainakin valitsen mieluummin liukkaan tien ja hyvän näkyvyyden, kuin sulan tien ja jonkun näkyvyyden heikentäjän. On huomattavasti mukavampi tietää, että tie on liukas, kuin luulla että tie on sula ja pitävä. Suolauksen lopettaminen pakottaisi autoilijoita kiinnittämään enemmän huomiota oikeaan tilannenopeuteen.

Ajatko täysperävaunullista rekkaa paljonkin öisin?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maailma on tänä päivänä niin pieni, että missä hyvänsä jotakin tapahtuu, tuntee jonkun, jota tai jonka läheistä asia koskee. Madridissa, Suomessa, USA:ssa. Osanottoni kaikille läheisensä menettäneille, onnettomuudessa loukkaantuneille, ja heidän läheisilleen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Kaiser Soze
Nyt kyllä haukut tietämättömyyttäsi täysin väärää puuta.
Ennekuin olet itse istunut täysperävaunun ratissa voit arvostella kyseisen ammatin harjoittajia. He, jos jotkut näkevät mitä välinpitämättömyytä ja tahvoja tien päällä liikkuu. He ovat oikeasti niitä jotka ovat teiden ritareita ja huomioivat muun liikenteen.

Nyt täytyy myöntää että asiallinen kirjoitus. Itse en ole puikoissa ollut mutta ne keikat kun vänkärinä olen ollut niin ovat vain vahvistaneet käsitystä siitä taidon/tiedon määrästä jota moiseen työhön tarvitaan. Ja ei ole edes fyysisestikään helppoa, vaikka se onkin "autolla ajamista". Saati sitten peilikirkkaalla pihalla lastauslaituriin peruuttaminen ;)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti korkki
Yksi osittainen syy tapahtumaan on minun mielestäni se että raskas pitkänmatkan liikenne kuuluisi kulkea kiskoja pitkin. Tämäkin rekka oli matkalla Kemistä Puolaan. Kuljetuksen olisi voinut hoitaa junallakin, kun noita rekkoja nykyisin kuljetetaan junassakin.
Tämä on ajatus joka minullekin ensimmäisenä mieleen tuli.

Todella helppoa kuskia ja rekkafirmojen työntekijöitä on syyllistää, mutta todellisuudessa nämä ovat loppupelissä vain tavallisia ihmisiä, jotka koittavat oman toimeentulonsa saada, eivät mitään luonnevikaisia murhaajia. Kumma että ihmiset kyllä jaksavat kiroilla ja haukkua nopeusrajoituksia, teiden suolaamista sekä päivisin liikenteen tukkivia rekkoja, mutta sitten kun jotain sattuu, niin välittömästi takki kääntyy. Jos kuski ja yhtiö ovat noudattaneet sääntöjä, niin syylliset kolariin ovat yhteisten pelisääntöjen laatijat eli loppukädessä äänestäjät; Sinä ja minä.
 

Bandana

Jäsen
Tästä piti tulla hieno päivä. Viikonloppu alkaa ja huikea playoffsottelu LA-Areenalla. Eipä nyt jaksa innostua niistä enää ollenkaan. Hiljaiseksi vetää ja tämä pistää taas niitä asioita tärkeysjärjestykseen.

Erittäin surullista. Voi vain kuvitella sitä tunnelmaa kymmenissä kodeissa tällä hetkellä. Helvetisti voimia teille.

Maailma on julma.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei se suolaus ole mikään maaginen taikakeino, jolla saadaan tiet turvalliseksi. Ensinnäkin, Suomen kaikkia maanteitä EI voi suolata joka yö. Toiseksi, vaikka niin tehtäisiin, niin silti tulee paikkoja, jonne tulee jäätä, etenkin pohjoisessa, jossa on enemmän lunta ja kylmempää. Kolmanneksi, joskus suolaus vain pahentaa asioita, kuten edellä jossain oli kirjoitettu. Lumi muuttuu vedeksi, jota kerääntyy joihinkin tien kohtiin/notkelmiin, jossa se yöpakkasilla jäätyy. Seuraus on, että jää on huomaamatonta (vrt. lumi) ja sitä ei ole kaikkialla.

En ymmärrä, että nyt aletaan huutamaan tiehallitusta ja ties ketä/mitä, jotta saadaan jokin "syyllinen" tälle tragedialle.

Me eletään Suomessa, jossa tiet ovat välillä liukkaita, ja jäisiä, etenkin keväällä ja syksyllä. On äärimmäisen ikävää, että tällaisia onnettomuuksia tapahtuu, mutta mielestäni näitä ei voi estää! Joskus vain kohtalon koura tempaisee huonot kortit (esim. iso painava auto, kenties joku notkelma tiessä, mustaa jäätä muuten sulalla tieosuudella tai jotain) ja silloin voi käydä näin.

Pahoittelut uhrien omaisille. Ulkopuolisilta toivoisin malttia ja pelisilmää, ettei alettaisi hakea syyllistä jostain näennäisen helposta kohteesta (kuten tiehallinnon suolaustavoista, tai rekkakuskista).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös