Homma vaan jatkuu
Eagle:
No en mä tänne niiden sympatioiden takia todellakaan kirjoittele, että sen käsittelyn voit samantien unohtaa. Kunhan kerroin oman mielipiteeni.
Sitten vastauksia...minä nimittäin pyrin vastaamaan kohta kohdalta...itse huomasin, ettei kukaan teistä ollut vastannut minulle samalla tavalla....no, kaikkea ei näköjään voi saada...
Eli en ole koskaan pelannut kiekkoa millään tasolla. Pelit rajoittuvat talvella pelattaviin peleihin ulkojäillä. En myöskään koskaan ole saanut mailasta muualle kuin kasvoihin enkä sitäkään lujaa. Ja sekin sattui aika lailla. Toisaalta, silmäthän minullakin on päässä, ja jos tuo tökkäisy mukamas sattui, niin sitten olen todellakin hakoteillä. Väitä vain, että sattui. En usko. En todellakaan. Siitä on siinä tapauksessa turha keskustella, mikäli oikeasti olet sitä mieltä, että tuollainen saattoi edes tuntua. Veikkaan, että Mäkinen näki mailan tulevan mahaan, muuten hän ei olisi tiennyt asiasta mitään sillä epäilen ettei mies sitä olisi tuntoaistillaan havainnut.
Ja sitten siitä, että en todellakaan syyllistä Pirnestä Calounin tapauksesta. Jos olen sen kuvan antanut, niin viimeistään nyt sitten korjataan tilanne. Sitä, pistikö Pirnes tilanteessa filmiä vai ei, emme voi tietää eikä sillä oikeastaan ole mitään väliä, sillä tuossa tapauksessa rike oli selvä. Edelleen painotan, että tilanteessa protestoin rangaistuksen kohtuuttomuutta, en mitään filmiä.
Ja en tosiaan tiedä jaksaako ketään ylipäätään kiinnostaa viestit täällä...kirjoittipa ne sitten kuka hyvänsä. Käsittääkseni täällä kirjoitellaan omia mielipiteitä ja ne luetaan/niihin vastataan jos ne kiinnostavat. Se on jokaisen oma valinta. Jos homma menee yli, moderaattorit puuttuvat asioihin. En itse viitsi olla turhaan kohtelias...se tappaa kaiken keskustelun täältä. Jos joku mielipide jostain asiasta on, se on mielestäni tuotava julki....AIVAN, vaikka se ei olisikaan sama kuin enemmistöllä....se tuntuu olevan monelle älyttömän vaikeaa. On helppo olla muiden kanssa samaa mieltä....jos se on jäänyt epäselväksi, voin edelleen kertoa, että syy miksi tähän viestiin itseni tungin, oli se, että Caloun sai helvetisti paskaa niskaansa tuosta Pirnes-tilanteesta ja osin aiheestakin, mutta samalla miestä alettiin teilata myös aiempien meriittien perusteella, meriittien joista suurin osa koostui filmaamisista. Nyt sitten samaan syyllistyy mielestäni Mäkinen, "tough guy", ja kas kummaa...juuri kukaan ei reagoi. Näin sitä vaan voidaan huomata, että eräät ovat maineensa vankeja ja heitä tarkkaillaan suurennuslasin kanssa.
Bebeto:
Vati meni nurin osin siksi, että Blues floppasi taas ja hävisi suoraan kolmessa, osin tämän Caloun-tapahtuman takia. Se on aika selvää. Niin, kuten totesin, keihästäminen on säännöissä kielletty, mutta olen aina kuvitellut, että tuomareiden tehtävä on tulkita sääntöjä kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi. Oletko mahtanut koskaan havaita, että usein playoff-kiekossa vallitsevat erilaiset säännöt kuin runkosarjassa? Siellä saa yleensä pelata kovempaa. Siinä yksi esimerkki siitä, että sääntöjä tulkitaan. Pientä tulkintaa oltaisiin voitu käyttää tuossakin "keihästys-tilanteessa". Jos pelattaisiin tarkalleen sääntöjen mukaan, epäilen, ettei Tapparan pelityylillä oltaisi tänne asti päästy, sillä he olisivat saattaneet pelata koko kauden vajaalla. Niin olisi ehkä moni muukin joukkue tosin....mieti sitä.
Mäkisen roolista en tiedä sen tarkemmin, mutta yleensä käsittääkseni ottelun varsinaiset ratkaisijat tulevat akselilta Ojanen-Ojanen-Tarvainen-Barkov-Hassinen jne. Tärkeää työtähän tietysti jarruketjun pelaajatkin tekevät. Tärkeää on Bluesillekin Hirvosen, Kalton ja Hurmeen likainen työ. Epäilen edelleenkin, että Joseph on TPS:lle tärkeämpi kuin Mäkinen Tapparalle.
Torsti:
Kirjoitat osin asian vierestä. Nyt ei vertailtu Bluesin ja Tapparan jarrukenttiä. Onhan 10 maalia ihan hyvä suoritus.
Nimimerkki J. Grönvall onnistuu sentään näkemään asiat likimain oikein. Hyvä ärsyttämään Mäkinen tosiaan on. Siinä roolissa varmaan erittäin hyvä. Myöntää jopa sen, että Mäkinen filmaa. Hyvä, tämän halusinkin kuulla. Hänen rooliaan ärsyttäjänä en kyseenalaistanutkaan, vaan nimenomaan mainetta kovana jätkänä ja nimenomaan jonain muuna kuin filmaajana. On hän varmaan paljon muutakin, mutta nyt myös sitten filmaaja. Sen vuoksi onkin erikoista, että tässä tapauksessa tilannetta ei pidetä minään, mutta auta armias jos sen olisi tehnyt esim. Caloun. Tämän epäkohdan halusin korjata. Muutkin näköjään filmaavat, ja se on aivan yhtä tuomittavaa. Tosin täällä sitä vain ei tehdä jostain syystä.
Joo-o, tulipa taas väännettyä. Vaikka mielipiteitäni ette minään pitäisikään kun en satu olemaan kanssanne samaa mieltä, voisitte sentään sen verran antaa kunnioitusta, että vastaisitte kunnolla. En minäkään näitä ihan minuutissa väännä. Miten minusta aina tuntuu siltä, että näissä viesteissä sotivat kirjoittajat eivätkä asiat....niin kuin pitäisi. Jotain on pielessä. Kritiikkihän kohdistuu aina tekstiin....