Aivan loistava ja mielenkiintoinen ketju, kiitos avaajalle eli
@Keskiviiva lle.
Erityisen mielenkiintoista on huomata, miten niin moni asettaa Suomen maajoukkueen seurajoukkueensa edelle. Minulle tuo ei tulisi missään tapauksessa kuuloonkaan, koska jääkiekon maajoukkue ei missään olosuhteissa herätä minussa samanlaisia tunteita, kuin Kerhon menestys ja menestymättömyys. Sanon kuitenkin, että mitään väärää kenenkään toiveissa ei ole - subjektiivisia juttujahan nämä.
Jalkapallon osalta tilanne on kohdallani siinä mielessä toinen, että arvokisapaikan saavuttamisesta on vuosikymmenien aikana tullut niin paha mörkö, että sen karistaminen on koko suomalaisessa jalkapalloyhteisössä jo muodostunut jonkinlaiseksi ultimaattiseksi endlösungiksi :) Olen suuri suomalaisen jalkapallon ystävä ja seuraan maajoukkuetta ja kotimaisia sarjoja hyvin aktiivisesti. Seurajoukkuepuolella on suosikkijoukkueen osalta vallinnut suuri tyhjiö, kun HPK jätti lajin jo 90-luvun alussa. Fuusion myötä seuraaja oli FC Hämeenlinna, joka ei oikein saavuttanut missään vaiheessa paikkaansa varsinaisena suosikkijoukkueenani. Toki FCH:n edesottamuksia seurasin tiiviisti ja toivoin menestystä, mutta muovi tuoksahti vähän liian vahvasti, että olisin oikein pystynyt heittäytymään varsinaiseksi kannattajaksi. Nyt FCH:kin pelaa alimmalla mahdollisella sarjatasolla ilman menestystavoitteita. Muut synnyinkaupunkini paikalliset seurat eivät herätä juuri mitään fiiliksiä valitettavasti. Kerhon paluuta odotellessa :)
Omalta osaltani en pysty toivomaan mitään asiaa omalla penkkiurheilu-urallani enempää, kuin Pallokerhon toista Suomen mestaruutta. Eli siitäkin huolimatta, että ketjun avaaja pyysi listaamaan ennen toteutumattomia asioita, niin laitan Kerhon mestaruuden ykköseksi. Eli oma listani on seuraavanlainen:
1. HPK:n toinen Suomen mestaruus jääkiekossa
2. Suomen jalkapallomaajoukkueen pääsy arvokisoihin
3. HPK:n paluu jalkapallokartalle
4. FC Wacker Innsbruckin nousu takaisin 1. Bundesligaan.
4.1. FCW:n mestaruus tai vähintäänkin Eurocup-paikka (vastaan vielä mahdollisesti joku suomalainen joukkue)
Bubbling under: Suomalaisen palloilumaajoukkueen pääsy kesäolympialaisiin, Suomen jääkiekkomaajoukkueen olympiakulta
Minulla tässä järjestyksessä.
1. Suomalaisen miestennispelaajan Grand Slam -finaalipaikka kaksinpelissä
2. Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen eteneminen arvokisoihin
3. KalPan Suomen mestaruus
Pidin asiat kuitenkin kohtuuden rajoissa, sillä en ryhdy edes unelmoimaan esim Grand Slam-turnausvoitosta tai futiksen EM/MM-mitalista, vaan pykälää heikommatkin saavutukset olisivat minulle huikeita juttuja.
Nyt on kysyttävä, että miksi et uskalla unelmoida suomalaisen tennispelaajan Grand Slam -voitosta, jos uskallat kuitenkin unelmoida finaalipaikasta? Näkisin kuitenkin, että jos jollakin on jossakin vaiheessa mahdollisuudet finaaliin asti, on hänellä mahdollisuudet myös voittaa.
1. SaiPan Liiga-mitalli
2. Tottenhamin triplamestaruus (Valioliigan, FA-cupin ja Champions liigan voitot samalla kaudella)
3. Suomen jalkapallomaajoukkueen maailmanmestaruus
Jos uskallat unelmoida Tottenhamin triplasta, kannattaisi uskaltaa toivoa SaiPallekin mestaruutta, eikä pelkästään mitalia. Sanoisin, että on huomattavasti realistisempaa, että SaiPa voittaa Suomen mestaruuden tällä kaudella, kuin Tottenham triplan seuraavan 30 vuoden sisään ;) Itse asiassa pitäisin SaiPan mestaruutta tällä kaudella yllätyksenä, mutta en missään tapauksessa osaa nähdä sitä edes minään mahdottomuutena. Haiskahtaa siltä, että teillä on porukassa aika paljon kevään miehiä :)