Kokoonpanot kaudelle 2010–2011

  • 435 723
  • 2 059

kessukka

Jäsen
Heidän eronsa on se, että Fobba on edelleen kova taklaaja. Palonen haluaisi olla.

Tällä kaudella Fopan liikkeellä ei päästy edes taklaustilanteisiin tai jos oli fyysinen peli Foppa oli ensimmäisenä jääpussi kourassa tai sairaalassa parantelemassa.

Kahdella edellisellä kaudella Foppa taklasi itsensä loppukaudeksi lasarettiin.

Foppa on näyttönsä antanut, tulevalla kaudella on toivottavasti Palosen vuoro.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tällä kaudella Fopan liikkeellä ei päästy edes taklaustilanteisiin tai jos oli fyysinen peli Foppa oli ensimmäisenä jääpussi kourassa tai sairaalassa parantelemassa.

Kahdella edellisellä kaudella Foppa taklasi itsensä loppukaudeksi lasarettiin.

Foppa on näyttönsä antanut, tulevalla kaudella on toivottavasti Palosen vuoro.

Jos Foppa jatkaa Ässissä ensi kaudella, niin tosiaan juuri Palosen kanssa kilpailee samasta ruudusta. Ellei Palonen kehity huimasti kesän aikana, niin rahkeet eivät riitä nelosta ylemmäs (kuten eivät oikein Forsbackallakaan) ja toisaalta nelonen jossa pelaisivat laitureina kumpikin näistä kahdesta kaukalosoturista, olisi liian kädetön ja pelisilmätön sekä hidas pääsemään kiekon kanssa riittävän hyvin pois omalta alueelta. Eiköhän tällöin ole se tilanne, että se pelaa jolla kulkee paremmin. Lähtökohtaisesti mielestäni Palosen tulisi olla kentällä ja Forsbackan katsomossa. Kuitenkin kausi on pitkä ja loukkaantumisia ja pelikieltoja nähdään, joten Forsbacka menee 13.-15. hyökkääjänä, kunhan ei vaadi suuria rahoja. Tosin urakehityksen kannalta ei välttämättä olisi huono ratkaisu jos lähtisi kokeilemaan jossain muussa liigan häntäpään joukkeessa.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tarvii tosin 2 kunnon hankintaa joita tuskin tulee.

Eiköhän sieltä se 2 "kunnon hankinnoiksi" tarkoitettua hyökkääjää tule. Halvalla ei saa hyvää ilman riskiä, joten mahdollisuus siihen, että ainakin toinen näistä kahdesta floppaa, ei ole ihan pieni. Toki jos hyvin käy, niin joku odotukset ylittävä tasonnosto junioriosastolta voi paikata tätä mahdollista epäonnistumista samalla tavalla kuin tällä kaudella akselilla Piros/Niemi.
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fobasta

Arvasin, että hälinä alkaa, kun mainitsee edes nimen. Itsekin olin ajatellut Palosta jollain aikavälillä foban korvaajaksi. Mut miettikää oikeesti, mihin pata kaatui keväällä. Ei ollut kokeneempia pelaajia tarpeeksi. Totuus on, että Palonen on nuori ja kokematon pelaaja liigatasolla.

Hopeakauteen ei saisi katsella liikaa. Mun mielestä ässien silloisella nelosella oli aika iso osuus siihen, että ylipäätään päästiin niin pitkälle. Jos Kinu on kohtuuhinnalla saatavissa poriin, niin mun mielestä kannattaisi katsoa josko tuo kentällinen toimisi vielä.

Lisäksi Patulla ei ole vissiin yhtään ehjää kautta sen jälkeen, jotta olisi päässyt kunnolla kokeilemaan osaamistaan.

Enpä silti usko, että ässät edes tarjoaa Foballe mahdollisuutta. Eli Palonen kehiin ja ens keväänä taas kirotaan, kun junnut + Eero laskee alleen ratkaisupeleissä.


edit. Ässien talous tuskin kaatuu, vaikka molemmat viilettäisi patapaidassa ensi kaudella
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Enpä silti usko, että ässät edes tarjoaa Foballe mahdollisuutta. Eli Palonen kehiin ja ens keväänä taas kirotaan, kun junnut + Eero laskee alleen ratkaisupeleissä.

Kerrotko vielä, että missä _ratkaisupeleissä_ Eero on laskenut alleen?
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerrotko vielä, että missä _ratkaisupeleissä_ Eero on laskenut alleen?

No ekana tulee mieleen saipa-peli tilanteessa 2-3. Tais hörpätä lähes miinuskulmasta. Eikä se 3-4 tilanteessa tullut ratkaisumaali mielosen lavasta lähtenyt vetokaan mikään mahdottomuus olisi ollut torjua.

Tapparapelissä tampereella ässät johti 2-0, mutta tais hävitä pelin 3-4 Eeron imuroinnin ansiosta(omilla silmillä nähtynä). Silloin taisi olla paineet ykkösmaalivahdin asemasta.

Viimekeväänä aina, kun ässät oli mahdottomalta tuntuneelta paikalta noussut tavoittelemaan sijaa 10, niin Eero floppas.

Eero pelasi aina hyvin, kun näytti että mahdollisuus pleijareihin oli mennyt, eli pelasi nk. paineettomassa tilassa.

Nämä on tietysti vaan minun silmillä nähtyjä pelejä / mielipiteitä ja muut saa olla eri mieltä.

Kerros nyt sitten itse, missä ratkaisupeleissä Eero on sun mielestä loistanut? Sport sarjasta ei mun mieleen ainakaan jäänyt mitään huikaisevaa peliä(toki en kaikkia nähnyt), vaan peruspeli riitti mestisjengiä vastaan.

Toki toivon, että Eero porissa jatkaessan alkaa voittamaan niitä tärkeitä pelejä.
 

samtheman76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arvasin, että hälinä alkaa, kun mainitsee edes nimen. Itsekin olin ajatellut Palosta jollain aikavälillä foban korvaajaksi. Mut miettikää oikeesti, mihin pata kaatui keväällä. Ei ollut kokeneempia pelaajia tarpeeksi. Totuus on, että Palonen on nuori ja kokematon pelaaja liigatasolla.
Niin, mielestäni puhut asiaa että tänä keväänä loukkaantumisten myötä nuorille tuli ehkä napsun liian iso rooli kannettavaksi ja sitä myötä myös väsy puseroon, mikä näkyi viimeisissä peleissä. Mutta kovasti noiden puheiden perusteella ihmettelen tota sun kokoonpanoasi aikaisemmin.

Kuusela-Niemi-Huhtala
Savinainen-Sillanpää-Huhtanen
Forsbacka-Kuparinen-Kiilholma
+jämät

Tässäkö sitä kokemusta ja taitoa sitten on millä ensi keväänä ollaan paremmilla sijoilla? Veikkaan että jos tämä on hyökkäys niin Eero on pienin ongelmistamme. Toki puolustus on jees ja maks. yksi lisä siihen tarvittaessa syksymmällä/talvella. Ei mun mielestä kokemukseksi riitä että Kuusela tulee ykköseen ja Forsbacka pelaa yliroolitettuna kolmosessa jotta saataisiin ikäkeskiarvoa ylemmäs. Toho hyökkäykseen pari loukkaantumista niin avot...toki jos loukkaantunut olisi forsbacka niin onni onnettomuudessa, mutta muuten ei hyvä:)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tällä kaudella Fopan liikkeellä ei päästy edes taklaustilanteisiin tai jos oli fyysinen peli Foppa oli ensimmäisenä jääpussi kourassa tai sairaalassa parantelemassa.

Kahdella edellisellä kaudella Foppa taklasi itsensä loppukaudeksi lasarettiin.

Foppa on näyttönsä antanut, tulevalla kaudella on toivottavasti Palosen vuoro.

Minun puolesta rosterista löytyy tilaa molemmille. Talous tuskin kaatuu, vaikka Fobba siellä mukana olisikin 25kE vuosipalkalla. Palosta ja Fobbaa voisi sopivaan tahtiin vuorotella.
Voi olla, että Mavea oltaisiin rusikoitu esim. Kankaanperän toimesta vieläkin rumemmin, ellei Fobba olisi käynyt asiasta muistuttamassa. Case-Mäki?
Helmikuun IFK-ottelu Helsingissä: Ässien maalilla oli härdelli ja Petrell nappaa muistaakseni Savinaista päästä kiinni, jolloin Fobba tarttuu Lennuun ja repii tämän helvettiin sieltä. Lennun ilmeestä näki, että hän hätääntyi ja piti itsepintaisesti Savinaista kainalossaan, tyyliin: "En mä kyllä ton kanssa lähe." Jos siinäkin olisi tilalla ollut joku Palonen, niin poika oltaisiin rusikoitu jäähän varsin vaivattomasti.

Ja kyllä Fobba tälläkin kaudella taklasi, mutta tosi on, että oli usein jälljessä. Ei se silti Palosesta parane, joka ei ole sen liikkuvampi ja taklauksetkin ovat melkoisen ponnettomia miesten peleihin.

Pelatkoon molemmat, niin päästään vertailemaan. Totean, että heppoista on, jos meidän ykköspommittajamme ja kovanaamamme on 21-vuotias poikanen.
Kehittymään mahtuu, mutta kyllä siellä pitää olla joku, joka hoitaa hommat tarvittaessa.
 
Viimeksi muokattu:

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mut miettikää oikeesti, mihin pata kaatui keväällä. Ei ollut kokeneempia pelaajia tarpeeksi.

Ei se ihan noin mennyt, vaan Pata kaatui siihen, ettei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi niitä pelaajia. Kokeneita tai kokemattomia. Kolmella ketjullisella miehiä ei paineta lähes kymmentä peliä.
 

Wrister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maalivahtikaupoille ollaan siis lähdössä. Tai toivotaan, että siellä oltaisiin jo käyty aktiivisesti. Sellainen kutina on, että ensi kaudella nähdään vaihteeksi ulkomaalaismaalivahti Ässien maalilla. Luulisi seuraan löytyvän imua Rynnäksen esimerkin ja maalivahtivalmentaja Lehtosen johdolla. Takolla uskoisin olevan silmää löytää nuori ja lupaava veskari kilpailemaan Kilpeläisen ja Järvenpään kanssa pelipaikasta. Se kenen pää ei kestä kilpailutilannetta, voi suksia jonnekin muualle.

Puolustukseen kiinnittäisin vielä Milamin, mutta en sen hinnalla, että hyökkäyksestä jäisi hankkimatta ykkösketjun elintärkeät palaset. Osasto on jo nykyisellään Ässien mittapuulla laadukas ja laaja.

Uusitalo - Kudroc
Mielonen - Määttä (Milam)
Jyrkkiö - Rahkola/Sammalkangas/Malkamäki

Hyökkäys huutaa ykkösketjua. Zaborsky voisi paikan siitä ottaa, mutta jos onnistuu maaotteluissaan, tuskin saadaan enää pidettyä Porissa.

XXX(Zaborsky)- YYY -ZZZ
Huhtanen - Niemi - Huhtala
Savinainen - Kuparinen - Salonen
Palonen/Laaksonen - Sillanpää - Mäkilä

Ei tilanne huono ole, mutta niin kuin aina ennenkin, paljon riippuu ulkomaalaishankintojen onnistumisesta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tosin urakehityksen kannalta ei välttämättä olisi huono ratkaisu jos lähtisi kokeilemaan jossain muussa liigan häntäpään joukkeessa.
Pian kolmekymppisen äijän ei tarvitse miettiä mitään urakehityksiä. Senkun pelaa vaan (tai istuu katsomossa) siellä missä saa eniten rahaa.

Ehkä kaverille tekisi hyvää lähteä Euroopan pikkumaiden sarjoihin. Kovimmissa sarjoissa tuskin peliaikaa irtoaa. Tai sitten etsiä muita töitä.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Maalivahtikaupoille ollaan siis lähdössä. Tai toivotaan, että siellä oltaisiin jo käyty aktiivisesti.

Kuka on sanonut että maalivahtikaupoille lähdetään? Toivottavasti ei todellakaan olla lähdössä, ellei Ässät ole esim. Norosen perässä (juu, ei todellakaan ole)? Tänne mitään paskoja ehcl vahteja kaivata kun rosterissa on kuitenkin 2 paljon parempaa maalivahtia. Puhuttu Rämökin olisi aika naurettava hankinta tähän väliin. Jos Ässät oikeesti hankkisi maalivahdin niin sitten sen pitäisi olla löhtökohtaisesti selvä ykkönen ja tälläisiä ei Ässien budjetilla vaan ole tarjolla. Toivon todella Ässien lähtevän Kilpeläinen-Järvenpää kaksikolla liigaan. Onhan kyseinen kaksikko paperilla kovempi nimi kuin edeltäneen kauden kaksikko kauteen lähdettäessä. Tuskimpa Järvenpää Rynnäksiä tekee, mutta kaverissa on kuitenkin valtava potentiaali.

Nyt kaikki käytettävissä olevat rahat on käytettävä hyökkäyksen vahvistamiseen.
 
Kuka on sanonut että maalivahtikaupoille lähdetään? Toivottavasti ei todellakaan olla lähdössä, ellei Ässät ole esim. Norosen perässä (juu, ei todellakaan ole)?

Muuten samaa mieltä, mutta en toivoisi tänne edes Norosta, ellei mies laske palkkapyyntöään roimasti (mitä tuskin tekee).
Jos Eerolle menee joskus muutama helpohko, niin samoin menee Norosellekin ja mielestäni jopa liikaa hintaansa nähden.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Jos nuorten SM-liigan parhaaksi maalivahdiksi palkittu pelaaja ei kelpaa Ässien kakkosvahdiksi, niin on se kumma. Prioriteetit pitäisi olla jossain aivan muualla kuin maalivahdeissa. Kilpeläinen - Järvenpää riittää aivan hyvin ensi kaudella. Järvenpäätä kun olen pitänyt useamman vuoden ajan potentiaalisempana kuin Rynnästä, vaikkakin Jussin viime kausi pääsikin yllättämään allekirjoittaneen.

Ykkösketju hakuun ja sitten vasta aletaan miettimään sitä, että tarvitseeko Kilpeläinen ja Järvenpää jotain kirittäjää.

Enkä tajua kyllä sitä, mitä käyttöä joku näkee Forsbackalla. Hopeakausi oli jo neljä vuotta sitten eikä sen jälkeen mies ole saanut mitään aikaiseksi. Rasitehan tuo oli viime kaudellakin eikä pari taklausta pelissä ja 2-3 kohtuullista ottelua sitä korvaa.
 

Wrister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka on sanonut että maalivahtikaupoille lähdetään?

Kyllä se itse Rocky Rautakallio oli, joka maalivahdin hankkimisesta puhui. Tämän perusteella lähdin maalivahtihankintaa spekuloimaan. Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi, että Kilpeläisellä ja Järvisellä Ässät voisi lähteä ensi kauteen. Mutta joka tapauksessa asia on hyvä miettiä tarkoin, ja hyvä että Ässissä näin ilmeisesti tehdään.

Nyt kaikki käytettävissä olevat rahat on käytettävä hyökkäyksen vahvistamiseen.

Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Rahat on lyötävä tiskiin hyökkäyksen vahvistamiseksi.
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta kovasti noiden puheiden perusteella ihmettelen tota sun kokoonpanoasi aikaisemmin.

Kuusela-Niemi-Huhtala
Savinainen-Sillanpää-Huhtanen
Forsbacka-Kuparinen-Kiilholma
+jämät

Tässäkö sitä kokemusta ja taitoa sitten on millä ensi keväänä ollaan paremmilla sijoilla?

Mun mielestä on. Kuusela ja Kinu on molemmat tahkonnut 4 kautta muissa joukkueissa ja kokemustakin on tullut runkosarjan lisäksi play-offseista enemmän, kuin koko viimekautisella ässäjoukkueella yhteensä. Kinua lähinnä ajattelin hinnan puolesta. Kuuselaan voi sitten hakata isomman hinnan. Molemmat on Rautakallion kuosiin sopivia pelaajia.

Tuo kolmonen oli lähinnä testimielessä koottu yhdistelmä. Oli hopeakaudella maan paras neloskenttä. Miksi ei voisi koittaa kolmosena? Ei pitäisi olla ainakaan kallis kasattava, eikä ässien talous siihen kaatuisi, vaikka foppa kauden vielä ässissä pelaisi.

Mailataitoa pitäis löytyä sillanpään savinaisen, kuuselan ja niemen osalta riittävästi.

Pääasiassa nuo hahmotellut ketjut perustuu Rockyn kommenttiin, ettei ässissä nähdä ensi kaudellakaan tähtistatuksen omaavia pelaajia, vaan haetaan neljää tasaista ketjua.

Kyllä mullekin kelpaisi kentällinen pelaajia, mitä hirsimäki lehdissä huutelee. Ei vaan jaksa enään itteänsä huijata uskomalla niihin puheisiin. Tuskin sieltä tulee edes kiilholmaa kuuselasta puhumattakaan. Kyllä ne "ykköskorin miehet" Taitaa taas olla luokkaa Salonen ja muut.

Pessimisti ei pety, paitsi ässien pelaajahankinnoissa ;)
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Kilpeläinen saa lähteä ja tilalle hankitaan uusi ykkönen. Järvenpää kakkoseksi tai mestikseen kasvamaan, mutta tällöin tarvittaisiin toki uusi kakkonen, joka olisi samalla perseennäyttö Järvenpäälle.

Kilpeläinen ei riitä. Onhan se jo nähty. Pelaa ajoittain huikeita pelejä, mutta kokonaistaso ei ole Ässien tasoiselle joukkueelle tarpeeksi korkealla. Ässät tarvitsee liigan top-5 maalivahdin ollakseen pleijareissa. Eerollakaan tuskin olisi mitään sitä vastaan, jos pääsisi johonkin muualle, jossa voisi periaatteessa aloittaa puhtaalta pöydältä. Kilpeläisessä on edelleen ainesta huippumaalivahdiksi, mutta jotenkin tuntuu, että Ässissä ollaan nyt tien päässä eikä nousua seuraavalle tasolle enää tapahdu.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos/kun tässä nyt joudutaan jonkinlaisiin arvovalintoihin taloudellisten resurssien takia (etenkin kun Rynnäksen lähtö on nyt 110% varmaa, ja hänestä pottia saadaan), niin minäkin iskisin kaikki liikenevät rahat ennemmin kiinni hyökkäykseen kuin maalivahdin hankintaan.. mutta mikäpä minä täältä olen huutelemaan kun kerran Rocky sanonut ettei Kilpeläinen/Järvenpää kaksikolla kauteen lähdetä..

Väitän yhä ettei Ässillä ole ollut yli kymmeneen vuoteen noin hirmuista puolustuskalustoa joka ensi kaudella tulee olemaan (etenkin jos vielä Milamkin jäisi, ja vahvistukset ovat tosiaan niin hyviä kuin pitäisi), joten kontrasti hyökkäyskalustoon on tällä hetkellä turhan iso. Sopimuksenalaisissa hyökkääjissä ei ole yhtäkään jolle antaisin paikan ensi kauden ykkösketjussa, ei edes Huhtala. Jos Zabo jäisi, niin hänelle voisin paikan ykkösessä antaa, senkin toki pienellä varauksella..

Eli kyllä ainakin minun järkeni mukaan värkeissä pitäisi olla varaa kolmen liigatasolle laadukkaan hyökkääjän hankintaan. Ongelma tulee lähinnä siitä, että jokainen jantteri joka hankintaan menee lähtökohtaisesti suoraan ykköseen, ja tämä on kohtuullisen hankala lähtökohta pelaajamarkkinoilla. Että ostetaan randomilla kolme luultavasti toisilleen täysin tuntematonta pelaajaa, ja ilmoitetaan heille että "te olette ykkösketju". Kyllähän pelaajia pitäisi pystyä hankkimaan niin ettei tarvitse ajatella heidän ketjuttamisiaan, mutta jokainen nyt näkee rosteria katsomalla sen, että tällä hetkellä puuttuu nimenomaan se ykkösketju kokonaan..

Haastellinen homma siis..
 

samtheman76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässäfanina ymmärrän kyllä epäilysi tulevan joukkueen iskukyvystä:) Silti itse haluan uskoa että tulevan kauden joukkue kasataan menestys mielessä ja täten sinne hankitaan myös rooleihin sopivia pelaajia.

Mun mielestä on. Kuusela ja Kinu on molemmat tahkonnut 4 kautta muissa joukkueissa ja kokemustakin on tullut runkosarjan lisäksi play-offseista enemmän, kuin koko viimekautisella ässäjoukkueella yhteensä. Kinua lähinnä ajattelin hinnan puolesta. Kuuselaan voi sitten hakata isomman hinnan. Molemmat on Rautakallion kuosiin sopivia pelaajia.

Nämä molemmat pelaajat olisivat varmasti sellaisia pelaajia jotka kuuluisivat menestyvään joukkueeseen ja mielestäni myös heidän roolit olivat sellaiset hahmotelmassasi kuin mitä itse voisin myös ajatella. Kuuselan tyyppistä maalintekijää ässät kaipaa. Kiilholma omana kasvattina ja ja työteliäänä, fyysisenä ja varsin tehokkaanakin pelaajana olisi kelpo pelaaja 3/4 -kenttään. Ongelmana vaan on että ne kentät ovat jo täynnä.

Tuo kolmonen oli lähinnä testimielessä koottu yhdistelmä. Oli hopeakaudella maan paras neloskenttä. Miksi ei voisi koittaa kolmosena? Ei pitäisi olla ainakaan kallis kasattava, eikä ässien talous siihen kaatuisi, vaikka foppa kauden vielä ässissä pelaisi.

Jos Forsbacka olisi samassa iskussa olisi varmasti vieläkin liigan paras neloskenttä. Voisihan sitä kokeilla komosena mutta mielestäni ne paikat jo täynnä. Mun rosterissa Forsbacka korkeintaan nelosen pelaaja, jos sitäkään. Ongelmana ei mun mielestäni tossa sun rosterissa ei ole kolmos- neloskenttä vaan ylemmät ketjut. Sillanpää 2 -sentterinä, Niemi 1 -sentterinä + laiturit. Noista Huhtala voisi hätätapauksessa olla 1 -ketjussa, riippuen minkätyylisiä pelaajia siellä muut ovat. Huhtanen 2-3 ketjun laituri, riippuen hieman sen hetkellisestä vireestä ja siitä onko Huhtala ykköskentässä. Eli Sillanpää ei ole tarpeeksi hyvä ja kokenut 2 -sentteri mun mielestä. Niemeä en laittaisi 1 -sentteriksi. Pelasi viimekaudella hyvin mutta kannattaa muistaa että oli ensimmäinen kausi ja pelasi ketjussa jossa oli eräs poikkeuksellinen laituri. Eli kyllähän Kivenmäki laiturina osallistui pelin rakentamiseen erilailla kuin mitä tekisivät Kuusela ja Huhtala. Tällä kaudella mielestäni nähdään mitkä ovat Niemen sentterin/pelintekijät taidot Sm-liigassa kun laidoilla viilettää peruslaitureita ja Niemelle lankeaa suurempi siivun pelinrakentamisesta kokonaisvaltaisesti sentterin roolissa. Tämän takia haluisin että Niemi olisi 2 -sentteri.

Mailataitoa pitäis löytyä sillanpään savinaisen, kuuselan ja niemen osalta riittävästi.

Mun mielestä sitä ei ole tarpeeksi tossa, puhumattakaan siitä kokemuksesta ja maalintekotaidosta. Ja se mitä Rocky tarkoitti sillä että ei tule tähtipelaajia on mysteeri, taisi samalla kuitenkin verrata Lukon ulkomaalaisiin. Jos sen tason vahvistuksia tulee niin eiköhän ne Sm-liigassa pärjää

Kyllä mullekin kelpaisi kentällinen pelaajia, mitä hirsimäki lehdissä huutelee. Ei vaan jaksa enään itteänsä huijata uskomalla niihin puheisiin. Tuskin sieltä tulee edes kiilholmaa kuuselasta puhumattakaan. Kyllä ne "ykköskorin miehet" Taitaa taas olla luokkaa Salonen ja muut.

No Kuuselaan en usko itsekkään, Kiilholma kelpaisi mutta ei taida olla tilaa sopivassa roolissa. Uskon että sieltä tulee pari kelpoa Ahl -liigan pelaajaa ja toivottavasti Zabo jatkaa.


Pessimisti ei pety, paitsi ässien pelaajahankinnoissa ;)

Toivotaan myös tähän muutosta:)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Kilpeläinen saa lähteä ja tilalle hankitaan uusi ykkönen.

Tiedätkö mikä tässä ehdotelmassa on se pahin vaihtoehto?

Ässäjohtokin päätyy siihen, että Kilpeläinen ei riitä ykköseksi ja täytyy siis hankkia kokenut ja nimekäs maalivahti. No mistäs Ässät yleensä niitä pelaajia "scouttaa"? Ilveksestäpä tietenkin ja siellä on eräs Juha Pitkämäki, jota ollaan joidenkin fanien mukaan pistämässä pihalle kesken sopimuskauden...

En ole Kilpeläisen suurin fani, mutta enemmin katselen Eeroakin Ässämaalilla kaudella 2010-2011 kuin joka seurassa flopannutta Pitkämäkeä!
 

Blackbull

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tiedätkö mikä tässä ehdotelmassa on se pahin vaihtoehto?

Ässäjohtokin päätyy siihen, että Kilpeläinen ei riitä ykköseksi ja täytyy siis hankkia kokenut ja nimekäs maalivahti. No mistäs Ässät yleensä niitä pelaajia "scouttaa"? Ilveksestäpä tietenkin ja siellä on eräs Juha Pitkämäki, jota ollaan joidenkin fanien mukaan pistämässä pihalle kesken sopimuskauden...

En ole Kilpeläisen suurin fani, mutta enemmin katselen Eeroakin Ässämaalilla kaudella 2010-2011 kuin joka seurassa flopannutta Pitkämäkeä!

Nämä boldatut kohdat ei vaan täsmää mitenkään toisiensa kanssa?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nämä boldatut kohdat ei vaan täsmää mitenkään toisiensa kanssa?

Kyllähän sen kaikkien joukkueiden fanit tietävät mutta kummasti se Pitkämäki silti löytää työnantajan vuodesta toiseen? Ässillä on muutenkin vakuuttava lista viime vuosien maalivahtihankinnoista, että oksat pois. Sieltä löytyy Dubaa,Kapasta,Kaltiaista yms. En yhtään ihmettelisi vaikka joku Pitkämäki olisi kiinnostuksen kohteena...
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ilveksestäpä tietenkin ja siellä on eräs Juha Pitkämäki, jota ollaan joidenkin fanien mukaan pistämässä pihalle kesken sopimuskauden...

Älä säikyttele! Meinas mennä kahvit väärään kurkkuun kun tuon luin.

Olenko ainoa, jonka mielestä meillä saattaa sittenkin jo olla yksi ykkösketjutasoinen laituri, nimittäin Matti Kuparinen? Sentterinä Kuparinen ei ole ykkösen, tai edes oikein kakkosen, tasoa mutta häneltä löytyy ominaísuuksia, jotka pääsisivät paremmin oikeuksiin laidassa:
+ luovuus
+ on oikeasti aika hyvä maalipaikoissa
+ uskaltaa mennä ahtaisiin paikkoihin
+ pelaa kovaa ja jaksaa yrittää

- hitaus
- kurinalaisuuden puute puolustuspäässä
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olenko ainoa, jonka mielestä meillä saattaa sittenkin jo olla yksi ykkösketjutasoinen laituri, nimittäin Matti Kuparinen?

Nyt meinasi minulta mennä kahvit väärään kurkkuun kun vaistomaisesti naurahdin. Alkaa mennä ehdotukset jo niin lujaa huumorin puolelle..

Menestyvän liigajoukkueen ykkösketjun laiturina ei pelaa Matti Kuparinen! Jos jokin asia on varma, niin se on aivan varma! "aika hyvä" (tai kohtuu hyvä) on nimenomaan se termi jota minäkin käyttäisin Kuprusta maalintekijänä, ja sehän ei ykkösketjussa riitä. Sitten nuo kaksi alinta plussaa, jotka sinällään ovat kyllä totta Kuprusta puhuttaessa, ovat puolestaan ominaisuuksia jotka ovat oleellisempia juuri siellä kolmosketjussa..

Kupru on kuin nakutettu ensi kauden joukkueen kolmossentteriksi, ihan turha lähteä valmista pakettia näin säätämään..
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olenko ainoa, jonka mielestä meillä saattaa sittenkin jo olla yksi ykkösketjutasoinen laituri, nimittäin Matti Kuparinen?

Ei Kuprusta kyllä ykkösen laitaan ole mitenkään, jos ensi kaudella meinataan 10 sakkiin päästä. Tommi Huhtala sen sijaan voisi minun mielestäni paremman puutteessa ykkösen laidalla mennäkin, sillä kaveri on melko nopea, osaa maalinteon ja omaa kenties joukkuuen parhaimman rannelaukauksen. Mutta toivotaan että Hirsi ja Takko sieltä ykköseen uudet miehet löytävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös