Liian monesti ollaan tällä kaudella mustan hetken tullen hävitty peli. Monesti se on ollut ajallisesti vielä noin säälittävän lyhyt kuten perjantaina. Se kielii johtajuuden puutteesta niin penkin takana kuin kentälläkin. Tämän lisäksi Frimodigin absurdi väite siitä, että Kolek saa parhaan irti pelaajista on yhä huvittavampi lausunto. (Kuten Hescukin yllä totesi) Olisikohan kuitenkin niin, että Kolek halutaan pitää, koska itäblokin "sugar daddyt" ovat kiintyneet Putinin habitukseen?
Minun mielestäni joukkueessa on joitakin pelaajia, joista ei kyllä saada yhtään mitään irti. Hyvänä esimerkkinä "Teempä näppärän jätön" Pyhäjärvi, jolla on periaatteessa kykyjä olla hyvä Mestis-peluri, mutta käytännössä hänen paikkansa ajaisi mikätahansa Sompi tai vastaava koska tahansa. Potussa oli kehitysta havaittavissa, mutta loukkaantumisen jälkeen alkukauden Pottu is bäk. Yksi esimerkki haaskatuista kyvyistä on myös mielestäni Tarkiainen, jolla on vauhtia, fyysisyyttä ja pelisilmää yllinkyllin Mestikseen, mutta koko pakettia ei saada nidottua oikein tikkiin ja kaveri menee hukkaan penkillä.
En myöskään ymmärrä tätä, että kun menee huonosti niin alkaa tämä fanien kamppailu. Nämä ovat pitkälti mielipideasioita, minun mielestäni (jo pitkään) Kolek on näyttönsä antanut ja tätä samaa mieltä on ollut osa kirjoittajista, esim. paljon parjattu ilevan. En ymmärrä, että miten mielestäni ihan asiasta annettua kritiikkiä ei voi käsitellä muuten kuin lähtemällä henkilökohtaisuuksiin ja kiihkoiluihin, kuten mielestäni yllä taas nähtiin. Lisäksi privana pukaa minulle ja huhujen mukaan myös muille varsinaista soopaa, kun ei osata käsitellä vastakkaisia mielipiteitä. Kritiikkiä pitää antaa ja sille on nyt ollut erityisen paljon tilausta, toki kritiikin antajan pitää osata myös tarpeen mukaan syödä sanansa, kuten olen itsekin joutunut monet kerrat tekemään.
edit: Hyvä huomio vielä Flinckistä, ilmeisesti miehellä on selkävaivoja kun pitää luistella selkä suorana 60min. Löysä-Markku a.k.a. Liiga-Markku oli alkusyksyn suurin valopilkku ja nyt lähes kevään suurin floppi.