Kokoonpano ja ketjulotto kaudelle 2019–2020

  • 125 503
  • 511

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En ole pelejä kokonaisuudessaan nähnyt, mutta onko siis Kolppasen pelissä ollut mielestäsi merkittäviä puutteita? Itse katsoin toki maalikoosteet ja tietynlaista ylipelaamista on havaittavissa vastustajan maaleissa, mutten tiedä millaisia torjuntoja kaveri on tehnyt otteluiden aikana.
Piti Lukkoa vastaan Ilvestä pystyssä. Teki usean gamesaverin
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole pelejä kokonaisuudessaan nähnyt, mutta onko siis Kolppasen pelissä ollut mielestäsi merkittäviä puutteita? Itse katsoin toki maalikoosteet ja tietynlaista ylipelaamista on havaittavissa vastustajan maaleissa, mutten tiedä millaisia torjuntoja kaveri on tehnyt otteluiden aikana.
Kolppanen on ottanut hyviä torjuntoja, ottaen kiinni mm. kolme läpiajoa Lukkoa vastaan. Samaan aikaan Kolppasen pelissä on kuitenkin näkynyt paljon tuota ylipelaamista. Isommat ongelmat kenttäpelissä on silti ollut. Dostálin eleetön rauhallisuus saattaa kuitenkin parhaimmillaan rauhoittaa myös edessä puolustavan viisikon pelaamista.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt niitä tutkapareja yhteen tässä tilanteessa, eli Suomi-Rautiainen - Lepaus-Antonen - Haapanen-Jo.Ikonen, ja senat mallia Leino-Mieho-Jaikonen-Vainionpää. Neloseen siis Maccelli-Päkkilä laitureiks.

Mun toive huomiselle.

Maccellin paikka on ykkös-kakkosketjussa. Sentteritilanne on hetken vielä heikohko. Onko Mieho riittävän hyvässä kunnossa jo nyt vetääkseen kakkosketjua? Täälläkin väläyteltyä vaihtoehtoa Suomen siirtämistä keskelle olisin itse valmis kokeilemaan.

Alivoiman on myös pakko alkaa nopeasti toimimaan. Dostal on kenties yksi lääke tähänkin. Toisaalta Kolppasen piikkiin ei voi laittaa täysin vielä yhtäkään päästettyä maalia. On saanut paikoitellen rajusti liian kovaa kritiikkiä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Varmaan Kolppanen jonkun noista maaleista olisi voinut ottaakin, mutta enemmän maalivahtipelin syyttäminen tuntuu siltä perisuomalaiselta mentaliteetilta, jossa halutaan löytää yksi selkeä syyllinen pariin tappioon.

Itse näen syitä kollektiivisesti niin pelitavalliselta (jossa varmaan ei sinänsä ole vikaa, mutta se ei vain ole loksahtanut kohdalleen vielä) ja psykologiselta puolelta. Harjoituspelit meni mallikkaasti, mutta kauden avauksessa heti ensimmäisestä vaihdosta vastassa oli täysin valmiina vastaan tullut liigan kärkipään joukkue, kun Ilves puolestaan näytti vielä harjoituspelien intensiteetillä pelaavalta porukalta. Paluu perusasioihin tässä varmaan on sitä oleellisinta ja jo pelkällä alivoimapelin tilkitsemisellä ollaan jo aika paljon lähimpänä voittoja.
 

Kyle

Jäsen
Kaksi tappiota maalin peleissä ennakkoon Liigan Top 6 joukkuetta vastaan, jotka molemmat operoivat Ilvestä suuremmalla budjetilla. Ilves paniikki päälle? Toivottavasti Kivi menee ja miksei menisi oman planin mukaan. Tässä kohtaa kun on suht terveenä saanut puoli vuotta treenata kauteen niin ainut mikä isossa kuvassa merkitsee on se ettei lähde parin (kovan/tasaisen) ottelun jälkeen liikaa panikoimaan.

Itse kyllä sanoin ja olen vieläkin sitä mieltä että näitä Top 8 joukkueita vastaan maalivahdit, puolustajat ja laitahyökkääjät riittävät. Mutta ilman Ruotsalaista Ilvekseltä puuttuu Top 2 sentteri ja ainoastaan Suomi voisi parhaimmillaan sitä vajetta paikata, vaikka Saarela olisikin terve. Toki Saarela voi olla kauden lopussa olla kehittynyt sellaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Maccellin paikka on ykkös-kakkosketjussa. Sentteritilanne on hetken vielä heikohko. Onko Mieho riittävän hyvässä kunnossa jo nyt vetääkseen kakkosketjua? Täälläkin väläyteltyä vaihtoehtoa Suomen siirtämistä keskelle olisin itse valmis kokeilemaan.

Ei todellakaan enää mitään kokeiluja tyyliin "Ahopelto tai Suomi kakkosen keskelle", nyt on nähty mitä silloin tapahtuu. Lisäksi Suomelka ei vain riitä liike sentteriksi. Pitäisi koota tutut ja turvalliset, hyväksi havaitut parit yhteen. Ei ole aikaa kokeilla, kun ollaan jo takamatkalla. Mitä Maccellin tulee, on hän noista hyökkääjistä pelaaja, joka itse omilla taidoillaan luo pelin eikä tarvi ns. tutkaparia. Ehkä jopa parempi kun saa itse olla se ketjun ylivoimainen ykköshärkä. Ja eiköhän olisi jo aika päästää irti noista ketjunumeroista sen suhteen, että parhaat olisi ylemmissä ketjuissa. Lisäksi Maccelli pääsee ylivoimaa pelaamaan.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ruotsalainen pelasi viime yönä ensimmäisen harjoituspelinsä Sabresin hävitessä Blue Jacketsille 4-1. Liikkuvaa kuvaa tuosta ottelusta en ole löytänyt, joten tarjolla vain tilastoja. Artun tilastot: peliaika 14:30, joista ylivoimalla 3:06 ja alivoimalla 1:12. Lähes koko muun joukkueen tavoin oli -1. Näiden lisäksi kaksi laukausta, yksi blokki ja aloitusprosentti 50. Kun ottelua en ole nähnyt, niin vaikea kunnon kuvaa tuosta on luoda, mutta silti helppo sanoa, ettei Arttu vieläkään ole esittänyt mitään semmoista, miksi paikka Sabresin kokoonpanosta aukeaisi.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Pelaako Dostal tänään? Liigapörssiä varten kyselen.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Antaa Lukasin huilata vielä tämä, perjantaina sitten askiin.

Ruletti pyörähtänyt. Maccelli nousee ykköseen Leinon ketjuun. Suomi palaa myös siihen. Kolmosessa kiikarilaiturit Rautiainen ja Joona Ikonen Vainarin kanssa. Mielenkiintoisen oloinen ketju tuo. Elorinne sivussa, Hatakka antaa näyttöjä kolmosparissa.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään tällaisella:

Maccelli - Suomi - Antonen
Lepaus - Leino - Rautiainen
Haapanen - Mieho - Jo. Ikonen
Päkkilä - Vainionpää - Ja. Ikonen

Peltola - Thomson
Parikka - Laaksonen
Maalahti - Matinpalo

Suomi nyt siis sentterinä. Dostal maalissa.
 

Kyle

Jäsen
Jos Suomea missään variaatiossa harkittaisiin keskelle, niin tätä oltaisiin jo harjoituspeleissä todennäköisesti testattu.

Pidän senttereiden hierarkiaa suhteellisen kiveen hakattuna:

Leino
Saarela
Mieho
Vainionpää
Ahopelto

Kolme peliä riitti kiveen hakatun hierarkian murtamiseen, että Suomi laitettiin suoraan ykkösen keskelle.

Sinänsä ei yllättä että Mieho-Vainionpää-Ahopelto eivät pysty ottamaan kiekollista kapellimestarin roolia, sen sijaan Robert Leino on tällä hetkellä itselle suurin kysymysmerkki. Leino on pysynyt hyvin pelin sisällä, mutta vielä ei ole ollut merkkejä että pystyisi hallitsemaan peliä, vaan on jäänyt vähän vastustajien kollegojen varjoihin keskikaistalla.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole jalalla nopein sentterinelikko tänään, mutta taitoa tuli paljon lisää Eemelin kautta. Mielenkiintoista on nähdä miten toimii. Harvinaisen paljon on ketjuja sekoiteltu näiden ensimmäisten pelien aikana, tänään myös pakkipareja.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ei ole jalalla nopein sentterinelikko tänään, mutta taitoa tuli paljon lisää Eemelin kautta. Mielenkiintoista on nähdä miten toimii. Harvinaisen paljon on ketjuja sekoiteltu näiden ensimmäisten pelien aikana, tänään myös pakkipareja.

Suomen jalkojen puutteesta puhutaan usein sentteripelin yhteydessä, mutta itse en osaa nähdä tässä ongelmaa. Suomella on sen verran hyvä pelikäsitys että pysyy ihan yhtä lailla mukana kuin Raipe aikanaan.

Lisäksi Suomelta löytyy sitä johtajuutta, kovuutta ja asennetta, mitä kaivataan sentteripelissä. Eli näkisin että juuri oikea veto tähän kohtaan.

Muutenkin hyvä, että nyt rinnalle lyödään Antonen, joka on onnistunut hienosti alkukaudesta sekä Maccelli, joka pärjää sekä jalalla että pelinäkemyksellä ykkösessä. Paljon potentiaalia tuossa kentässä ja toivotaan että kavereilla löytyy yhteinen sävel!
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis se oli yleishuomio. Yksikään tämän päivän senttereistä ei ole erityisen jalkanopea. Pelikäsitystä taas tuli paljon lisää ja itse asiassa Eemeli on hyvä aloittajakin. Siinäkin meillä on ollut haasteita.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Siis se oli yleishuomio. Yksikään tämän päivän senttereistä ei ole erityisen jalkanopea. Pelikäsitystä taas tuli paljon lisää ja itse asiassa Eemeli on hyvä aloittajakin. Siinäkin meillä on ollut haasteita.

Juu, ei ollut suoraan teikäläisen kommentiin, tarttunut vain silmään että yleensä Suomen kohdalla tuo mainitaan.

Mutta joo, samaa mieltä, ei tuo kovin nopea. Tosin Mieho kyllä välillä väläyttelee myös nopeuttaan.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ruotsalaisesta taas vähän juttua Sabresin kotisivuilla.

Viime yönä Arttu oli taas kokoonpanossa, kun Sabres hävisi Maple Leafsille 3-0. Peliaikaa 16:42 joista ylivoimalla reilu kaksi ja alivoimalla vajaa minuutti. Tilastoihin myös kolme laukausta ja kaksi taklausta.

Koosteessa näkyy yksi hyvä maalipaikka, jossa hukkaa kiekon ratkaisevalla hetkellä. Maple Leafsin toisessa maalissa Ruotsalainen kadottaa Matthewsin hetkeksi ja tuosta hän pääsee tekemään helposti maalin.
 

Jpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja tänään neämmä Maccelli sivussa, loukkantui eilen... pelasi kuitenkin matsin loppuun. Toivoottavasti ei mitään pitkää saikuua ole tulossa. Se olisi nimittäin todella paha isku Ilvekselle.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ruotsalaisen paluu sekoittanee ketjut taas uuteen uskoon:

Suomi - Ruotsalainen - Rautiainen
Lepaus - Leino - Antonen
Haapanen - Mieho - Jo. Ikonen
Ahopelto/Maccelli - Vainionpää - Ja. Ikonen
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näinpä. Ja heti alussa on ollut loukkaantumisia, niitä tulee jatkossakin olemaan tasaisesti. Saarelalle vaan heti kunnolla vastuuta, oli mainiossa vedossa treenipeleissä. Tuossa on monta vaihtoehtoa katsomoon laitettavaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös