aHab kirjoitti:
Toimistolla tuo luku on varmaankin maksimissaan kaksi, eli maalivahti ja puolustaja.
Ykkösvahdilla on jo sopimus.
Pakisto huutaa kyllä vahvistuksia. Rönnberg, Grönholm ja Levokari tuovat kokoa ja voimaa oman maalin eteen. Kiekollista taitoa tuo pakisto tuntuu huutavan ensisijaisesti. Tuominen pelasi erittäin lupaavan loppukauden ja veikkaan hänen olevan ensi vuonna 20-30 pisteen mies. Vähintään yhtä kiekollista kaveria pakisto kuitenkin huutaa yhä.
Kotimaasta pakkipuolen kiekkotaiturit taitavat olla kiven alla, joten saattaapi tulla ulkomailta sille paikalle kaveri. Sen lisäksi, kun saataisin vaikka Mikko Kalteva yleispuolustajaksi SaiPaan kehittymään, alkaisi tilanne näyttää erittäin hyvältä.
Rosterihan näyttäisi sitten tältä:
Maalivahdit:
Herra X (sopimus julkaistaneen lähiaikoina)
Hostikka
Tarkki? (onko hänen sopparinsa siis varma - itse olen kuullut tämän vain huhuina)
Puolustajat:
Tuominen - "ulkomaalainen"
Grönholm - "Kalteva"
Rönnberg - Levokari
Lippojoki - Vesterinen
Hyökkääjät
Snellman - Immonen - Ryhänen
Lappalainen - Holma - "ulkomaalainen"
Kolehmainen - Koho - Paakkarinen
Vilen - Hakkarainen - Koskinen
Rämä - Löfman - Virtanen
Miehiä hyökkäyspäässä on jo niin paljon, ettei ole kirkossa kuulutettu, että sinne aktiivisesti edes haetaan vahvistuksia. Tämän kauden kakkosketjumme voidaan huoletta nostaa ykköseksi. Lappalaisen ja Holman rinnalla voidaan testata jotain alempien ketjujen kavereita aluksi ennen kuin lähdetään hakemaan ulkopuolelta vahvistuksia. Jos huhut pelaajabudjetin leikkauksesta pitävät paikkansa, voi tämä maltillinen taktiikka olla aivan mahdollinen.
Mutta ai sitä onnea, jos rosteriin pamahtaisi joku Umisevic tuomaan hyökkäyspäähän lisäleveyttä.
Itse olen sitä mieltä, että nykyisessä budjettitilanteessaan SaiPan kannattaisi aktiivisesti etsiä NHL:stä yhteistyökumppania samalla tavalla kuin Ässillä on Dallas. Tänä vuonna Dallasin avuista ei ollut Ässille paljoa iloa, mutta vuotta aikaisemmin Nickersonit ja Hiseyt olivat isossa roolissa Ässien päästessä finaaleihin asti. Nämä kaverit ovat Ässille todella halpoja, koska Dallas lähettää heidät Suomeen kehittymään. En tiedä tuleeko pelureista Ässille kauheasti muita kustannuksia kuin asuntojen ja auton hankkimiset. Joku ässätietäjä voisi valaista asiaa?