Mahtava ohjelma, joka oli höystetty mahtavalla musiikilla.
Kuinka monta hyvää kappaletta KEP:n ansiosta olenkaan löytänyt.
Tähän vahva sama, vaikka aktiivikuuntelijalle aika nopeasti hahmottuu soittolista, jota kierrätetään ohjelmasta toiseen. Vähemmän yllättäen syntsapohjainen elektropop 70-90-luvuilta on framilla kun sama kaiku kuuluu leavingsinkin tuotannossa. KEPin kautta on tullut altistuttua monelle biisille, jotka edelleen kuullessaan yhdistää ohjelmaan.
Ruotsalainen Secret Service on ehkä ilmiselvin esimerkki bändeistä, joita Gösta tykkäsi soittaa ohjelmassa jatkuvasti. Aikoinaan tiesin heiltä ehkä 1-2 hittiä, mutta nytkin jos googlettaa secret service band ja hausta songs otsikon alta laittaa biisejä soimaan, niin noin puolitusinaa yhdistän pelkästään KEPiin, etenkin kun en itse kasarin discobuumia tunne kuin pinnallisesti.
Tiettyjen biisien lisäksi toistuvana teemana jaksoissa oli ainainen häsläys ulosteiden kanssa. Oltiin missä vaan kylässä/reissussa niin löyly- uima- tai kahvivesi on viemäristä tai joku on vääntänyt möykyt minne milloinkin. Ihan hauskoja hetkiähän noissakin on, mutta nyt kun näitä on taas kuunnellut 3-5 jaksoa viikkoon, niin väkisinkin tulee "no niinpä tietysti"-fiilis kun taas ollaan saman äärellä. Joku fiksaatio tuohon täytyi olla.
Nyt kun taas uusia Euroviisubiisejä valitaan, niin mieleen tulee ehkä lempijakso kepeistä, eli "Eurovision nuorisomusiikkifestivaali ja Eurock-tapahtuma Wartburg-hallissa", jossa Suomea edusti pakaroita levitellyt Daisarit-yhtye, jonka biisi vie suoraan Lievälään.
Lisäksi esim. Kreikan "meistä tuntuu autiolta ilman Mattia"-biisin on säveltänyt Fallos Tanassa sanoittanut Yannis Patukka esittäjänään Aphrodite Marabou, joita esitellessään Gösta itse repeilee ja on ihme kyllä jättänyt ne myös lopulliseen ohjelmaan.