Mullahan oli siis ajatus, että YLE alkais pyörittämään Radio Mafiaa ihan 1:1 toistona alusta lähtien (kaikkine ohjelmineen, musiikkeineen ja muineen).
Vähän luulen, että Yleisradiolla ei ole kopioita kaikista Radiomafian lähetyksistä. Koe-eläinpuistot ja muut vastaavat nauhoitetut ohjelmat toki asia erikseen, mutta olisivatko tallentaneet ja vielä säilyttäneetkin myös kaikki suorat lähetykset?
Ei siinä, kelpaisi kyllä mullekin. Tai sitten aika on mullannut puistot. Jos Räkärodeota, Ilmestyskirjaa ja muutamaa muuta erikoisohjelmaa
(olen valmis ymmärtämään jopa Teppo Jiihaa Nättilän Kantrispagetin arvon Yleisradiolle kuuluvana arvokkaana kulttuurityönä, vaikken tuota pystynyt sekuntiakaan kuuntelemaan) ei lasketa, niin eniten kaipaan ihan perinteistä tuotettua radio-ohjelmaa. Siis sitä, että aamuohjelmienkin juontajat saivat ihan itse valita soittamansa musiikin ja osasivat kertoakin siitä jotain. Kyllä oli kerrankin koko päivä pelastettu, kun joskus aamukasin jälkeen pyöräyttivät Danzigia soimaan...
Ja sitten kilpailutkin olivat eri tasoa: palkinnoissa oli jotain järkeä verrattuna nykyiseen YleX-mainoskrääsään ja voittaakseen piti tietääkin jotain. Tosin tämän on pilannut pitkälti Google, eli ei liikaa shittiä syyttömille. Semiautistisena ihmisenä olin laatinut Soundi-lehtien vuosikerroilleni lähes täydellisen hakemiston, joten sen avulla olin tosi vahvoilla, kun kysyttiin vaikkapa jonkun bändin entistä nimeä tai alkuperäisen laulajan nimeä. Levyjä, paitoja, lippuja ym tulikin voitettua ainakin kerran kuussa. Pitäisikin varmaan tsekata, onko Faith No More -sormus vielä tallella.