Jääkaappipakastin. Peruskäyttöön, en tarvitse mitään viimeisintä huutoa olevia toimintoja. Luotettavuus ja hiljaisuus tärkeitä ominaisuuksia.
Aikaisempia kokemuksia Whirlpoolista ja ei kyllä vakuuta. Electrolux vissiin samaa konsernia? Onko mitään eroa esim. Boschin ja Siemensin välillä? LG ja Samsunginkin näitä tekee mutta näistä luin jotain että pitävät sirittävää ääntä tjsp?
Miele lienee hyvä valinta kaikissa kodinkoneissa mutta lompakko ei oikein tykkää.
Viime vuonna tuli uusittua omat kylmälaitteet, joten silloiset havainnot ovat suht tuoreessa muistissa vielä. Meillä tosin on erilliset jääkaappi ja pakastin, mutta ei kai sillä niin kovin suurta eroa ole.
Whirlpool ei ole Electroluxin brändi, mutta sen perusteella mitä olen kuullut, on kyllä ainakin nykyisin samaa tasoa kuin Electroluxin brändit. Eli jättäisin ostamatta.
Bosch ja Siemens on keskenään samaa tavaraa. LG ja Samsung on ihan jees. Gigantti ainakin viime vuonna myi suht aggressiivisesti Samsungia, oletettavasti hyvät provikat. Ei silti, molemmat korelaiset näytti ihan hyviltä.
Itse päädyin Mielen laitteisiin. Itse asiassa kylmälaitteissa Miele = Liebherr, mikä ei toki ole ollenkaan huono asia. Hemmetin tyytyväinen olen ollut, varsinkin jääkaappiin, jollaiseksi tuli valittua pykälää parempi laite 0-tilalaatikoineen jne. Oli näillä toki hintaakin hieman enemmän kuin monella muulla.
Jos Miele ei sovi budjettiin, katsoisin itse seuraavaksi Boschia tai Siemensiä. Korealaiset sitten kolmantena. Äänimaailma on todennäköisesti uudessa laitteessa joka tapauksessa hieman erilainen kuin vanhassa. Ensinnäkin jääkaapeissa taitaa jo poikkeuksetta olla lämpötilaa tasaava puhallin, joka hurisee kompressorin ollessa käynnissä. Pakastimet taas ovat lähes kaikki no frost -mallisia, mikä tuo omanlaisensa äänimaailman. Itseäni ei ainakaan ole sirinät ja suhinat häirinneet ollenkaan.