Kiusallisia tilanteita arkielämässä

  • 45 869
  • 152
Suosikkijoukkue
VAR
Ajattelin avata ketjun jonne voi tilittää kokemuksia tilanteista jotka koemme kiusallisiksi.

Heitänpä avaukseksi tämän päiväisen tapahtuman työpaikaltamme. Kaikkihan tietävät että kun joku on jäänyt työstään mammalomalle kuuluu asiaan tulla jossakin vaiheessa työpaikalle esittelemään sitä lasta. Siinä sitten kaikki kerääntyvät lapsen ympräille lepertelemään ja lässyttämään. Ei onnistu, saatan korkeintaan hymyillä ja heittää jonkun väkinäisen lauseen mutta vetäydyn nopeasti pois tilanteesta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Itselläni hieman samaa kategoriaa.

Juuri tällä viikolla työpaikallani kävi "vähän ohimennen kuulumisia kertomassa" vuodenvaihteessa eläkkeelle jäänyt naispuolinen ihminen. Siinä sitä sitten kyseltiin miten on arki lähtenyt sujumaan ja kuinkas sitä nyt jaksellaan.

Siitä on kolme viikkoa, ihan totta. Olisit nyt pysynyt poissa ainakin kevääseen asti. En keksinyt mitään sanottavaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
No julkinen piereskely tulee mainita heti kärkeen.

Olen ollut todistamassa, kun nuorelta ja vähän aralta naiselta pääsee narahtava luonnonääni ihmisten siirtyessä palaveriin toimistolla. Kyseinen henkilö ei pelkästään nolostunut, vaan järkyttyi itkuun saakka, ja sulkeutui kiireesti toilettiin murehtimaan. En oikein ensin tajunnut koko tilannetta, eivät varmaan kaikki muutkaan. Asia olisi unohtunut saman tien tai jäänyt kokonaan noteeraamatta, jos piereksijällä ei olisi ollut niin heikko pokerinaama. Tai pitäisikö sanoa pelisilmä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Asia olisi unohtunut saman tien tai jäänyt kokonaan noteeraamatta, jos piereksijällä ei olisi ollut niin heikko pokerinaama. Tai pitäisikö sanoa pelisilmä.
Jos tuo olisi tapahtunut miehelle, hän olisi varmasti hörähtänyt ja sen jälkeen leyhytellyt kädellään.

***

Punastuminen on kieltämättä kiusallinen tilanne ja harvoin jää huomaamatta. Onneksi harvemmin nykyään tapahtuu, mutta on se muutaman kerran elämän varrella iskenyt. Aina yhtä veemäistä.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Olen aika nopea kävelemään ulkona ja koen usein kiusallisia tilanteita siitä, että edellä kävelevä ihminen kulkee paljon hitaammin mutten pääse menemään ohi. Varsinkin se on kiusallista jos se edelläkulkeva huomaa että joudun lähes pysähtymään hänen takanaan. Juna-asemilla näin käy usein.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen aika nopea kävelemään ulkona ja koen usein kiusallisia tilanteita siitä, että edellä kävelevä ihminen kulkee paljon hitaammin mutten pääse menemään ohi.
Sama juttu. Tykkään liikkua rivakasti ja ilman suurempia pysähtelyjä. Sen takia edessä matelevat ihmiset on vähintäänkin tuskastuttava tekijä. Kiusalliseksi tekee sitten tosiaan se, että yrittää ohittaa ja siinä varmaan muut kulkijat huomaa tuon hermostuneisuuteni.

Ihmiset pitäisi kaikki opettaa liikkumaan lujaa!
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Olen aika nopea kävelemään ulkona ja koen usein kiusallisia tilanteita siitä, että edellä kävelevä ihminen kulkee paljon hitaammin mutten pääse menemään ohi.

Sama vika täälläkin. Helsingin keskustaan junaillessa samaan tilanteeseen joutuu joka kerta. Meikäläinen kipittää puolta nopeammin kuin vastustajat, jotka hädissään sitten blokkaavat mun kävelylinjalle ja kiusallisilta tilanteilta ei voi välttyä.

Vastapainona sitten eräs kaverini on vähintään yhtä nopea kulkija kuin minä. Jotenkin tottumuksesta sitä itse yrittää automaattisesti kävellä hieman rivakammin kuin vieressäkulkijat, joten tuon kaverin kanssa on pari kertaa päädytty lähes kilpajuoksuun verrattavaan liikkumiseen, kun molemmat yrittävät olla toista nopeampia. On siinä muilla ihmettelemistä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen pari kertaa painannut hississä hymyillen ovet kiinni -nappia kun olisi pitänyt painaa sitä toista nappia. Oli kiusallinen tilanne. Nykyään olen ottanut linjan etten edes etsi niitä nappeja siitä paneelista vaan astun seisomaan ovien väliin jos joku yrittää kiirehtiä hissiin.

_
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tässä meikän talossa, kuten monessa muussakin kerrostalossa maailmassa, asuu muutama ihminen, joilla ei ole tapana huolehtia siitä, etteivät he dunkkaisi erilaisilta eritteiltä. Kun tällainen henkilö on ollut tovosen hississä, jää döfis leijumaan hissikoppiin. Tilanteessa on itse saada migreenikohtauksen välittömästi, tämän lisäksi on ehdottomasti hissiin astuttava kerrosta alempaa kaunoinen nainen. Tämä tietysti luulee, että se on meikä, joka ei pruukova käydä suihkussa. Kiusallinen tilanne, sano.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä?

Siivooja työpaikalla aiheuttaa noloja tilanteita ihan tahallaan. Jos menen paskalle, niin eikö se siivooja juuri tule kolkuttelemaan siihen oven taakse että siivoomaan pitäisi päästä, ja kun poistun niin hän jää käsitykseen että se on minun kakkani joka siellä vessassa haisee kakalle. Niinkuin tietysti totta onkin, mutta kuitenkin.
 

Nick Neim

Jäsen
Mikäli arvostelet kovaan ääneen työkaverillesi jotain kauppaa/kauppiaita, kaupan hintoja, valikoimaa, viihtyisyyttä, kauppiaiden asiakaspalvelua tai sen puutetta, tai oikeastaan mitä vain siihen kauppaan liittyvää, niin varmista ettei se sun työkaverisi ole sukua näille kauppiaille. Varsinkin jos mielipiteesi kaupasta ja ihmisistä on todella negatiivinen.

Valikoimat, hinnat yms vielä toki menee ja voi ihan järjen kanssa perustella, mutta ei se oikein tykännyt kun puhuin sen sukulaisista täysmulkkuina. Luonnollisesti hän paljasti asian vasta tuon vuodatuksen jälkeen.

Oli kiusallista.
 

M10

Jäsen
Kaverin tuttu oli Outokummun uimahallissa saunassa, jossa oli ollut myös samaan aikaan pari eläkeikäistä miestä lauteilla. Olivat jutelleet harrastuksistaan ja toinen näistä herroista intoutui kertomaan voimistelu-urastaan niin innostuneena, että päätti heittää molemmat jalat niskansa taakse ikään kuin osoituksena notkeudesta vielä vanhoillakin päivillä. Kun jalat oli niskan takana, vatsalihas antoi hivenen periksi ja anuksesta luiskahti pökäle lauteelle. Oli ollut kiusallinen tilanne saunojille.

Mietin tuossa, että jos moinen olisi käynyt Pisin Kääpiö 186:n tarinan naishenkilölle, niin kuinka pahasti hän sitten olisi romahtanut jos pierusta tulee jo itku.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikä?

Siivooja työpaikalla aiheuttaa noloja tilanteita ihan tahallaan. Jos menen paskalle, niin eikö se siivooja juuri tule kolkuttelemaan siihen oven taakse että siivoomaan pitäisi päästä, ja kun poistun niin hän jää käsitykseen että se on minun kakkani joka siellä vessassa haisee kakalle. Niinkuin tietysti totta onkin, mutta kuitenkin.

Vanhassa työpisteessä oli yhteisvessa miehille ja naisille. Pari kertaa kävi niin, kun oli jysäyttänyt kunnon pommin iltapäivällä, niin eiköhän siellä ollut odottelemassa nätti toimiston tyttö omaa vuoroaan... olisi voinut esitellä pahoittelut valmiiksi heheh tai sanoa että "It wasn't me"
 

Carlos

Jäsen
Ajattelin avata ketjun jonne voi tilittää kokemuksia tilanteista jotka koemme kiusallisiksi.

Työpaikalla, useita asioita;

- Joululomille lähdettäessä pitää kätellä ja hymistellä joka helvetin vastaantulijan kanssa ja toivottaa hyvää ja iloista ja harrasta tiesmitä.

- Sitten 2 viikkoa myöhemmin (!) pitää niiden samojen pallinaamojen kanssa jälleen kätellä ja hymistellä, toivotella, ja udella jy kysellä kaikenlaista, ja tätä tietysti aina helmikuulle saakka jos ei ole "sattunut" näkemään toista vielä tammikuussa. Minkä helvetin takia? Joo, vuosi vaihtui, big deal, eikö jo silloin joululomille lähdettäess toivotettu hyvää uutta vuotta? Ja nyt heti uudestaan ihan kuin ei olisi nähty moneen vuoteen?

- Esko täyttää 50v. Jussi menee naimisiin. Pena saa lapsen. Pena saa 2. lapsen. Pena saa 3. lapsen. Martti täyttää 40 vuotta. Liisalle tulee 20 vuotta täyteen "meillä". Martalla on kultahääpäivä. Aaron valmistuu ylioppilaaksi. Heikki valmistuu tradenomiksi. Hönö jää eläkkeelle. Elinan kissa täyttää 10v. Venäläisillä työntekijöillä on naistenpäivä. AAAAAARRRRGGGHH!!! Joka helvetin päivä joku on aina tunkemassa nenän eteen jonkun noubadin (jota et välttämättä edes tunne henk. koht) jotain whatever-korttia, johon pitäisi vetää nimi ja tottakai laittaa kymppi-pari, enemmänkin jos haluat olla hyvä jätkä. Tosin rahankeräyksen loppusummaa ja sillä ostettavaa kohdetta ei ikinä kerrota missään, mutta hei, eihän kukaan näistä varastaisi.

Olisiko mitenkään mahdollista että firma muistaa jotakuta jos muistaa, mutta pitääkö aina olla saatana sentään ruinaamassa rahaa? Meillä kerran jopa eräs esimies(!) lähetti kaikille sähköpostia että nyt oli rahaa kertynyt liian vähän, tulkaapas kaikki laittamaan lisää. Ja tietenkään se ei kelpaa että kirjoittaisi vaan korttiin omat terveisensä, eeeeei, ilman rahaa et vittu allekirjoita sitä korttia.

Jos joka toinen päivä pitää kaivaa kuvetta jostain mistälie, niin hemmetti soikoon sillä rahalla ostaa vuoden mittaan aika isoja asioita. Meilläkin kun mietitään aina tarkkaan että ostetaanko tuote x vai tuote y joka on 0,5 rahaa halvempi, vai ollaanko ostamatta kokonaan, niin sitten pitäisi tunkea johonkin h-v keräyksiin tosta vaan kymppi sinne toinen tänne?

Onneksi nykyään osa meidän firmassa kerääjistä on saanut järkeä päähänsä. Kortti respaan, kaikille sähköpostia että voi käydä allekirjoittamassa jos haluaa, ja riippumatta siitä jos haluaa tai ei, niin voi laittaa pienen lahjoituksen. Kun toiset sitten taas kulkee nimilistan kanssa pöydältä toiselle pummimassa.

- Sitten ihan näin arkielämässä kiusallista on tosiaan erilaiset hajut eri paikoissa. Kun esimerkiksi menet yleiseen vessaan (parhaassa tapauksessa vielä unisex), tajuat että siellä on ihan hirvittävä haju. Hoidat siinä äkkiä asiasi (tyyliin peset kädet), ja kun olet astumassa ulos, joku mies/nainen astuu sisään. Ja tottakai luulee että sinä olet saanut sen hajun aikaan.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Itse en ole keksinyt mitään "puhdasta" tietä ulos.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Emätinpierut on aika kiusallisia. Tai no ei ne minusta ole. Minusta ne on erittäinkin huvittavia ja hauskoja (kas kun ala-arvoisen pieruhuumorin ystävä olen), mutta naisille se tuntuu olevan joka kerta yhtä kíusallinen juttu jota häpeilevät.

Prööt prööt vaan!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veikkaan, että oululainen vastine ruukaa -sanalle, joka siis juontaa juurensa ruotsinkielisestä brukar -sanasta.

Meillä täällä Varsinaisessa Suomessa pruukataan.

Kiusallinen tilanne? No oli siinä kiusallisia aspekteja, kun eilen yksin kotona ollessani olin lähdössä pyykkitupaan ja lukon sanoessa selän takana *naks* tulee mieleen, että avaimet on muuten olohuoneen pöydällä. Kuten puhelinkin. Klassista. Olisi voinut kävellä L&T:n toimistolle, mutta varustuksena olleet verkkarit, t-paita ja Reinot eivät siihen houkutelleet.

No kuitenkin, siinä asiaa pähkäillessäni venäläinen naapurini tulee lenkiltä ja minä kysymään puhelinta lainaksi, osoitin vielä ovenavauspalvelun numeroa siinä samalla. Äijä totesi vaan "joo" ja paineli kämppäänsä, sinne jäi. Mitä? No soittamaan tutun naapurin ovikelloa ja olikin himassa. Minä kysymään puhelinta samalla tilannetta selittäen, "sori mul ei oo saldoo". Mitä vittua, parikymppinen pienen lapsen isä, ja massit noin finito? Oli muuten yllättävänkin kiusallinen tilanne.

Onneksi kolmas naapuri tuli rapussa vastaan, avasi mulle pyykkituvan oven, lainasi puhelinta ja tarjosi vielä lämpimän kämpän ovenavaajaäijää odotellessa. Pikkusen siinä jo viluttikin, kun kylmässä rapussa t-paitaisillaan puolitoista tuntia ihmettelet. Hieno mies olet Lammela, lupaan toimittaa viikonlopun saunakaljat. Pari koneellista pyykkiä maksoi kolmekymppiä, kun ovenavaaja ei suostunut kuitittomaan käteismaksuun. Pääsinpähän sisälle kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Vanhassa työpisteessä oli yhteisvessa miehille ja naisille. Pari kertaa kävi niin, kun oli jysäyttänyt kunnon pommin iltapäivällä, niin eiköhän siellä ollut odottelemassa nätti toimiston tyttö omaa vuoroaan... olisi voinut esitellä pahoittelut valmiiksi heheh tai sanoa että "It wasn't me"


Kerronko...en taida...ette usko kuitenkaan...sillä...

...niitä pommeja jysäyttelevät yhtä lailla sekä miehet että naiset. Olin aikoinaan siivoamassa yhdessä toimistorakennuksessa ja totesin, että miesten ja naisten vessoilla ei ole juuri eroa, mitä nyt ne tampooniroskikset tuovat oman lisähajusteensa naisten vessoihin.

Emätinpierut on aika kiusallisia. Tai no ei ne minusta ole. Minusta ne on erittäinkin huvittavia ja hauskoja (kas kun ala-arvoisen pieruhuumorin ystävä olen), mutta naisille se tuntuu olevan joka kerta yhtä kíusallinen juttu jota häpeilevät.

Mitä tarkoitat niillä? Siis sitä tilannetta jos naidessa jää ilmaa väliin ja silloin kuuluu vähän pierulta kuulostavia ääniä? Erityisesti takaapäin naidessa tuppaa toisinaan käymään. Mutta eihän ne emättimen aikaansaamia ääniä ole vaan molempien vehkeiden.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
No julkinen piereskely tulee mainita heti kärkeen.

Tällainen tuli vastaan juuri viime viikolla. Olin etsimässä lahjaa siskonpojalle ja suuntasin paikallisen kaupan leluosastolle, jossa etsin sen Barbie/Monster High hyllyvälin. No, hyllyväliin kääntyessäni edessä oli n. 70-80-vuotias mummu, joka päätti pistää ilmoille ihan miehekkään pierun. Ei siis mitään pikku paukkua, vaan semmosen josta moni mies olisi ylpeä "äijäporukassa". Siinä tuli aika hämmentävä olo, kun toisaalta teki mieli naurahtaa lepposasti ja jatkaa matkaa, mutta en viitsinyt kääntyä mummoon päin jos tuo sattuikin olemaan tavattoman nolona.

Lopputulemana tuijotin vastakkaista hyllyä ja jatkoin matkaa. Siitä pitää kyllä antaa propsit mummolle, että eipähän ainakaan yllämainittua itkureaktiota tullut.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kappas, ei ole vielä mainittu small talk -tilanteita. Ne ovat todella kiusallisia, varsinkin jos ei tunne toista osapuolta ollenkaan, tai vastaavasti tietää, ettei ole mitään yhteisiä mielenkiinnon aiheita. Siinä sitten joko jutellaan säästä tai kysellään pakolliset kuka oot, mistä tuut, mitä teet -kysymykset.
 

Carlos

Jäsen
Kappas, ei ole vielä mainittu small talk -tilanteita.

Huomaa todellakin että olet Usländer, Suomessahan tätä ongelmaa ei ole. :-) Tuntuu vaan aina kotomaassa vieraillessa niin oudolta kun hississä vieraiden ihmisten kanssa ei jutella, ei tervehditä eikä toivoteta hissistä poistuttaessa mitään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Menin tuossa vähän aikaan sitten bussilla kotiin ja matkakortti oli umpeutunut, joten päätin maksaa käteisellä. Rahat takin povarissa joten kuvetta kaivamaan. Ensin jumiutui takin vetoketju kaulan kohdalta jättämällä takin vuorta vetskarin väliin. Aikani sitä selvittelin, kuski odotti yllättävän kärsivällisesti ja vilkku nakutti painetta pääkoppaan kuin mikäkin krapulajysäri. Kun sain vetskarin auki niin kopeloin rahoja takin taskusta, jonka vetskari oli myös kiinni. Reipas vetäisy ja se tunne kun huomaat, että nyt taskun sisäosa jää taskun vetoketjun väliin. Aukesi vielä kiusallisesti vain pari senttiä, että sormi mahtuu taskuun, muttei saa rahaa ulos, joten oli pakko availla kärsivällisesti vetoketjua, jotta sai kankaan pois välistä. Edelleen kuski odotti ja vilkku nakutti. Lopulta sain rahat ja lipun maksettua. Yllättävän kiusallinen tilanne kun kaikki tuijottaa, mutta suomalaiseen tapaan kukaan ei onneksi sanonut mitään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta eihän ne emättimen aikaansaamia ääniä ole vaan molempien vehkeiden.
No pitäisikö nimen sitten olla siittimen tuottama emätinpieru? Kuulostaa liian selittelevältä. Jumalauta, meikäläisen vehje ei piere! Sieltä muijan rakkaudenaukosta se pörinä lähtee ja hyvin lähteekin toisinaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös