Viestin lähetti Eisenhower
Nastat on useimmilla keleillä kitkoja turvallisemmat. Kitkat eivät vastaavasti ole nastoja paremmat millään kelillä.
Viestin lähetti flintstone
Itse veikkaisin että kitkat pitävät nastarenkaita paremmin suolatulla ja sulalla asfaltilla, myös vesikeli lienee kitkoille nastoja parempi.
Itse asiassa olisi, mutta se on käytännössä hankalahkoa ja lisäksi poliisi urputtaa.Viestin lähetti Kaiser Soze
Pienenä provona heitän, että jos tuollaisia mietit, niin eikö olisi parempi kesäkelillä käyttää kokonaan kesärenkaita?
K
Viestin lähetti Twite
Itse asiassa olisi, mutta se on käytännössä hankalahkoa ja lisäksi poliisi urputtaa.
On kai. Mutta et sinä äsken tuota kysynyt. Tuota se "käytännössä hankalaa" nimen omaan tarkoittikin.Viestin lähetti Kaiser Soze
Sitäpaitsi, noita kelejä sattuu talven liukkaita kelejä kohden 1 tai 2, joten eikö tarkoitus kuitenkin ole saada se mahdollisimman paras pito jäälle, eikä kesäisille tienpinnoille?
Viestin lähetti Twite
On kai. Mutta et sinä äsken tuota kysynyt. Tuota se "käytännössä hankalaa" nimen omaan tarkoittikin.¨
En ole tottunut siihen että pohjalaisella lukisi rivien välissä mitään.Viestin lähetti Kaiser Soze
Et lukenut rivien välistä, kun asiasta jahkailet.
Kunhan talvikelit alkavat, niin mene joku ilta tai varhainen aamu (siis aukioloajan ulkopuolella) jollekin tyhjälle automarketin parkkipaikalle ja testaa käytännössä, miten renkaat käyttäytyvät liukkaalla. Kiihdyttele, kääntyile ja jarruttele aivan kuten liikenteessä niin opit kyllä niiden luonteen aika äkkiä. Samoin kannattaa jarrutella ja tehdä väistöliikkeitä alkuun ihan tuolla kaduillakin ajaessa, kunhan vaan liikennetilanne sen sallii. Hyvin pian niiden kanssa pääsee sinuiksi.Viestin lähetti Daespoo
Eka kitkatalvi tulossa, saas nährä miten käy.
Viestin lähetti Designer
Kitkarenkailla ajaessa kannattaa kaikki tehdä hitusen rauhallisemmin kuin nastarenkailla, ja homma sujuu.
Puhumattakaan WC:ssä lukemisen ideasta...Viestin lähetti Twite
Tähän näyttää liittyvän yhtä suuret tunteet kuin wc-pöntön kansiasiaan.
Viestin lähetti MouseInTheHouse
Itselläni on Hakkapeliitta-Q kitkarenkaat, aikaisemmin olen ajanut vain ja ainoastaan nastarenkailla. Kitkat ovat yllättäneet positiivisesti, olin todella skeptinen niiden suhteen. Pitoa on tarpeeksi, kunhan vain ajelee tilanteen ja sään mukaan sopivaa nopeutta (en tarkoita alle nopeusrajoitusten).
Toistaiseksi hieman mietityttää mahdolliset pääkallokelit mutta eiköhän niistäkin selvitä. Vaikka naiskuski olenkin ;)